Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva synes dere menn om selvbruning på damer?


Gjest 2bda2...c04

Anbefalte innlegg

Gjest 2bda2...c04

Jeg har brukt selvbruning i en årrekke og har følt meg mindre pen uten farge på kroppen. Fra naturens side har jeg en hud som ikke blir brun, men rød hvis jeg går inn for å sole meg. 

Virker som de fleste menn helst liker damene solbrune på sommeren, for oss som ikke har den muligheten så må vi ta ty til selvbruning som fort kan bli skjoldete og vanskelig å få jevnt. 

Men er det ikke minst like sexy å omfavne den hudfargen man har og bære den med stolthet? Eller er blek hud i sommerhalvåret bare *blæ* uansett? 

Jeg spør fordi jeg er lei av selvbruning og har lyst til å bare ha den hudfargen jeg har. Lei av å smøre meg inn og så blir det skjolder her og der etterhvert som må skjules osv. Men det føles skummelt og er så lenge siden jeg viste meg blek at det føles ikke ut som *meg*. 

Men disse kvinnene er jo vakre selv om de er bleke? 

last ned.jpeg

Tom-Girardi-erika-jayne.jpg

isla-fisher.jpg

Anonymous poster hash: 2bda2...c04

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det er absolutt ikkje noko krav at damene skal være brune, og brunfarge som ser ut til å være smørt på med pensel er aldri pent.

Som i alle andre tilfeller så er det best å fokusere på det som passar deg best. Er du blond eller raudhåra så ser det unekteleg veldig rart ut om huda er heilt brun. Er du mørkhåra derimot så kan du med fordel ha meir farge ellers også.
Kombinasjonen veldig solbrun og veldig blond er litt merkeleg, og tilsvarande dog litt mindre ekstremt så er det litt merkeleg å være veldig lys og ha heilt svart hår. Den sistenmente looken er riktignok populær nok i seg sjølv i enkelte miljø og går då under namnet goth/emo eller liknande.

Eg tenker at det også har litt med setting å gjere. På ei strand så vil det ofte være penare med solbrun hud som matcher livsstilen som det er å ligge på stranda, men i andre settingar kan det å være heilt lys også være veldig pent.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Dette er ganske enkelt. 

Det meste som angivelig skal være attraktivt og "bra" - er i slekt med det å fremstå som vellykket og rik. Dette er kulturelt. Der det er matmangel er det status å være stor og overvektig; for det viser at man har mat. I Asia og Brasil er det status å være hvit å lys i huden - for er man hvit, betyr det at man ikke trenger å være ute i sola, men er "rik nok" til å være inne. Hjemme i Norge er det motsatt, for her er sol mangelvare og det å være brun gir samme sosial effekt som å være lyst i huden.

I Norge finner du brunkrem og gud vet hva i alle kosmetikkbutikker. I Asia finner du "whitening" -produkter, som skal gjøre deg lysere i huden. Personlig syns jeg dette er så fjollete at det er helt idiotisk. Men hvorfor har det blitt slik? Media fremhever gjerne kjendiser og andre vanlige folk anser som såkalte forbilder. Disse forbildene ønsker jo (i mange tilfeller) å fremstå som noen som er bedre enn vanlige dødelige (nåja), man skal fremstå litt mystisk, spennende, interessant å annerledes. 

Her er noen helt tilfeldig kjendiser i Sør-Korea, se på huden - den ser unaturlig hvit og rar ut; med nøytrale øyne.
these-10-k-pop-idols-have-skin-as-fair-a

For å svare på spørsmålet om selvbruning..... eller generelt overdrevet brunfarge på nordmenn. Det ser like teit ut som disse to her. 

Og jeg tror faktisk de fleste menn er enige i dette. Det er kulturelt og "bra" overfladisk, harmonerer ofte ikke med de virkelige meningene til folket der ute. Det å følge de sosiale normene for hva som er å anse som rikdom; er ikke alltid det samme som å fremstå som mest mulig attraktivt. 

Naturlig skjønnhet er den beste skjønnheten!
- Uansett om du er mørk i huden, eller lys. Du er den du er. Mangfold er bare bra. Også i hudtone!

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 2bda2...c04

Takk for svar! Ja, har tenkt at selvbruning på menn ville vært veldig turn off for meg. 

Jeg har litt rødlig hår, noe ala som Emma Stone. Og på bildene her ser hun jo helt klart finest ut på bildet hvor hun har den naturlige bleke huden sin og ikke er klint inn med selvbruning? 

 

53d3522f0c016_-_celebrs-better-pale-emma-stone-lgn.jpg

Anonymous poster hash: 2bda2...c04

Lenke til kommentar

Rødt er sexy som faen, og jeg syns det er bare søt og sjarmerende med en lys hudtone og litt små fregner i ansiktet. Det er jo det som er normalt for jenter (og gutter) med rødt hår. 

