Gå til innhold

Kvinne spiller på sin sexappeal for å forføre eldre mann, men angrer senere og skylder på mannen


Anbefalte innlegg

Avero skrev (Akkurat nå):

Prøv gjerne å forholde deg til saken i stedet for smålige personangrep Pettersenper :)

 

Jeg kunne bare ikke la sjansen gå fra meg. Var ikke ment seriøst.

Avero skrev (Akkurat nå):

Seksuelle handlinger på et statsrådskontor mellom en gift 50 år gammel olje- og energiminister og en politisk interessert 18-åring er ikke akseptert, uansett hvordan du fremstiller det.

Da synes jeg vi burde jobbe for et mer åpent og aksepterende samfunn. Det er synd å skulle sitte med slike dømmende ideer om hva som skal være akseptabelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pettersenper skrev (Akkurat nå):

Jeg kunne bare ikke la sjansen gå fra meg. Var ikke ment seriøst.

Da synes jeg vi burde jobbe for et mer åpent og aksepterende samfunn. Det er synd å skulle sitte med slike dømmende ideer om hva som skal være akseptabelt.

Tror vi kan være enige om at slike forhold ikke ansees som sunne av folk flest. 

Av god grunn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (2 minutter siden):

Så lenge det ikke begås overgrep så kan politikere ha seg med hvem de vil for min del.
De har også rett til privatliv og å velge hvem de har sex med. 

Jeg er enig med deg, jeg bryr meg egentlig ikke, men det er mitt inntrykk at vi har noen normer i samfunnet på disse tingene, jantelov om du vil. Som politiker, leder eller minister, så vil du tape på å gå i mot disse normene. Kanskje trist, men sånn er det nå en gang. 

Kanskje Enoksen skulle stått opp mot disse normene i denne saken, for å få en endring på det. 

Lenke til kommentar
1 minute ago, Baranladion said:

Jeg tror folk flest synes det er merkelig at en 50åring knuller rundt på en 18åring, sånn generelt, og så mener jeg at det er upassende at en minister gjør dette, såpass upassende at det ikke er noe en minister kan drive med. Tydeligvis, så er Enoksen enig idette, at det er flaut og har ødelagt hans omdømme, derfor går han av, helt av egen vilje. 

Enoksen har tatt ut 99 prosent av verdien sin i arbeidsmarkedet. I tillegg har han fått en sak mot media han ikke kan vinne, men kun tape ved å stå i lengre. Hva han mener er rett og galt kan du ikke se fra hans handling. Derimot sier han følgende:

image.png.d399c564a40dd0cebf5cfe7e59af7096.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Pettersenper skrev (31 minutter siden):

Det er synd at vi lever i et samfunn hvor det anses som å passe seg dårlig. Så mye har skjedd med kvinners seksuelle frihet, men menns seksualitet blir mer og mer shamet og kritisert.

Å nei, stakkars mann i 50-årene som upassende befølte ung kvinne på jobb og må ta konsekvensen av det når kvinnen sier hun ikke synes det var greit. Det er såååå synd på ham!

Menn er patetiske til tider. 

Endret av Snikpellik
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Just now, Baranladion said:

Jeg tror folk flest synes det er merkelig at en 50åring knuller rundt på en 18åring, sånn generelt, og så mener jeg at det er upassende at en minister gjør dette, såpass upassende at det ikke er noe en minister kan drive med.

Jeg synes også det er litt merkelig, men folk må få lov til å være (litt) merkelige. Jeg kjenner folk som ikke kommer til møter i tide og ikke gir beskjed. Som kanskje (sannsynligvis) dropper håndvasken etter dobesøk. Folk som gjør alle mulige merkelige ting, men jeg ønsker ikke at de skal få sparken eller miste jobben av den grunn. 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Pettersenper skrev (5 minutter siden):

Jeg kunne bare ikke la sjansen gå fra meg. Var ikke ment seriøst.

