Gå til innhold

Kvinne spiller på sin sexappeal for å forføre eldre mann, men angrer senere og skylder på mannen


Anbefalte innlegg

Norolf skrev (2 minutter siden):

Hvem er det egentlig som krever disse "åpne samfunnene" der 60-åriger fra oversjiktet skal være frie til å knulle tenåringer fra undersjiktet? Er det tenåringene som iherdig krever friheten til å endelig kunne ha sex med halvdøde menn? Eller er det for det meste noen eldre **** som ikke skal holde styr på seg selv?

Jeg ser egentlig ikke problemet, så lenge det er et ønske fra begge sider basert på seksuelle preferanser eller tiltrekning om det så er utseende eller personlighet. Så er det nok ikke noen hemmelighet, at mange slike relasjoner er tuftet på tjeneste-gjentjeneste, men jeg tror også det finnes forhold der slike ting ikke er en del av pakka. Disse forholdene blir uansett uglesett på lik linje som de med tjeneste-gjentjeneste. 

Pr nå, så vil de aller fleste tenke at et slikt forhold består av litt lugubre "avtaler" og maktforhold, derfor er det fremdeles tabu

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pettersenper skrev (Akkurat nå):

Så du lar folk som ikke egentlig har noe å si for deg bestemme hvordan du skal leve det ene livet du har? Når du ligger på dødsleiet, tror du at du kommer til å angre på at du hadde sex med for mange fine unge jenter og at nabokona så stygt på deg?

Familie, kollegaer, venner, miljø osv har noe å si for meg. Jeg har ligget med mange fine unge jenter jeg, men holdt det litt low-key. 
I alle de relasjoner jeg har hatt, så har jeg aldri følt noen ordentlig kobling til jenter som er langt yngre enn meg. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
kremt skrev (3 minutter siden):

To myndige personer som gjør noe av egen fri vilje, jeg ser ikke problemet. En kvinne på 18 år kan være utrolig voksen og moden, nesten skremmende mye. Så lett for eldre menn å overse det. Jeg vil tro de begge fikk noe ut av det, og "undersjiktet" som du kaller det vil alltid bruke de muligheter de har til å klatre på karrierestigen. Jeg har sett noen kvinner i min bransje, de har klatret mer på 2-3 år enn de fleste menn har gjort på 20-30 år. Ikke vet jeg hvordan de gjør det, men de har vel sine metoder vil jeg tro.....

Og? Klatret denne jenten rangstigen opp til oversjiktet? Hennes feil var kanskje at hun ikke var god nok i utpressing?

Kan man han en minister som sladrer statshemmeligheter til sin barnslige elskerinne?

Skal man ha en minister som gjør seg selv til et attraktivt mål og lett bytte for utpressing fra fremmede stater, journalister og ikke minst den ungdommelige elskerinne?

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, Pettersenper said:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0GAP9o/forsvarsministeren-beklager-seksuell-relasjon-med-ung-kvinne-jeg-gikk-over-grensa?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row1_pos1

Forsvarsminister går av etter at kvinne klager i ettertid på godene hun fikk ved å flørte med og utnytte ham. Kvinnen mener mannen burde gitt henne fordelene for henne uten at han burde få noe ut av forholdet

Burde det være ulovlig å ha et forhold av seksuell eller romantisk art med det motsatte kjønn, om man har en egenskap eller jobb som det motsatte kjønn finner attraktivt eller liker? Hva ville resultatet vært om det var en middelaldrende eller oppover kvinnelig politiker som hadde forhold med en yngre og politisk interessert mann?

Fantastisk. Helt utrolig. Det er like sannsynlig at det var Enoksen som ble utnyttet. Hadde historien vært av nyere dato ville jeg sagt russisk honeypot.

 

Jeg støttet metoo-bevegelsen. Men nå går det for langt.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
kremt skrev (10 minutter siden):

To myndige personer som gjør noe av egen fri vilje, jeg ser ikke problemet. En kvinne på 18 år kan være utrolig voksen og moden, nesten skremmende mye. Så lett for eldre menn å overse det. Jeg vil tro de begge fikk noe ut av det, og "undersjiktet" som du kaller det vil alltid bruke de muligheter de har til å klatre på karrierestigen. Jeg har sett noen kvinner i min bransje, de har klatret mer på 2-3 år enn de fleste menn har gjort på 20-30 år. Ikke vet jeg hvordan de gjør det, men de har vel sine metoder vil jeg tro.....

Din argumentasjon blir veldig rart om man setter den i perspektiv. Som jeg mener å ha fått med meg er prostitusjon forbudt. En mann kan risikere fengselstraff for bare å ha snakket med en lettkledd jevngammel kvinne i en tvilsom gate.

Men når en minister innleder et prostitusjonsaktig forhold (der begge partner får noe ut av saken som du selv betegner dette derre for) med et dings som nesten ikke kan kalles for noe annet enn et barn - da synes du at det er går greit?

