Gå til innhold

Tybring-Gjedda må dele seterad med hijab-kvinne


Mr.M

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mr.M skrev (23 minutter siden):

hvordan takler han det? 

Her anbefaler jeg for TS den utmerkede regelen Jonas Petterson gjengir etter sin far i Vilhelm Mobergs bok “Innvardrerene”: “Lyd Gud bud og stille vandre/Pass ditt eget, blås i andre!” 

Noen bekymrerer seg altfor mye om andres gjøren og laden og er altfor opptatt av å kritisere naboens skitne trapp og gårdplass i stedet for å feie for sin egen. 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
GJESTESVAR skrev (45 minutter siden):

Noen bekymrerer seg altfor mye om andres gjøren og laden og er altfor opptatt av å kritisere naboens skitne trapp og gårdplass i stedet for å feie for sin egen.

mener du vi ikke skal bry oss om hva stortingspolitikere gjør??

Christian Tybring-Gjedda har jo kun en eneste sak som opptar ham som vi vet. Hva gjør ham nå? Legger avkappet grisehode på pulten eller kliner griseblod på stolsetet til dama? Det er det nivået vi er på, når det gjelder Gjedda og hans likesinnede. Han har ikke utrettet noe som helst i politikken som sådan i løpet av alle årene med millionlønn, kun dra hjiab-kortet etc. hvert fjerde år for å bli gjenvalg ved populisme.

forøvrig er hele greia fornøyelig, skjebnens ironi osv. "stakkars mann" :lol:

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg forstår Gjeddes skeptisisme mot plagget. Man kan få dårlige assosiasjoner til det når man tenker på hvor mange som har blitt drept for å ikke bruke det og hvor mange kvinner som idag blir tvunget til å bruke det mot sin vilje.
Er heller ikke fan av å vise religiøs tilhørighet på jobb.
Jeg tar ikke på meg fotballdrakt på jobb for å vise hvilket fotballag jeg støtter - det er faktisk ikke relevant i situasjonen og reduserer min profesjonelle fremtoning. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Mr.M skrev (1 time siden):

mener du vi ikke skal bry oss om hva stortingspolitikere gjør??

Så lenge makt blir påviselig mibrukt på en måte som skader noen og/eller på en måte som påviselig dokumtnerer mangel på samklang lære/liv skal man så absolutt bry seg om dette og påtale -tydelig, saklig og presist - hva såvel stortingspolitikere såvel  andre med makt gjør. Derimot skal man IKKE bry seg om hva andre gjør eller hvordan andre opptrer når dette verken påviselig skader noen person eller viser en karakterbrist gjennom mangel på samklang mellom liv og lære ihht tanken “ikke gjør som jeg faktisk gjør, gjør som jeg sier DU skal gjøre”. Klarer man ikke å skille her er man selv et direkte småskåret menneske. 

At man - ikke en gang, men på ny og på ny - feilskriver andre personers navn og samtidig ikke har en helt bevisst ironisk hensikt med feilskrivinge , er -  helt likegyldig om det nå måtte være Christian Tybring-Gjedde, Kjell Ingolf Ropstad eller noen annen -  for øvrig også et signal om man er en likegyldig person hvis omgang med sine kilder er på det lettvinte og likegyldige stadiet. Tilsvarende gjelder selvfølgelig også enhver som støtter en slik feilskriving i stedet for å korrigere den.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (22 timer siden):

Og jeg forstår al-Qaida sitt sinne mot USA. Det legitimerer ikke demmes handlinger.

Du sammenligner altså Tybring Gjeddes sin hijab forakt med en terrorgruppe som begår massemord? 😏 Helt idiotisk sammenligning.

Det mest skremmende for meg er at vi beveger oss mot et samfunn hvor det å være imot et kvinnediskrimmerende religiøst symbol ikke lenger er legitimt. 

 

Endret av MrL
  • Liker 6
Lenke til kommentar
MrL skrev (4 timer siden):

Du sammenligner altså Tybring Gjeddes sin hijab forakt med en terrorgruppe som begår massemord? 😏 Helt idiotisk sammenligning.

