Gå til innhold

Kvinne spiller på sin sexappeal for å forføre eldre mann, men angrer senere og skylder på mannen


Anbefalte innlegg

Baranladion skrev (2 minutter siden):

Jeg tror ikke Enoksens forhold til denne jenta var av særlig "kjærlighet", det var andre motiver, og det passer seg dårlig når man er minister. 

Det er synd at vi lever i et samfunn hvor det anses som å passe seg dårlig. Så mye har skjedd med kvinners seksuelle frihet, men menns seksualitet blir mer og mer shamet og kritisert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pettersenper skrev (6 minutter siden):

Det er synd at vi lever i et samfunn hvor det anses som å passe seg dårlig. Så mye har skjedd med kvinners seksuelle frihet, men menns seksualitet blir mer og mer shamet og kritisert.

Ja, kanskje det utvikler seg i feil retning, men når man er minister, så stilles det krav til hvordan man fremstår, som ofte er i tråd med hva folket tenker og mener. Når folkets mening endres, så endres også væremåten til makthavende. 

Jeg tror utviklingen går litt i den retningen du peker på, men akkurat nå så er det etter mitt syn riktig at Enoksen trekker seg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
D0vendyret skrev (8 minutter siden):

Hun har vært like 'naiv' og stakkaslig voksen person om det har vært kjærlighet dem imellom

Ja, det tror jeg og. Det er vanskelig for folk å tro noe annet enn at Enoksen har vært en "ulv" i dette tilfellet. Så er det nok noe sannhet bak det også, 18 år gamle mennesker kan være lette å manipulere, kanskje lettere enn en på 42. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Avero skrev (11 minutter siden):

De som skriver at dette er latterlig eller tynt grunnlag å fratre stillingen som forsvarsminister har ikke forstått saken. Siterer fra VG: "I dagboken og overfor VG beskriver kvinnen beføling og seksuelle handlinger på kontoret til statsråden." Dette er i seg selv oppsigelsesgrunn. Det skrives også at Enoksen tok med denne 18-åringen på åpningen av stortingssesjonen, at hun fikk sitte på med regjeringsbilene, at hun som politisk interessert fikk være med på møter på stortinget og ble forspeilet sommerjobb der. En gift 50 år gammel olje- og energiminster oppførte seg altså på denne måten overfor en politisk interessert 18-åring.

Uakseptabelt. Rett og slett. Men som "sagt" oppe: aldri i livet kunne han hå holdt på med dette om ikke det var akseptert i hans politiske omgangskrets. Og dette sannsynligvis fordi det er så vanlig blant disse folkene... 

Lenke til kommentar
Avero skrev (18 minutter siden):

De som skriver at dette er latterlig eller tynt grunnlag å fratre stillingen som forsvarsminister har ikke forstått saken. Siterer fra VG: "I dagboken og overfor VG beskriver kvinnen beføling og seksuelle handlinger på kontoret til statsråden." Dette er i seg selv oppsigelsesgrunn. Det skrives også at Enoksen tok med denne 18-åringen på åpningen av stortingssesjonen, at hun fikk sitte på med regjeringsbilene, at hun som politisk interessert fikk være med på møter på stortinget og ble forspeilet sommerjobb der. En gift 50 år gammel olje- og energiminster oppførte seg altså på denne måten overfor en politisk interessert 18-åring.

Ikke sikkert du har så mye erfaring her, men beføling og seksuelle handlinger er heller normalt i romantiske og seksuelle forhold.  Og jenta kan umulig ha trodd at fyren hang med henne av platoniske årsaker

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er null rettssikkerhet i disse sakene. Gamle dagbøker skal være grunnlag for dømming? Alle disse sakene som kommer opp er alt for gamle til å ettergåes. 

Jeg registrer også at endel aviser drar dette sammen med avgangen til andre, blant annet Tadjik. Det Tadjik gjorde var vel ulovlig, Enoksen ikke. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
54 minutes ago, Snikpellik said:

Helt riktig at han måtte gå, og bra Støre tok raskt affære. Det positive er at Enoksen virker å ha forstått dette selv raskt nå og ikke latt saken dra ut i mediene over tid og påføre varsleren enda mer press.

Dette ville ikke vært akseptabelt på noen seriøs arbeidsplass, ei heller på Stortinget.

Enoksen er 67 år. Mannen har tilnærmet ingen nedside ved å gå av. Er ikke vanskeligere enn det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (6 minutter siden):

Dette er en gigantisk ingenting av en sak. Han har verken gjort noe galt eller ulovlig så vidt jeg kan se. Pendlerboligene som har kommet opp i de siste år er ca. 100 ganger verre enn denne saken. 

