Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

https://www.tv2.no/nyheter/15035902/?

Er det i det hele tatt noen prosess for det lange løpet når det gjelder Ukrainske flyktninger? Det kommer jo flere og flere, og de som er her er i en integreringsprosess og de vil jo bli mer og mer knyttet til norge jo lengre de bor her. Men skal de returneres etterhvert? Nå er jo ikke hele ukraina fullstendig utrygt å bo i selv om det samtidig ikke er veldig bra å bo i heller.  Skal ukraina gjennoppbygges så er jo landet avhengig av unge utdannete og andre arbeidstakere/skapere. Hvor mange ønsker å dra tilbake av de som er ankommet? Det vil vel tiden vise. Men vesten er jo åpenbart mye bedre økonomisk og sosialt sett å bo i, så jeg kan jo forstå at det kan friste mindre.

Endret av Quakecry
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
4 minutes ago, Regenburg said:

Bytter man ut ordet Rase med ordet Klasse, vil du slite med å finne forskjell på nazismens og kommunismens retorikk, kampakrifter og taler. 

Hesteskoen er reell.




I stedet for å kalle gruppe X for gruppe X og innrømme at du er ute etter dem, så bare omdefinerer du gruppen og deres "kriminelle handlinger" til noe mer diffust og spiselig ;)

F.eks blir uigurer til "farlige ekstremister" og "fiender av staten", og settes i "omskoleringsleire" og "arbeidstrening" i stedet for slaveleire, konsentrasjonsleire og dødsleire. Kvinnene deres giftes bort til eller voldtas av Han-kinesiske menn og i stedet for systematisk slaveri, systematisk rasehygiene og lebensborn-prosjekter, så er det "flerkultur" og "integrering".

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Quakecry skrev (8 minutter siden):

https://www.tv2.no/nyheter/15035902/?

Er det i det hele tatt noen prosess for det lange løpet når det gjelder Ukrainske flyktninger? Det kommer jo flere og flere, og de som er her er i en integreringsprosess og de vil jo bli mer og mer knyttet til norge jo lengre de bor her. Men skal de returneres etterhvert? Nå er jo ikke hele ukraina fullstendig utrygt å bo i selv om det samtidig ikke er veldig bra å bo i heller.  Skal ukraina gjennoppbygges så er jo landet avhengig av unge utdannete og andre arbeidstakere/skapere. Hvor mange ønsker å dra tilbake av de som er ankommet? Det vil vel tiden vise. Men vesten er jo åpenbart mye bedre økonomisk og sosialt sett å bo i, så jeg kan jo forstå at det kan friste mindre.

Blir nok en innvandrergruppe her ja. 

Folk blir ikke automatisk snill fordi de blir flyktninger, så en kan vel regne med ukrainsk mafia osv slik exjugoslaverne dannet kriminelle miljøer noen år etter at de kom til Norge.

At det stort sett er kvinner og barn som har kommet, mens mennen er forbudt å forlate landet kan vel være et lodd for at de drar hjem igjen dog. Jeg aner likevel hauger med endeløse familiegjenforeninger de neste 10-15 årene.

Jaja.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Regenburg said:

Blir nok en innvandrergruppe her ja. 

Folk blir ikke automatisk snill fordi de blir flyktninger, så en kan vel regne med ukrainsk mafia osv slik exjugoslaverne dannet kriminelle miljøer noen år etter at de kom til Norge.

At det stort sett er kvinner og barn som har kommet, mens mennen er forbudt å forlate landet kan vel være et lodd for at de drar hjem igjen dog. Jeg aner likevel hauger med endeløse familiegjenforeninger de neste 10-15 årene.

Jaja.

Er jo en god del menn her også. Men det er jo mange ukrainske flyktninger som enda har venner/familie som er igjen. Det er nok ikke kynisk, eller kanskje det er det? å påpeke at noen dro for å få sjangsen til å ha et bedre liv et annet sted. 

Lenke til kommentar
Quakecry skrev (5 minutter siden):

Er jo en god del menn her også. Men det er jo mange ukrainske flyktninger som enda har venner/familie som er igjen. Det er nok ikke kynisk, eller kanskje det er det? å påpeke at noen dro for å få sjangsen til å ha et bedre liv et annet sted. 

Kan ikke si det ikke hadde frista å bli boende i en trygdebolig i Spania, dersom rekkehuset vårt i Trondheim var jevnet med jorden i likhet med alle andre bygninger i byen...

Lenke til kommentar
16 minutes ago, Regenburg said:

En må spørre seg hva det russiske luftvernet driver med.

Er de helt hjelpesløse?



Jeg tror noen sa det ble fyrt av ca. 10 antiluft-raketter, men usikkert hva har som skjedd.

 

16 minutes ago, Regenburg said:

Har man hørt fra Wagner siden hqet deres ble bombet?