Det var ikke en sammenligning. Det var en analog som irettesatte @debattklovn sin avvæpning av Tybring-Gjeddes oppførsel. Er det virkelig så håpløst at du tror jeg sammenligner Tybring-Gjedde med al-Qaida på basis av ondskap?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (På 3.10.2021 den 16.38):

Kanskje han prøver å høyne til 2000 kroner nå?

Marian Hussein er forøvrig en dyktig politiker, og mye mer enn en hijab-kledd kvinne. Hun skal selvfølgelig få ha på seg det hun vil på huet.

Jeg synes hun er kvalm og representerer et dårlig parti.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hvis alle kan gå med hva de vil på hodet, og alle oppfordres til det, hva ville de andre ha på seg på Tinget da?

Hvis alle kan anklage andre og mistenke den norske befolkning for hva de vil - uten å bli motsagt, hvor ville det ende?

Stortingspresidenten stopper de som prøver på trakassering eller annet "bøll" fra talerstolen. Vil også denne figuren bli stoppet?

Lenke til kommentar
On 10/3/2021 at 12:42 PM, Mr.M said:

Han har ikke utrettet noe som helst i politikken som sådan i løpet av alle årene med millionlønn, kun dra hjiab-kortet etc. hvert fjerde år for å bli gjenvalg ved populisme.

Hva er det som tilsier at han har utrettet mindre enn noen annen tilfeldig stortingsrepresentant.

Jeg kjenner ikke arbeidet hans, men mange nok må vel være fornøyd siden han får fortsette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hijaben er oppfunnet i Libanon av en radikal imam på 1970-tallet og brukt i en revolusjon i et sjiamuslimsk land. Den representerer det mørke og dystre islam. 

Symbolet hijab er omdiskutert. De som bruker det er fortvilet over at de ikke klarer å manipulere alle rundt seg til å dele deres opplevelser, intensjoner og meninger om dette merkelige symbolet, plagget som de ikke kan ta av seg selv om ytterst få andre kvinner bruker det. Mange mener de har vikarierende årsaker for å bruke den.

De fleste vil nok skjule håret for menn, fordi menn blir upassende opphisset av kvinnehår, og det gjør kvinner urene.

Urenheten blir projisert fra menn over på kvinner. Det er litt rart.

Endret av Slettet+6132
lagt til siste avsnitt
Lenke til kommentar
Dart skrev (23 minutter siden):

Hijaben er oppfunnet i Libanon av en radikal imam på 1970-tallet og brukt i en revolusjon i et sjiamuslimsk land. Den representerer det mørke og dystre islam. 

Nå er de tidligste bevisene for bruken av hijab (eller snarere forgjengere av plagget) fra såpass tidlig som 2500 før vår tidstelling. Slik praksis var ikke uvanlig verken i Byzantinerriket eller Perserriket. Det har også vært utbredt andre steder. Før 1970-tallet kalte man det gjerne bare for "hodeskjerf" eller tilsvarende. 

Det representerer det de som bærer det vil det skal representere. Da feier man av andres fordommer, om det så er nedverdigende i form av sjåvinisme mot kjønn, eller sjåvinisme mot religion eller andres kulturer.

Endret av anon_83104
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

"Du må ha på deg hijab - fordi jeg blir seksuelt opphisset når jeg ser håret ditt. Guden sier at det er syndig å bli seksuelt opphisset - det leder min oppmerksomhet bort fra guden - så hvis du ikke bruker hijab da er det din skyld at jeg synder".

Jeg kan ikke snakke for Tybring Gjedde, men jeg selv har ikke dette "problemet" med kvinnehår, selv ikke i puberteten.

Jeg vil tippe det er helt uproblematisk for han, og han er jo verken muslim eller har hijab-fetisj. Men gudene vet hva som skjer om hun blotter seg (håret) .... vil hun da bli bortvist fra Tinget?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...