Enig, men ønsker folket seg ministre som har seg med 18 år gamle jenter? Representanter som igler seg innpå 20 åringer i fylla, eller tar med seg en unggutt utpå jordet for en kjapp en som partileder på fest? Nei.. like lite som man ønsker represenanter som bruker absolutt alt av goder (selvom det er innenfor regelverket) eller oppfører seg som kakser i dyre biler og enorme palass. 

Politikere som ikke forstår at folket setter dette i vrangstrupen, er rett og slett på feil sted, selvom det er menneskelig å tråkke i slike salater. Hadde jeg vært forsvarsminister så hadde jeg passet ekstra godt på å oppføre meg godt innenfor samfunnets normer. 

 


 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
10 minutes ago, Baranladion said:

Ja, kanskje det utvikler seg i feil retning, men når man er minister, så stilles det krav til hvordan man fremstår, som ofte er i tråd med hva folket tenker og mener. Når folkets mening endres, så endres også væremåten til makthavende. 

Er det du som definerer hva som er i tråd med det folket tenker? For her i tråden ser vi at det er mange forskjellige meninger blant "folket". 
Stortinget synes tydeligvis det er greit for en 18-åring å ha sex med en 50-åring, siden det er lovlig aktivitet. Stortinget er vel det nærmeste vi kommer til representasjon av folket? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Wisd0m skrev (2 minutter siden):

Det er null rettssikkerhet i disse sakene. Gamle dagbøker skal være grunnlag for dømming? Alle disse sakene som kommer opp er alt for gamle til å ettergåes. 

Jeg registrer også at endel aviser drar dette sammen med avgangen til andre, blant annet Tadjik. Det Tadjik gjorde var vel ulovlig, Enoksen ikke. 

Ingen som har dratt frem noen lovbøker her, er det det? Enoksen gikk av frivillig, etter at dette kom ut. Han kunne fint forklart situasjonen, og gitt sin versjon, men det hadde uansett stilt han i et veldig dårlig lys som forsvarsminister.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 minute ago, debattklovn said:

Er det du som definerer hva som er i tråd med det folket tenker? For her i tråden ser vi at det er mange forskjellige meninger blant "folket". 
Stortinget synes tydeligvis det er greit for en 18-åring å ha sex med en 50-åring, siden det er lovlig aktivitet. Stortinget er vel det nærmeste vi kommer til representasjon av folket? 

Ser ut som vi må innføre alder / 2 + 7 regelen i Norske Lover (sarkasme)

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Wisd0m skrev (1 minutt siden):

Enoksen er 67 år. Mannen har tilnærmet ingen nedside ved å gå av. Er ikke vanskeligere enn det.

Selvsagt er det veldig negativt for ham å gå av, i praksis fikk han sparken av Støre her. Med mindre han er totalt uten ambisjoner og ikke bryr seg det grann om eget ettermæle. 

Som forsvarsminister på 9. april…

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Pettersenper skrev (1 minutt siden):

Ikke sikkert du har så mye erfaring her, men beføling og seksuelle handlinger er heller normalt i romantiske og seksuelle forhold.  Og jenta kan umulig ha trodd at fyren hang med henne av platoniske årsaker

Prøv gjerne å forholde deg til saken i stedet for smålige personangrep Pettersenper :)

Seksuelle handlinger på et statsrådskontor mellom en gift 50 år gammel olje- og energiminister og en politisk interessert 18-åring er ikke akseptert, uansett hvordan du fremstiller det.

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Baranladion said:

Enig, men ønsker folket seg ministre som har seg med 18 år gamle jenter? Representanter som igler seg innpå 20 åringer i fylla, eller tar med seg en unggutt utpå jordet for en kjapp en som partileder på fest?

Så lenge det ikke begås overgrep så kan politikere ha seg med hvem de vil for min del.
De har også rett til privatliv og å velge hvem de har sex med. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (2 minutter siden):

Er det du som definerer hva som er i tråd med det folket tenker? For her i tråden ser vi at det er mange forskjellige meninger blant "folket". 
Stortinget synes tydeligvis det er greit for en 18-åring å ha sex med en 50-åring, siden det er lovlig aktivitet. Stortinget er vel det nærmeste vi kommer til representasjon av folket? 

Jeg definerer ikke det nei. Jeg har heller ikke sett at stortinget stiller seg bak Enoksen i denne saken? Ingen har sagt noe om at det er ulovlig å ha sex med en 18åring? 

Jeg tror folk flest synes det er merkelig at en 50åring knuller rundt på en 18åring, sånn generelt, og så mener jeg at det er upassende at en minister gjør dette, såpass upassende at det ikke er noe en minister kan drive med. Tydeligvis, så er Enoksen enig idette, at det er flaut og har ødelagt hans omdømme, derfor går han av, helt av egen vilje. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...