Da synes jeg vi burde jobbe for et mer åpent og aksepterende samfunn. Det er synd å skulle sitte med slike dømmende ideer om hva som skal være akseptabelt.

Enig. Det burde være av veldig liten interesse hva folk gjør på sin fritid. Også statsråder må ha fritid og et liv utenfor politikken. Så lenge det ikke er ulovlig, eller han grovt utnytter sin stilling bryr jeg meg ikke.

Synes det er VELDIG mye mer kritikkverdig at politikere strør om seg med våre folkevalgte sine penger, og til en viss grad kjøper seg status gjennom dette. 
Politikerne er satt til å forvalte våre felles penger, og det er dermed primært DET de burde dømmes på. Hva de gjør på privaten burde ha (nesten) null å si. Det kan evt. ha litt å si i forhold til liv og lære. F.eks. hvis en fra KrF er utro, eller en fra Rødt beriker seg på felleskapet etc. Men det siste ville sannsynligvis være helt greit for mange, forstå det den som kan.

Dette nærmer seg amerikanske tilstander ift synet på sex. Trist.

Endret av KalleKanin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Baranladion said:

Jeg er enig med deg, jeg bryr meg egentlig ikke, men det er mitt inntrykk at vi har noen normer i samfunnet på disse tingene, jantelov om du vil. Som politiker, leder eller minister, så vil du tape på å gå i mot disse normene. Kanskje trist, men sånn er det nå en gang. 

Da tenker jeg det er på tide at vi avliver disse normene en gang for alle ⚰️

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (1 minutt siden):

Å nei, stakkars menn i 50-årene som upassende beføler unge kvinner på jobb og må ta konsekvensene av det! Det er såååå synd på dem!

Menn er patetiske til tider. 

Er faktisk litt enig her ;-). 

Selv om det kanskje ikke er helt riktig å fremstille han ministeren som "beføler"... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (1 minutt siden):

Jeg synes også det er litt merkelig, men folk må få lov til å være (litt) merkelige. Jeg kjenner folk som ikke kommer til møter i tide og ikke gir beskjed. Som kanskje (sannsynligvis) dropper håndvasken etter dobesøk. Folk som gjør alle mulige merkelige ting, men jeg ønsker ikke at de skal få sparken eller miste jobben av den grunn. 
 

De aller fleste ville ikke fått sparken av noe sånt, men politikere og ministre er noe annet, de lever kun på omdømmet sitt, og bør være veldig klar over det. Folk forventer at de oppfører seg, følger lover og regler, kler seg ordentlig og snakker uten å banne. Så kan man si at det er urettferdig, de må få lov å oppføre seg som de vil, men jeg vet ikke jeg ass... Vil man at de som styrer landet skal kjøre rundt i Ferrari, drikke Bollinger på dyre puber med masse damer rundt, deltar på swingersklubber, tattoverer seg i ansiktet osv?  

Om en kollega i 50 årene hadde fortalt meg at han fikk med seg en 18 åring hjem, så hadde jeg sikkert gitt han en high five, men når Enoksen gjør det, blir det feil. 

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (5 minutter siden):

Å nei, stakkars mann i 50-årene som upassende befølte ung kvinne på jobb og må ta konsekvensen av det når kvinnen sier hun ikke synes det var greit. Det er såååå synd på ham!

Menn er patetiske til tider. 

Hvorfor var den upassende? Det er ikke ulovlig å ta seg en liten pustepause på jobb på rom alene eller sammen med noen man er romantisk forhold med.

Du kommer med et merkelig forsøk på ironisk innlegg her uten noe som helst substans eller argumenter i noen retning.

Hun var fullt klar over naturen av forholdet mellom dem, men var bare ikke fornøyd med det. Hun prøvde å få goder fra mannen, og mannen prøvde å få goder av henne. De forsøkte å utnytte hverandre. Og det var det de gjorde. Så ender hun opp med å spille offer når hun ikke får alt hun vil. Hun fikk ikke sommerjobben hun trodde hun skulle få.

