Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Markiii skrev (8 timer siden):

 

Tucker Carlson har innrømmet at han lyver hele tiden og at det han sier på TV er det som gagner aksjekursen til Fox News, og ikke hva sannheten er.

Det sa Tucker for å unngå straff.. Han måtte til slutt. Liten pris å betale for å ødelegge landet sitt.

Endret av DrAlban3000
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Brother Ursus skrev (1 time siden):

Den han sier er vel at de skal bite seg fast og gjøre klar et forsvar før den Ukriane offensiven. Han sier også a de ikke kan forhandle med Ukraina, og at Russland må bygge opp og angripe på nytt når de er sterke nok. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Serpentbane said:

Den han sier er vel at de skal bite seg fast og gjøre klar et forsvar før den Ukriane offensiven. Han sier også a de ikke kan forhandle med Ukraina, og at Russland må bygge opp og angripe på nytt når de er sterke nok. 


Jepp. Prigozhin er ingen fredsdue. Men han virker noe mer jordnær enn Putin. Det er tydelig at han også tar seg friheter som ingen andre russiske befalhavere kan gjøre. Men jeg lurer på om det er fordi han er i posisjon - eller desperasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

https://www.thedrive.com/the-war-zone/ukraine-situation-report-official-hints-at-new-weapons-to-be-unleashed-on-crimea

Ukraine Situation Report: Official Hints At New Weapons To Be Unleashed On Crimea

Speaking on Ukrainian national television Friday, Danilov hinted that some of the explosions in Crimea we have written about previously could be the result of “new types” of weapons.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (1 minutt siden):


Jepp. Prigozhin er ingen fredsdue. Men han virker noe mer jordnær enn Putin. Det er tydelig at han også tar seg friheter som ingen andre russiske befalhavere kan gjøre. Men jeg lurer på om det er fordi han er i posisjon - eller desperasjon.

Det er jo én mulig indikasjon på at støtten om Putins regime er adskillig mer bingo enn vi er klare over, og at det nå jobbes i rekkene for å finne allianser som kan støtte en palassrevolusjon.

Vårt håp må da være at den som overtar ser de langsiktige, statsfinansielle konsekvensene og trekker russiske styrker tilbake til russisk territorium. Jeg tror det er beste mulige utfall for Ukraina og for resten av Europa.

Og, jeg tviler sterkt på at det noen gang kommer en avslutning av krigen der den russiske staten erkjenner sitt overtramp (ja, det er et mildt uttrykk) og tar sin straff. Det kommer til å bli et oppgjør, men det blir neppe noen fredsavtale som følge av en kapitulasjon. Mer at Russland trekker seg tilbake og later som ingen ting etterpå.

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Det ser ut til at russerne mer eller mindre avvikler Wagner nå. De får ikke lengre lov å rekruttere. Slik at de slipper opp for tropper. Det har vært sagt at Wagner skal tilbake til Afrika, selv om jeg regner med at deres nåværende tropper, inkludert elitetropper, blir overført til den regulære hæren. Spørsmålet er hva som vil skje med Prigozhin i så fall. Han har støtte fra ultranasjonalister og milbloggere. Kanskje Putin ønsker å unngå å gjøre fiender av dem. Han har dog slått ned også på dem via arrestasjoner når de har blitt plagsomme og gått for langt i sosiale medier.

Jeg har også troen på Ukrainas evne til å kaste ut russerne. Jeg tror de vil omringe byene i øst (Donetsk by, Alchevsk, Luhansk by osv.) og på Krim, samt avskjære Krim fra Russland, og tvinge russerne til retrett tilbake til egne grenser. Spørsmålet er om Putin da faller. Det er det åpenbart en sjans for, men det er ikke sikkert. Han virker å ha ganske god kontroll. Mye bedre kontroll enn vi i Vesten trodde.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • Russland vurderer visst å innføre flere nye "krigsskatter". Blant annet en obligatorisk skatt på alle borgere på 2000 rubler (rundt $25) i måneden uansett hvor mye de tjener. Men sanksjonene virker ikke altså, vi lover! :p
  • I tillegg er det foreslått en 3% "frivillig" årlig selskapsskatt som ikke er frivillig.
  • Det er visst en video av russiske soldater som voldtar en medsoldat med et metallrør for feighet under kamp.
  • Japan donerer 36 milliarder kroner til Ukraina.
  • Den russiske dumaen har untatt den russisk-ortodokse kirken fra lover som forbyr hvitvasking av penger.
  • Polen selger nå eiendelene til russiske selskaper og oligarker.
  • Det er en video av en snøvlete og antagelig full russisk kommandør som kjefter ut ordre til andre russiske soldater om å skyte de som forsøker å slå retrett.
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...