Gå til innhold

Hva er verst, begrepet snikislamisering eller begrepet islamofobi?


Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Jeg er uenig i at det er noe hemmelig mslimsk nettverk som skal ta over verden. Erdrogan sier jo rett ut i media at islam kommer til å ta over Europa og det muslimske brorskap er jo de som forsøker å få begrep som "islamofobi" inn i dagligtalen vår. Hemmelig er det ikke, de er svært åpne og tydelige på intensjonene sine.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Togreiseren skrev (På 2021-8-6 den 15.58):

Genetisk avstand er et veldefinert konsept og jeg kan garantere deg at det er en sammenheng mellom hudfarge og genetisk avstand. Alle egenskaper er mutasjoner, så det argumentet er meningsløst.

...gjennomsnittlig, ja. Individuell, nei.

Genetisk avstand i mennesker er bare en fordel for reproduksjon;
Det er større odds for å unnslippe arvelige sykdommer og gir færre genetiske sykdommer.

Det er åpenbart bedre å være sammen med en intelligent og empatisk araber, enn en dum nordmann, for barnas genetiske helse sin del.

 

DukeNukem3d skrev (53 minutter siden):

Jeg er uenig i at det er noe hemmelig mslimsk nettverk som skal ta over verden. Erdrogan sier jo rett ut i media at islam kommer til å ta over Europa og det muslimske brorskap er jo de som forsøker å få begrep som "islamofobi" inn i dagligtalen vår. Hemmelig er det ikke, de er svært åpne og tydelige på intensjonene sine.

Og det beste våpenet mot dette er det samme som brukes mot rasisme, og som holder på å utrydde kristendommen fra landet:

Skole og vitenskap.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (15 minutter siden):

...gjennomsnittlig, ja. Individuell, nei.

Genetisk avstand i mennesker er bare en fordel for reproduksjon;
Det er større odds for å unnslippe arvelige sykdommer og gir færre genetiske sykdommer.

Dette er følsomt territorie. For hunder så virker det som om blandingshunder ofte slipper unna enkelte sykdommer som tilskrives innavl innad i rasen. Samtidig så kan det vel tenkes å være problemer om en chiuaua og en grand danois får avkom (greier en veldig liten mor å føde barna til en veldig stor far? Kan en hund med kort pels og en hund med lang pels få avkom som sliter med floker eller eksem?)

I utgangpunktet så er nok mennesker veldig «blandet» og vi har skjelden den ekstreme styrte avlen som man har på hunder. Men en Afrikaner er kanskje selektert i generasjoner for motstand mot Malaria. Hvis hun fikk barn med meg (som nok er selektert for D-vitaminmangel, laktose og glutentoleranse) så vil vel hennes malaria-resistanse «vannes ut» og vårt avkom potensielt være dårligere tilpasset et liv hvor generasjoner av hennes slekt har bodd?

Sitat

Det er åpenbart bedre å være sammen med en intelligent og empatisk araber, enn en dum nordmann, for barnas genetiske helse sin del.

Intelligens og empati er egenskaper mange av oss verdsetter. Jeg tror dog at hvis du gjør en analyse av hva vi _virkelig_ går etter så vil du finne utseende /fysisk styrke, selvtillit og sosial status høyere opp på lista.


-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar

I

Red Frostraven skrev (17 minutter siden):

Og det beste våpenet mot dette er det samme som brukes mot rasisme, og som holder på å utrydde kristendommen fra landet:

Skole og vitenskap.

Er det noe Tyrkia sin president vil forholde seg til? Han som oppfordrer muslimer i Europa til å få 5 barn hver slik at Islam skal ta over?

Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (14 minutter siden):

Og det beste våpenet mot dette er det samme som brukes mot rasisme, og som holder på å utrydde kristendommen fra landet:


Skole og vitenskap.

Noenlunde ja. Men man kan ikke glemme bevegelser som eugenikk, eller at pensum i et skolevesen ofte har inneholdt merkelige fordommer. Det samme blant lærere. Det er heller ikke behjelpelig at folk generelt ikke er i stand til å se begrensningene til både informasjonsfremstilling, eller informasjonsinntak.

