Gå til innhold

Hva skal jeg kjøpe


tulling03

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er morsomt at folk mener at Nintendo er barnslige, mens både Microsoft og Sony bestemte seg for å sensurere puppene i det derre håpløse BMX XXX dritt spillet(I visse deler av verden) og Nintendo lot det gå.

 

Har noen lest artikkelen i EDGE om Animal Crossing som verdens eneste virkelig voksne spill? God artikkel. Anbefales.

 

Synes det også det er morsomt med folk som insinuerer at Nintendo satte prisen ned i et desperat forsøk på å få salgene opp. GC'en hadde to færre priskutt enn X-boxen, så hvor lenge forventet folk at de skulle la GC'en gå uten priskutt? Pris kuttet til Nintendo var nøye planlagt(Og litt sent vil mange si).

Microsoft er de eneste som har satt prisen ned for å holde seg kompetitive. Husker noen den sinnsyke prisen X-boxen egentlig kom med? Det var morsomt når de måtte finne en måte å betale tilbake de som hadde vært dumme nok til å kjøpe en X-box tidlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Å gi nintendo kreditt for at spillmaskiner eksisterer er vel litt drøyt?

Det første "ordentlig" konsollen som kom er det vel Atari som skal ha kreditt for. Commandore 64 skal ha en god posjon for at spill verden tok av.

Du må huske at Atari skapte TV-spill-markedet på 70-tallet, men kjørte hele greia totalt i grus på starten av 80-tallet. Nintendo kom så inn i Tv-spill gamet på 80-tallet og måtte så og si bygge opp markedet på nytt, i en periode der amerikanske lekebutikker skydde TV-spill som pesten på grunn av Atari.

 

Du kan gjerne si at Atari fant opp TV-spillet, men de klarte aldri å utvikle fenomenet, men fortsatte istedet å gi ut variasjoner av de samme spillene på nytt og på nytt i enorme opplag, slik at markedet etterhvert ble oversvømt av elendige spill som ingen så forskjell på, og til slutt kollapset. Her er et bra eksempel på hvordan Atari oppførte seg mot slutten av deres epoke.

 

Nintendo berget TV-spill-markedet ved å lage kvalitetsspill, og ikke kvantitetsspill.

Lenke til kommentar
Microsoft er de eneste som har satt prisen ned for å holde seg kompetitive. Husker noen den sinnsyke prisen X-boxen egentlig kom med? Det var morsomt når de måtte finne en måte å betale tilbake de som hadde vært dumme nok til å kjøpe en X-box tidlig.

Nintendo måtte gjøre akkurat det samme i England da de kuttet prisen på Nintendo 64 for fort, og ble tvunget til å tilby alle som hadde kjøpt maskinen en erstatning i form av spill og ekstra håndkontroller, så det er ikke bare Microsoft som har gjort den feilen.

Lenke til kommentar
Det er samme hva du kjøper, så lenge det ikke produseres av SONY :thumbdown:

En gamecube :love: er det desidert beste valget, og til alle dere der ute som påstår at det bare er barnespill til gamecube :angry: , tenk over det faktum at uten NINTENDO :love:  hadde det ikke eksistert hverken playstation eller x-box :green:

Å gi nintendo kreditt for at spillmaskiner eksisterer er vel litt drøyt?

Det første "ordentlig" konsollen som kom er det vel Atari som skal ha kreditt for. Commandore 64 skal ha en god posjon for at spill verden tok av.

 

Samt at hvis jeg ikke husker helt feil så kom vel den første Sega maskinen ut ganske rett etter nintendo 8biten.

Greit, greit ,greit, skal si meg enig at ATARI og Commodore var de som dro det hele i gang (vær så snill å ikke slå meg :scared: ), men det var pga Nintendo og deres suksess at SONY :thumbdown: fant ut at det var en god ide å satse på konsoller med ''billige'' kvantitetspill i motsetning til nintendos ''noe'' dyrere kvalitetspill. ( :love: conckers bad fur day :love: ).