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Helm skrev (4 minutter siden):

Fantastisk. Helt utrolig. Det er like sannsynlig at det var Enoksen som ble utnyttet. Hadde historien vært av nyere dato ville jeg sagt russisk honeypot.

 

Jeg støttet metoo-bevegelsen. Men nå går det for langt.

 

Jeg støtter ikke under metoo-hysteriet. Men nettopp dette er et tilfelle vi ikke burde se gjennom fingrene med.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Helm skrev (5 minutter siden):

Fantastisk. Helt utrolig. Det er like sannsynlig at det var Enoksen som ble utnyttet. Hadde historien vært av nyere dato ville jeg sagt russisk honeypot.

 

Jeg støttet metoo-bevegelsen. Men nå går det for langt.

 

Som øverste leder for landets forsvar, så bør man vel forvente mer enn at man lar seg utnytte av en 18 år gammel jente? Jeg forventer også at slike ledere ikke blir lurt av Nigeria svindel, tinder svindlere, spåkoner eller russiske spioner. 

Edit: Han var ikke forsvarsminister når dette skjedde. 

Endret av Baranladion
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (2 minutter siden):

Som øverste leder for landets forsvar, så bør man vel forvente mer enn at man lar seg utnytte av en 18 år gammel jente? Jeg forventer også at slike ledere ikke blir lurt av Nigeria svindel, tinder svindlere, spåkoner eller russiske spioner. 

Edit: Han var ikke forsvarsminister når dette skjedde. 

Nei, men oljeminister. Noe som er ganske nær.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Baranladion said:

Som øverste leder for landets forsvar, så bør man vel forvente mer enn at man lar seg utnytte av en 18 år gammel jente? Jeg forventer også at slike ledere ikke blir lurt av Nigeria svindel, tinder svindlere, spåkoner eller russiske spioner. 

Hvem som helst kan bli lurt og utnyttet. Politikerne gjør verre ting enn dette og slipper unna med det.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (18 minutter siden):

Jeg ser egentlig ikke problemet, så lenge det er et ønske fra begge sider basert på seksuelle preferanser eller tiltrekning om det så er utseende eller personlighet. Så er det nok ikke noen hemmelighet, at mange slike relasjoner er tuftet på tjeneste-gjentjeneste, men jeg tror også det finnes forhold der slike ting ikke er en del av pakka. Disse forholdene blir uansett uglesett på lik linje som de med tjeneste-gjentjeneste. 

Pr nå, så vil de aller fleste tenke at et slikt forhold består av litt lugubre "avtaler" og maktforhold, derfor er det fremdeles tabu

 

Som skrevet før er det maksimal fare for at den mye eldre parten utnytter og manipulerer den mye yngre på det groveste. dette blir aldri jevnbyrdige forhold med gjensidig respekt.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Norolf skrev (3 minutter siden):

Som skrevet før er det maksimal fare for at den mye eldre parten utnytter og manipulerer den mye yngre på det groveste. dette blir aldri jevnbyrdige forhold med gjensidig respekt.

Ja, det er stor fare for det, men jeg vil ikke påstå at det alltid gjelder. Så i et forhold der dette faktisk ikke gjelder, så må nærmest mannen bevise dette ovenfor alle for å slippe stygge blikk og baktaling. Det er ikke rettferdig det heller. Det finnes damer som tenner på gamle menn feks, men denne dama vil bli sett på som en som blir utnyttet dersom hun fullbyrder sin fantasi

Endret av Baranladion
Lenke til kommentar
Norolf skrev (10 minutter siden):

Din argumentasjon blir veldig rart om man setter den i perspektiv. Som jeg mener å ha fått med meg er prostitusjon forbudt. En mann kan risikere fengselstraff for bare å ha snakket med en lettkledd jevngammel kvinne i en tvilsom gate.

Men når en minister innleder et prostitusjonsaktig forhold (der begge partner får noe ut av saken som du selv betegner dette derre for) med et dings som nesten ikke kan kalles for noe annet enn et barn - da synes du at det er går greit?

Det er ikke noe nytt at jenter utnytter eldre menn med behov for nærhet for å få tilgant til ressursene deres. Selv om dette er tydelig manipulasjon og utnytting av mannen anses det ikke som ulovlig i de fleste tilfeller. Ikke med mindre det er en ukjent dame man møter hvor det er direkte betaling for sex og så gå igjen. Hvis man skal kalle jenter som utnytter menn for penger prostituerte såå.... vel jeg tror ikke jentene vil sette pris på at du går rundt og kaller dem horer.

Hvis voksne jenter ikke kan regnes som annet enn barn, og ikke kan anses som ansvarlig for egne holdninger, burde man revurdere om de burde ha stemmerett. Er det det du ønsker?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Veldig mye synsing frem og tilbake her. Kunne vi ikke bare fått en slags moralsk forskrift som veileder folk til hva som er seksuell lavalder for den yngste parten, dersom den eldste parten er X år, og hvorvidt maktposisjoner påvirker tabellen over "godkjente" alderskombinasjoner, samt om forskriften skal være kjønnsnøytral eller at aldersforskjell den ene eller andre veien er verre. Også kanskje et særskilt sexuelt forhold-samtykke-skjema for personer med makt (som må defineres på et eller annet vis). Kanskje til og med veiledning om Me2 skal være kjønnsnøytral eller kjønnsdiskriminerende.

