Gå til innhold

Hva skal jeg kjøpe


tulling03

Anbefalte innlegg

Hei på dere. Jeg har lyst til å henge meg på spillkonsoll verdenen, men er usikkert på hve jeg skal kjøpe? X-box eller PS2 ???

 

Det er så mye snakk om modifisering o.l, at jeg ikke vet hva som egner seg best. Kan man legge spill inn på HD på begge typer. Kan man spille brente DVD'er osv. Alle kommentarer mottas med takk.

 

~~ Nybegynner ~~

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PS2 er dritt. Den er faktisk 4 år gammel. Hvis du skal ha deg en konsoll bør du kjøpe XBOX eller GameCube.

 

Og hvis du ikke er veldig interisert i de spillene som kun gis ut til Nintendo (feks Resident Evil remakes, Mario spillene osv) eller er evig Nintendo fan, ville XBOX vert det mest naturlige valget.

Lenke til kommentar

Som tt sier er ps2 dårlig..

Gammel og dårlig grafikk, men den har gode kontrollere og stort utvalg av spill som du finner i norske butikker.

 

Xbox er stor og ekkel, det samme er kontrollerne. Grafikk er derimot en god del bedre en ps2. Har masse spill i butikkene.

 

Gc(gamecube) er en liten og grei sak med cder som er 8cm store. Kontroller er grei nok. Tar litt tid å bli vant til. Grafikken er på samme nivå som xbox. Det som trekker litt ned på gc er at de selges nesten ikke spill til den i butikker i norge.

 

Alle maskinene har stort utvalg i spill, men som sagt det er ikke alt du får i butikkene.

Lenke til kommentar

PS2 = 4 år gammel

Xbox & Gamecube = 2 år gammel

Dreamcast = 5 år gammel

 

:w00t: Dette er kosollene de kaller "fremtiden" og "de nyeste" :p LoL.... Når skal man planlegge å lage en ny en? :cry: I dataverdenen ville 2-5 år gamle maskiner vært på museum... :p

Endret av OKKOKK
Lenke til kommentar
Hadde nok tatt en GC jeg..bra grafikk, spill og håndkontroller. Folk sier at Nintendo er barnslig, men det er faktisk utrolig mange alternative spill til Mario osv, selvom Mario er drit fett :D

 

GC :thumbs:

Nintendo er jo først og fremst beregnet på barn...

Men tror de kansje begynner å miste litt av det barnslige image etter lanseringer som resident evil o.l.

 

Men det er jo gøy å være litt barnslig en gang i blant...

Spill som Mario party, super smash brothers og mario kart er jo så jævli kult!

--------------------------------------------------------------------------------

back to topic.....

 

Det er ulovlig å spille spill som er brent som du ikke eier selv..

Men hvis det var sikkerhets kopier så går det ann å spille på ps2 og xbox hvis de er modda...

Du kan kun instalere ny hardisk i xbox...

Du får mer utav en modifisert xbox enn en modifisert ps2..

Lenke til kommentar
Hadde nok tatt en GC jeg..bra grafikk, spill og håndkontroller. Folk sier at Nintendo er barnslig, men det er faktisk utrolig mange alternative spill til Mario osv, selvom Mario er drit fett :D

 

GC  :thumbs:

Nintendo er jo først og fremst beregnet på barn...

Men tror de kansje begynner å miste litt av det barnslige image etter lanseringer som resident evil o.l.

 

Men det er jo gøy å være litt barnslig en gang i blant...

Spill som Mario party, super smash brothers og mario kart er jo så jævli kult!

--------------------------------------------------------------------------------

back to topic.....

 

Det er ulovlig å spille spill som er brent som du ikke eier selv..

Men hvis det var sikkerhets kopier så går det ann å spille på ps2 og xbox hvis de er modda...

Du kan kun instalere ny hardisk i xbox...

