Gå til innhold

Fysiker: Slik flyr UFO'er – hvis de finnes...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Trestein skrev (1 time siden):

Ja om vi hadde levd som 90% av verdens befolkning hadde vi alle hatt nok. Om 90% av verdens befolking skulle ha levd som oss hadde verden sett rar ut.

Nei, det er mer en nok ressurser til å understøtte en befolkning på 12 milliarder med norske levestandard. Men det må tas noen politiske grep. Først og fremst inne fordeling, deretter øke tilgangen på energi og til slutt gå vekk fra megabyer.

Kunnskap kan hentes her

https://www.gapminder.org/

Endret av Roger Moore
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Roger Moore skrev (17 minutter siden):

Nei, det er mer en nok ressurser til å understøtte en befolkning på 12 milliarder med norske levestandard. Men det må tas noen politiske grep. Først og fremst inne fordeling, deretter øke tilgangen på energi og til slutt gå vekk fra megabyer.

Kunnskap kan hentes her

https://www.gapminder.org/

Prøv å kutt alt fossilt brennstoff og tenk hva som skjer. Ingen diesel til traktorer ,landbruksmaskiner, fiskebåter ,transport, varme og damp. Alle kullkraftverk stengt ned. 95% av all trafikk borte. osv osv. Det hadde blitt et ragnarokk. Samtidig bruke 5000kwh pr person pr år ganger 12 milliarder mennesker? Tvilsomt

Hvordan øker man tilgang på energi? Flytter planeten nærmere sola? Vel jeg ser poenget men det er langt frem om man ikke skal bruke noe som ikke er fornybart.

 

Lenke til kommentar

Det er synd at artikkelen starter med en feil. Atombomber var allerede kjent i 1950, så Fermi var ikke i stand til å være hovedarkitekten "seinere".

Et problem jeg har med teorien "Det finnes ikke vesner fra andre planet, fordi vi ikke har sett dem" er at det tar for gitt at vi har teknologien til å oppdage skip som ville bringe dem hit. Et samfunnet som har greid å utvikle teknologi som tillater pratisk interstellar reise, har sikkert ogå utviklet teknologi som gjør dem veldig vanskelig å oppdage.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje de har sett oss for 9000 år siden, installert et eller annet for å overvåke oss og bare 'kaster et blikk på skjermen' hvert årtusen. De som var her for 9000 år siden var neppe opptatt av oss på vårt utviklingstrinn om det finnes mange slike som oss i galaksen som har kommet 2000 år lengre enn oss. At vi som for 60 år siden har skudd opp den første satellitten føler oss som hovedinteressepunkt i galaksen sier mest om oss.

Endret av trikola
Lenke til kommentar

Det er akkurat det Pop... ser vi for oss et etablert felt rundt farkosten hvor den relative tiden manipuleres slik som teorien bak "Alcubierre drive" så vil naturligvis G belastingene inne i denne "bobblen" ikke ha noen relevans sammenliknet med hva som observeres fra utsiden (Ref Viggo sine 879 G) ovenfor. Når det er sagt. Glimrende av TU å belyse denne problemstillingen, som setter Ingeniørhjernene i det ganske land i "undringsmodus". Nye ideen og tanker er det som driver verden fremover, og vi skal ikke glemme at teknologien vi kanskje(!) bivåner her sannsynligvis kan løse verdens energiproblemer (hvilket samtidig er et stort problem for den etablerte energilobbyen. Fusjonsgenerator kjøpt på Biltema vil slå beina bort under både oljeprodusenter, russisk gass og utenlandskabler :-)

https://en.wikipedia.org/wiki/Alcubierre_drive

 

Lenke til kommentar

Interessant tema men disse fysikerne er fortsatt tydelig preget av stigmaet som er skapt rundt UAP/UFO. Det er kanskje det viktigste elementet bakenfor US Navys videoer og uttalelser. Mye fokus i media er på at USA ikke vet hvem eller hva det er og dermed er saken ikke lenger så mainstream-interessant, men uttalelsene betyr vel igrunn at ingen lenger kan avfeie UFO som tull og tøys eller hallusinasjoner. Det er NOE, så enten er det ikke-teknologi (dvs ukjent fysisk fenomen) eller så er det sensasjonelt nok ikke-jordisk teknologi.

Når det gjelder fremdriftskonseptene er det hinsides vår fatteevne pr idag, nærmest alt av teknologi har tross alt blitt til på et historisk lite øyeblikk siden ~1850, så vi er nok ikke så veldig avanserte egentlig. Det blir som steinaldermannen som sa at atlanterhavet er umulig å krysse fordi det er for langt å svømme. Personlig tror jeg fint det kan gå an og bevege seg via dimensjoner utenfor tid-rommet som vi kjenner til. Tror vi kan glemme ideer som generasjonsskip med 20.000 år reisetid med kjemisk drivstoff, det er ikke i menneskets natur å gjøre så langsiktige ting.