Altså bare for å få satt enn strek for all synsingen i alle retninger. Gi oss få en fasit!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (7 minutter siden):

Ja, det er stor fare for det, men jeg vil ikke påstå at det alltid gjelder. Så i et forhold der dette faktisk ikke gjelder, så må nærmest mannen bevise dette ovenfor alle for å slippe stygge blikk og baktaling. Det er ikke rettferdig det heller. Det finnes damer som tenner på gamle menn feks, men denne dama vil bli sett på som en som blir utnyttet dersom hun fullbyrder sin fantasi

Nå er det sånn at Norge har fullstendig absurde bøtesatser og straffer for mindre trafikkforseelser respektive brudd av trafikklover. Alt dette av en nærmest hysterisk redsel for en i mange ganger bare meget teoretisk fare.

Her er det altså ikke snakk om en teoretisk, nærmest ikke målbar fare (som for eksempel å kjøre 62 km/t i stedet for 50 km/t et fullstendig folketomt og ekstremt oversiktlig sted ute på villmarken) men altså en høy sannsynlighet for sjelelige og livsvarig skade på et ungt menneske.

Du ser forskjellen?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (5 minutter siden):

Veldig mye synsing frem og tilbake her. Kunne vi ikke bare fått en slags moralsk forskrift som veileder folk til hva som er seksuell lavalder for den yngste parten, dersom den eldste parten er X år, og hvorvidt maktposisjoner påvirker tabellen over "godkjente" alderskombinasjoner, samt om forskriften skal være kjønnsnøytral eller at aldersforskjell den ene eller andre veien er verre. Også kanskje et særskilt sexuelt forhold-samtykke-skjema for personer med makt (som må defineres på et eller annet vis). Kanskje til og med veiledning om Me2 skal være kjønnsnøytral eller kjønnsdiskriminerende.

Altså bare for å få satt enn strek for all synsingen i alle retninger. Gi oss få en fasit!

Det nærmeste man kommer er "sunn fornuft" og kanskje "hva tenker folk om det jeg gjør nå". 

Man kan unngå veldig mye kjipe situasjoner, ved å stille seg selv det siste spørsmålet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (42 minutter siden):

Bør det være slik at de må gå hvis det er ulovligheter? Det er ikke nødvendigvis slik i det normale arbeidsliv? 

Når det er lover og regler de selv setter og som samfunnet ellers må følge, f.eks settes i fengsel (NAV skandalen), så syns jeg det er riktig de må gå, ikke bare bli omplassert med en lønn som er (langt) over hva en normal arbeidende får, for så å skylde på at de handlet i god tro. Disse bør få samme behandling, altså straff og slike lovbrudd er ikke forenelig med jobben. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
D0vendyret skrev (1 minutt siden):

Når det er lover og regler de selv setter og som samfunnet ellers må følge, f.eks settes i fengsel (NAV skandalen), så syns jeg det er riktig de må gå, ikke bare bli omplassert med en lønn som er (langt) over hva en normal arbeidende får, for så å skylde på at de handlet i god tro. Disse bør få samme behandling, altså straff og slike lovbrudd er ikke forenelig med jobben. 

Tiltredes. Det er påfallende hvor ulikt behandlingen er...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
D0vendyret skrev (7 minutter siden):

Når det er lover og regler de selv setter og som samfunnet ellers må følge, f.eks settes i fengsel (NAV skandalen), så syns jeg det er riktig de må gå, ikke bare bli omplassert med en lønn som er (langt) over hva en normal arbeidende får, for så å skylde på at de handlet i god tro. Disse bør få samme behandling, altså straff og slike lovbrudd er ikke forenelig med jobben. 

Helt enig.

Jeg mener derimot, at politikere som kjøper horer, stjeler på butikken, slåss på byen eller gjør andre ulovlige ting som ikke har noe med jobben deres å gjøre, ikke bør få være politikere på høyt nivå. En vanlig arbeidstaker kan få beholde jobben selv med denne oppførselen. 

Det er altså større og flere forventninger til politikere og ledere i mitt syn, når det gjelder å følge regler, både lover og moralske, og og det bør de ha skjønt nå. 

Endret av Baranladion
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Norolf said:

Hvem er det egentlig som krever disse "åpne samfunnene" der 60-åriger fra oversjiktet skal være frie til å knulle tenåringer fra undersjiktet? Er det tenåringene som iherdig krever friheten til å endelig kunne ha sex med halvdøde menn? Eller er det for det meste noen eldre **** som ikke skal holde styr på seg selv?

Tro det eller ei, det er faktisk unge jenter (18-25 osv) som tenner på maktpersoner, og som oftest er de gamle. Hvis jeg skal drive ekstra synsing så tror jeg faktisk det er relativt vanlig.

 

 

Endret av .berZerk
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...