Gå til innhold

Elon Musk kjøper Twitter for 44 milliardar dollar


Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

Nautica skrev (13 minutter siden):

Du har sikkert konto på flere nettforumer og hvis du legger ut private bilder der er det stor sannsynlighet at du har frasagt deg eierskap til disse bildene med å godta brukervilkårene, samme linje er det flere som innordnet seg "tror faktisk Elkjøp har samme opplegg ved innlevering av elektronikk".

Synes jo det stiller seg annerledes med bilder jeg aktivt har postet åpent på web enn noe som blir gravet frem fra en disk jeg har kastet. Jeg kjenner ikke reglene hos elkjøp (hvorfor skrev du det i hermetegn?), men ville tro de har lov til å romstere rundt på innlevert utstyr akkurat som de vil. Ville likevel bli overrasket om de faktisk overtar eierskapet over et rumpebilde eller en epost de finner på en innlevert dings. Sikkert tryggest å destruere alt selv, for sikkerhets skyld..

Nautica skrev (14 minutter siden):

Må ikke glemme "etter 90 dager".

Ja, hva skjedde da igjen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snikpellik skrev (15 minutter siden):

Hva med han? Det er ikke "ulovlig" på Twitter å være kriminell, en grusom person eller ond statsleder. Det er ulovlig på Twitter å bryte retningslinjene på plattformen slik Andrew Anglin gjorde og ble bannet for i sin tid. Det er nazister, islamister og det ene og andre på Twitter - det har det alltid vært. I Norge er for eksempel SIAN på Twitter, og selv om lederen deres er dømt for flere lovbrudd med vold og rasisme har ikke kontoen hans blitt bannet - fordi den ikke har brutt reglene på Twitter.

Overhode innen annen grunn en som du tar frem helt unødvendig informasjon for og prøve å sverte et selskap/person.

Endret av Nautica
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
frohmage skrev (2 minutter siden):

Synes jo det stiller seg annerledes med bilder jeg aktivt har postet åpent på web enn noe som blir gravet frem fra en disk jeg har kastet. Jeg kjenner ikke reglene hos elkjøp (hvorfor skrev du det i hermetegn?), men ville tro de har lov til å romstere rundt på innlevert utstyr akkurat som de vil. Ville likevel bli overrasket om de faktisk overtar eierskapet over et rumpebilde eller en epost de finner på en innlevert dings. Sikkert tryggest å destruere alt selv, for sikkerhets skyld..

Ja, hva skjedde da igjen?

Da fikk reparatøren eierskap over laptopen og innholdet, før den tiden måtte han følge lovverket angående benyttelse/ikke benyttelse av innholdet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nautica skrev (4 minutter siden):

Da fikk reparatøren eierskap over laptopen og innholdet, før den tiden måtte han følge lovverket angående benyttelse/ikke benyttelse av innholdet.

Så etter 90 dager får reparatøren opphavsrett til alt materiale tilgjengelig på innlevert hardware, og kan f.eks selge bildene en profesjonell fotograf har (hatt) lagret? Dette håper jeg i såfall er en sær amerikansk lov som ikke gjelder oss i den siviliserte verden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
frohmage skrev (2 minutter siden):

Så etter 90 dager får reparatøren opphavsrett til alt materiale tilgjengelig på innlevert hardware, og kan f.eks selge bildene en profesjonell fotograf har (hatt) lagret? Dette håper jeg i såfall er en sær amerikansk lov som ikke gjelder oss i den siviliserte verden.

Jepp, vel og merke i USA.

Edit: i Norge kan man ikke kontraktfeste seg bort fra regelverk/lover og det skal vi være glad over.

Endret av Nautica
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Nautica skrev (1 time siden):

Laptopen var ikke stjålet og Biden aksepterte termene når har leverte den til reparasjon.

...

Og beviset på at Biden leverte inn laptopen til den eneste pro-trump konspirasjonsteoretikeren i USA som kunne brukes til å hvitvaske innholdet nettopp fordi han ikke kunne vite identiteten til den som leverte den inn fordi han var blind .?

Isaac kan ikke lastes for å ha spredt innholdet, nettopp fordi han er blind og ikke kunne vite at det ikke var Biden.

Som er grunnen til at dette er så suspekt:

Hunter Biden har ingen grunn til å ønske å levere inn laptoper til en pro-trump konspraspirasjonsteoretiker som på toppen av det hele kan unnskylde seg med at han ikke så hvem som leverte inn laptopene i løpet av to dager og lot være å hente dem når nakenbilder av ham lå på skrivebordet. Det kan ikke være 0.1% engang av PC-sjapper som er så useriøse at de finner noe som vekker uro hos dem blant 22 000 eposter om de bare ser et par ti av dem ved et 'uhell' og nder kopiering. Hvordan ser man innholdet i eposter uansett under kopiering..? Historien gir ikke mye mening.

...

