Gå til innhold

Samsung Galaxy S22/S22+/S22 Ultra


Anbefalte innlegg

3 hours ago, torbjornhb said:

Hjertelig takk 🙂 

Eneste argumentet mitt "mot" S22 Ultra da, er utfordringen med å montere skjermbeskytter. Her er alle tips velkomne. Vet at Whitestone Dome får skryt, men de er kostbare, litt kjipt dersom første forsøk med å legge på skulle gå rett vest.

Ser ut som skinne-anordningen til White Dome for å legge på skjermbeskytteren på S22U er ganske god?

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dro til Elkjøp idag i håp om en selger med mer kunnskap om kampanjen. 

Veldig proff kar, og hele handelen tok 10 min. 

9500( opprinnelig pris) 

-2000 (abonnement, tips fra selger, og er ikkje med binding så sier opp med engang tlf er mottatt) 

-990 (verdi gamle tlf. Kunne fått 600 mer hos Power) 

-1500 (kampanje) 

-1000 (verdikupong) 

= har ikkje kjøpt en så billig tlf siden 90 tallet 

Og oppå dette så selger eg budsene når de kommer. Regner med det er mange som selger disse, så kanskje en realistisk sum for de er 1000 kr. 

 

Latterlig billig tlf, og forstår ikkje hvordan alle ledd kan tjene penger på dette

Endret av Villfaren
Lenke til kommentar
Villfaren skrev (1 time siden):

Dro til Elkjøp idag i håp om en selger med mer kunnskap om kampanjen. 

Veldig proff kar, og hele handelen tok 10 min. 

9500( opprinnelig pris) 

-2000 (abonnement, tips fra selger, og er ikkje med binding så sier opp med engang tlf er mottatt) 

-990 (verdi gamle tlf. Kunne fått 600 mer hos Power) 

-1500 (kampanje) 

-1000 (verdikupong) 

= har ikkje kjøpt en så billig tlf siden 90 tallet 

Og oppå dette så selger eg budsene når de kommer. Regner med det er mange som selger disse, så kanskje en realistisk sum for de er 1000 kr. 

 

Latterlig billig tlf, og forstår ikkje hvordan alle ledd kan tjene penger på dette

Søker en på finn.no så ser det ut som du har fått grei pris for mobilen da hos elkjøp 🙂

Lenke til kommentar
Villfaren skrev (1 time siden):

Dro til Elkjøp idag i håp om en selger med mer kunnskap om kampanjen. 

Veldig proff kar, og hele handelen tok 10 min. 

9500( opprinnelig pris) 

-2000 (abonnement, tips fra selger, og er ikkje med binding så sier opp med engang tlf er mottatt) 

-990 (verdi gamle tlf. Kunne fått 600 mer hos Power) 

-1500 (kampanje) 

-1000 (verdikupong) 

= har ikkje kjøpt en så billig tlf siden 90 tallet 

Og oppå dette så selger eg budsene når de kommer. Regner med det er mange som selger disse, så kanskje en realistisk sum for de er 1000 kr. 

 

Latterlig billig tlf, og forstår ikkje hvordan alle ledd kan tjene penger på dette

Hvilket abb kjøpte du med da? Trodde det var bindingstid på alle abb, når du fikk rabbatert tlf?

Og hvilken kampanje er det på 1500?

Verdikupong er vel fordi du hadde noe til gode?

Lenke til kommentar
Villfaren skrev (4 timer siden):

Dro til Elkjøp idag i håp om en selger med mer kunnskap om kampanjen. 

Veldig proff kar, og hele handelen tok 10 min. 

9500( opprinnelig pris) 

-2000 (abonnement, tips fra selger, og er ikkje med binding så sier opp med engang tlf er mottatt) 

-990 (verdi gamle tlf. Kunne fått 600 mer hos Power) 

-1500 (kampanje) 

-1000 (verdikupong) 

= har ikkje kjøpt en så billig tlf siden 90 tallet 

Og oppå dette så selger eg budsene når de kommer. Regner med det er mange som selger disse, så kanskje en realistisk sum for de er 1000 kr. 

