Gå til innhold

Samsung Galaxy S22/S22+/S22 Ultra


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Trene Arnholdt skrev (1 time siden):

Når bestilte du?

Fikk du sporing og måtte hente de i butikk eller i postkasse?

Jeg bestilte 17 februar. Sky blue som er spesialfarge, så jeg må nok vente. Jeg fikk først mail fra Samsung om at de hadde sendt den,  så SMS fra DHL om at de skulle bli levert i dag. Jeg fikk en link på SMS hvor jeg kunne velge å få den levert på utleveringssted, eller at de skulle levere på en sikker plass. Jeg valgte det siste, og valgte postkasse, men de ringte uansett og jeg fikk personlig overlevering. Utleveringsstedene jeg kunne velge var ikke samme som posten/postnord.

Screenshot_20220309-221537_Samsung Internet.jpg

Endret av cobaye
Bilde av sporing
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Dem throttler exynos hardere enn snapdragon 8 gen 1 ser det ut som:

 

Selv om det er noe mer stuttering så er det i det minste positivt at det ikke er noen stor forskjell når det gjelder effektivitet og pga lavere temperaturer så er det i teorien rom for å øke ytelsen gjennom en software oppdatering, så fremst dem takler like høye temperaturer.

Men begge hadde nok hatt nytte av en noe bedre kjøleløsning

Lenke til kommentar

Hei, noen som har testet S22 som kan si noe om batteri og ytelse?

Jeg fikk min hjem igår, men er veldig i tvil på om jeg skal ta denne i bruk. Har en S10 som egentlig holder til mitt bruk. Batteri virker som den største ulempen, men synes det er vanskelig å finne informasjon om exynos brikken, fleste tester er av Ultra og snapdragon.

Lenke til kommentar
ray001 skrev (På 11.3.2022 den 4.15):

Har hatt SGS22Ultra(Exynos) mobilen snart 1,5-2uker nå og er meget fornøyd. Har bedre batteritid, bedre bilder, bedre skjerm og generelt bedre mobil en min tidligere SGN20Ultra 🙂

Litt skryt må den få, ihvertfall ifra min side / erfaringer 😄

 

Takker :) Da tror jeg at jeg må bestille meg en også :p  Lurer bare på om Finn kan være en like god løsning nå for å slippe ukesvis med venting. 

Lenke til kommentar
jstensli skrev (3 timer siden):

Hei, noen som har testet S22 som kan si noe om batteri og ytelse?

Jeg fikk min hjem igår, men er veldig i tvil på om jeg skal ta denne i bruk. Har en S10 som egentlig holder til mitt bruk. Batteri virker som den største ulempen, men synes det er vanskelig å finne informasjon om exynos brikken, fleste tester er av Ultra og snapdragon.

Har sett litt på tester. Batteri er mindre enn på S21, så jeg vil tro at batteritid ikke er bedre enn den i hvertfall.

Ytelse er vel litt bedre enn S21 men ikke så stor forskjell.

Test: Samsung Galaxy S22 – Kompakt och komplett | Mobil

Samsung Galaxy S22 vs Samsung Galaxy S21: which smartphone is for you? | TechRadar

Jeg synes at S22 er for liten. Så i mine øyne så er disse i S21 serien bedre valg: S21, S21+, S21 FE. Og i S22 serien S22+.

Men om du vil ha en så liten telefon så er den selvfølgelig midt i blinken. Godt kamera er den store fordelen med S22 serien.

Exynos og Snapdragon er på papiret omtrent like god.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
1 hour ago, Svein M said:

Har sett litt på tester. Batteri er mindre enn på S21, så jeg vil tro at batteritid ikke er bedre enn den i hvertfall.

Ytelse er vel litt bedre enn S21 men ikke så stor forskjell.

Test: Samsung Galaxy S22 – Kompakt och komplett | Mobil

Samsung Galaxy S22 vs Samsung Galaxy S21: which smartphone is for you? | TechRadar

Jeg synes at S22 er for liten. Så i mine øyne så er disse i S21 serien bedre valg: S21, S21+, S21 FE. Og i S22 serien S22+.

Men om du vil ha en så liten telefon så er den selvfølgelig midt i blinken. Godt kamera er den store fordelen med S22 serien.

Exynos og Snapdragon er på papiret omtrent like god.

Takk for linker jeg ikke hadde sett.

Svenskene nevner ikke batteritid i det hele tatt, noe jeg synes er merkelig.

Størrelse på enheten synes jeg er perfekt, skulle gjerne ha den ennå litt mer kompakt. Problemet med disse er jo batteri, så det var egentlig ytelse på batteriet jeg etterlyser.

Siden jeg ikke bruker den til veldig ressurser krevende oppgaver klarer jeg meg nok godt med exynos. Min nåværende S10 er egentlig perfekt, men begynner å bli sliten i ladeport og batteritiden er ganske lav. 

