GÃ¥ til innhold

🚽 Den verste toalett designet i verden. Og del med ønskelig deres opplevelse om de forskjellige do designene.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Inspector skrev (30 minutter siden):

Av og til er konsistensen (avhengig av mat og drikke) så seig og klebrig at kun kaldt vann er utilstrekkelig.  Dasspapir er et måste også ved bruk av bidet…. Da unngår man både våte underbukser og bremsespor….

Dasspapir må selvfølgelig brukes med måte.

For mange tørk kan gjøre stumpen sår……

Lenke til kommentar
Inspector skrev (7 timer siden):

Av og til er konsistensen (avhengig av mat og drikke) så seig og klebrig at kun kaldt vann er utilstrekkelig.  Dasspapir er et måste også ved bruk av bidet…. Da unngår man både våte underbukser og bremsespor….

Ikke møtt på den utfordringen der da jeg vasker meg i bideet på samme måte som jeg vasker meg der bak i dusjen. Ellers så pleier Bide å være koblet opp med varmtvann og. 

Foretrekker selv å tørke opp med klut da dopapir og vann er en dårlig kombo. 

Endret av Hansien
Lenke til kommentar
Hansien skrev (19 minutter siden):

Ikke møtt på den utfordringen der da jeg vasker meg i bideet på samme måte som jeg vasker meg der bak i dusjen. Ellers så pleier Bide å være koblet opp med varmtvann og. 

Foretrekker selv å tørke opp med klut da dopapir og vann er en dårlig kombo. 

Hånddusj med regulerbar temperatur og trykk er nok den optimale rengjøringsmetoden….

Lenke til kommentar

Man har funnet tønner fra 13-hundretallet med middelalderdritt fra latriner i Odense (Danmark) og de stinker fortsatt - 700 år etter.

Rare greier egentlig, de tønnene må jo være tilnærmet hermetisk tette, slik at godsakene først kan åpenbare seg når man åpner...som bæsj på boks.

Slik jeg forsøker tenke - og det kan utmerket godt være feil - er at denne miksturen gasser, og avhengig av tettheten ikke har noe sted den kan ta veien annet enn å bygge opp trykk i tønnen, men etter 700 år vil noe i meg ha meg til å tro at dette ville ha blitt nøytralisert, hvilket - som vi ser - beviselig er feil.

 

Lenke til kommentar
Numitor skrev (33 minutter siden):

Man har funnet tønner fra 13-hundretallet med middelalderdritt fra latriner i Odense (Danmark) og de stinker fortsatt - 700 år etter.

Rare greier egentlig, de tønnene må jo være tilnærmet hermetisk tette, slik at godsakene først kan åpenbare seg når man åpner...som bæsj på boks.

Slik jeg forsøker tenke - og det kan utmerket godt være feil - er at denne miksturen gasser, og avhengig av tettheten ikke har noe sted den kan ta veien annet enn å bygge opp trykk i tønnen, men etter 700 år vil noe i meg ha meg til å tro at dette ville ha blitt nøytralisert, hvilket - som vi ser - beviselig er feil.

 

Ikke så merkelig når nedbrytingen stopper opp pga manglende oksygen og småkryp.
Anaerob nedbryting er det fine navnet på denslags prosesser…..

Lenke til kommentar
Inspector skrev (42 minutter siden):

Ikke så merkelig når nedbrytingen stopper opp pga manglende oksygen og småkryp.
Anaerob nedbryting er det fine navnet på denslags prosesser…..

Hvilken grad av nedbrytning kan være tilstede når det fortsatt stinker som nylig lagt dritt?

Det er mulig jeg formulerer meg klønete, men hvis det er en nedbrytning formoder det mindre stank, hvilket ikke er the case. Det stinker fortsatt like mye som om det var nylagt.