 

Latterlig billig tlf, og forstår ikkje hvordan alle ledd kan tjene penger på dette

Kan vel i utgangspunktet ikke kombinere 1000 i rabatt og 2000 kr ved å tegne abonnement, så der var du heldig.

Lenke til kommentar
Komplett ubrukelig skrev (5 timer siden):

@Villfaren hvordan fikk du verdikupong? Ser ikke noe om det. Ble ikke sagt noe om det til meg. Forsto det slik at kundeklubb var 1000 også måtte man velge mellom det og 2000 abonnement. 

Søkte i mailen, og ser lå den i forbindelse med lanseringen av s22

Hmm, no blir eg usikker på om selger har gjort rett

ray001 skrev (5 timer siden):

Søker en på finn.no så ser det ut som du har fått grei pris for mobilen da hos elkjøp 🙂

Som sagt, dette kan eg ikkje forstå at de tjener penger på. Men eg klager ikkje. 

sdf123 skrev (5 timer siden):

Hvilket abb kjøpte du med da? Trodde det var bindingstid på alle abb, når du fikk rabbatert tlf?

Og hvilken kampanje er det på 1500?

Verdikupong er vel fordi du hadde noe til gode?

Telenor nextnormal står det på kvittering. 

Du skal bare se at selger har 'lurt meg" (les:tatt feil), og solgt meg ett med bindingstid. Får nesten bare vente å se. Uansett penger spart, bare litt mindre. 

bruker-540634 skrev (2 timer siden):

Kan vel i utgangspunktet ikke kombinere 1000 i rabatt og 2000 kr ved å tegne abonnement, så der var du heldig.

Hmm, vet du hvor du har sett dette? Merkelig at selger ikkje sa noe om dette. 

Lurer på om han muligens har gjort noe feil 

Lenke til kommentar
Villfaren skrev (10 timer siden):

Søkte i mailen, og ser lå den i forbindelse med lanseringen av s22

Hmm, no blir eg usikker på om selger har gjort rett

Som sagt, dette kan eg ikkje forstå at de tjener penger på. Men eg klager ikkje. 

Telenor nextnormal står det på kvittering. 

Du skal bare se at selger har 'lurt meg" (les:tatt feil), og solgt meg ett med bindingstid. Får nesten bare vente å se. Uansett penger spart, bare litt mindre. 

Hmm, vet du hvor du har sett dette? Merkelig at selger ikkje sa noe om dette. 

Lurer på om han muligens har gjort noe feil 

Telenor har ikke binding på noen abo såvidt jeg vet. Det skal nå uansett stå tydelig i papirene om du har binding. 

Lenke til kommentar

Skjermene på Galaxy S22 og S22+ har ikke den tekniske konfigurasjonen som Samsung påstår at de to her. 
Nå må de endre markedsføringen.

Når Samsung annonserte S22 meldte de at samtlige av de nye modellen har 10Hz-skjerm, men at S22 Ultra i tillegg kan variere bildefrekvensen mellom 1Hz-120Hz, mens S22 og S22+ kan variere mellom 10Hz-120Hz. 

Nå viser det seg at de likevel ikke når så lav minstefrekvens, og at S22 og S22+ i stedet klarer å variere bildefrekvensen mellom 48Hz og 120Hz. Det kommer frem i deres oppdaterte specs liste.

 

 

 

 

Samsung.JPG

Lenke til kommentar

Noen tanker om batteritiden på S22 Ultra? Ser den blir testet her opp mot iPhone 13 Max og andre modeller.

