Gå til innhold

Samsung Galaxy S22/S22+/S22 Ultra


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nå hatt S22 i to dager (hentet fredag), og begynner å gjøre meg opp en mening.

Er blant annet glad for at fingeravtrykksensoren er på forsiden igjen, for på S8 som jeg hadde før, så måtte jeg vri hånda i en ekkel stilling for å nå den på baksiden. Dessverre fungerer den på langt nær like bra som på iPhone 5s som jeg hadde før Samsung S8. Må trykke hele fingeren godt nedpå skjermen, og må ofte prøve et par ganger. Nå skal det sies at jeg beskytter skjermen med Panzer Glass. Denne skal være kompatibel med denne sensoren, men mulig det påvirker (satt opp fingeravtrykkene mine etter jeg monterte denne, og da skal det egentlig fungere like bra som om den ikke var der).

Ansiktsopplåsning fungerer også greit i bra lys, og bedre enn på S8, men fortsatt litt igjen til selv litt eldre iPhone's (dette fantes ikke på iPhone 5s, men har sett andre låser opp skjermen på et blunk med iPhone, selv i dårlig lys), så de to tingene var ærlig talt litt skuffende.

Overføring av data fra den gamle telefonen, gikk smertefritt. Når det var unnagjort, var det som å sitte med den gamle telefonen i hånda mtp. bilder i galleriet, meldinger, kontakter, e-post, apper og hvor de lå, innstillinger og den koblet seg til og med automatisk til wifi-nettverket når jeg kom på jobb i går (selv om det er passordbeskyttet). Måtte imidlertid koble til bluetooth i bilen på nytt, men det tok 10 sekunder. De fleste apper med innlogging krevde ny innlogging enten med brukernavn/passord, bank-id eller kode sendt på SMS/e-post. Det er bra om man bryr seg om sikkerhet, og setter man seg ned i 10-15 minutter, er mye gjort.

Batteritiden er omtrent som på S8 når den var ny, men bruker nok litt mindre strøm i prosessorkrevende spill blant annet. Varer cirka et døgn om man ikke bruker telefonen så mye. Det kunne vært bedre, men det er sjelden jeg er uten strømtilgang i et helt døgn av gangen.

Jeg merker at den er kjappere på det meste, både åpning og lukking av apper, scrolling ned og til siden går kjapt og smidig. Har ikke sammenlignet bilder fra S8 direkte med denne enda, men at man har flere muligheter pga. tre linser, er noe jeg setter pris på.

Derimot begynte Google Foto å tulle rett etter jeg åpnet det på denne telefonen. Bilder havnet litt hulter til bulter, og med helt feil datoer. Måtte slette data i appen (via Android-innstillingene), og det rettet problemet. Så hvis noen andre får samme problem, så er det løsningen.

Til mitt bruk merker jeg nok mer forskjell på programvaren enn selve hardwaren, da Android er flere generasjoner nyere enn på S8 som fikk én oppdatering. Nå er vel S22 garantert fire store oppdateringer, så vidt jeg vet, så forhåpentligvis vil den virke ny og moderne lenger enn S8 gjorde.

Så langt fornøyd med telefonen, selv om jeg ikke ville gitt den full score.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noe av det jeg elsker med S9 er en perfekt fungerende fingeravtrykksleser på baksiden som jeg lett når med 1 finger uten å bytte grep. Samt at den fungerer godt uansett cover. Jeg fikk ny telefon fra jobben for 2 år siden som jeg leverte tilbake fordi den hadde en dårlig fungerende fingeravtrykkleser på forsiden. Det sjokkerer meg litt at de ikke har fikset dette ennå?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg valgte å avbestille min S22U, etter jeg leste på Reddit om en del som klaget på batteritiden, samt shutter lag. Sitter også med inntrykket av at det er mer problemer med Exynox enn Snapdragon, men mulig det ikke stemmer. 

Noen andre som har gjort seg opp noen tanker angående f.eks batteritiden og shutter lag? 

Lenke til kommentar
Nukleosid skrev (23 timer siden):

Til mitt bruk merker jeg nok mer forskjell på programvaren enn selve hardwaren, da Android er flere generasjoner nyere enn på S8 som fikk én oppdatering. Nå er vel S22 garantert fire store oppdateringer, så vidt jeg vet, så forhåpentligvis vil den virke ny og moderne lenger enn S8 gjorde.