Lenke til kommentar

Når mennesker sier de har vært ombord på utenomjordiske fartøy sliter jeg med å kjøpe den, siden det er så mange motivasjoner (penger, oppmerksomhet osv) som får folk til å si hva som helst. Men det er opp gjennom tidene kommet veldig mange meldinger om observasjoner av fenomen som høres ut som fartøy. Tviler ikke på at mange har helt kurante naturlige forklaringer, men det er også en del som ikke har det. En dokumentar på Netflix har samlet mange og det er for så vidt en bra dokumentar. Kan være verdt å se, uansett om man er på benekter-, tviler- eller all-in siden. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Pop skrev (1 time siden):

Når mennesker sier de har vært ombord på utenomjordiske fartøy sliter jeg med å kjøpe den, siden det er så mange motivasjoner (penger, oppmerksomhet osv) som får folk til å si hva som helst. Men det er opp gjennom tidene kommet veldig mange meldinger om observasjoner av fenomen som høres ut som fartøy. Tviler ikke på at mange har helt kurante naturlige forklaringer, men det er også en del som ikke har det. En dokumentar på Netflix har samlet mange og det er for så vidt en bra dokumentar. Kan være verdt å se, uansett om man er på benekter-, tviler- eller all-in siden. :)

Ofte viser slike "opplevelser" å ha opphav i useriøse hypnotisører, som enten ved overlegg eller bare ignoranse planter falske minne i hodet på folk, i en slik tilstand er folk lettpåvirkelige. Det som f.eks var en søvnparalyse, som kan være en skremmende opplevelse i seg selv, blir plutselig analprober og sex med utenomjordiske osv.

Lenke til kommentar
Trestein skrev (På 23.1.2022 den 13.35):

Teknologi ser ut til å stoppe noe opp. Vi gjenoppfinner riktignok en del gammel teknikk som vind kraft og elektriske biler men lite nytt har dukket opp etter siste verdenskrig. Vi var på månen for 50 år siden. Fremdeles er vi ikke på Mars. 

Datamaskiner opererer med 0 og 1 som de har gjort siste 70 år. Verdens kraftforsyning er kull dominert.  Tror ikke vi skal forvente noe revolusjon på teknologi fronten. Da må det bli krig!

Joda, Jeg tror vi oppdager og oppfinner nye ting fremdeles. Det er oppdaget at det er mulig å utvinne energi fra en type kjernereaksjon som ikke har vært kjent, eller i det minste utnyttet, tidligere. Prosessen skal være helt uten farlig stråling, uten radioaktivt avfall og kan lages i små, billige enheter.   Her er lenker til to forskjellig oppfinnelser som baserer seg på dette fenomenet :

https://ecat.com/

https://brilliantlightpower.com/

(Medgir at det ikke er 100% sikkert at dette blir kommersielle produkter, men etter min mening ser det ganske lovende ut.)

Lenke til kommentar
Humanen skrev (28 minutter siden):

Joda, Jeg tror vi oppdager og oppfinner nye ting fremdeles. Det er oppdaget at det er mulig å utvinne energi fra en type kjernereaksjon som ikke har vært kjent, eller i det minste utnyttet, tidligere. Prosessen skal være helt uten farlig stråling, uten radioaktivt avfall og kan lages i små, billige enheter.   Her er lenker til to forskjellig oppfinnelser som baserer seg på dette fenomenet :

https://ecat.com/

https://brilliantlightpower.com/

(Medgir at det ikke er 100% sikkert at dette blir kommersielle produkter, men etter min mening ser det ganske lovende ut.)

Etter at de har holdt på med dette tullet i over 30 år uten å klare å levere et fungerende produkt, ville jeg ikke hatt større tro på dette enn det resten av den vitenskapelige verden har. Det eneste de ser ut til å produsere er arbeid for advokater.

https://en.wikipedia.org/wiki/Brilliant_Light_Power

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø skrev (På 25.1.2022 den 14.35):

Etter at de har holdt på med dette tullet i over 30 år uten å klare å levere et fungerende produkt, ville jeg ikke hatt større tro på dette enn det resten av den vitenskapelige verden har. Det eneste de ser ut til å produsere er arbeid for advokater.

https://en.wikipedia.org/wiki/Brilliant_Light_Power

Vel, Kanskje det tar over 30 år å utvikle noe revolusjonerende nytt når så godt som hele den etablerte vitenskapseliten motarbeider deg. Mesteparten av kritikken mot Mills går på at hans teori er i strid med «vedtatte sannheter». Få er i interessert i hva som faktisk, og verifisert, blir observert, som ikke kan forklares med «vedtatte sannheter». Det er liten tvil hos meg at han har oppdaget «noe». Avsnittet om Nasa i wikipedia-artikkelen  viser at de så et energi-utput som ikke kunne forklares. 

Endret av Humanen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...