Kan du tenke deg hvem som kunne tenke seg å ha fordel av å hvitvaske innholdet fra en stjålet laptop eller en kopi av innholdet fra en laptop som har tilhørt Hunter Biden og har fordel av å utnytte en person i Mac Isaac sin unike posisjon i det at de ikke trenger å tenke på dekkhistorie for den som leverer dem inn fordi Isaac kan unnskylde seg med at har for dårlig syn til å se og kunne si hvem det var, og 'må' tro på hva de skriver på lappen..?

Hvem er det som allerede er kjent for å operere på den måten..?

Hunter Biden har sagt at den må være stjålet eller kopiert, eller hacket. Det er ikke en innrømmelse av å ha levert den inn, men av at det verifiserte innholdet har opprinnelse fra en laptop som har vært hans.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
2 hours ago, frohmage said:

Så etter 90 dager får reparatøren opphavsrett til alt materiale tilgjengelig på innlevert hardware, og kan f.eks selge bildene en profesjonell fotograf har (hatt) lagret? Dette håper jeg i såfall er en sær amerikansk lov som ikke gjelder oss i den siviliserte verden.

Det er et problem at folk svindler reparatører, strengt tatt får slike folk som fortjent. Noe lignende kan man se i Norge. 
Hvis du leverer inn bilen til reparasjon men aldri betaler for den har verkstedet rett til å:
a) holde tilbake bilen
b) selge bilen om de ønsker det

Lenke til kommentar
debattklovn skrev (1 time siden):

Det er et problem at folk svindler reparatører, strengt tatt får slike folk som fortjent. Noe lignende kan man se i Norge. 
Hvis du leverer inn bilen til reparasjon men aldri betaler for den har verkstedet rett til å:
a) holde tilbake bilen
b) selge bilen om de ønsker det

Hva om den er stjålet eller forlatt på eierens eiendom, og noen andre leverer den inn.?

Får den opprinnelige eieren som fortjent .?

Endret av Red Frostraven
  • Liker 5
Lenke til kommentar
25 minutes ago, frohmage said:

Er det lukrativt for svindlerne å sette igjen datautstyret sitt hos reparatører uten å hente det igjen?

Det ville ikke vært lukrativt for meg om jeg overbeviser en person til å gi meg 50,000 i investeringsøyemed for så å brenne pengene på et bål. Er det derfor greit? 

Klarer du å komme med noe som er relevant og logisk konsekvent? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (52 minutter siden):

Det ville ikke vært lukrativt for meg om jeg overbeviser en person til å gi meg 50,000 i investeringsøyemed for så å brenne pengene på et bål. Er det derfor greit? 

Klarer du å komme med noe som er relevant og logisk konsekvent? 

Så. Hunter Biden tapte. Joe Biden sitt valg ble sterkt påvirket.
Eieren av sjappen tapte -- med mindre han fikk betalt en sum for å hvitvaske innholdet.
Russland og fascister vant nesten presidentvalget i USA basert på innholdet på disken som ble hvitvasket slik at fascistene lovlig kunne bruke innholdet i propaganda-øyemed, på en av ekstremt få måter de kunne fått tak i innholdet på og påstått at det var legitimt.

...for aldri glem at ytre høyre i USA har en symbiose gående med russisk propaganda -- det er ikke noe vi sier fordi vi har bias eller for å være edgy.
https://www.npr.org/2021/03/16/977958302/intelligence-report-russia-tried-to-help-trump-in-2020-election

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (56 minutter siden):

Klarer du å komme med noe som er relevant og logisk konsekvent? 

Det er svært ulogisk å hensette dyr elektronikk hos en tredjepart. 

Hvis man ikke ønsker å få utført et arbeide, leverer man ei heller inn verdigjenstandene sine slik. 

Gammelt og utdatert utstyr som bare skal kastes, kan teoretisk sett være mer fristende å hensette. Dersom dette er helt kostnadsfritt. 

For meg fremstår det merkelig at man ikke må betale en liten avgift ved innlevering, nettopp for å forhindre slikt. 

 --

Uansett; henter man aldri tilbake eiendelene sine, forstår jeg at selskapet etter en gitt tid får råderett til å selge produktet videre, enten i sin helhet, eller stykkevis og delt. At de samtidig kan kreve opphavsrett over alt materielt og immaterielt innhold de måtte komme over, forstår jeg ikke. Det er helt urimelig, og jeg kan ikke fatte at noen velger å bruke aktører som opererer slik. Dette er drøyt. Her til lands ville det vært strengt ulovlig! 

... Og det sier seg selv at kundene ikke er innforstått med hva dette innebærer i praksis! (De blir rett og slett lurt!)

Endret av qualbeen
  • Liker 6
Lenke til kommentar
4 hours ago, qualbeen said:

Det er svært ulogisk å hensette dyr elektronikk hos en tredjepart. 

Ikke for Hunter Biden. Han sier selv at han ikke hadde god kontroll på eiendelene sine og ikke viste hvor ting og tang befant seg til ulike tider, pga bl.a. drug addiction. Han sier også at han ikke kan huske om han har vært på nevnte sjappe i Delaware å levert inn noe.