En av de mest effektive våpenene er simpelthen fremstilt i filmen "American History X". At Derek måtte dele tid og ble kjent med en svart medfange var det som behøvdes. Man ser det samme om det meste annet av fordommer uten belegg. Kommer folk i kjennskap med noen som går imot deres fordommer, så endres ting nokså mye. Men nå driver folk og isolerer seg mer innad bobler, og de har tillitten til at et kjapt google-søk gir de all informasjon de behøver.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (1 time siden):

Er det noe Tyrkia sin president vil forholde seg til? Han som oppfordrer muslimer i Europa til å få 5 barn hver slik at Islam skal ta over?

Tyrkia styrer ikke skolesystemet i europa, og jeg ser ingen vesentlig forskjell på konservativ islam og konservativ kristendom -- bortsett fra at vi har bearbeidet vestlig konservativ kristendom i en slik grad at de kristne ikke lengre ønsker homofile steinet.

Det er ingen problemer med å gjøre det samme med konservativ islam.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (6 minutter siden):

Tyrkia styrer ikke skolesystemet i europa, og jeg ser ingen vesentlig forskjell på konservativ islam og konservativ kristendom -- bortsett fra at vi har bearbeidet vestlig konservativ kristendom i en slik grad at de kristne ikke lengre ønsker homofile steinet.

Det er ingen problemer med å gjøre det samme med konservativ islam.

Enig i det. Når skal vi begynne å gjøre det samme med konservativ islam? Det må kanskje komme innenfra. Om noen århundrer hvis det følger samme løp som kristendom. 

Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (2 timer siden):

Genetisk avstand i mennesker er bare en fordel for reproduksjon;
Det er større odds for å unnslippe arvelige sykdommer og gir færre genetiske sykdommer.

Det er åpenbart bedre å være sammen med en intelligent og empatisk araber, enn en dum nordmann, for barnas genetiske helse sin del.

Det at vi blandet oss med Neanderthalerne har gitt oss noen genetiske fordeler, så jeg kan gi deg rett. Men, vi er utviklet til å være tiltrukket av våre egne. Det maksimerer egne gener som overlever, siden mor og far deler en større andel, jo likere de er.

At det skal være åpenbart bedre å være sammen med en smart araber enn en dum nordmann, er jeg helt uenig i. For det første, så bidrar besteforeldrene like mye som foreldrene, så om faren er smartere enn foreldrene sine, så vil ungen i gjennomsnitt bli dummere enn faren. Se «Breeder’s equation» og «Regression toward the mean» for mer detaljer.

I tillegg, så er det mye som tyder på at blandingsbarn er mer utsatt for psykiske lidelser (uten at jeg nødvendigvis stoler på slik forskning).

Det å ha en tydelig identitet er veldig viktig. Om man ikke føler at man hører hjemme i noen av de etniske gruppene, så kan det kanskje skape problemer.

Generelt så kan man si st det å ta gener som er optimale for et område (for eksempel Afrika) og flytte de til Norge, umulig kan være optimalt.

Lenke til kommentar

Nei, vi er tiltrukket av mennesker som ligner oss selv OG befolkningen vi er en del av OG menneskene vi ser.
Og er naturlig mer tiltrukket av mennesker som uttrykker god genetisk helse;
Ser -- ironisk nok -- gjennomsnittlig ut.
Gjennomsnittlig i ren vitenskapelig / geometrisk betydning.
Farger spiller mindre rolle enn form, fasong, og, for vår art sin del, ungdommelig sunt utseende med ren hud uten skader.

Mennesker vi synes er gjennomsnittlige i utseende har egentlig avvik fra våre estetiske standard som trekker ned vår opplevelse av deres utseende; de er avvik fra gjennomsnittet av individene vi har observert av arten vår.

