Gå til innhold

Ny Switch-modell har visstnok den samme Joy-Con-feilen – Forbrukerrådet reagerer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror dette er litt som milkshake-maskinene hos McDonalds. De er klar over problemet, og vet akkurat hva det er, men de gjør ikke noe med det og saksøker andre som kommer med løsninger som får det til å fungere uten feil.

Dette er en feil på komponenter levert til Nintendo. Tipper de har fått mange tilbakemeldinger fra produsenten at problemet nå skal være løst.

Det er flere enn Nintendo som bruker disse og dem har også samme problemene.

Edit: For min del bruker jeg fremdeles en Controller S for Xbox fra 2003 og den fungerer uten noe problemer.

Interessant at kvaliteten på så gammelt veteran-utstyr er bedre enn det som er nytt i dag, nesten to dekader senere. 

Endret av vidor
Lenke til kommentar
vidor skrev (2 timer siden):

Tror dette er litt som milkshake-maskinene hos McDonalds. De er klar over problemet, og vet akkurat hva det er, men de gjør ikke noe med det og saksøker andre som kommer med løsninger som får det til å fungere uten feil.

Dette er en feil på komponenter levert til Nintendo. Tipper de har fått mange tilbakemeldinger fra produsenten at problemet nå skal være løst.

Det er flere enn Nintendo som bruker disse og dem har også samme problemene.

Edit: For min del bruker jeg fremdeles en Controller S for Xbox fra 2003 og den fungerer uten noe problemer.

Interessant at kvaliteten på så gammelt veteran-utstyr er bedre enn det som er nytt i dag, nesten to dekader senere. 

Ja har flere gamle 360 stikker uten antydning til drift, mens nyere stikker fra alle produsenter ser ut til å være laber på kvalitet 😕 men den absolutt dårligste stikken gjennom tidene som jeg har brukt er og blir N64😅 spent på om det er annet design på den i den kontrolleren de har laget til Switch 🤔

Lenke til kommentar

Nintendo pleier som regel å være decent på hardware-kvalitet p.g.a brukermassen. Har f.eks en DS Lite fra 2006 som fremdeles funker fint bortsett fra høyre hinge som alltid feiler ved lang tids bruk. Til og med batteriet i den er i storform.

Virker dog som dem har tapt seg litt senere år. Generelt skal alle kostnads-optimalisere så mye at det gjerne går ut over kvaliteten, så det blir vanskelig når man som produsent er avhengig av mange underleverandører.

Lenke til kommentar

De gjør som resten av bransjen. Dual Sense-kontrellolleren til PS5 har flere av de bedritne komponentene som DS4 hadde i 2012.

På Nintendo Switch bør man uansett bruke en kontroller fra  8BitDo, så da kan JoyCons suge så hardt de bare vil. Det hadde vært flott hvis de droppet JoyCons for det er en god del av prisen på konsollen, skjermen også. Jeg brukte skjermen ved første start fordi det er påkrevd, siden aldri. Vil heller ha en stasjonær utgave med bedre ytelse og kjøling og helt uten JoyCons og skjerm. Kjipt å betale for noe man ikke skal bruke.

https://www.8bitdo.com/sn30-pro-plus/
https://www.8bitdo.com/pro2/

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
BadCat skrev (På 8.10.2021 den 16.48):

Vil heller ha en stasjonær utgave med bedre ytelse og kjøling og helt uten JoyCons og skjerm. Kjipt å betale for noe man ikke skal bruke.

Og enda kjipere å splitte markedet med forskjellig maskinvare der noe ikke passer til enkelte spill.

Bærbarheten til maskina er den ENESTE grunnen til at jeg har kjøpt den, og jeg regner med det er mange som meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...