 

Microsoft kastet seg bare på bølgen i redsel for at de ikke skulle få solgt noe lenger :thumbdown:

 

Må innrømme at jeg ikke er veldig gammel, så det jeg vet om sega baserer seg på nedlastning av emulator og spill, men for meg virker det som om de har et godt gjennomtenkt plagiat av nintendo :love: (Sony-Mario, er det bare jeg som ser en liten sammenheng? :green: ) Jeg påstår ikke at sega er dårlig :angry:

 

Har en NES :love: , det fine med den er at når du finner et bra spill, da har du mange timer med god underholdning foran deg :thumbs:

Lenke til kommentar

Skaff deg Xbox.

 

Den har:

 

- Hardisk

- Bedre lyd

- Bedre DVD

- Bedre grafikk

 

(Så hvorfor egentlig velge en PS2)?

 

Om du modder den så kan du:

 

- Bytte til STORE hardisker

- Spille av SNES, NES, Sega spill osv..

- Spille av DivX

- Lagre alt i en fin meny som du kan velge bakgrunn på

- Du trenger ikke noe chipp, den kan flashes

 

Hvor vidt dette er lovelig får du ta på din bekostning ;)

Lenke til kommentar
Skaff deg Xbox.

 

Den har:

 

- Hardisk

- Bedre lyd

- Bedre DVD

- Bedre grafikk

 

(Så hvorfor egentlig velge en PS2)?

 

Om du modder den så kan du:

 

- Bytte til STORE hardisker

- Spille av SNES, NES, Sega spill osv..

- Spille av DivX

- Lagre alt i en fin meny som du kan velge bakgrunn på

- Du trenger ikke noe chipp, den kan flashes

 

Hvor vidt dette er lovelig får du ta på din bekostning 

 

Nok en gang, som flere her har påpekt, må eg spørre hvorfor baserer dere valgene på DVD muligheter og kopi/backup støtte? Hvis du skal komme med så mange "gode" ting med XBOX, må vel eg komme med noen om GC da...

 

- GC har lavt støynivå (I motsetning til XBOX, der folk har lyst å skifte vifte!)

- GC har fått 397 spill på 1 og 1/2 år, og tar snart igjen PS2 som har fått 572 spill på 4 år!! (XBOX har ca 390, men de fleste XBOX spill kan man også få med bedre grafikk på PC)

- Kun GC får de nye Resident Evil spillene. (Har dere sett traileren til RE4??)

- Kun Nintendo sine konsoller får Mario spille, Donkey Kong spillene, osv.

- Like god lyd som det en XBOX har (eller bedre ;) ) tror nok høytalere på TV'en din har en del å si der!

- Grafikken er på lik linje med XBOX, bare sjekk traileren til RE4: http://www.gamespot.com/gamecube/adventure/residentevil4/

- Med GameBoy Advance Player kan man spille alle spill som noensinne er laget til GameBoy med kontroll på GC!

 

:thumbs:

 

Mer?

Lenke til kommentar
- GC har lavt støynivå (I motsetning til XBOX, der folk har lyst å skifte vifte!)

Det er sikkert riktig, og et veldig godt salgsargument om du skal sitte på rommet til foreldrene dine mens de sover. For alle andre er det like viktig som fotballresultater fra Dubai.

 

- GC har fått 397 spill på 1 og 1/2 år, og tar snart igjen PS2 som har fått 572 spill på 4 år!! (XBOX har ca 390, men de fleste XBOX spill kan man også få med bedre grafikk på PC)

 

Feil Hvor i alle dager har du disse tallene fra? Det kom mye færre spill til GameCube i år enn til både Xbox og PS2. GameCube kommer aldri til å ta igjen PS2 i antall spill. Første halvår av 2003 kom det relativt likt med spill til Xbox og GameCube, men etter sommeren har det kommet langt flere spill til Xbox.

 

Eller som det står på www.tothegame.com:

There are currently 140 games registered as upcoming for GAMECUBE.

There are currently 280 games registered as upcoming for XBOX.

There are currently 298 games registered as upcoming for PLAYSTATION 2.

 

- Kun GC får de nye Resident Evil spillene. (Har dere sett traileren til RE4??)