Det fører med seg at barn som er 'blandingsrase' i målbar grad regnes som mer attraktive enn befolkningen for øvrig, og at vakre mennesker innad i en gruppe ikke egentlig ligner gruppen de tilhører, men er et avvik fra den i retning å ligne et gjennomsnitt menneskeheten for øvrig, mer enn de er et gjennomsnitt av egen 'rase'.

 

Sitat

Previous, small scale, studies have suggested that people of mixed race are perceived as being more attractive than non-mixed-race people. Here, it is suggested that the reason for this is the genetic process of heterosis or hybrid vigour (ie cross-bred offspring have greater genetic fitness than pure-bred offspring). A random sample of 1205 black, white, and mixed-race faces was collected. These faces were then rated for their perceived attractiveness. There was a small but highly significant effect, with mixed-race faces, on average, being perceived as more attractive. This result is seen as a perceptual demonstration of heterosis in humans-a biological process that may have implications far beyond just attractiveness.


https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/20301855/

...

Vakkerhet kan genereres ganske enkelt:
Ta mange mennesker fra en homogen populasjon, og ta gjennomsnittet av dem -- og resultatet er vakrere enn individene.
...bland så inn personer fra andre populasjoner du eksponeres for, og resultatet blir enda vakrere -- selv om du baserer deg på samme antall mennesker.
Effekten blir mindre om du blander inn homogene menneskegrupper du ikke ser eller omgås.

Her kan du se gjennomsnittet av vakkerhet for homogene grupper:
Merk at ingen av dem faktisk ser ut som gjennomsnittsmennesker i landet de kommer fra -- men ser mer ut som fargevarianter av arten vår.


https://www.businessinsider.com/artists-compiles-100-photos-culture-definition-beauty-2016-9?r=US&IR=T

...

Og om du faktisk er interessert i menneskelig estetikk og vakkerhet -- som meg -- så kan du gjøre eksperimenter her:

http://faceresearch.org/demos/average
...

Gjennomsnittet av 3 gjennomsnittlige personer er generelt mer attraktivt enn 1 attraktiv person.
Gjennomsnittet av 10 mindre attraktive personer med forskjellige trekk er generelt vakrere enn 1 attraktiv person.
Om du tar alle hvite jentene -- rundt 15 -- så er resultatet mindre vakkert enn en blandingsprofil med 10/5 -- selv om du selektivt fjerner de vakreste hvite jentene for å erstatte dem med gjennomsnittlige fargede fra utvalget.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
knutinh skrev (7 timer siden):

 

Intelligens og empati er egenskaper mange av oss verdsetter. Jeg tror dog at hvis du gjør en analyse av hva vi _virkelig_ går etter så vil du finne utseende /fysisk styrke, selvtillit og sosial status høyere opp på lista.


-k

Dette er et eget forskningsfelt kalt assortative mating. Så vidt jeg vet er kjønn og alder viktigst. Etterpå kommer etnisitet og utdannelse. Generelt går menn etter yngre, pene mens kvinner går etter eldre med høyere status.

Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (På 11.8.2021 den 10.33):

Knutinh: i praksis blir det dermed slik at de som går lenger i kritikken av islam enn oss tilsynelatende må lide av denne fobien...

Hvis noen har et syn på vindmøller som gjør at de framstår som irrasjonell i mine øyne så er det ikke så upresist å tenke at de er "fobisk". F.eks hvis man besvarer en post om når det er lov å ha bål i marka med "jammen, vindmøllene...", da har vindmøller gått fra å være en irritasjon og et problem man ønsker å belyse, til å være et altoverskyggende problem hvor selv tanken på problemet i verste fall hindrer deg fra å sove om natta. Da tenker jeg at en folkelig diagnose med "fobi" ikke er så innmari gal.

Som jeg har nevnt andre steder: om jeg opplever deg som "fobisk" for mitt indre så er det ikke gitt at det er ålreit eller taktisk lurt av meg å _kalle_ deg det i en saklig diskusjon.