I går tok jeg hurtigbåt hjem her jeg bor. Det var vel bortimot 200 passasjerer på båten. Jeg la merke til to søte jenter, sannsynligvis søsken som begge hadde rødt hår og nokså hvit hud (selv i disse sommermånedene). De skilte seg litt ut fra resten av passasjerene, ikke fordi de var så annerledes. Men faktisk fordi de var kanskje de mest naturlige - uten en masse dill dall & fjas rundt seg. 

For 11 år siden (!) var jeg på en date med ei rødhåra dame. Jeg tenker fremdeles på hvor flott og elegant hun var. Hadde hun hatt en falsk og tilgjort brunfarge på seg.... hadde jeg sannsynligvis glemt denne dama for lenge siden. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis den som tar selvbruning føler seg bra spiller det ingen trille hva jeg mener om saken, det samme om de som velger å ikke brune seg. Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill, og for øvrig kan man gjøre hva man vil.

Til trådstarter, snu på flisa og spør deg selv om du vil tiltrekke deg menn som er så overfladiske at de bryr seg om nyansen i hudfargen din.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 2bda2...c04
Kris85 skrev (27 minutter siden):

Rødt er sexy som faen, og jeg syns det er bare søt og sjarmerende med en lys hudtone og litt små fregner i ansiktet. Det er jo det som er normalt for jenter (og gutter) med rødt hår. 

I går tok jeg hurtigbåt hjem her jeg bor. Det var vel bortimot 200 passasjerer på båten. Jeg la merke til to søte jenter, sannsynligvis søsken som begge hadde rødt hår og nokså hvit hud (selv i disse sommermånedene). De skilte seg litt ut fra resten av passasjerene, ikke fordi de var så annerledes. Men faktisk fordi de var kanskje de mest naturlige - uten en masse dill dall & fjas rundt seg. 

For 11 år siden (!) var jeg på en date med ei rødhåra dame. Jeg tenker fremdeles på hvor flott og elegant hun var. Hadde hun hatt en falsk og tilgjort brunfarge på seg.... hadde jeg sannsynligvis glemt denne dama for lenge siden. 

Ååå takk for dette innlegget og takk for at det finnes menn som deg 🥰

Anonymous poster hash: 2bda2...c04

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
17 hours ago, michaelhe said:

Det er bare bra når det kombineres med fyll i leppene og silikonpupper, mener jeg. Er man også rundt 50 eller eldre, så anbefaler jeg i tillegg veldig stramme ansiktsløftninger. 

🤣🤣🤣
Litt slemt å tøyse når TS vil ha ett ordentlig svar og i tillegg ønsker å være anonym (som om dette spørsmålet skulle være så sensitivt liksom 🤔)

Min mening:
Selvbruning er ikke veldig pent hverken for damer eller menn, men for den det gjelder som gjerne vil være brun så er det fort gjort å "hjelpe til" når genene ikke spiller på lag.

Lenke til kommentar

"Selvbruning er det verste jeg ser"

-sitat menn

Sorry, men jeg tipper at dere ikke gjenkjenner selvbruning så godt. Er det gjort riktig, så er det vanskelig å se forskjell.

 

 

Men til topic, man må ikke være brun for å være pen

 

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar
Gjest 2bda2...c04 skrev (På 13.7.2021 den 12.46):

Jeg har brukt selvbruning i en årrekke og har følt meg mindre pen uten farge på kroppen. Fra naturens side har jeg en hud som ikke blir brun, men rød hvis jeg går inn for å sole meg. 

Virker som de fleste menn helst liker damene solbrune på sommeren, for oss som ikke har den muligheten så må vi ta ty til selvbruning som fort kan bli skjoldete og vanskelig å få jevnt. 

Men er det ikke minst like sexy å omfavne den hudfargen man har og bære den med stolthet? Eller er blek hud i sommerhalvåret bare *blæ* uansett? 

Jeg spør fordi jeg er lei av selvbruning og har lyst til å bare ha den hudfargen jeg har. Lei av å smøre meg inn og så blir det skjolder her og der etterhvert som må skjules osv. Men det føles skummelt og er så lenge siden jeg viste meg blek at det føles ikke ut som *meg*. 

Men disse kvinnene er jo vakre selv om de er bleke? 

.................................

Å nei, huff må du gjøre noe, kan du ikke gå rundt som en slask i joggebukse hele dagen.

Damer ser ikke to ganger på men som ikke går til ekstreme lenger for å holde seg velstelt. 
Vi må kanskje ikke holde oss brune, men dere damer er ikke noe bedre i å gi menn umulig krav. 

 

 

Endret av Olsen56
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...