Gå til innhold

Hva er verst, begrepet snikislamisering eller begrepet islamofobi?


Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Pallehysa skrev (Akkurat nå):

Dette er eit diskusjonsforum. Velkommen.

Først er du ekkel og så sier du velkommen. Ikke alle er her for å ha det hyggelig eller gjør det hyggelig.

Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (På 2021-7-29 den 14.18):

Men det er innholdet som beveger seg i egne rekker som kan produsere slik vold. For FRP (og høyresiden) handler det om å ta avstand fra rasistisk tankegods, mens for AP (og venstresiden) handler det om tanker som finnes i woke-miljøene.

Kan ikkje fatte og begripe at slikt tøv fekk stå uten å bli motsatt. Her kan du sjå ein artig debatt, mellom likesinnede, og nåken på "venstresiden": 

 

Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (2 timer siden):

Kan ikkje fatte og begripe at slikt tøv fekk stå uten å bli motsatt. Her kan du sjå ein artig debatt, mellom likesinnede, og nåken på "venstresiden": 

Piers Morgan har mange gode poeng. Ikke akkurat det beste klippet jeg har sett av ham det der. Se andre, eller se på Bill Maher f.eks, eller Coleman Hughes (om du ikke liker sarkasme). Eller Espen Goffeng her til lands. Han har sagt akkurat det samme. Det finnes problemer på begge sider, og skal man ha noen troverdighet må man ta tak i begge. At du ikke er istand til å se det kom vel ikke akkurat som en bombe, men det er nettopp det som er problemet. Tror du rasister ser sitt eget problem, eller tror du de tenker at alle andre tar feil? 

La meg spørre deg om noe. Kan venstresiden gå for langt? Hvis ja, hvor går grensen? Jeg kom jo med ett forslag (som du utelot i det du siterte). Det er åpenbart at grensen på høyresiden går ved rasling med rasistisk tankegods. Hvor går grensen for venstresiden? Bortsett fra det selvsagte (ta avstand fra politisk vold, som Støre var inne på). Det er på høy tid at anstendige venstrepariter starter med å ta tak i problemer i sine egne rekker. Det nytter ikke å peke på de på den andre siden hvis man ikke gjør noe med egne rekker. Nylig har Kjetil Rolnes blitt forsøkt fjernet fra ytringsfrihetskommisjonen basert på oppdiktede hendelser fordi man ikke "inviterer inn rasister og hatpredikanter som selvfølgelige «eksperter» på ytringsfrihet". Har ikke hørt et pip fra noen venstreside-politiker om dette, har du? Eller hva med idiotien som foregår ved Khio? Som har ført til at studenter blir truet, hetset og trenger politibeskyttelse. Dette må umiddelbart opphøre, og tankegodset som driver slikt må det tas oppgjør med.

Her er "rasismepyramiden" som er brukt i USA. Klarer du å peke på noen problemer i den?  

pyramid_of_white_supremacy_campus_reform

 

 

 

Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (3 timer siden):

Jeg har ikke studert ham og lagret alt jeg har sett av ham. Det var en generell kommentar på hva jeg (sporadisk) har sett av ham omkring dette temaet. Vil du ikke svare på spørsmålene du ble stilt?

Du skriver at han har mange gode poeng, men du klarer ikkje å gje eksempler. Kass spørsmål? Om venstresiden kan gå for langt? Korleis skal eg vite det? Har ingen spåkule.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Titaanzink skrev (21 timer siden):

Rasisme: "Alle muslimer er pedofile".

Unyansert påstand kanskje. Rasisme er det ikke, siden muslimer ikke er en rase. Raseteoriene om mennesker som kvasivitenskap ble lagt på museum for > 70 år siden. I dag bruker vi andre moderne begreper i politikken, likevel består "rasisme" i et kodespråk på venstresiden, lik "grums", "brun", "frepper" og "sette ut bestemor på anbud" 🙂 Venstresiden er de eneste som snakker om hudfarge, de er veldig opptatt av å overbevise om at de ikke er opptatt av det - samtidig som de vil overbevise at alle andre er det. Til sammen så er det bare de som snakker om kosmetiske uttrykk og betydningen av det. Det kalles vel å å projisere sin ønsketenking på andre, eller ville skape fiendebilder av oss som de kan "kjempe mot" De må også ha "ofre" å forsvare mot en fiende.

Venstresiden forteller stadig våre nye landsmenn at vanlige nordmenn er "rasister". Siste møte med "rasistene" skulle være i Groruddalen i 2013. Bomiljøet skrantet og folk klaget. Ingen brukbare "rasister" stilte på møtet. Mitt tips er at de trolig har flyttet fra Groruddalen alle sammen, det kan derfor ikke være de som lager et dårlig bomiljø - når de ikke bor der (lenger)? 🙂 

Muslim som generell livsstil kan kritiseres for å ta denne religionen til seg på tross at den inneholder temmelig konservative, urimelige og diskriminerende elementer.  Bl a er den svært lite tolerant overfor annerledestenkende og avvikere av ulike slag, samtidig som den er apologetisk overfor visse avvik, som pedofili, hevnkultur og kvinneundertrykking. Den er dessuten svært anti-demokratisk og menneskefiendtlig. Lederne er totalitære og de verves ikke demokratisk, men nepotisk.