Endret av jallajall
  • Liker 2
Lenke til kommentar
jallajall skrev (1 time siden):

Ikke for Hunter Biden. Han sier selv at han ikke hadde god kontroll på eiendelene sine og viste hvor ting og tang befant seg til ulike tider, pga bl.a. drug addiction. Han sier også at han ikke kan huske om han har vært på nevnte sjappe i Delaware å levert inn noe.

Dette er hva du refererer til:

Intervjuer -Did you leave a laptop with a repair man-
Hunter -Not that I remember.
Intervjuer -at a repair shop in wilmington?
Hunter -Not that I remember.
Intervjuer: Not that you remember?
Hunter:  -No. No.

But wheter or not someone has my laptop, whether or not it was...uh... I was hacked...

https://www.cbsnews.com/video/hunter-biden-addresses-laptop-reports-ongoing-federal-investigation-into-his-taxes/#x

 

Det er ekstremt svakt bevis for en 'innrømmelse' -- og enda svakere om du faktisk hører det i kontekst.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (10 timer siden):

Det er ingenting som tyder på at det er tilfellet. 

2016:

Trump og hans kampanje søker måter de kan sabotere ryktet til Hillary Clinton og/ellergp henne fengslet og er i kontakt med russiske agenter og amerikansk konservativ propaganda.

Russland og russisk propaganda koordinerte publiseringen av stjålne data fra demokratenes epostservere med republikansk propaganda i hensikt å hjelpe Trump i valget, og fabrikkerte og lekket dokumenter som skulle implisere Hillary Clinton i en mulig kriminalsak.

FBI bet på og annonserte en etterforskning av Hillary to uker før valget.

...

2020:

Trump og hans kampanje søker måter de kan sabotere og/eller få arrestere Joe Biden.

Rudy Guiliani søker hjelp fra russisk og ukrainsk Mafia i både Ukraina, og i USA hvor de har fått plass etter Guiliani sitt borgermesterskap *, i hensikt å finne stoff på Hunter Biden for å sverte Joe Biden eller se om de kan bruke hans eposter for å implisere Joe Biden. De trenger bare materiale. Aller helst hvitvasket denne gangen, for å unngå direkte bånd til Russland, russiske oligarker og/eller mafia.

* "One of Giuliani's earliest associations was with Semyon 'Sam' Kislin, who donated money to both his 1993 and 1997 campaigns [for mayor] and was appointed by Giuliani to serve on the New York City Mayor's Council of Economic Advisors," Olga Lautman, an investigative reporter who spent three years tracking ties between the Russian mafia and Trump's associates, told Newsweek.

Kislin's website details that the Russian was an active member of the mayor's council until Giuliani left office in 2001.

https://www.newsweek.com/giuliani-mysterious-ties-russia-former-soviet-union-decades-1215349

...

Alle i Trump sine kretser har gjeld til eller bånd til Russland og oligarker. Inkludert Bill Barr, som kjempet for å holde Trump-kampanjens bånd til Russland hemmelig, og Trump selv.

Barr sensurerte, uten faglig begrunnelse, mye av funnene av forbindelser mellom Trump sine folk og russiske agenter da han sensurerte Mueller sin rapport. Som vi alle som har fulgt med på viktige hendelser i USA husker.

https://mobile.twitter.com/ericgarland/status/1307075233703133184

...

Det er mer enn suspekt at eksakt hva de må ha brukt millioner på å få tak i og hvitvaske bare tilfeldigvis skulle gå til en hvitvasker helt selv, bli hvitvasket, og helt tilfeldigvis bli gitt til dem...

Guiliani sa 7. April, dager før laptopen ble levert inn, at Biden var implisert i sønnens forretninger.

Minner om at dersom en laptop de fikk tak i var ødelagt, så ville Trump sin kampanje trengt å gjenopprette filene for å misbruke dem.

https://www.theguardian.com/us-news/2019/sep/21/timeline-rudy-giuliani-ukraine-biden-trump

...fra sannsynligvis den eneste reparatøren i USA sin siviliserte halvdel som ikke ville kunne holdes ansvarlig for å ta i mot Hunter Bidens laptop fra noen som ikke var Hunter Biden, og fremdeles i kunne påstå at han i god tro trodde at det var ham.

Det hjelper ikke Hunter å ikke bli gjenkjent.

Jeg har aldri opplevd å ha glemt å kjøpe middag, ringe alle vennene mine, og oppleve at en gås flyr gjennom et lynnedslag, blir slaktet av toppen av en flaggstang i fallet, for så å dette gjennom det åpne vinduet mitt og lande oppi en ildfast form.

...og om noen som lovet gås til middag forteller den historien, så mistenker jeg tyvjakt heller enn at de snakker sant om opphavet.

"Men vennen min er vitne!"

"Jeg hørte et smell, og så plutselig, smash, inne på kjøkkenet, og der lå gåsen!"

"Så du det..?"

"Nei, synet er for dårlig, men hva annet kan ha skjedd? Det ligger en gås der, og jeg hørte et smell utenfor før gåsen kom inn vinduet!"

Endret av Red Frostraven
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...