S22 som ligger her hjemme kan jeg vel egentlig åpne å teste ut, de har vel retur på 60 dager fra Samsung. Problemet med det er at jeg kjenner meg selv så godt at den vil aldri bli sendt tilbake igjen 😅

Lenke til kommentar
jstensli skrev (3 timer siden):

Takk for linker jeg ikke hadde sett.

Svenskene nevner ikke batteritid i det hele tatt, noe jeg synes er merkelig.

Størrelse på enheten synes jeg er perfekt, skulle gjerne ha den ennå litt mer kompakt. Problemet med disse er jo batteri, så det var egentlig ytelse på batteriet jeg etterlyser.

Siden jeg ikke bruker den til veldig ressurser krevende oppgaver klarer jeg meg nok godt med exynos. Min nåværende S10 er egentlig perfekt, men begynner å bli sliten i ladeport og batteritiden er ganske lav. 

S22 som ligger her hjemme kan jeg vel egentlig åpne å teste ut, de har vel retur på 60 dager fra Samsung. Problemet med det er at jeg kjenner meg selv så godt at den vil aldri bli sendt tilbake igjen 😅

Jeg kjøpte S22 og S22+ fra Samsung. Har kun mottatt S22+, og selv om jeg hadde et intenst ønske om å at størrelsen skulle være "liten" nok til mitt bruk, så innser jeg at den blir for stor. Så enten går den i retur, eller noen får m kjøpe den til det get gav, pluss nye buds. Har ikke engang tatt av plasten. 
Satser på at batteritiden på S22 et good nok...

Lenke til kommentar
20 minutes ago, torbjornhb said:

Jeg kjøpte S22 og S22+ fra Samsung. Har kun mottatt S22+, og selv om jeg hadde et intenst ønske om å at størrelsen skulle være "liten" nok til mitt bruk, så innser jeg at den blir for stor. Så enten går den i retur, eller noen får m kjøpe den til det get gav, pluss nye buds. Har ikke engang tatt av plasten. 
Satser på at batteritiden på S22 et good nok...

Handlet du med "gammel" telefon i innbytte? Siden jeg fikk min på fredag har jeg vel en frist på hvor lenge jeg kan vente før jeg sender innbytte enheten inn.

Kranglet med Android Auto i bilen idag (pga ladeporten på S10), så heller nok mot å beholde telefonen. Håper bare jeg kan komme meg igjennom en vanlig dag uten problemer med dårlig batterikapasitet

Lenke til kommentar
jstensli skrev (34 minutter siden):

Handlet du med "gammel" telefon i innbytte? Siden jeg fikk min på fredag har jeg vel en frist på hvor lenge jeg kan vente før jeg sender innbytte enheten inn.

Kranglet med Android Auto i bilen idag (pga ladeporten på S10), så heller nok mot å beholde telefonen. Håper bare jeg kan komme meg igjennom en vanlig dag uten problemer med dårlig batterikapasitet

Ja med innbytte... Og 1000kr rabatt via Chilli mobil. Må vel sende den gamle telefonen ingen 14 dager fra man mottar ny.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
jstensli skrev (9 minutter siden):

Jeg gikk for samme avtalen, hadde chilli tidligere. Det var ingen bemerkning på det.
Fikk faktisk lavere pris i to mnd på den avtalen

Men hadde du chilli når du benyttet deg av tilbudet? Jeg har chilli nå og vil helst ikke bytte til det andre valget der, men gjør jo det for 1000 lappen om jeg ikke kan velge chilli å få rabatten :p Fant ikke noe vilkår som sa noe om det heller. 

Lenke til kommentar
1 minute ago, minim said:

Men hadde du chilli når du benyttet deg av tilbudet? Jeg har chilli nå og vil helst ikke bytte til det andre valget der, men gjør jo det for 1000 lappen om jeg ikke kan velge chilli å få rabatten :p Fant ikke noe vilkår som sa noe om det heller. 

Jeg har hatt chilli i to år når jeg sa ja til dette tilbudet.
Har fått en faktura siden jeg gjorde handel hos Samsung, det var da billigere månedspris enn tidligere

  • Liker 1
Lenke til kommentar
jstensli skrev (1 minutt siden):

Jeg har hatt chilli i to år når jeg sa ja til dette tilbudet.
Har fått en faktura siden jeg gjorde handel hos Samsung, det var da billigere månedspris enn tidligere

Nydelig. Takk!

Da tenker jeg det blir bestilling fra Samsung med innbytte og chilli. Det er vel rimeligste løsning om dagen eller har noen andre butikker bedre tilbud?

Lenke til kommentar
minim skrev (35 minutter siden):

Hadde du chilli fra før også? Det var vanskelig å se om det gjaldt kun nytegning. 

Hadde ikke Chili. Det crazy var at jeg sendte mail til de med bestillingsnummer å ba om at de kansellerte abonnentet etter to måneder. Men de ordnet det umiddelbart slik at jeg fikk rabatt uten å gjøre noe mer...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...