Endret av Pettersenper
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De aller fleste politikere burde gå av i skam. Før hvert valg loves det ene og det andre til velgerne, men hvis de kommer i maktposisjon må det svelges kameler i hopetall og løfter blir brutt. DET er skammelig oppførsel. 

Fullt ut lovelig sex, DET skal vi henge oss opp i og bry nesa vår med, men løftebrudd er litt mer "nei, det blir nok bedre neste gang." Muntelige/skriftelige avtaler (løfter) er binnende.

Systemet er ødelagt og folk gir faen.. Trist!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Trene Arnholdt skrev (Akkurat nå):

De aller fleste politikere burde gå av i skam. Før hvert valg loves det ene og det andre til velgerne, men hvis de kommer i maktposisjon må det svelges kameler i hopetall og løfter blir brutt. DET er skammelig oppførsel. 

Fullt ut lovelig sex, DET skal vi henge oss opp i og bry nesa vår med, men løftebrudd er litt mer "nei, det blir nok bedre neste gang." Muntelige/skriftelige avtaler (løfter) er binnende.

Systemet er ødelagt og folk gir faen.. Trist!

Tja.. ett valgløfte kan kun innføres dersom partiet får makta med flertall, hvis ikke så må det forhandles med de andre partiene som er i regjering. Blir litt som at hvis jeg sier at dersom du gir meg 1000 kr, så skal du få igjen 5000 om en måned. Du gir meg bare 500 og jeg gir deg ikke 5000 om en måned. Har jeg da brutt et løfte? 

 

Lenke til kommentar
Pettersenper skrev (Akkurat nå):

Hvorfor var den upassende? Det er ikke ulovlig å ta seg en liten pustepause på jobb på rom alene eller sammen med noen man er romantisk forhold med.

Det er ikke ulovlig. Det er upassende og oppsigelsesgrunn på enhver seriøs arbeidsplass, av så åpenbare årsaker at det helt seriøst ikke er noe man bør trenge å få forklart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (Akkurat nå):

Tja.. ett valgløfte kan kun innføres dersom partiet får makta med flertall, hvis ikke så må det forhandles med de andre partiene som er i regjering. Blir litt som at hvis jeg sier at dersom du gir meg 1000 kr, så skal du få igjen 5000 om en måned. Du gir meg bare 500 og jeg gir deg ikke 5000 om en måned. Har jeg da brutt et løfte? 

 

Vel du har de løftene som ikke blir innført på grunn av motstand utenfra, og så har du de løftene som blir gitt, gjerne fra tulleparti, som de til og me selv innser ikke er gjennomførbart når de ser nærmere på det.

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (1 minutt siden):

Det er ikke ulovlig. Det er upassende og oppsigelsesgrunn på enhver seriøs arbeidsplass, av så åpenbare årsaker at det helt seriøst ikke er noe man bør trenge å få forklart.

Patetisk hersketeknikk. Nei dine subjektive moralske forestillinger gjelder ikke som åpenbare grunner for alle. Det er mye rart som foregår på kontorene rundt om kring. Så lenge det ikke går negativt utover jobbytelsen er det ingen grunn til å bry seg. Og nei, at du sitter der på din moralske kjepphest og er fornærmet teller ikke

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Snikpellik said:

Det er ikke ulovlig. Det er upassende og oppsigelsesgrunn på enhver seriøs arbeidsplass, av så åpenbare årsaker at det helt seriøst ikke er noe man bør trenge å få forklart.

Om jeg så skulle ha meg med en 16-åring kommer ikke jeg til å miste jobben. Det angår ikke hvordan jeg løser jobben,.

AML §15-7 Arbeidstaker kan ikke sies opp uten at det er saklig begrunnet i virksomhetens, arbeidsgivers eller arbeidstakers forhold.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...