Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Må finne bil iløpet av 10 dager


Labelle

Anbefalte innlegg

3 hours ago, Randeboy said:

Ja det stemmer det. Et par stykker på jobb har fysisk koblet den bort pga for kort avstand til jobb.

Ok, men normalt kan du jo selv velge å sette på webasto en viss tid i forkant. Jeg ville helt klart heller gjort det enn å kjørt en dieselmotor til stadighet uten at den blir skikkelig varm. Da ber du om trøbbel på sikt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
liehen skrev (5 minutter siden):

Ok, men normalt kan du jo selv velge å sette på webasto en viss tid i forkant. Jeg ville helt klart heller gjort det enn å kjørt en dieselmotor til stadighet uten at den blir skikkelig varm. Da ber du om trøbbel på sikt :)

Noen biler har ikke det.. Tvangsstyrt. Og nå snakker jeg ikke om parkeringsvarmer, for den funksjonen har ikke alle biler som har Webasto. 

Lenke til kommentar
17 hours ago, Randeboy said:

Noen biler har ikke det.. Tvangsstyrt. Og nå snakker jeg ikke om parkeringsvarmer, for den funksjonen har ikke alle biler som har Webasto. 

Ja, du tenker på såkalt "kjørevarmer"? Jeg ville definitivt hatt en som kan skrus på før man starter bilen, varm kupé og et stort pluss om man har dieselmotor ift. sot (og slitasje).

Lenke til kommentar
liehen skrev (2 timer siden):

Ja, du tenker på såkalt "kjørevarmer"? Jeg ville definitivt hatt en som kan skrus på før man starter bilen, varm kupé og et stort pluss om man har dieselmotor ift. sot (og slitasje).

Jau. Det er noen dieselbiler som ble levert med dette for å få nok varme til varmeapperat. De på jobb koblet det bort da det bare ga problemer. 

Lenke til kommentar
23 hours ago, Randeboy said:

Jau. Det er noen dieselbiler som ble levert med dette for å få nok varme til varmeapperat. De på jobb koblet det bort da det bare ga problemer. 

Ok, mener å huske å ha kjørt en Toyota Verso på midten av 2000-tallet med noe sånt. Den hadde en egen bryter for det, mener jeg. Jeg hadde en Passat med elektrisk kjørevarmer en gang, som skulle gi varme i kupéen. Det fungerte bra og hjalp jo også til med at motoren ble raskere varm, ettersom mindre varme trengtes til oppvarming av kupéen. Det vet jeg fordi jeg merket stor forskjell da den plutselig ikke virket mer :)

Lenke til kommentar
54 minutes ago, Labelle said:

@Randeboy

Tenker om denne? 

Grei utstyrsvariant? Skjønte ikke helt "active s" 

Har ingenting med "style" varianten å gjøre? 

https://www.finn.no/247314360

Kjøp Executive. Er ikke store prisforskjellene i bruktmarkedet, så ikke noen grunn til å gå lavere: https://www.finn.no/car/used/search.html?make=0.813&mileage_to=50000&model=1.813.3074&q=executive&sort=PUBLISHED_DESC&wheel_drive=2&year_from=2017&year_to=2017

Lenke til kommentar
Wisd0m skrev (32 minutter siden):

Kjøp Executive. Er ikke store prisforskjellene i bruktmarkedet, så ikke noen grunn til å gå lavere: https://www.finn.no/car/used/search.html?make=0.813&mileage_to=50000&model=1.813.3074&q=executive&sort=PUBLISHED_DESC&wheel_drive=2&year_from=2017&year_to=2017

 

Får sammenligne hva den største forskjellen er da. Hun er ikke så opptatt av soltak og store felger akkurat. Likte bilen jeg linket til sist. Søkte opp første/eneste eier gjennom SVV sine sider og snakket direkte med han. Han har byttet inn bilen for 300 000,- mot annen plugin hybrid. Han eier ikke bilen lengre så han har jo ingenting å tape på å fortelle. Han har vært veldig fornøyd. Jobbet med biler og som maskiningeniør hele livet. Fikk en litt god følelse. Biler som krever flyreise/lang reisevei er uaktuelt i dette tilfellet.

Endret av Labelle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
5 hours ago, Labelle said:

 

Får sammenligne hva den største forskjellen er da. Hun er ikke så opptatt av soltak og store felger akkurat. Likte bilen jeg linket til sist. Søkte opp første/eneste eier gjennom SVV sine sider og snakket direkte med han. Han har byttet inn bilen for 300 000,- mot annen plugin hybrid. Han eier ikke bilen lengre så han har jo ingenting å tape på å fortelle. Han har vært veldig fornøyd. Jobbet med biler og som maskiningeniør hele livet. Fikk en litt god følelse. Biler som krever flyreise/lang reisevei er uaktuelt i dette tilfellet.

Kommer vel an på hva man verdsetter. IMO gjør skinnseter og JBL-anlegg stor forskjell.

Endret av Wisd0m
Lenke til kommentar
Randeboy skrev (22 timer siden):

Ser ut som en kurrant bil det. Ikke den best utstyrte med skinn og beste lydanlegg og det men regner kanskje med det ikke er så viktig. 

Veldig mye bil igjen på den der.

Da ble det denne. Fikk prutet litt på prisen og får neste storservice gratis. Takker for veiledningen. Tror hun blir å trives. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...