Feil. Kun GC får Resident Evil 4, Resident Evil Outbreak kommer kun på PS2.

 

- Kun Nintendo sine konsoller får Mario spille, Donkey Kong spillene, osv.

 

Riktig.

 

- Like god lyd som det en XBOX har (eller bedre  ;)  ) tror nok høytalere på TV'en din har en del å si der!

 

Feil. Xbox støtter digital lyd gjennom en digital forsterker, det gjør ikke GameCube. Stor forskjell om du har rett utstyr.

 

- Grafikken er på lik linje med XBOX, bare sjekk traileren til RE4: http://www.gamespot.com/gamecube/adventure/residentevil4/

 

Meningsløst.

 

- Med GameBoy Advance Player kan man spille alle spill som noensinne er laget til GameBoy med kontroll på GC!

 

Riktig. Men du kan spille alle disse spillene på Xbox og, du er klar over det?

 

Jeg har ingenting imot GameCube, jeg synes maskinen har flere briljante spill, men det nytter ikke å argumentere på denne måten, og ihvertfall ikke å fare med løgn og usannheter.

 

Grunnen til at folk bør kjøpe seg en GameCube er selvsagt for å få spille de gode spillene til maskinen. Grunnen til at mange kjøper Xbox er at de skal kopiere spill, legge inn emulatorer, medieavspillere og modifisere og leke med maskinen. Dersom det er det de er interessert i å gjøre, så værsågod.

Lenke til kommentar

Vel. tallene fikk eg fra konsollene sine egne hjemmesider. Tenkte kanskje de var mer presise enn det andre var.... :shrug:

 

Eg vil ikke si at grafikken er meningsløst. Det viser bare at du kan få like god grafikk på GC som du kan på XBOX. PS2 kan ikke måle seg med noen av dem.

 

Det med lyden er det ingen andre enn lydentusiaster som bryr seg med. For de fleste ville en liten monotv høres bra ut.

 

Og hvis XBOX viften som bråker ikke er så viktig, hvorfor er det så forbanna mange som klager på det da? Til og med en artikkel om det på Hardware eller Overklokking tror eg...

 

Og hvilket utstyr er det du bruker til å spille GameBoy spill på XBOX? Piratkopier der igjen?

 

Det virker nå uansett som at fyren som startet denne tråden ikke bryr seg noe mer, for han har ikke postet et eneste svar til oss....

Lenke til kommentar
Jeg har ingenting imot GameCube, jeg synes maskinen har flere briljante spill, men det nytter ikke å argumentere på denne måten, og ihvertfall ikke å fare med løgn og usannheter.

X-box fans argumenterer med løgn og usannheter. De får dem fra Microsofts egne brosjyrer. :laugh:

 

Men ja, lyden på X-boxen er betraktelig bedre enn på noen av de andre konsollene, og X-boxen har nok noen fler spill her i Europa enn GC. Synd de fleste av spillene til X-boxen er bedre på PC.

 

Og GC har Resident Evil hovedspillene ekslusive(REmake, RE 0, RE 4, plus ett til ryktes det).

Lenke til kommentar

Kaster meg på bølgen her:

 

For å velge konsoll bør en kanskje tenke litt på hva en har tenkt å bruke konsollen til. Skal en bare spille spill, kan en vurdere alle konsollene, men skal man ha en multimedia-maskin, er Xbox et godt kjøp.

 

For min del ville jeg bare ha en konsoll for å spille spill. Hadde ikke bruk for DVD-avspilling da jeg har stasjonær spiller. DivX, musikk osv har jeg PC til. Online er artig, men bruker også PC til det.

 

Min vurdering:

 

PS2:

Har mange gode spill og stort utvalg av billige spill. Bra design og originalfjernkontrollen hadde jeg ikke vært flau over å ha liggende på bordet. Kontrolleren er super. Begynner å dra litt på årene og er fremdeles litt dyr syns jeg.

 

Xbox:

Kraftig maskin som også kan brukes til mye annet dersom den modifiseres. Blir da ganske dyr sammenlignet med de andre konsollene. Ganske stor og klumpete, bråker ganske mye, og har kanskje universets styggeste originale fjernkontroll.

