Jump to content

En som undrer

Medlemmer
  • Content Count

    21
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

18 :)
  1. Send den til skipsopphuggeri stranda i India..... Billig det
  2. Tenk deg muligheten med åpen dør i 6 måneder..... ren galskap for alle vedkommende. Men er det ikke nesten det samme som NSA brukte seg av med nettverkskort for en tid siden. Derfor er det ønskelig å ha egen kontroll på oppdateringer, spesielt fra Microsoft...... Å ikke påtvungen "sikkerhet" som det er i dag..... vel å merke.
  3. Høres spennende ut med E-post klient i nettleser, litt mer komplimerende enn de andre. Tenkte å bruke meg av Vivaldi for en tid til bake, enn gikk for BRAVE og like det greit. Der kan du ha noe privatliv og dessuten da importerer den alle favoritter fra Mozilla og Chrome.... enn de har ikke E-postklient inne i seg som Vivaldi har nå. Skal installere å teste den.... men hva med å forsvare seg fra Cookies og andre ikke ønskede oppmerksomheter fra spy and spy aktører. Det er første prioritet når det velges nettleser og Chrome er versting når det kommer til å samle informasjon fra sine brukere.
  4. Det som det sies her er at offentlige organer driter på draget med og ikke følge lovverket. Det er sørgelig fakta som TU kommer med her, rett å slett skremmende at det skal klages på alt og ikke noe, og det mange ganger om. Men så lenge offentlighetsloven, og lov om forvaltning ikke har strafferamme da kan organer blåse i å følge loven med å tillate innsyn i sin virksomhet. Og organer gjør det i stor stil, med god støtte fra ulike organer som eks. fylkesmannen rundt om i Norge. Også med støtte fra departementer som skulle ha kraft til å fremme innsyn i det som folk har rett på å ha informasjon om. Offentlighetsloven er til at folk skal kunne ha ettersyn med offentligheten og deres aktivitet, og det skal følges punktum. Det var en god nettside oppe der folk kunne under alias stille spørsmål til organer om informasjon og denne siden var merkbar irriterende for mye av det offentlige som var til-spurt om offentlig-tilgjengelig informasjon. (MimesBronn.no) Nå er denne siden nede for telling og årsak til det kan være gøy og ha informasjon om. Er det noen som har info her å dele med seg? Det undres over om folk i Norge kan fremme sine saker om innsyn i offentlige saker til EØS/EU organer. Norge er medlem av EØS og bør kunne svare til kontrollorganer som er under vingene på EØS, men hvilke da! Om noen har informasjon om det da er denne informasjonen vel akseptert å ha for å informere om det til de som vil ha svar på saker å ting. Glem ikke NAV skandalen der norske styresmakter systematisk hindrer NAVere å føre saken til EØS organer. I hele 20 år da er folk ødelagt med mistolkning av loven og kun fordi EØS medlemskapet brukes ikke fullt ut. Alle rettinstanser i Norge mistolker EØS avtalen i alle år, hva mye mer er det som mistolkes av rettsvesenet. Jo barnevern sakene som har rullet i Europaretten og Norge taper sak på sak, ja om ikke fem 5 på rappen.
  5. Er det kun fra iPhone 6 å oppover som det gjelder.... Ikke iPhone 5 som en del klager på jamvel om det settes nye batterier i da lever de veldig kort. I en del tilfella da tømmer batteri seg over natta uten årsak.... noen forklaring på det da!! Bra med tilsyn med krefter som misbruker sine markedsposisjoner på det groveste og nekter å samarbeide etterat
  6. Oslo kommune arroganse på sitt beste.... se Utdanningsetaten og rundt det sirkuset i alle år, og naturlig også alle boligoppkjøp og salg av kommunen i Oslo som skaper høyere priser på boliger for folk flest. Men selge på billig salg til boligbaroner og -haier. Oslo kommune har nektet å hjelpe leietagere å kjøpe sine boliger når en leiegård selges som leietagere har rett til enligt loven og lovverket er klaret i sin formulering med forkjøpsrett. Den lillemannen som AP, MDG og de andre som styrer Oslo skulle hjelp til bedre liv har disse klart å gi F..N i med sine handlinger i de sakene. Mer kommer og det er bare spørsmål når flere skandaler med ulike etater vises frem i avisene og som har pågått i årevis. Men når Oslo skulle kjøpe boliger da stoler kommunen på sine takstfolka helt blindt og det har kostet folk store summer. Ikke glem fattighetsskatten (eiendoms- fastighetsskatten) som Oslo brukte opp på en krone til å kjøpe boliger og prisen gikk til værs og da fikk Oslo inn flere skattekroner og og karusellen var i gang og sprakk sen litt etterat.... og Lippestad skal starte politisk parti... han skulle halle seg bort fra politikk han karen der. Det hadde vært gøy å ha informasjon om takstfolka/takstfirmaer som takserer boligene som skal fjernes for den nye innkjørselen til Fornebu. Også alle de andre boligene og lokaler for bedrifter som skal fjernes for den nye E18 fra Sandvika til Oslo. Det ser ut som om takstfolka BOMMER konstant med de summene som