Gå til innhold

Russiske studenter i Norge


Anbefalte innlegg

Flin skrev (2 minutter siden):

Hvilke spesifikke programmer og ordninger er det du påpeker? Har du noen kilder? Jeg skulle gjerne lest mer om det. Jeg forsto svaret ditt første gangen, men jeg ba deg om å utdype. 

Å utdype skrev du ikke noe om.... du troller om videre informasjon. Det er kjent taktikk i trolldommen. spør og spør... ikke bidra selv.

Send Departementet for utdanning i Norge (Kunnskapsdepartementet) forespørsel da er du ikke avhengig av mine trolling av deg.

Eller det lar seg gjøre å sende forespørsel til Lånekassen for utdanning om denne spesialavtalen. Jeg har denne informasjon far russere som har studert på denne avtalen, dvs fra første ledd.

Skal du fordjupe deg i saken da er du mer enn velkommen med det.... men for all del send oss andre de ikke opplyste her en link om hva du finner frem til. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En som undrer skrev (6 minutter siden):

Å utdype skrev du ikke noe om.... du troller om videre informasjon. Det er kjent taktikk i trolldommen. spør og spør... ikke bidra selv.

Send Departementet for utdanning i Norge (Kunnskapsdepartementet) forespørsel da er du ikke avhengig av mine trolling av deg.

Eller det lar seg gjøre å sende forespørsel til Lånekassen for utdanning om denne spesialavtalen. Jeg har denne informasjon far russere som har studert på denne avtalen, dvs fra første ledd.

Skal du fordjupe deg i saken da er du mer enn velkommen med det.... men for all del send oss andre de ikke opplyste her en link om hva du finner frem til. 

Greit det. Kos deg videre i kveld.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Denne tråden starter med forespørsel om antall russiske studenter i Norge.

Det er ikke en eneste som gir svaralternativ til det!

Det er trolige stort antall som studerer i N-Norge og da under vingene til Universitetet i Tromsø, sen er også en del i Bodø. 

Ville anslå et tall mellom 250-300 på UiT og deres avdelinger i N-Norge, men merk dere det kan være flere enn det. Sen er det Bodø med Universitet og Høgskole(r), der er det trolige mellom 150-200. Tror ikke at det er flere i Bodø enn det. Men det skulle ikke undre om det var flere enn det som jeg anslår som total. Det er ikke tenkt på alle de andre utdannings institusjoner i Norge men det er også av interesse å ha det med i antall av de fra russia. 

Er det noen her som kan se etter informasjon om saken og ikke dra trolldom om at russiske studenter skal ha all rett på sine privilegier i Norge. 

Lenke til kommentar
On 3/4/2022 at 3:55 PM, En som undrer said:

Hei

Er det noen som har peiling på antall russiske studenter i/på høgskole utdanning i Norge.

Det er en slant med russere som studerer i N-Norge. 

Det er som om det er system med å ta inn til Norge et antall studenter hvert eneste skoleår, og tilby dem gratis utdanningsreise........

Russiske studenter som skal gjennomføre eks. ingeniør utdanning i Norge tar de det på 4 år og første året er brukt til å lære seg norsk. Sen blir russiske studenter tilbudt studielån som gjøres om til stipend om de flytter hjem til russia ette ferdig utdanning. Er det noe annet land som har de samme privilegiene som russere har og studerer i Norge. 

Er ikke på tida å sende russerne hjem og tilby plassene til Ukrainere som har blitt brutalt behandlet av russisk over brutalitet.......

Vil tru at Ukrainere vil bli takksomme for støtten om de kommer til med å utdanne seg.

Skjønner ikke helt at overklassens ungdommer skal spesialbehandles med ekstra privilegier når situasjonen er som den er nå.......

Send alle de hjem til deilige russia.

Voldsomt så undertrykkende og diskriminerende du var da.... Mange blir i norge og bidrar i vårt samfunn, nedbetaler lån,  og har ett videre syn på ting enn mange som ikke reiser ut av russland noen gang. Dette formiddler de også hjemmover

 

Ca 80 i Narvik

By the way, er en norsk videreg. Skole i murmansk ;) Muli du skulle tatt ett år der og få litt perspektiv på livet.. jorden er ikke flat.

 

Endret av EremittPåTur
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Viktig å angripe Russland der Putin kjenner det.
Beste måten for det er å virkelig angripe studenter som har stukket derifra og å utestenge småbarn som skal på Norway cup.
Norway fighting the good fight!! 🎉

Spoiler

Nazi-tendensene kommer raskt frem så fort man har en ytre fiende......