 

Wagner eksisterer som selskap fremdeles, men den populære Telegram-kanalen f.eks har vært stille siden hovedkvarteret ble truffet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm
Quakecry skrev (30 minutter siden):

https://www.tv2.no/nyheter/15035902/?

Er det i det hele tatt noen prosess for det lange løpet når det gjelder Ukrainske flyktninger? Det kommer jo flere og flere, og de som er her er i en integreringsprosess og de vil jo bli mer og mer knyttet til norge jo lengre de bor her. Men skal de returneres etterhvert? Nå er jo ikke hele ukraina fullstendig utrygt å bo i selv om det samtidig ikke er veldig bra å bo i heller.  Skal ukraina gjennoppbygges så er jo landet avhengig av unge utdannete og andre arbeidstakere/skapere. Hvor mange ønsker å dra tilbake av de som er ankommet? Det vil vel tiden vise. Men vesten er jo åpenbart mye bedre økonomisk og sosialt sett å bo i, så jeg kan jo forstå at det kan friste mindre.

Har det klikket for deg fulstendig?

De som har kommet til Norge og ønsker å bli, skal selvfølgelig få lov til å etablere seg og bli gode Norske borgere, både "førstegangs" og etterkommere.

Asiatiske, pakistanske og svenske leger og spesialister er de beste her til lands.

Hvorfor avvise gode fremtidige borgere basert på hudfarge og geografi?

Dumskap i så fall, vi er alle borgere av Tellus.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Bugle said:

Har det klikket for deg fulstendig?

De som har kommet til Norge og ønsker å bli, skal selvfølgelig få lov til å etablere seg og bli gode Norske borgere, både "førstegangs" og etterkommere.

Asiatiske, pakistanske og svenske leger og spesialister er de beste her til lands.

Hvorfor avvise gode fremtidige borgere basert på hudfarge og geografi?

Dumskap i så fall, vi er alle borgere av Tellus.

Hva i alle dager er det du snakker om? Spar meg for slikt useriøst svada. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Bugle said:

Presiser svada.

Tja, hele innlegget ditt? Jeg spurte om det ligger en langtidsplan for flyktninger samt at Ukraina er avhengig av å ha folk som kan hjelpe å få landet opp på bena igjen.

Noe som naturligvis er vanskelig om de som er i denne gruppen har forlatt landet permanent. 

Endret av Quakecry
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm
Quakecry skrev (3 minutter siden):

Tja, hele innlegget ditt? Jeg spurte om det ligger en langtidsplan for flyktninger samt at Ukraina er avhengig av å ha folk som kan hjelpe å få landet opp på bena igjen.

Noe som naturligvis er vanskelig om de som er i denne gruppen har forlatt landet permanent. 

Du skriver "Hvor mange ønsker å dra tilbake av de som er ankommet? Det vil vel tiden vise. Men vesten er jo åpenbart mye bedre økonomisk og sosialt sett å bo i, så jeg kan jo forstå at det kan friste mindre."

Mitt innlegg består.

Om flyktninger ønsker å bosette seg i Norge som gode statsborgere er en fordel for Norge.

Om de ønsker seg tilbake er ikke en fordel for Norge.

Langtidsplanen for Norge håper jeg at man tilrettelegger permanent opphold for gode flyktninger som blir gode Norske borgere med gode avkom.

Med god støtte fra Vesten er det gode muligheter for å bygge opp Ukraina med de innbyggere som fortsatt er der, forutsatt god vestlig våpenstøtte.

Lenke til kommentar
6 minutes ago, Bugle said:

Du skriver "Hvor mange ønsker å dra tilbake av de som er ankommet? Det vil vel tiden vise. Men vesten er jo åpenbart mye bedre økonomisk og sosialt sett å bo i, så jeg kan jo forstå at det kan friste mindre."

Mitt innlegg består.

Om flyktninger ønsker å bosette seg i Norge som gode statsborgere er en fordel for Norge.

Om de ønsker seg tilbake er ikke en fordel for Norge.

Langtidsplanen for Norge håper jeg at man tilrettelegger permanent opphold for gode flyktninger som blir gode Norske borgere med gode avkom.

Med god støtte fra Vesten er det gode muligheter for å bygge opp Ukraina med de innbyggere som fortsatt er der, forutsatt god vestlig våpenstøtte.

Ja, selvfølgelig er vesten (norge) mye mer appellerende å bo i enn Ukraina. Vi skal vel ikke late som det var et godt demokratisk og velstående land for sine innbyggere før krigen. 

Fordeler og ulemper for Norge er en annen diskusjon. Noe du gjerne kan opprette en tråd for og utdype ytterligere. Det at du ønsker at langtidsplanen skal være at ingen returnerer stiller jeg spørsmål ved. 

Endret av Quakecry
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...