Noen påstår at de ikke er muslimer av eget valg. Det sa naziene i Tyskland etter krigen også, de hadde ikke noe valg. I Norge sa mange etter krigen at de bare handlet etter ordre. Som om de var maskiner eller kyr.

Til muslimenes forsvar er det å bemerke at nesten ingen vet noe om sin egen religion. Ingen jeg har spurt hittil vet hva profetens mor og far het, ikke når de døde og ellers ikke noe annet heller. Bare 2% av alle kan arabisk, som er språket i koranen. Noen vet at profeten startet opp i Mekka som en historieforteller og endte opp i Medina som røverhøvding. Ingen vet at han dro på hest til himmelen fra klippemoskeen i Jerusalem, og at hesten het Barrack.

Nå har vi det litt gøy, hva?

PS: Jeg ser ikke hva Pallehysa skriver fordi jeg bl andre har blokkert den brukeren.

Endret av Slettet+6132
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (1 time siden):

Du skriver at han har mange gode poeng, men du klarer ikkje å gje eksempler. Kass spørsmål? Om venstresiden kan gå for langt? Korleis skal eg vite det? Har ingen spåkule.

Du fikk svar gjorde du ikke det? Var det noe du ikke forstod der? Eller tror du jeg gidder å se igjennom X antall intervjuer P.Morgan har gjort for å peke på hvor han har gode poeng? Og hva skulle vitsen være montro? Dette handler jo ikke om P.Morgan. Og uansett hadde du vært totalt uinteressert. Likesom du er til eksemplene du faktisk ble forelagt, men bare overser (3 i tallet). Isteden later du som om du ikke vet hvor galt det kan gå politisk på venstresiden (for jeg nekter å tro at du er så uviten!). 2 av eksemplene du fikk viser at du ikke trenger noen spåkule. Det har alt skjedd. Det siste eksempelet er helt utenfor tid og rom og spåkuler, da det er ideologisk, men du klarer altså ikke å peke på noe der heller. Konklusjon: Det er meningsløst å diskutere noe med deg. Du er ikke engang interessert i diskusjon. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Fustasjeopphengsforkobling skrev (4 minutter siden):

Du går ikke glipp av noe

Polemikk er ikke å forakte 🙂 
Men personangrep og tilhørende spydigheter uten mål og mening kan jeg unnvære.

Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (17 timer siden):

Likesom du er til eksemplene du faktisk ble forelagt, men bare overser (3 i tallet). Isteden later du som om du ikke vet hvor galt det kan gå politisk på venstresiden (for jeg nekter å tro at du er så uviten!). 2 av eksemplene du fikk viser at du ikke trenger noen spåkule. Det har alt skjedd. Det siste eksempelet er helt utenfor tid og rom og spåkuler, da det er ideologisk, men du klarer altså ikke å peke på noe der heller. Konklusjon: Det er meningsløst å diskutere noe med deg. Du er ikke engang interessert i diskusjon. 

Eksempler på at nåken i ytriringsfriheitskommisjonen sluttet etter å ha opplevd usmakelige vitsing om kjønnsorganene til transpersoner? Kva har dette med "venstresiden" å gjere? Eller studenter som opplever hets, fordi dei er motstandere av anti rasisme bevegelsen? Det er greit at rasismen ofte forbindes med høgresiden, men arbeidet mot rasisme, finnes det folk i alle politiske spektrum som jobber med.

Meiner du det er å gå for langt, "fra venstresiden", at ein LGBT aktivist slutter i jobben etter å ha opplevd usmakelige vitser? Kva har dette med politiske venstresiden å gjere? Kanskje eg skal finne ein Trump supporter som sluttet i jobben, etter å påstå å ha opplevd usmaklig vitsing om Trump? Eg kan til og med slenge på litt offerolje og si "herre min hatt kor langt det har gått på høgresiden". Eller kanskje eg skal påpeike kor galt det kan gå på høgresiden, når Terje Søviknes har omgang med ein beruset 16 åring? Der er nivået ditt!

Samtidig mangler Piers Morgan emojis på Facebook, og du får kaffen i halsen av at ei dame slutter i ytringsfriheitskommisjonen etter å ha opplevd usmaklige vitsing, om eit tema som står ho nært. 

 

 

Endret av Pallehysa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dart skrev (14 timer siden):

Unyansert påstand kanskje. Rasisme er det ikke, siden muslimer ikke er en rase.

Som påpekt med kilder en rekke ganger i tråden, så går diskriminering og hets på bakgrunn av religion under rasisme-begrepet. Ikke bare er dette en norm som har eksistert i tiår, det er også slik både staten, domstoler og lovverket omtaler det. Ergo er eksempel du siterte per definisjon rasisme. Dette er helt merkelig å på trass ikke ville ta innover seg - det å ha en privat egen definisjon som passer ditt personlige syn er noget spesielt.

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Er egentlig noen av dem så ille? Både "snikislamisering" og "islamofobi" har sin plass. Men at man risikerer å bli kalt "islamofob" bare fordi man ønsker at Norge skal føre en streng, men rettferdig innvandringspolitikk, gjør jeg meg selvsagt tanker om. Personlig så bryr jeg meg ikke så mye om selve begrepene, men hva man legger i dem. Hvis jeg er "rasist" eller "islamofob" for å mene at det kanskje ikke er nødvendig av NRK å markere muslimenes høytid med en helaftens direktesending, så er jeg gladelig det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...