Du får mer utav en modifisert xbox enn en modifisert ps2..

gamecube basert på barn?????? hvor har du det fra???????? når gamecube ble lansert sa de at de skulle begynne å appelere til litt høyere aldersklasser! og forresten var gjennomsnittsalderen på kjøpte cuber den første uken 21 år

Lenke til kommentar

Gamecube er bare barnslig for dem som er fjorten år og ennå venter på hår på tissen.

 

Men... Gamecube'n kan ikke kjøre kopierte spill like lett som de andre(Man må da kjøre dem fra PC) og den kan ikke spille DVD'er.

 

Uansett....

Ps2 - Flest spill og derfor også flest bra spill. Dårligst på grafikk, men absolutt på ingen måte så langt bak som en del her på forumet vil ha det til(X-box fanboys).

 

X-box - Minst variasjon av type spill. Mest modde-vennlig. Mest PC vennlig. Best grafikk, men absolutt ikke så mye bedre som en del på forumet vil ha det til.

 

GC - Best spill, men ikke like mange og varierte som på Ps2. Kan brukes sammen med GameBoy Advance og GameBoy player for å få retro spill. Grafikken et lite hakk bak X-box.

 

Men, grafikken er så å si like bra på alle konsollene, med noen små forskjeller. Det eneste vesentlige skillet er hvis man skal spille på storskjerm og med surround-anlegg, for da er X-boxen klart best.

Lenke til kommentar
Gamecube er bare barnslig for dem som er fjorten år og ennå venter på hår på tissen.

 

Men... Gamecube'n kan ikke kjøre kopierte spill like lett som de andre(Man må da kjøre dem fra PC) og den kan ikke spille DVD'er.

 

Uansett....

Ps2 - Flest spill og derfor også flest bra spill. Dårligst på grafikk, men absolutt på ingen måte så langt bak som en del her på forumet vil ha det til(X-box fanboys).

 

X-box - Minst variasjon av type spill. Mest modde-vennlig. Mest PC vennlig. Best grafikk, men absolutt ikke så mye bedre som en del på forumet vil ha det til.

 

GC - Best spill, men ikke like mange og varierte som på Ps2. Kan brukes sammen med GameBoy Advance og GameBoy player for å få retro spill. Grafikken et lite hakk bak X-box.

 

Men, grafikken er så å si like bra på alle konsollene, med noen små forskjeller. Det eneste vesentlige skillet er hvis man skal spille på storskjerm og med surround-anlegg, for da er X-boxen klart best.

OK, har et par ord:

 

Vel, nummer en: Hva har puberteten med dette å gjøre? Nå diskuterer vi altså spill/konsoller, og synes din sammenligning, som riktignok er spydig og dårlig, ikke passer til temaet - overhodet!

 

"Kan ikke kjøre spill like lett som andre". Vel, istedenfor å bruke haugevis av kroner på å kjøpe DVD-R på butikken for 25-30 kr. så kan du streame gratis til GC'en. Vil du vite hvordan?

 

Here are some notes I made on how I acieved my aim of learing to rip Gamecube games onto my PC and then play them on my GC but streamed from my PC.

 

 

 

 

Requirements

 

In addition to a gamecube and a networked PC you need...

 

GC Broadband Adapter (any region)

Phantasy Star Online GC game (any region)

PSUL application (1.1)

S3 loader (1.4)

s3 Dol file (1.4)

gamecubeserver application (1.0.30)

 

From a networking point of view I have my PC and my GC connected to a switch.

 

 

 

 

 

Setting things up

 

First you need to set your PCs IP address to 192.168.1.100. The subnet should be 255.255.255.0.

This is because one of the later programs expects these settings. Hopefully that will change with later releases.

 

 

Now fire up Phantasy Star Online (referred to as PSO from now on).

 

1 - From the Main Menu, Options -> Network Option -> Provider Option

2 - Select Network Setup

3 - Select Edit

4 - Leave the ISP name as it is

5 - In Ethernet settings select...