-k 

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (2 timer siden):

Uttrykket islamofobi sitter nok litt løsere enn det der hos en del

Det har du nok rett i. På samme måte som at det sitter løst å kalle venstresida for «kommunister» og høyre-populister for «nazister».

Det betyr ikke at termene aldri kan brukes, men at vi har lett for å la negativt ladete skjellsord «flyte ut» fra den opprinnelige meningen for å rakke ned på meningsmotstandere.

-k

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Utlendinger om Norges islam-debatt : Sneaky Islamization, og der Frp atter en gang overlates hele ansvaret for 22. juli massakren, selv om ingen forbindelse er funnet. Monsteret opererte helt på egenhånd finansiert av overtrekk på flere kredittkort. Gjeld han enda har til kredittselskapene. Terror på kreditt. Kanskje kredittselskapene burde ta sin del av ansvaret? 

The Norwegian term ‘snikislamisering’ (‘sneaky Islamization’) is based on this mindset. The term has existed for a long time but gained momentum in anti-Islamic circles after Robert Spencer published the book Stealth Jihad in 2008. Spencer founded Sian's predecessor Jihad Watch in 2003. Directly translated, ‘stealth jihad’ means ‘creeping holy war’ in Norwegian, but evolved into the commonly used term ‘sneaky Islamization’. This conspiratorial, anti-Islamic narrative was a central part of the mind of the July 22 terrorist. Everyone I interviewed condemned the terrorist attacks. Many, on the other hand, supported the terrorist's views.

Kilde: https://sciencenorway.no/blog-ideology-media/the-progress-partys-anti-islam-hinterland/1898683 

Endret av Slettet+6132
lagt til siste avsnitt
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
knutinh skrev (På 2021-8-12 den 14.28):

Da tenker jeg at en folkelig diagnose med "fobi" ikke er så innmari gal.

Eller at behovet og initiativet for innføring av islam i Norge hos noen kan kalles en gudeforkynnelses - "mani"?
Eller at stempling av alle meningsmotstandere som at de trenger psykiatrisk behandling er en stemplingsmani?
Noen mener at alle stemmer til Frp bør forkastes som om de ikke er "gyldige".
Etter nye regler kan både psykisk syke, utviklingshemma, demente og rusa mennesker stemme....

Utrolig mange underlige meninger som finnes.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Anders Behring Breivik hadde, etter sigende, ikke noe i mot islam eller muslimer. Det han var i mot var å innføre det i Norge. 
i 1995 innførte Brundtlandregjeringen innvandringsstopp. De hadde ikke noe i mot utlendinger, men var i mot at de skulle komme hit (og ta jobbene fra oss) Men plutselig ble slike tanker ukorrekte da venstresida innførte "raseteorier" igjen etter at det hadde vært borte siden krigen. 

Jeg har ikke noe i mot homser, men ville ikke like at en med slikt avvik flyttet inn på mitt soverom og la seg mellom min kone og meg haha? 😖

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Dart skrev (15 minutter siden):

Anders Behring Breivik hadde, etter sigende, ikke noe i mot islam eller muslimer. Det han var i mot var å innføre det i Norge. 
i 1995 innførte Brundtlandregjeringen innvandringsstopp. De hadde ikke noe i mot utlendinger, men var i mot at de skulle komme hit (og ta jobbene fra oss) Men plutselig ble slike tanker ukorrekte da venstresida innførte "raseteorier" igjen etter at det hadde vært borte siden krigen. 

Jeg har ikke noe i mot homser, men ville ikke like at en med slikt avvik flyttet inn på mitt soverom og la seg mellom min kone og meg haha? 😖

En har noe imot noen hvis en ikke vil ha dem som naboer.  

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
jjkoggan skrev (13 minutter siden):

En har noe imot noen hvis en ikke vil ha dem som naboer.  

Man kan flytte. Det gjør jo alle i visse bydeler i Oslo. Eller de dør fra det. Ikke at eldre er mere tolerante, men de har ikke krefter til å flytte, så siste tida må de være inne og bestille levering av mat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...