Gå til innhold

Kongsberg: Flere skadet og drept etter at mann angrep med pil og bue


Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jovia skrev (4 minutter siden):

Har det kommet fram noe om framkomstmiddel drapsmannen hadde? Hvor stort område har han klart å operere på i løpet av en halvtime? For en vanvittig hendelse. All medfølelse til alle i Kongsberg, og spesielt alle skadde og pårørende. 

Det vart sagt på pressekonferansen at det hadde vore ein konfrontasjon med politiet, og at vedkommande deretter hadde stukke av og vore utanfor politiet sin kontroll ein periode. Ingen politifolk skal vere skadde. Elles var det lite nytt.

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (6 minutter siden):

Det er ikke lov å bruke det til jakt, så stiller meg selv samme spørsmål. Men fram til nå er vel ikke slike ting skjedd, så kanskje det har vært fritt fram. 

Folk har vel blitt straffa for å ha kjøpt fallekniv (som var heilt vanleg å ha for nokre få år sidan) eller for å ha importert sprettert til borna. Eg kan aldri tenkje meg at dette er noko som ein berre kan gå og kjøpe over disk eller å importere på lovleg måte.

Lenke til kommentar
Delvis skrev (8 minutter siden):

Det skjer mye dritt i disse dager. Ja nesten  hver dag er det et eller annet. Kniver, skytevåpen og nå pil og bue. Noe må gjøres.

Ser jo hvordan Sverige har fått utvikle seg i åresvis, med en helt forskrudd innvandringpolitikk.

Får håpe tåkefyrsten og co klarer å holde en streng linje på innvandringa, men jeg tviler :(

Endret av FiveInline
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
FiveInline skrev (1 minutt siden):

Ser jo hvordan Sverige har fått utvikle seg i åresvis, med en helt forskrudd innvandringpolitikk.

Får håpe tåkefyrsten og co klarer å holde en streng linje på innvandringa.

Foreløpig blir dette kun spekulasjon da vi ikke enda vet noe om motiv. 

Lenke til kommentar
FiveInline skrev (1 minutt siden):

Ser jo hvordan Sverige har fått utvikle seg i åresvis, med en helt forskrudd innvandringpolitikk.

Får håpe tåkefyrsten og co klarer å holde en streng linje på innvandringa.

Norge har hatt meir terror frå høgreekstreme enn frå innvandrarar. Det er viktig å ikkje lage politikk ut av dette. Terror er terror uansett motiv. Målet er gjerne å splitte folk. Det må dei ikkje få til. Vi veit heller ikkje om dette er terror.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
torbjornen skrev (Akkurat nå):

Norge har hatt meir terror frå høgreekstreme enn frå innvandrarar. Det er viktig å ikkje lage politikk ut av dette. Terror er terror uansett motiv. Målet er gjerne å splitte folk. Det må dei ikkje få til. Vi veit heller ikkje om dette er terror.

NAV drapet i bergen var vel heller ikke terror, men det blir jo en mager trøst.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Justisministeren Monika Mæland skal ha pressekonferanse rundt 22:47 ifølge NRK. Følg direkte på NRK TV: https://tv.nrk.no/direkte/nrk1 

FiveInline skrev (6 minutter siden):

NAV drapet i bergen var vel heller ikke terror, men det blir jo en mager trøst.

Denne tråden er ikke en innvandringstråd, og den saken du drar inn nå har ingenting med saken. Jeg tenker vi avventer fram til vi vet hva motivet er, noe som kan ta noe tid da politiet må etterforske saken.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
torbjornen skrev (10 minutter siden):

Det vart sagt på pressekonferansen at det hadde vore ein konfrontasjon med politiet, og at vedkommande deretter hadde stukke av og vore utanfor politiet sin kontroll ein periode. Ingen politifolk skal vere skadde. Elles var det lite nytt.

Ingen politifolk skal være skadet i forbindelse med pågripelsen men han ville ikke utelukke at det kan ha skjedd før pågripelsen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
KANE2009 skrev (Akkurat nå):

Ingen politifolk skal være skadet i forbindelse med pågripelsen men han ville ikke utelukke at det kan ha skjedd før pågripelsen.

Slik jeg forsto det fra direkten på NRK så var det også skudd avfyrt fra politiet. 

Lenke til kommentar
14 minutes ago, torbjornen said:

Eg kan aldri tenkje meg at dette er noko som ein berre kan gå og kjøpe over disk eller å importere på lovleg måte.

Der er ulike typer av buer.  Sjekker man på XXL ser det ut at såkaldte compoundbuer kan kjøpes uten videre, for på de andre våpen de selger står der spesifikt at man trenger våpentillatelse, men inntil videre vet vi vel ikke engang hva slags bue det er snakk om.

Endret av tigerdyr
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...