Endret av Numitor
Lenke til kommentar

Mektig foto av en dasslemper som utfører en jobb slik at samfunnet kan fungere. (A 'strontschepper,' or feces-collector, collects toilet waste in buckets in this 1953 photograph taken in Amsterdam.) sier teksten. Hestetrynet kan tyde på at kællen benyttet havremotor, men i 1953 hadde lastebiler vært tilgjengelige i 30 år.

Når jeg var ti år i 1969 hadde vi én person i Halden by som sverget til havremotor, HesteBjørn.

Være man kaller seg marki, greve, lord, hertug, konge eller hersker, stinker etterlatenskapene deres akkurat like ille som fra oss alle andre.

Lenke til kommentar

I oldtiden var det å gå på dass dagligdags, akkurat som det er nå.

Dessverre lider vårt samfunn av en stadig økende bruk av eufemisme (ordforskjønnelse). sensur, hvor USA er verdensmester. De som bedriver denne sensuren er myndighetene i de land som vil kontrollere sine innbyggere aller mest.

Se George Carlin fortelle hvordan "shell shock" fra første verdenskrig ender opp som "post traumatic stress disorder" i Vietnam.

Det er helt sykt! Toilet papers become bathroom tissues etc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Numitor skrev (29 minutter siden):

I oldtiden var det å gå på dass dagligdags, akkurat som det er nå.

Dessverre lider vårt samfunn av en stadig økende bruk av eufemisme (ordforskjønnelse). sensur, hvor USA er verdensmester. De som bedriver denne sensuren er myndighetene i de land som vil kontrollere sine innbyggere aller mest.

Se George Carlin fortelle hvordan "shell shock" fra første verdenskrig ender opp som "post traumatic stress disorder" i Vietnam.

Det er helt sykt! Toilet papers become bathroom tissues etc.

Leste på kvinneguiden en gang at noen var flau over å kjøpe dopapir.... og fikk støtte fra mange andre. 😜 hah

Siden jeg har IBS/IBD snakker jeg gjerne høyt og ivrig om avføring og diare. Noen føler seg litt støtt og "skvetter" litt av det. 

Nå er det jo fy fy å si ordet "lukt" også.... man skal si "duft". 😜 Så alle rengjøringsreklamer og ymse sier: "Denne dufter helt fantaaaastisk". Fordi lukt er vemmelig og feil. Jaggu.

https://www.reddit.com/r/ratemypoo/
Kos dere med denne. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
.,. skrev (1 time siden):

worst-dscf2182.jpg.1ccadee9f6689e0a36371991b7caa206.jpg

 

Ville vært litt skeptisk hvis jeg hadde sett dette. Tilsvarende toalett i selv enda verre forfatning finnes. 

Joda har sett varianter av denne på diverse turer til»langtvekkistan». Her sitter man ikke og koser seg med kryssord eller Ipad. Derfor som tidligere nevnt min nr.1 i bedritne do-design.

Lenke til kommentar
Inspector skrev (PÃ¥ 27.5.2022 den 19.29):

Flydo kan også være en prøvelse.

Plassmangel gjør at voksne menn kan ikke stå og pisse uten å stange i taket. Plassmangel gjør at «venstretørk» blir en utfordring. Konstant kø og stress hvis sikkerhetsbeltene må på/doen må stenge

Man står og pisser fordi det ofte er det enkleste for menn. Men på fly,  turbusser, båte rog diverse tog i utlandet - er absolutt ikke det det mest behagelige. Da sitter man som regel. Tror ikke det er så mange menn som foretrekker å stå for å pisse i et fly.

Når det er sagt; ulempen med å sitte er at penishodet ofte berører kanten av doskåla. Særlig dersom du har en kuk av anstendig størrelse som herr Milhouse her. Så da pleier jeg å ta hånda og fysisk holde penis ned. Så her er det mange vurderinger man må ta.

De verste dassene er nok de eldre rasteplass-toalettene langs veiene i Norge.

850427715.jpg?chk=3B41B5

Velkommen til riksvei 3. 

VG kunne melde om at 8 av 10 toalett langs norske veier manglet både såpe, papir og vann (!). 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...