- Manually set an IP address

- Do not automatically disconnect

6 - In IP address manual-settings set...

- IP address: 192.168.1.32

- Subnet mask: 255.255.255.0

- Default router: 192.168.1.100

- Primary DNS: 192.168.1.100

- Secondary DNS: leave blank

7 - Skip Browser settings

8 - Select save to save all the net info

9 - Return to Main Menu

 

For one time only

 

This bit saves all the above settings to your memory card so you don't have to do it each time.

 

 

On your PC open a DOS box in your GC directory and enter

psul -s

 

At the PSO Main Menu choose Online game and create a new character

You can enter any data for the serial, key and password - you never need them again.

Save when prompted.

The GC should connect to the PC and you should get this message on PC:

Saving user info on memory card...

 

 

Ripping a game image

 

Run gamecubeserver.

It has a nice little gui where you can set the IP of your PC and GC.

Set them as above. Leave the ports alone. Change the save file name if you wish.

Click on "Start Server"

 

On your GC start PSO and start and online game.

The first time you do this you'll need to create a character - it doesn't matter what. After that you just select that character to play.

 

gamecubeserver will then upload a small app to the GC and it will start executing. You'll know because the GC screen turns bright red :-)

 

The text below will appear on the GC screen one line at a time.

When the 10 second warning shows you swap the PSO disc out and put in the one you want to rip.

 

The offset value ticks over whilst the game is ripped.

When done you should have the game in a game.gcm file (or whetever you decided to name it) on your PC.

 

ANDREW SALDANHA ()

ANDREW SALDANHA () OK...

RUNNING NETUDPOPEN()

RUNNING NETUDPOPEN() OK...

NET READY

SWAP DISK (YOU GOT 10 SECONDS)

READING DISK ID...

STARTING STREAMING...

OFFSET READ: 5705800

 

I got around 420kb per second and a 1.25Gb game took about 50 mins to rip.

 

 

 

 

 

Playing a game image

 

Open two Dos boxes in your GC directory.

 

In the first enter the following command - you should see the text that follows it displayed.

 

s3-acl game.gcm

 

Starcube presents Animal Crossing Loader For Nintendo Gamecube

Version 1.4 BETA For Win32 Console - © Aftermath, 2003

Opening 'game.gcm'...LUIGI'S MANSION (Europe/PAL)

Initialising...OK

Waiting

 

 

In the other Dos box enter the following command - you should see the text that follows it displayed.

 

psul s3-acl.dol

 

PSUL 1.1 Copyright <C> 2003, Titanik of Crazy Nation

 

Starting server on 192.168.1.100...

Waiting for connection...

Served DNS query from 192.168.1.32...

Connected (PAL60)...

Waiting

 

 

 

Fire up PSO on your GC and start an online game using the previously saved character.

In the second Dos box you will see the loader file being uploaded. After a few seconds you'll see the Starcube logo on your GC.

Press start on your GC controller and you'll see in the first Dos box the game being uploaded. The lines of dots mark the streaming process.

The game should start on your GC.

 

 

 

 

 

 

Conclusion

 

All the above is fairly straightforward, and once you have done it once it is a lot easier.

 

My current setup is to have two icons on my desktop. One for s3-acl.exe and one for psul.exe. When I want to play a game image I drag and drop the game onto the s3-acl icon and then drag the s3-acl.dol file onto the psul icon. Then it's just a matter of starting the PSO game with your saved character and away it all goes.

 

Nummer tre, jeg har prøvd alle konsollene, og har til tider eid en Xbox og en PS2, men må si meg helt uenig i dine påstander.

 

Barnslige spill? Hva er det for noe? Er det som Zelda? Er det fem-åringer som spiller det? Finnes det overhodet spill til GC som egner seg bedre til småbarn enn "voksne", eller "wannabe-voksen", i ditt tilfelle? Jeg mener, jeg kan vedde skjorten min på at det er flere "barne-spill" til PS2 enn GC.

