Gå til innhold

Ønsker å fjerne halv pris for elbiler i bomringen


Anbefalte innlegg

Jeg er så lei av alle disse halvveis-løsningene. Vi bør heller fullstendig fjerne én til fremfor å begrense 100 - og kanskje aller helst noe som ikke rammer meg. Så behovsprøving av noe som helst er jeg imot.

Ingen får reise med fly mer f.eks. Vi kan starte med ferieturene, du kan hoppe å drite i å fly noensinne igjen - men det er også det eneste du må kutte. Mmm, merker den friske lufta allerede!

Alle hyttene i Norge blir boliger, staten selger de til folket. Vi trenger ikke hytta i Norge, et fullstendig tullete to-hus konsept som har gått av skaftet fullstendig. Det blir likhet for alle, da alle mister hytta si.

Disse to helt problemfrie tiltakene kan virke på dere her inne som useriøse, men det er slike tiltak som MÅ til - om vi skal endre noe som helst. Jeg snakker ikke om å tvangselge hytter, men seriøst kjipe tiltak må til. Jeg tviler på at vi er klare for noe sånt, til tross for at det enda bor folk i dette landet som husker det som lut fattig.

 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
48 minutes ago, DrAlban3000 said:

Alle hyttene i Norge blir boliger, staten selger de til folket. Vi trenger ikke hytta i Norge, et fullstendig tullete to-hus konsept som har gått av skaftet fullstendig. Det blir likhet for alle, da alle mister hytta si.

Hva skal de jobbe med, disse som skal bosettes i hyttefeltene?  Tror du ikke dette vil skape et stort transportbehov?  Kanskje heller gi folk et maks  totalt kvadratmeterantall for hovedbolig og hytte? Men ingen ekstra kvadratmeter for barn, ihvertfall ikke for mer enn to.

Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (1 time siden):

Vi trenger ikke hytta i Norge, et fullstendig tullete to-hus konsept som har gått av skaftet fullstendig.

De fleste andre land har hytter.

Men mange hytter bør omgjøres til boliger, med dertil mer skatt og avgifter. 
I dag kan man ha en hytte på 300 m2, og bolig på 60 m2...  skattesnytere heter det. 

Lenke til kommentar
On 4/27/2022 at 12:34 PM, bzzlink said:

Dette er en myte. Den er ikke sann.

Det er ikke signifikante forskjeller på svevestøv før man kommer opp på 7,5 tonn eller noe

Alle personbiler "lager" støv og sprer det. Forskjellen er at lastebiler og busser virvler dette høyt opp i luften slik at det sprer seg mye lengre utenfor veien enn det en personbil greier med sin begrensede "wake turbulens".

Lenke til kommentar
J-Å skrev (47 minutter siden):

Og samme pris for alle fører til flere fossilbiler i byen. Gjerne gamle uten katalysator, for biler over 30 år har reduserte avgifter. Ref. Havana.

Bare å forby dieselbiler i byer når det er mye trafikk, som regel i rush. 
Oslo ville prøve dette, men fikk ikke lov. 

Lenke til kommentar
35 minutes ago, J-Å said:

Hva skal Vedum kjøre statsbudsjettet i da? https://www.tv2.no/a/14345677/

Har du ikke forstått dette enda? Verden og miljøet skal reddes av eldre menn (politikere, CEOs, aktivister, billionaires) som kjører og blir kjørt rundt i diesel, turbo, V8, privatjeter og yachter. Det er sånn man redder verden, ved å ha møter et par ganger i året i Glasgow og lignende plasser, flyr jorden rundt, bor på luksushotell og spiser gourmetmat.

Lenke til kommentar
Dubious skrev (10 timer siden):
Simen1 skrev (11 timer siden):

 

Halv bom fører til mer trafikk, som fører til mer støv.

Støv er helt irrelevant i forhold til direkte CO2-utslipp fra bilene. Dessuten er trafikk ganske selvregulerende i totalmengde så det eneste halve bompenger kunne gjort fremover var å fortsette å dreie bilparken over til nullutslipp.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 4/28/2022 at 7:14 PM, DrAlban3000 said:

Jeg er så lei av alle disse halvveis-løsningene. Vi bør heller fullstendig fjerne én til fremfor å begrense 100 - og kanskje aller helst noe som ikke rammer meg. Så behovsprøving av noe som helst er jeg imot.

Ingen får reise med fly mer f.eks. Vi kan starte med ferieturene, du kan hoppe å drite i å fly noensinne igjen - men det er også det eneste du må kutte. Mmm, merker den friske lufta allerede!

Alle hyttene i Norge blir boliger, staten selger de til folket. Vi trenger ikke hytta i Norge, et fullstendig tullete to-hus konsept som har gått av skaftet fullstendig. Det blir likhet for alle, da alle mister hytta si.

Disse to helt problemfrie tiltakene kan virke på dere her inne som useriøse, men det er slike tiltak som MÅ til - om vi skal endre noe som helst. Jeg snakker ikke om å tvangselge hytter, men seriøst kjipe tiltak må til. Jeg tviler på at vi er klare for noe sånt, til tross for at det enda bor folk i dette landet som husker det som lut fattig.

 

Så du tror at å begrense fly trafikk for 4,5 millioner mennesker vil hjelpe miljøet noe særlig? Det ville og ødelagt turismen fra utlandet til Norge samt at de på Østlandet kan bare dra til Sverige og fly derfra istedenfor.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...