Gå til innhold

Champions League-tråden 21/22


blured

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mr. President™ skrev (Akkurat nå):

Man kan nok kritisere den aggressive spillestilen, men jeg synes det gjør fotballen litt mer spennende at ikke alle lag spiller på omtrent samme måte. 

Det er ikke snakk om aggressiv spillestil. Liverpool har en aggressiv spillestil (i tillegg til mange andre lag) men man må ikke jukse, stjele og drepe i hver eneste situasjon for å vinne noe, går an å spille litt fair og ikke konstant være kukoster 👍🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mr. President™ skrev (3 minutter siden):

Man kan nok kritisere den aggressive spillestilen, men jeg synes det gjør fotballen litt mer spennende at ikke alle lag spiller på omtrent samme måte. 

Går fint an å være aggressive i spillestilen UTEN å aktivt prøve og få motstanderen utvist hele tiden slik som de gjør.

Endret av Cappo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Suarez altså, Type i allers. Husker så godt en traust kollega, dypt United supporter men sa aldri et ord. En kvinnelig kollega gikk nattskift med han, og hun sa på godt Nordnorsk " Æ bli gal, fyren parte jo ikje på tolv tima" ! Så begynte jeg å jobbe med ham, så når jeg skulle ha ham i prat så åpnet jeg med "Det må jo være lov å bite litt", da ble det lyd i trompeten😂🤣

Lenke til kommentar

Trodde det var ganske åpenbart at jeg siktet til aggressiviteten i oppførselen som en del av spillestilen. Ikke aggressivitet i presspillet.

Det er kynismen jeg prøvde å si at man kan kritisere, men det er ikke noe poeng i å kritisere dem for om de spiller fin fotball eller ikke. Det er ikke en del av filosofien til Simeone, sånn har de spilt i mange år så man vet jo nøyaktig hva man møter.

Lenke til kommentar
Mr. President™ skrev (1 minutt siden):

Det er kynismen jeg prøvde å si at man kan kritisere, men det er ikke noe poeng i å kritisere dem for om de spiller fin fotball eller ikke. Det er ikke en del av filosofien til Simeone, sånn har de spilt i mange år så man vet jo nøyaktig hva man møter.

Det var samme dritten sist ja

Lenke til kommentar
Mr. President™ skrev (3 minutter siden):

Trodde det var ganske åpenbart at jeg siktet til aggressiviteten i oppførselen som en del av spillestilen. Ikke aggressivitet i presspillet.

Det er kynismen jeg prøvde å si at man kan kritisere, men det er ikke noe poeng i å kritisere dem for om de spiller fin fotball eller ikke. Det er ikke en del av filosofien til Simeone, sånn har de spilt i mange år så man vet jo nøyaktig hva man møter.

Ja, men da bør de faen heller ikke være overrasket over at de får både gule og røde kort. Men de blir tydeligvis like sjokkerte hver gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mr. President™ skrev (3 minutter siden):

Trodde det var ganske åpenbart at jeg siktet til aggressiviteten i oppførselen som en del av spillestilen. Ikke aggressivitet i presspillet.

Det er kynismen jeg prøvde å si at man kan kritisere, men det er ikke noe poeng i å kritisere dem for om de spiller fin fotball eller ikke. Det er ikke en del av filosofien til Simeone, sånn har de spilt i mange år så man vet jo nøyaktig hva man møter.

Selvfølgelig kan man fortsatt kritisere ting man ikke liker selvom det var vært sånn i mange år. For en rar filosofi. Og forøvrig: når jeg kritiserer det du kaller kynisme (kynisme er for meg å spille i gråsonene, Atletico spiller for meg ofte på ting som er regelrett juks, ikke i gråsonene) og sier det er trist fordi at de kunne spilt fin fotball så henger de to tingene for meg sammen. Det vil si at om de hadde lagt fra seg det verste jukset så hadde det faktisk vært litt fint å se på.

Lenke til kommentar
Cappo skrev (1 minutt siden):

Ja, men da bør de faen heller ikke være overrasket over at de får både gule og røde kort. Men de blir tydeligvis like sjokkerte hver gang.

Ser ikke Atletico i dag, men får de så mange røde kort da? Kortet til Griezmann var jo bare uflaks, og ikke pga spillestil/aggressivitet. Han gikk jo bare etter ball, og ur uheldig med at motspiller gjør det samme med hodet. Selvsagt rødt kort, men ikke ufint/med vilje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
KANE2009 skrev (1 minutt siden):

Selvfølgelig kan man fortsatt kritisere ting man ikke liker selvom det var vært sånn i mange år. For en rar filosofi. Og forøvrig: når jeg kritiserer det du kaller kynisme (kynisme er for meg å spille i gråsonene, Atletico spiller for meg ofte på ting som er regelrett juks, ikke i gråsonene) og sier det er trist fordi at de kunne spilt fin fotball så henger de to tingene for meg sammen. Det vil si at om de hadde lagt fra seg det verste jukset så hadde det faktisk vært litt fint å se på.

Men det er meningsløst. Det er det man får med Simeone og tydeligvis har de null problemer med å være tidenes mest defensive fotballag. Angående juks så gjør de stort sett bare det alle andre lag gjør, men mye mye oftere. Det er stygt og usportslig, men om fotballen deres hadde fremstått noe mer finere om de sluttet med det tviler jeg på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...