 

Mange av spillene til Xbox er spill som er komt/kommer på PC.

 

Gamecube:

BILLIG!! Genialt design, veldig liten. Gode kontrollere med unntak av en litt liten d-pad. Spillutvalget er ikke like stort som for de andre konsollene, men har allikevel mye bra å stille opp med.

 

Siden jeg bare skulle ha en konsoll å spille på, valgte jeg gamecube. Kostet lite og passer fint til meg da jeg spiller mye på PC, men føler at visse spill gjør seg bedre på konsoll foran TV-en.

 

Hadde også hørt og lest veldig mye om Starwars Rogue Leader 2, som også var en av grunnene til at jeg kjøpte konsollen. Ble i grunn veldig skuffet over spillet. Er fra før stor fan av X-wing- og Tie-fighter-spillene fra LucasArts som bærer mer preg av simulator enn Rogue Leader 2. Liker spesielt dårlig at skipet retter seg opp selv fra en roll. God grafikk, men tapte seg på spillfølelesen.

 

Heldigvis kjøpte jeg også Timesplitters 2 (finnes også til de andre konsollene ja), og det er utrolig bra. Metroid Prime er også et utrolig bra spill, har enda ikke spilt gjennom dette. Nå venter jeg først å fremst på MGS: Twin Snakes (Kjøpte PSX utelukkende pga MGS) og Starcraft Ghost.

 

Anbefaler altså å tenke gjennom hva du egentlig har bruk for/ønsker ved en konsoll før du kjøper. Uansett vil du nok ikke angre, da alle har sine gode sider.

Lenke til kommentar
GC har lavt støynivå (I motsetning til XBOX, der folk har lyst å skifte vifte!)

 

Det er sikkert riktig, og et veldig godt salgsargument om du skal sitte på rommet til foreldrene dine mens de sover. For alle andre er det like viktig som fotballresultater fra Dubai.

 

Jeg: Jaha? Så en Xbox kunne bråket som en bulldozer, men du hadde ikke brydd deg, du skal jo tross alt ikke spille mens foreldrene dine sover. How about ta en titt på fotball-resultatene i Dubai?

 

--------------------------------

 

- GC har fått 397 spill på 1 og 1/2 år, og tar snart igjen PS2 som har fått 572 spill på 4 år!! (XBOX har ca 390, men de fleste XBOX spill kan man også få med bedre grafikk på PC)

 

Feil Hvor i alle dager har du disse tallene fra? Det kom mye færre spill til GameCube i år enn til både Xbox og PS2. GameCube kommer aldri til å ta igjen PS2 i antall spill. Første halvår av 2003 kom det relativt likt med spill til Xbox og GameCube, men etter sommeren har det kommet langt flere spill til Xbox.

 

Eller som det står på www.tothegame.com:

There are currently 140 games registered as upcoming for GAMECUBE.

There are currently 280 games registered as upcoming for XBOX.

There are currently 298 games registered as upcoming for PLAYSTATION 2.

 

Jeg: Hva har det å si, når GC selger mer enn Xbox og PS2?

 

 

 

---------------------------------

 

- Kun GC får de nye Resident Evil spillene. (Har dere sett traileren til RE4??)

 

Feil. Kun GC får Resident Evil 4, Resident Evil Outbreak kommer kun på PS2.

 

Jeg: Vel, vi får Resident Evil Remake, Resident Evil Zero, Resident evil 2, Resident Evil 3 og Resident Evil 4. PS2 får Outbreak. Vel, greit, dere får ett nytt spill, vi får resten av serien. :p

 

 

 

---------------------------------

 

-Like god lyd som det en XBOX har (eller bedre    ) tror nok høytalere på TV'en din har en del å si der!

 

Feil. Xbox støtter digital lyd gjennom en digital forsterker, det gjør ikke GameCube. Stor forskjell om du har rett utstyr.

 

Jeg: Ja, det er riktig, men lyden på spill bryr meg der hvor sola sjelden skinner.