S8 fikk 2 operativsystemoppgraderinger (fra Android 7 til 9) og 4 år med sikkerhetsoppdateringer. S22 får 4 operativsystemoppgraderinger og 5 år med sikkerhetsoppdateringer.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
LasH skrev (21 timer siden):

Jeg valgte å avbestille min S22U, etter jeg leste på Reddit om en del som klaget på batteritiden, samt shutter lag. Sitter også med inntrykket av at det er mer problemer med Exynox enn Snapdragon, men mulig det ikke stemmer. 

Noen andre som har gjort seg opp noen tanker angående f.eks batteritiden og shutter lag? 

Hva refererer du til når du mener shutterlag, i telefonens kameraapp eller i spesifikke apper slik som Snapchat?

Batteritiden fikk OK+ hos tek og var et av pluss-punktene hos digi, dinside skrev 2 dager ved moderat bruk.

Lenke til kommentar
10 minutes ago, mandela said:

Hva refererer du til når du mener shutterlag, i telefonens kameraapp eller i spesifikke apper slik som Snapchat?

Batteritiden fikk OK+ hos tek og var et av pluss-punktene hos digi, dinside skrev 2 dager ved moderat bruk.

Telefonens kameraapp, men vil tro det også gjelder tredjepartsapper. 

Mulig at batteritiden ikke er så dårlig som Reddit skal ha det til, men ser en del som poster screenshots ikke har så veldig mye SoT. Får avvente litt, ikke umulig at jeg legger inn en bestilling ved en senere anledning. 

Lenke til kommentar
cobaye skrev (10 timer siden):

Fikk denne mailen nå. I headeren står det "tilpasser Galaxy fold telefonen til deg". Det er ikke en fold, men jeg håper ihvertfall dette betyr at den sendes start. 

Capture.PNG

Jeg fikk Samme epost den 15 Feb , bestilte den 9 Feb fortsatt ikke sendt hos meg enda :(

Lenke til kommentar

Fikk nå denne mail, har bestilt sky blue 256GB

 

"Kjære kunde,

Takk for at du har forhåndsbestilt Galaxy S22!

Grunnet en uventet stor forsespørsel etter vår nye Galaxy S22, må vi informere deg om at din bestilling har en ny leveringsdato. Vi er veldig glad for at du har valgt å forhåndsbestille Galaxy S22 og håper ikke dette medfører store problemer for deg. Vi forventer at bestillingen din vil bli sendt 11/03 og at du vil bli varslet på e-post når den er sendt.

Hvis du venter på mer en ett produkt, vær oppmerksom på at disse produktene sendes hver for seg og kanskje ikke kommer samtidig.

Takk skal du ha!

Samsung Shop Norway"

Lenke til kommentar
On 2/27/2022 at 6:41 PM, LasH said:

Jeg valgte å avbestille min S22U, etter jeg leste på Reddit om en del som klaget på batteritiden, samt shutter lag. Sitter også med inntrykket av at det er mer problemer med Exynox enn Snapdragon, men mulig det ikke stemmer. 

Noen andre som har gjort seg opp noen tanker angående f.eks batteritiden og shutter lag? 

Dette høres ut som reprise fra hver eneste lansering de siste 5-6 årene. Er mange av de samme tingene som klages på hver gang. Så blir det borte etter noen uker.

Lenke til kommentar
cobaye skrev (1 time siden):

Fikk nå denne mail, har bestilt sky blue 256GB

 

"Kjære kunde...

Fikk identisk e-post 13:45 i dag. Bestilte en gønn S22+ 10 februar fra samsung. Begynner å bli utålmodig. 
Galaxy Buds-ene ble sendt i dag og forventet leveranse for dem er om 2 dager. 

Lenke til kommentar
bruker-540634 skrev (21 minutter siden):

Henta akkurat s22 ultra, er det bare meg eller er den litt treg?

Edit, viste seg at den lasta ned en software oppdatering i bakgrunnen, så får gi den en ny sjanse.

Var det ikke slik at brukere klaget grunnet disse treghetsfeilene ? men, løste seg etter oppdatering ? Denne feilen var jo fra tiden før mobilen ble publisert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...