 

Når dette er sagt, vil jeg påpeke en ting til: Du har fordommer mot en GC. Jeg kan sette en tier på at du uttaler deg om GC før du har prøvd det skikkelig. Har vært en ulykkelig eier av PS2 i 4 måneder. Har vært en ulykkelig Xbox eier i 6 måneder. Har heldigvis funnet lykken i GC. Er i min femte måned nå, og jeg må si at det blir bare morsommere og morsommere.

 

Kos deg med Xboxen din, Surround-anlegget ditt og modchippene. Men ødelegger du Gamecuben min, får du en vinge.

Lenke til kommentar

Må si at jeg kjøpte en GC pga barndomsminnene og at den bare koster 795 på elkjøp, og er ikke ufornøyd. JEG ELSKER DET! Jeg anbefaler GC, og snart kommer det ut en modchip til den, og nå som salget har gått opp (siden de satt ned prisen) strømmer det ut spill.

Nintendo har også annonsert at de støtter "third party games", altså samme metode som Sony bruker, og det betyr at en haug med dårlige og bra spill kommer til GC også.

Lenke til kommentar
Hei på dere. Jeg har lyst til å henge meg på spillkonsoll verdenen, men er usikkert på hve jeg skal kjøpe? X-box eller PS2 ???

 

Det er så mye snakk om modifisering o.l, at jeg ikke vet hva som egner seg best. Kan man legge spill inn på HD på begge typer. Kan man spille brente DVD'er osv. Alle kommentarer mottas med takk.

 

~~ Nybegynner ~~

Jeg skal jeg prøve å beskrive noe av det jeg mener du bør tenke på når du vurderer en konsoll.

 

1. Du skriver "nybegynner", men jeg vet ikke om du mener på konsoll eller data/tv-spill generellt eller noe helt annet. Spill _du_ liker er i alle fall et viktig punkt. Hvilken konsoll har de spillene du vil spille. Er det noen spill du bare _må_ ha og de finnes på en konsoll blir jo valget enkelt. Dette er det klart viktiste punktet slik jeg ser det.

 

2. Hvis du ikke har prøvd noen av konsollene tidligere bør du kanskje finne ut hvilken håndkontroll du liker best. Jeg for eksempel klarer ikke fordra GameCube-kontrolleren, selv om jeg ville det aldri så mye. Xbox Controller S er gullende god etter min mening, mens DualShock på PS2 er ålreit. Dette må du imidlertid prøve selv.

 

3. Venner og kjente. Har du venner og kjente med konsoll kan det kanskje være en ide å kjøpe det samme som de har. Spill er forholdsvis dyrt, og det kan være greit å byttelåne. Med flere GC'er og Xbox'er kan man også samles og linke disse mot hverandre å spille på flere tv'er (går sikker på PS2 også, men det vet jeg ikke sikkert). Evnt. vil man kanskje ha en annen konsoll en kompisen, for å få litt variasjon.

 

4. Spesifikasjoner. Forskjellene er igrunn små, men Xbox og GC har stort sett marginalt bedre grafikk enn PS2. Lydmessig ligger som oftest Xbox et lite hakk over de andre (veldig mange spill har in-game DD5.1 og det er faktisk veldig kult), men bør neppe brukes som noe hovedargument. Onlinemulighetene er slik jeg ser det klart best på Xbox, med mange spill og en kjempefin tjeneste (Xbox Live). GameCube har bare noen få spill med onlinemuliget, mens PS2 vel har endel spill (dog må man kjøpe ekstrautstyr for å koble PS2 og GameCube til nettet).

 

5. Du nevner modding, og der er det bare en ting og si, og det er at Xbox er overlegen de andre hva gjelder muligheter etter man har moddet. Den blir for eksempel en kjempemessig multimediaavspillingsmaskin og emulatorboks.

