Gå til innhold

Hva er verst, begrepet snikislamisering eller begrepet islamofobi?


Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Dart skrev (6 minutter siden):

Man kan flytte. Det gjør jo alle i visse bydeler i Oslo. Eller de dør fra det. Ikke at eldre er mere tolerante, men de har ikke krefter til å flytte, så siste tida må de være inne og bestille levering av mat.

Dette har ingenting å gjøre med hvis en har noe imot islam eller ikke 

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
jjkoggan skrev (3 minutter siden):

Dette har ingenting å gjøre med hvis en har noe imot islam eller ikke 

En kristen ekstremist fra bibelbeltet eller de store organiserte sektene i Norge anser både muslimer og homser for urene. Og andre vantro. Det vet de som er eller har vært i slike miljøer.

Lenke til kommentar
Dart skrev (38 minutter siden):

En kristen ekstremist fra bibelbeltet eller de store organiserte sektene i Norge anser både muslimer og homser for urene. Og andre vantro. Det vet de som er eller har vært i slike miljøer.

Hva har dette å gjøre med påstanden din at Breivik ikke hadde noe imot islam?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
jjkoggan skrev (41 minutter siden):

Hva har dette å gjøre med påstanden din at Breivik ikke hadde noe imot islam?

Verken Breivik eller noen i Norge var opptatt av islam før ideologien dukket opp innen Norges grenser og islam-terroren i utlandet økte. i 1995 kulminerte det hele med det absurde Rushdie-hatet og de voldelige demonstrasjonene, drapsforsøket og bombene koordinert over hele verden som skremte alle inkl politi og politikere. Jeg var ikke opptatt av katolisisme før jeg fikk se gudekvinne-ondskapen i Søramerika, og den kom hit med østeuropeere, og den bizarre måneguden Allah som måtte ha en moske ingen hadde sett maken til som lignet et Disney-slott midt blant gamle ærverdige bygårder. Hvor var byantikvaren da det monsteret av et blågrønt Soria Moria slott spratt opp? 

Ingen av disse to abrahamittiske religionene er særlig tiltalende. Konservative og kvinnefiendtlige som de er. De nekter å la seg innrullere på museum der de hører hjemme og bør støve ned ved siden av egyptiske krokodilleguder. Vi hadde bare hørt om muhammedanere fra sjømenn - og Churchills fordømmelse av islam inntil 1975. Paven i Vatikanet var bare en gammel fjert som puget på kirkens penger og eiendommer.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Dart skrev (8 minutter siden):

Verken Breivik eller noen i Norge var opptatt av islam før ideologien dukket opp innen Norges grenser og islam-terroren i utlandet økte. i 1995 kulminerte det hele med det absurde Rushdie-hatet og de voldelige demonstrasjonene, drapsforsøket og bombene koordinert over hele verden som skremte alle inkl politi og politikere. Jeg var ikke opptatt av katolisisme før jeg fikk se gudekvinne-ondskapen i Søramerika, og den kom hit med østeuropeere, og den bizarre måneguden Allah som måtte ha en moske ingen hadde sett maken til som lignet et Disney-slott midt blant gamle ærverdige bygårder. Hvor var byantikvaren da det monsteret av et blågrønt Soria Moria slott spratt opp? 

Ingen av disse to abrahamittiske religionene er særlig tiltalende. Konservative og kvinnefiendtlige som de er. De nekter å la seg innrullere på museum der de hører hjemme og bør støve ned ved siden av egyptiske krokodilleguder. Vi hadde bare hørt om muhammedanere fra sjømenn - og Churchills fordømmelse av islam inntil 1975. Paven i Vatikanet var bare en gammel fjert som puget på kirkens penger og eiendommer.

Hva har dette å gjøre med påstanden din at Breivik ikke har noe imot Islam?  At man ikke er opptatt av noe sier ingenting om hvis man har noe imot det.  Jeg liker ikke fiskepudding men ikke er opptatt av det 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hva har det du skriver med noe som helst å gjøre som har noe med alt å gjøre som ikke har med det å gjøre? Fin retorikk. hehe

Dette har jeg ikke tid til. God middag.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
jjkoggan skrev (19 minutter siden):

Det er greit, men ramlende påstander uten noe som helst bevis er noe de fleste ikke tar alvorlige.

