Gå til innhold

Kjøre Lillehammer-Bergen om vinteren


Hubaluba

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal antageligvis begynne å studere i Bergen til nyåret og er dermed nødt til å kjøre Lillehammer-Bergen på vinterføre. Ifølge Google maps kan jeg enten følge E16 (over Filefjell) eller Rv7 men vet ikke hvilken som er best å kjøre om vinteren. Er å kjøre disse rutene i det hele tatt gjennomførbart om vinteren eller spør jeg om å skli av veien og havne i en grøft i ingenmannsland? Er det noen som har råd og erfaringer å dele angående rutevalg og føre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kjørt Lillehammer-Trøndelag på vinteren, kommer langt med 4 hjulsdrift og gode piggdekk. 

Har du en nyere bil med antiskrens og antispinn så hjelper også det mye

Om du havner i grøfta kommer mer ann på din kjørestil en bilen😉

Har selv kjørt en vw golf 2012 mod 4motion som har fungert bra på vinteren

Endret av Mechablast
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Hubaluba skrev (På 17.9.2021 den 1.10):

Hei.

Skal antageligvis begynne å studere i Bergen til nyåret og er dermed nødt til å kjøre Lillehammer-Bergen på vinterføre. Ifølge Google maps kan jeg enten følge E16 (over Filefjell) eller Rv7 men vet ikke hvilken som er best å kjøre om vinteren. Er å kjøre disse rutene i det hele tatt gjennomførbart om vinteren eller spør jeg om å skli av veien og havne i en grøft i ingenmannsland? Er det noen som har råd og erfaringer å dele angående rutevalg og føre?

Kjør E16. Rv7 er ofte stengt, det er glatt, smalt og mye vind. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...