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
EremittPåTur skrev (17 timer siden):

Voldsomt så undertrykkende og diskriminerende du var da.... Mange blir i norge og bidrar i vårt samfunn, nedbetaler lån,  og har ett videre syn på ting enn mange som ikke reiser ut av russland noen gang. Dette formiddler de også hjemmover

 

Ca 80 i Narvik

By the way, er en norsk videreg. Skole i murmansk ;) Muli du skulle tatt ett år der og få litt perspektiv på livet.. jorden er ikke flat.

 

Eg har vært i Murmansk .... har du? Murmansk er og blir militær base med krig og undertrykke som sitt hovedmål. 

De som tier støtter den urettvise som pågår og undertrykkelsen som finnes...... 

Om du har ett gott innsyn i antall studenter i Narrvik da skulle en tru at det kan bekreftes eller avbekrefte av deg med den ekstra behandlingen av russere som tar imot studielån og slipper å betale om de drar hjem til russia..... deilige russia.

Du kunne også si oss om du har diskutert med dine russiske venner om de er stolte over sine landsmenn som slaktes for ikke noe i Ukraina. 11 000 er ikke lite...... Har ikke tanke på at Ukrainske folket juger om det.... har vært der også og liker de godt.

Som sagt fra før da kan de alle reise hjem, deilige hjem for min del.... Hva jeg kjenner til da har de fleste russia studentene som er i Norge blind av stolthet over hva deilige russia klarer av med folkemord.... men takk skal de ha som troller at de har klart av å halle seg pene i ordbruken her på tråden.... virkeligheten hjemme skremmer kanskje! 

I alle år, ja hvor mange år har Norge tatt imot russiske studenter som har sen dratt hjem og ikke gjort noe stort av denne turen over til demokratiet. De har ikke gjort noen større nytte av seg hjemme heller vil jeg påstå....... 

Endret av En som undrer
Lenke til kommentar
Dudeliduu skrev (6 timer siden):

Viktig å angripe Russland der Putin kjenner det.
Beste måten for det er å virkelig angripe studenter som har stukket derifra og å utestenge småbarn som skal på Norway cup.
Norway fighting the good fight!! 🎉

  Vis skjult innhold

Nazi-tendensene kommer raskt frem så fort man har en ytre fiende......

 

Enten er du med eller imot...... hvor skal en dra grensen..... en for alle alle for ..... enklest det. 

Enklest er å dra alle med og ikke forskjellsbehandle noen..... det merkes godt om det er total stopp og blir ekstra ille for det offentlige å forklare situasjonen. Dvs om det er folk som tenker litt..... det er en og en mor i russia som stiller spørsmål om situasjonen.... det vil flere stille spørsmål om det i tida som kommer.... alt er på rett vei med sinte borgere i russia..... deilig det.

Lenke til kommentar
En som undrer skrev (11 timer siden):

Russere som er her i Norge er på spesielle vilkår som INGEN hva jeg vet best har også.... det er kjernen i saken. Russere kommer til lagt bord og forsyner seg av det til ingen nytte for andre, har det vist seg. Om det er som mistanken sier meg at russiske studenter er fra overklassen som er her da kan de påvirke noe hjemme med informasjon heller en å kjøre gratis utdanningsreise i Norge. Dvs snakke med mor og far om situasjonen som skapes av russisk arroganse og overtramp..... punktum.

Dette er i verste fall eit veldig godt eksempel på kvifor eliten i Russland trenger Vesten. Dei elsker vestlige goder, som er nettopp eit av Vestens sterkeste "hender".

Dei foretrekker biler fra vesten, luksus fra vesten, utdanning fra vesten, friheit og sikkerheit fra vesten. Putin sin egen elskerinne ryktes å bo i Sveits om dagen. Med barna. Altså Putin sjøl anser vesten som meir sikkert enn sitt eget land. 