  1. Hva vil du vite?
  2. Hva vil du ha bevis for?
  3. Hva vil du godta som bevis?
  4. Hva skal du bruke beviset til?

Det må være rimelig å få vite før man svarer.

Det er ikke forbudt å bare si sin egen mening om saker uten videre "forhør".

Dette er bare et filleforum, ikke høyesterett.

Jeg er bare en debattant, ikke tiltalt.

Lenke til kommentar
Dart skrev (16 minutter siden):
  1. Hva vil du vite?
  2. Hva vil du ha bevis for?
  3. Hva vil du godta som bevis?
  4. Hva skal du bruke beviset til?

Det må være rimelig å få vite før man svarer.

Det er ikke forbudt å bare si sin egen mening om saker uten videre "forhør".

Dette er bare et filleforum, ikke høyesterett.

Jeg er bare en debattant, ikke tiltalt.

Bevis for at Breivik ikke har noe imot Islam annet enn han ikke var opptatt av det før muslimske innvandrere kom til Norge.  
 

Hvis du ikke vil ha muslimer som naboer fordi de er muslimer, så er du imot islam, selv om grunnen til at du misliker islam er at det ikke er en del av norsk kultur, historisk sett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
jjkoggan skrev (5 minutter siden):

Bevis for at Breivik ikke har noe imot Islam annet enn han ikke var opptatt av det før muslimske innvandrere kom til Norge.  
 

Hvis du ikke vil ha muslimer som naboer fordi de er muslimer, så er du imot islam, selv om grunnen til at du misliker islam er at det ikke er en del av norsk kultur, historisk sett.

Punktene mine er ikke besvart. 

Jeg er i mot islam, ingen tvil om det. Profeten er en epileptisk landeveisrøver-figur, som aldri har eksistert i en person og lite av de innsamlede fragmentene om denne figuren er sanne. De var skrevet på skinn, barkbiter og trebiter som ble bestilt av en samling prester og levert av representanter fra 30 ulike ørkenstammer. 90% av det ble brent og resten dannet koranboken sammen med noe oppsop fra jødenes bøker. Araberne har fått det de ville ha i år 950, 300 år etter profeten, men vi vil ikke ha det i 2021 eller i det hele tatt. Måneguden Allah hører til på museum sammen med solgudene, krokodillegudene, slangegudene og sjakalgudene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
jjkoggan skrev (1 time siden):

han ikke var opptatt av det før muslimske innvandrere kom til Norge.

Nettopp hva jeg mener. Islam skulle holdt seg der det er født: i Jordan og områdene rundt. I Norge er det en parodi på arabere og asiater som de ikke fortjener. De er ikke så dumme at de tror på en slik absurd og ondsinnet figur.

Endret av Slettet+6132
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
jjkoggan skrev (1 time siden):

Hvis du ikke vil ha muslimer som naboer fordi de er muslimer, så er du imot islam, selv om grunnen til at du misliker islam er at det ikke er en del av norsk kultur, historisk sett.

Nesten korrekt. Islam som kultur og ideologi passer ikke i Norge. Det er en fremmed fugl som prøver å albue seg fram der den ikke har noen plass. Alt som ikke passer skaper konflikt. Ingen norske ville flytte til "Islamabad" eller til noe muslimsk land for å provosere dem som bor der med f eks ekstrem kristendom, fordi de ville blitt uglesett/trakassert/jaget/ranet/voldtatt/torturert/fengslet/drept.

Litt som jødene har opplevet de siste 80 år.

Endret av Slettet+6132
lagt til siste avsnitt
Lenke til kommentar
Dart skrev (53 minutter siden):

Nesten korrekt. Islam som kultur og ideologi passer ikke i Norge. 

Da er du og Breivik imot Islam, ellers ville du mene det passer OK i Norge.  
 

Det er logikken jeg peker på.  Hvis jeg hevdet at jeg ikke har noe imot fiskepudding fordi det er helt OK at dere nordmenn spiser det men det passer ikke her i USA så er det en logisk bristelse.  Hadde jeg ingenting imot fiskepudding ville jeg mene at det passer bra i USA 

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
jjkoggan skrev (21 minutter siden):

Da er du og Breivik imot Islam, ellers ville du mene det passer OK i Norge.