 

Ellers finnes det vel haugevis av tråder her på forumet som tar for det samme, men bortimot alle ender stort sett med krangling og tull, men det kan kanskje være noe fornuftig å hente i de.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det altid slik at når en spør om to konsoller må altid enda en konsoll dras inn? han spurte om ps2 og xbox! ikke gc,som 75% av emnet er brukt til.

Jeg syns det skjer hver forbanna gang en spør!

 

men uansett, her er mitt svar!

PS2: Det er en god spillemaskin, men den har en god del mindre muligheter enn xbox, og grafikken og lyd er litt foreldet. Men som sagt tidligere har den et større spilleutvalg. Men det er ikke så veldig mye mere enn xbox. Du får se på spilla som finnes, og vurdere selv

 

Xbox: Denne har en god del mere muligheter orginal, og moddet enn ps2. Den har hd som man kan legge inn musikk på og save meget mye på! hvis man skal modde den kan man bruke den til divx/mp3/andre filformater. Man kan kopiere spill ned til harddisken(forutsetter at du er eieren av orginal-spillet for at det skal bli lovlig! Den kan emulere: PSX, N64(er ikke sikker på denne,men),GBA,GB©,nes,snes, div.sega'r og mange andre. Også har den 5.1 lyd og meget god grafikk.

 

Konklusjon: Grunnen til at jeg kjøpte PS2 en gang var GTA Spilla( og andre rockstar-utgivelser) men de spilla gis ut på xbox nå også. Men selvasgt er det andre ekslusiv spill på ps2 som du kan like( det gjør ikke jeg men).

 

Og JEg så noen ta opp dette med størrelsen på konsollene, sjøl syns jeg det er den dummeste tingen å tenke på.

Kontrollen på xbox kan byttes ut med mange andre, hvis du kjøper en xbox idag får du som regel med Controller S som er liten.

Og hvis man er Veldig keen på ps2 kontrolleren, mener jeg på at jeg har sett en adapter, så man kan bruke den på xbox.

 

Men uansett, det her blir sikkert en flamewar i løpet av kort tid så du blir nok ut til å finne det ut fort,eller på egenhånd seinere.

 

EDIT: Der kom du meg i forkjøpet lerkol

Endret av Hotmale
Lenke til kommentar
Fordi tråd-starter har blitt hjernevasket av folk som deg, Hotmale. Han/hun hører stort sett bare om PS2 og Xbox. Derfor. Vi bare sørger for at øynene blir åpnet i et videre spekter. Er det noe galt i det? En dag vil han/hun takke meg, hvis han/hun kjøper GC...

ROFL

 

Så alle som ikke har Gamecube som alternativ er hjernevaskede?

 

Er i hvertfall slik din post her må tolkes.

Lenke til kommentar
Fordi tråd-starter har blitt hjernevasket av folk som deg, Hotmale. Han/hun hører stort sett bare om PS2 og Xbox. Derfor. Vi bare sørger for at øynene blir åpnet i et videre spekter. Er det noe galt i det? En dag vil han/hun takke meg, hvis han/hun kjøper GC...

ROFL

 

Så alle som ikke har Gamecube som alternativ er hjernevaskede?

 

Er i hvertfall slik din post her må tolkes.

Vel, på en måte: Ja.

 

At folk utelukker GC på forhånd da de skriver at de skal inn i "konsoll-varmen", og spør om de skal ha PS2 eller Xbox er det noe som er galt. Har blant annet mange eksempler i min klasse. 7 stykker kjøpte seg PS2. Etter å ha prøvd GC hos meg, kjøpte alle syv GC. De sa at de kjøpte PS2 den gangen fordi alle sa det var barnslig/sa det var lite populært.

 

Ja, forumet er preget av Xbox og PS2 fanboys, dessverre, og dette preger selvfølgelig "folkets" syn på konsollene.

 

Derfor, ja, til ditt spørmsål. Men, jeg skal ikke forstyrre deg. Du ligger tross alt på gulvet og ler deg ihjel. Bare fortsett...

Endret av c_u_m8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...