Og kvifor skulle vi slutte med å vise at vesten, med all sin friheit, utdanning, levestandard er bedre enn mafioso staten Russland? Inviter fleire Russere til dekket bord, tenker eg. Så får dei utdanning og potensielt innser kva Putin sitt regime egentlig er. Det er tross alt ikkje Russerne som er problemet. Det er Putin og hans regime.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Vesten og frihet går ikke sammen i ei setning. Ytringsfrihet gjelder kun for de som sier det som er populært/akseptert. Resten blir kansellert, fjernet som digital venn, hengt ut og så videre. Hva man kan gjøre med seg og sitt og hva som skjer med fruktene fra svetten på egen panne er strengt regulert. Det er skatt på eiendom og formue, så man får ikke eie noe i praksis annet enn små gadgets og klærne man står i. Eiendom og rikdom blir tappet for hele sin verdi over mange nok år. Staten har god tid og mennesker dør etter noen tiår. Staten får hentet ut all verdi over tid. Merkelig nok har det i Norge blitt en oppmykning på skatt ved arv, men flere politikere jobber standhaftig for å reversere dette.

At hamsterhjulet folk løper i har færre skarpe kanter betyr ikke at folk er fri. Myndigheter er slaveri. Skatt er slaveri.

Ved frihet har man eksternt anarki (ingen ledere) og internt monarki (leder over seg selv). I Norge har man ikke internt monarki. Alt må skje i henhold til reguleringen og folk som ikke holder seg innenfor vil motta straff.
 

Quote

anarchy
mid 16th century: via medieval Latin from Greek anarkhia, from anarkhos, from an- ‘without’ + arkhos ‘chief, ruler’.

monarchy
late Middle English: from Old French monarchie, via late Latin from Greek monarkhia ‘the rule of one’.

At mange tror det blir mer frihet av å ha EU, UN(FN), WHO og NATO som ekstra lag over eget lands myndigheter, sier noe om hvor få som skjønner hva frihet er. Folk er regulert og dyrket i en skattefarm. Elendigheten er stor, aller størst for de som ikke ser at de ikke er fri.

The-matrix-Morhpeus-Human-battery-Machin

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (50 minutter siden):

Vesten og frihet går ikke sammen i ei setning. Ytringsfrihet gjelder kun for de som sier det som er populært/akseptert. Resten blir kansellert, fjernet som digital venn, hengt ut og så videre.

Ja, vi har en kulturell utfordring med kansellering. Når konteksten er at Putin bomber sivile og banker opp bestemødre som kritiserer ham så framstår det litt pussig å klage på at Vesten ikke har frihet.

Sitat

Hva man kan gjøre med seg og sitt og hva som skjer med fruktene fra svetten på egen panne er strengt regulert. Det er skatt på eiendom og formue, så man får ikke eie noe i praksis annet enn små gadgets og klærne man står i.

Unnskyld men dette er kunnskapsløst tøv. Hvis du ikke eier annet enn klærne du står i så er ikke grunnen formueskatt. Kanskje du trenger en verge?

Sitat

At hamsterhjulet folk løper i har færre skarpe kanter betyr ikke at folk er fri. Myndigheter er slaveri. Skatt er slaveri.….

At mange tror det blir mer frihet av å ha EU, UN(FN), WHO og NATO som ekstra lag over eget lands myndigheter, sier noe om hvor få som skjønner hva frihet er.

Man kan gruble på hva frihet «egentlig» er til man blir blå. Når Putin bestemmer seg for å annektere jordflekken du bor på så trenger du fysisk makt for å skremme ham vekk. Du kan selvsagt leie inn en vaktstyrke, men den mest realistiske løsningen er å være medlem i en stat som holder seg med forsvar, finansiert med skattepenger. Når aggressoren er av Putins kaliber så er mange nasjonalstater for små, og da er det naturlig at flere slike går sammen for å avskrekke bølla.

Prøv å spørre den jevne Ukrainer hva de hadde gitt for å få lov til å være medlemmer i NATO nå.

-k

 

Endret av knutinh
  • Liker 1
Lenke til kommentar
9 hours ago, En som undrer said:

Eg har vært i Murmansk .... har du? Murmansk er og blir militær base med krig og fortykkelse som sitt hovedmål. 

 

Ja..  ;)

Og Arkhangelsk, Severodvinsk, St. Petersburg, og... og.... og...

Har vert i USA også

At det russiske militæret er lite å stole på kan vi være enige om, men DU gikk til angrep på ungdom og studenter og sivile forøvrigt.

Og det du "kjenner til" er tydeligvis sterkt farget av egne fordommer. Mulig at det du opplever er resultatet av måten du trer inn i en diskusjon på.

 

By the way.: Frihet uten rammer er anarki. Men rammer som ikke tåler kritikk og korreks er diktatur. Folk lider under begge tilstandene, både mangel på rammer og for strenge rammer. Når makter og myndigheter gir seg selv stor frihet og folket fratas retten til å åpent kritisere makten så bærs det galt av sted.