 

 

 

---------------------------------

 

Grafikken er på lik linje med XBOX, bare sjekk traileren til RE4: http://www.gamespot.com/gamecube/adventure/residentevil4/

 

Meningsløst.

 

Jeg: Meningsløst? Grafikken rundt Xbox er hypet opp. GC presterer med grafikk - hver eneste gang. Derimot Xbox har et par gode grafiske spill her og der, men ikke noe mer...

 

 

 

 

---------------------------------

 

- Med GameBoy Advance Player kan man spille alle spill som noensinne er laget til GameBoy med kontroll på GC!

 

 

Riktig. Men du kan spille alle disse spillene på Xbox og, du er klar over det?

 

Jeg har ingenting imot GameCube, jeg synes maskinen har flere briljante spill, men det nytter ikke å argumentere på denne måten, og ihvertfall ikke å fare med løgn og usannheter.

 

Grunnen til at folk bør kjøpe seg en GameCube er selvsagt for å få spille de gode spillene til maskinen. Grunnen til at mange kjøper Xbox er at de skal kopiere spill, legge inn emulatorer, medieavspillere og modifisere og leke med maskinen. Dersom det er det de er interessert i å gjøre, så værsågod.

 

Jeg: Selvfølgelig kan man gjøre det, men å gå til anskaffelse av dyrt modde-utstyr er vel lite ideelt. Ikke kan du spille Xbox-Live heller med moddet boks...

Endret av c_u_m8
Lenke til kommentar
Hadde også hørt og lest veldig mye om Starwars Rogue Leader 2, som også var en av grunnene til at jeg kjøpte konsollen. Ble i grunn veldig skuffet over spillet. Er fra før stor fan av X-wing- og Tie-fighter-spillene fra LucasArts som bærer mer preg av simulator enn Rogue Leader 2. Liker spesielt dårlig at skipet retter seg opp selv fra en roll. God grafikk, men tapte seg på spillfølelesen.

Man kan ta av autoroll i options menyen.

 

Jeg: Meningsløst? Grafikken rundt Xbox er hypet opp. GC presterer  med grafikk - hver eneste gang. Derimot Xbox har et par gode grafiske spill her og der, men ikke noe mer...

X-boxen har mange gode grafiske spill, og de fleste multiplatform spillene er penest på X-box. Nå må ikke GC hype't ta helt av her, slik at Nintendo-fanboyene blir like ille som X-box fanboyene her på forumet..... :no:

Lenke til kommentar
Man kan ta av autoroll i options menyen.

Ser man det, har tydligvis ikke fiklet nok rundt der som jeg vanligvis gjør. Redder allikevel ikke spillet for meg. Litt for begrenset i forhold til X-wing-spillene der du kunne fly langt ut i det store intet uten å plutselig få se skipet ditt utenfra i det det tar en u-sving for å sende deg tilbake.

 

For min del mangler Nintendo foreløpig et godt bilspill i Gran Turismo stil.

 

Etter min mening har alle konsoller sine fortrinn, og i mitt tilfelle ble mange av Xbox sine fortrinn overflødige da jeg har en oppegående PC. PS2 ble for gammel.

 

Minnes også at vi prøver å hjelpe en person som ikke er sikker på hvilken konsoll han skal kjøpe, og det kan da være greit å legge litt "følelser" til sides....

Endret av Kjellinge
Lenke til kommentar
Ser man det, har tydligvis ikke fiklet nok rundt der som jeg vanligvis gjør. Redder allikevel ikke spillet for meg. Litt for begrenset i forhold til X-wing-spillene der du kunne fly langt ut i det store intet uten å plutselig få se skipet ditt utenfra i det det tar en u-sving for å sende deg tilbake.

 

For min del mangler Nintendo foreløpig et godt bilspill i Gran Turismo stil.

Rogue Squadron serien er action arcade type spill. Rammene rundt brettet er satt opp slik at man ikke skal gå seg vill. For min del er det ganske praktisk, men jeg forstår hvordan det kan være frustrerende hvis man er ute etter et simulator spill.

 

Og ja, GC'en mangler et godt ekslusivt bilspill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...