Må si jeg ble litt overasket at S22 har så mye dårligere batteri enn iPhone 13 Pro Max

  • Pixel 6 Pro – 7 timer og 6 minutter
  • Xiaomi 12 Pro – 7 timer and 34 minutter
  • Galaxy S22 Ultra – 8 timer 8 minutter
  • Galaxy S21 Ultra – 8 timer 15 minutter
  • iPhone 13 Pro Max – 10 timer 27 minutter

 

 

 

 

 
  • Liker 1
Lenke til kommentar
sir-alex skrev (1 minutt siden):

Noen tanker om batteritiden på S22 Ultra? Ser den blir testet her opp mot iPhone 13 Max og andre modeller.

Må si jeg ble litt overasket at S22 har så mye dårligere batteri enn iPhone 13 Pro Max

  • Pixel 6 Pro – 7 timer og 6 minutter
  • Xiaomi 12 Pro – 7 timer and 34 minutter
  • Galaxy S22 Ultra – 8 timer 8 minutter
  • Galaxy S21 Ultra – 8 timer 15 minutter
  • iPhone 13 Pro Max – 10 timer 27 minutter

 

 

 

 

 

Iphone har lenge hatt meget bra batteritid. I praktisk bruk er den nok endra bedre enn i en slik test da de bruker mye mindre på standby/dødtid enn android telefoner også. Men 8timer er nå i de aller fleste tilfeller nok også :)

Lenke til kommentar

Noen andre som sitter med følelsen at tlf er treig?.. 

Gikk fra S21 Ultra til 22 ultra og synes selv nettleseren åpner seg "hakkete", samme med kameraet som føles treigt ut. På snap så er det blir ordentlig sakte i forhold til før.. 

 

La tlf ved siden av hverandre og s21 ultra vant på alt. Synes til og med scrolling på nettsider går hakkete 🙄

Lenke til kommentar
29 minutes ago, StianEik said:

Noen andre som sitter med følelsen at tlf er treig?.. 

Gikk fra S21 Ultra til 22 ultra og synes selv nettleseren åpner seg "hakkete", samme med kameraet som føles treigt ut. På snap så er det blir ordentlig sakte i forhold til før.. 

 

La tlf ved siden av hverandre og s21 ultra vant på alt. Synes til og med scrolling på nettsider går hakkete 🙄

Har du factory resatt s21 før du testet?

Lenke til kommentar
3 hours ago, StianEik said:

Nei testa før jeg resatte tlf. Generell treghet i åpningen av apper, kamera osv. Kjipt å sitte med litt skuffet følelse av en så god tlf på papiret 😅 

Tenker at for å få en reell sammenligning er det greit å sammenligne mot en factory resatt S21 på samme OS versjon som S22 m.m. Ellers blir det ingen god sammenligning.

Eks. sliter scrolling i enkelte apper på enkelte Android versjoner.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Noen som har handlet direkte hos Samsung og benyttet innbyttekampanjen? Når jeg la inn IMEI-nummeret, så gikk ikke det og jeg måtte velge modellen manuelt i listene deres. Fant riktig modell (Huawei Mate 10 pro) og fikk opp verdi på 1488,- + 1500,- på kampanjen. Jeg skjønner at verdien på telefonen er feil, men bytter inn for å få de 1500,- ekstra. På beløpet jeg betalte hos Samsung er kampanjen på 1500,- trukket fra, mens verdien for telefonen skal etterbetales. 

På kvitteringen fra Samungrecycle står telefonverdi: 0,- og kampanje: 0,-. Betyr det at jeg ikke kan benytte kampanjen med denne telefonen hos Samsung? Hva står på kampanjeverdi hos dere andre som har benyttet dette?

Lenke til kommentar
MAG8 skrev (På 15.2.2022 den 6.15):

Bestilte rett etter pressekonferansen, Onsdag kveld. 512GB utgaven. Ble sendt på fredag. 

Imponerende! 

Bestilte også rett etter pressekonferansen, på www.samsung.no. Er ennå ikke sendt, men håper den kommer til "offisiell" lansering 25. feb. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...