Jeg forstår du ikke er etnisk norsk, og at du ikke liker deg her i Norge. Mitt råd er: reis hjem eller til der du føler du hører til.
Vi liker ikke fremmede religiøse agitatorer i Norge, verken muhammedanere eller katolikker eller andre absurde ideologier.

Lenke til kommentar
Dart skrev (2 minutter siden):

Jeg forstår du ikke er etnisk norsk, og at du ikke liker deg her i Norge. Mitt råd er: reis hjem eller til der du føler du hører til.
Vi liker ikke fremmede religiøse agitatorer i Norge, verken muhammedanere eller katolikker eller andre absurde ideologier.

Har du ingen motargumentet til logikken?

Jeg bor i USA forresten, men det har ingenting å gjøre med saken 

Lenke til kommentar
Dart skrev (9 timer siden):

Anders Behring Breivik hadde, etter sigende, ikke noe i mot islam eller muslimer. Det han var i mot var å innføre det i Norge. 

Mulig. Han er vel berømt for å være brutal og hemningsløs, heller for å ha en veldig koherent og gjennomtenkt ideologi?

Sitat

Jeg har ikke noe i mot homser, men ville ikke like at en med slikt avvik flyttet inn på mitt soverom og la seg mellom min kone og meg haha? 😖 

Det er vel ikke en spesielt relevant analogi. Det du har med din kone er presumptivt personlig. Det er ingen som mener at homofile burde kunne ta plass i senga deres, og jeg vil tro at de fleste ikke har noe ønske om det heller.

En mer interessant analogi er hvorvidt du vil tillate homofile å være med å endre normene i samfunnet. Det er en naturlig konsekvens av at homofili er tillatt og vi gir alle frie borgere ytringsfrihet. Jeg finner det underholdende at Esben Benestad har besvart mannlige leseres spørsmål om seksualitet i en generasjon, og samtidig har han hatt ganske utradisjonelle valg på hjemmebane.

På samme måte vil en økende andel muslimer ønske å være med å forme Norge framover. Det kan det bli friksjon av.

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
knutinh skrev (14 timer siden):

Det er vel ikke en spesielt relevant analogi.

Jo. Det kommer en tredje type seksualitet inn i bildet som ikke passer verken den ene eller den andre.

Islam kommer i tillegg til mange andre religioner vi har her, og bringer med seg holdninger og ideer som ikke passer her. En fremmed fugl på veldig mange konservative (urgamle) usympatiske måter. 

Vi var en gang katolikker i Norge, og ønsker oss heller ikke tilbake dit. Islam er et enda mye lenger skritt tilbake og sidelengs.

Den katolske paven er ikke vår pave. Vi er ikke katolikker. Noen ganger virker det som noen tror det. Vi har en annen pave.

Den islamske guden er ikke lik den kristne guden. Jessus'en deres som heter Isa er heller ikke lik den kristne.

Kvinnesynet er det som stikker seg mest fram og som har størst påvirkningskraft. Deretter kommer et syn på sex som ikke passer, så et syn på ære, familien v/døtrene som bærer den, trusler, hevn og vold som hører til i middelalderen da farer lurte bak hver stein og hvert tre.

Islam betyr ikke fred i vår forstand, men "fred med sin gud" . dvs underkastelse. Muslim betyr "den som underkaster seg". 
Underkastelse er ikke det vi ønsker av noen for noen.

Endret av Slettet+6132
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
knutinh skrev (14 timer siden):

På samme måte vil en økende andel muslimer ønske å være med å forme Norge framover

Da må vi først respektere dem for det de er. Muslimer. Men så langt har imamene og den rare boka bare høstet undring og ignoranse, til tider forskrekkelse og avsky. Alt er rart med islam, de ca 20 bøkene er ikke oversatt til norsk og ikke så mange andre språk heller, det er ikke uten grunn. Muslimer blir ikke tatt alvorlig - unntatt når de skal drepe vantro og forfattere og jøder. Da er de ikke bare rare, men truende absurde.

De tilber månen og venter bare på døden og så paradis eller helvete etter døden. En dødskult. 

Endret av Slettet+6132
lagt til siste avsnitt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...