Endret av EremittPåTur
Lenke til kommentar
EremittPåTur skrev (5 timer siden):

Ja..  ;)

Og Arkhangelsk, Severodvinsk, St. Petersburg, og... og.... og...

Har vert i USA også

At det russiske militæret er lite å stole på kan vi være enige om, men DU gikk til angrep på ungdom og studenter og sivile forøvrigt.

Og det du "kjenner til" er tydeligvis sterkt farget av egne fordommer. Mulig at det du opplever er resultatet av måten du trer inn i en diskusjon på.

 

By the way.: Frihet uten rammer er anarki. Men rammer som ikke tåler kritikk og korreks er diktatur. Folk lider under begge tilstandene, både mangel på rammer og for strenge rammer. Når makter og myndigheter gir seg selv stor frihet og folket fratas retten til å åpent kritisere makten så bærs det galt av sted.

Slemme jeg.... du har vært mange steder men hva med Ukraina...... og likte du deg der da?

Alle de andre som jeg kjenner likte seg i Ukraina og de likte folket der også........ men russere i Ukraina og spesielt på Krim har jeg ikke hørt noe stort positivt om...

Men en sa i fra om sinn venn svenske Per som var drept av russiske bøller på Krim ... bankes opp og drept.... enten før han kastes inn i husbilen sinn eller han lever når husbilen settes i brann.... per hadde bolig i Sevastopol og snakkede russisk flytende....

Per var med store polioskader sen barndommen...... det vil si han var handikappa person og kunne ikke forsvare seg ... ikke imot en og garantert ikke imot gruppe med bøller. Det er det som kalles russisk mentalitet på Krim og Øst Ukraina og muligens andre steder!

Du sier en del med og si ikke noe stort i det hele tatt.... som når du svare ikke på spørsmål om privilegier som deles ut på løpende band for russiske studenter som skulle som jeg ser dra helv...hjem til sitt. 

Om jeg har fordommer da er det ikke til å slå ihjel handikappet person med hjelp av flere........ det faller meg ikke inn ... SORRY

Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (9 timer siden):

Dette er i verste fall eit veldig godt eksempel på kvifor eliten i Russland trenger Vesten. Dei elsker vestlige goder, som er nettopp eit av Vestens sterkeste "hender".

Dei foretrekker biler fra vesten, luksus fra vesten, utdanning fra vesten, friheit og sikkerheit fra vesten. Putin sin egen elskerinne ryktes å bo i Sveits om dagen. Med barna. Altså Putin sjøl anser vesten som meir sikkert enn sitt eget land. 

Og kvifor skulle vi slutte med å vise at vesten, med all sin friheit, utdanning, levestandard er bedre enn mafioso staten Russland? Inviter fleire Russere til dekket bord, tenker eg. Så får dei utdanning og potensielt innser kva Putin sitt regime egentlig er. Det er tross alt ikkje Russerne som er problemet. Det er Putin og hans regime.

Russere foretrekker mye fra vesten.... derfor er det bra med handles embargo .... total sådan (Snobberi) 

Landveien til Finland skulle også stoppes spør du meg...... russiske interesser bør isoleres totalt. De skal ha lov til å klare seg på egenhånd og vise hva de duger til. Da trengs alle de russere som er utenlands til og hjelpe til med mother russia. Derfor!!

At Putin foretrekker vesten for sine er kjent fra før hans datter bodde i Nederland frem til 2014 krigen...... Men jeg fikk frem smilen korleis du la frem det..... takker for det.

Vesten har gjort tappert forsøk med å bidra til forandring hos befolkningen i øst men som det sies dinosaur hjerne er ikke å endre på. Det er sløst enorme summer på å være en god granne med russiske interesser men det ser ikke ut som om det gjør noe av seg. Da er best å avslutte forsøket og de deilige kan leve med sitt i sitt deilige rike som mangler snart alt.... om vi klarer av å beholde handelsbegrensningene aktive vel å merke. 

De russere som røster på korrupt regime er ikke like mange som det påstås .... dvs det svindles med resultat uten tvil.... men der er folk som tror og støtter systemet. Om det blir mangel på det meste da blir det også mangel på forklaringer og forståelse at situasjonen kan være som den er på vei til å bli. Snart blir det mangel på mannfolk mellom 17-50 i russia.... tenk deg det!

Folk har all rett å tro på hva de vil å gjør hva det vil med sitt eget liv og fremtid.... men alle de andre skal de holde seg unna.

 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...