nevnes foran, ca minimum 1 mill til 3 millioner per bolig. Vi snakker her om boliger under 15 millioner og det er og har forekommet 3 mill bom på bolig som er taksert av uavhengige takst folk til 12,5 - 13 mill men takstfolka for den nye E18 klarer av med 9 -9,5. Her er noe som stemmer ikke. (7-7,5 for 10-11mill !!) De som takserer for kommunen er det kun takseringoppdrag for kommunale oppdrag som de driver på med. Er det muligens avhengighets og lojalitet ovenfor oppdragsgiver som styrer kontakten og utførsel av oppdrag som gjenspeiler seg her da!! Om ikke det da er å se på alle de andre takseringa som de takstfolka/takstfirmaene gjør andre steder. Er alle de andre verdi vurderingene som gjøres andre steder enn på Fornebu/Lysaker området like ille som de vurderingene som gjøres der? Da er det normal pris som gjenspeiles i denne vurderingen som Satans veivesen bruker seg av når de skal for all del press folk ut av sine eiendommer for minst mulige pris. Pris som de folka kan ikke bruke til å kjøpe lik bolig igjen for....... da er vel prisen litt under virkeligheten vel! Det hadde vær en bra sak om journalister i avisen som skriver om damen tar seg en titt på alle/fleste/mange verdivurderinger som er gjort i området og kommer med konklusjon i form av tabeller og The worst scenario i saken. På gjensyn senere......
  7. Nissan var paa randen av aa forsvinne, men da fikk de til med elbil. Den elbilen var overprisa til grader og da flere kom med elbil da gikk prisen kraftig ned. Nissan har vist seg melke systematisk sine kunder vil jeg bare si. Kjøling og CCS ..... det skulle bare mangle aa ha med alt som er til nytte for bileieren.
  8. Ser ikke ut som om det er noen større forskjell på offentlig anskaffelse på jorda eller i lufta. En av de som konstruerte F-16 sa om 35an " It`s a cold turk" og det var om selveste flyet og spesielt handlingsmåten i lufta. Men ka skal en gjøre med dog fight muligheter når alt styres av og med missiler.
  9. Om TH!NKs siste skapning hadde kommet seg på veien..... Som Fri Kunnskap og Diskusjon (FKD) sa "TH!NK is back"...... Det hadde vært deiligst Kjenner til med El-bil forsøk på 80 og 90 tallet... da skulle El-bilene betale veiskatt som om det var Rudolf Diesel i farten.... Det ødela en del for utviklingen vil noen kanskje si .... Korleis er det med AC og DC ladning og EU bestemmelser om ka skal brukes i fremtiden. Er det noen som veit om det og vil forklare litt for oss andre.
  10. Når en ser på alle de som er med på bildet da merkes at alle er i Tee-shirts fra Kongsberg og at det er ulike versjoner for kjønn. Dvs lite hull i halsen hos gutta men mer og større åpning hos jentene.... Er det kjønns relaterte arbeids dresser eller er det noe annet som bestemmer her. Og Kongsberg skal se ut åt som om de er kjønnsnøytrale.......
  11. Sen er det kanskje for Australien og se etter: Den russiske GLONASS glonass-iac.ru/en Eller den kineskiske https://en.wikipedia.org/wiki/BeiDou_Navigation_Satellite_System og her er skryt https://gizmodo.com/china-has-its-own-gps-now-and-its-better-than-yours-5871351 Kortere vei til Kina for aussier.
  12. El-sparksykler som strøes rundt om..... det er ikkje miljøvennlighet som bestemmer her tvert om. Sen er det elbilene som er bekvemt å ha om eier/kjører av elbilen bor eks i Asker og jobber i Oslo..... først og fremst bekvemmelighet med å kjøre i bussfilen og forbi alle de andre i køen, og ha billigere reise, parkering, boomplasseringer, skattefradraga osv osv... dvs det er ikkje mange av de som kjører el doningene som gjør det for miljø mange av de som har de dyreste elbilene har dessuten overforbruk og det er den største miljøødeleggelsen som er per dags dato og da kan en spørre seg om ka er miljøvemmelighet Nei el doningene er til å spare penger og tjene penger på bekostning av andre.... bra forslag med å låse el-sparksyklene skulle gjøres her...... men det er også rett hos folk som rydder sparksyklene og annet skrot borte som står mitt i gangveien.... sett ut mange flere søppelcontainere og vi vil bli kvitt problemet med søppel og andre gjenstander som stilles mitt i veien for andre på gater og torg....... ka med om alle syklister steller ifra seg syklene sine mitt på fortauet.... Ka med gamle regler der det påpekes at syklister bør ta hensyn til de gåendes, gjelder ikkje det el-sparksyklene også..... sen er å ta de som kjører rund om i berusa tilstand med el-sparksyklene og det på samme måte som de som var tatt på Seagway i sin tid.... ingen større forskjell her og dess uten da gikk iallefall en Seagway sak inn for Høyesterett som sa at Seagway er motorisert kjøretøy eller skal regnes som det i straffeutmåling.... Til slutt hvordan står det til med at en del regler som skal gjelde folk flest skal og gjelder ikkje elmotoriserte kjøretøy i alle tilfella.... den som ikkje vet/forstår spørr
×
×
  • Create New...