Gå til innhold

Test: BMW iX3 konkurrerer med Norges mest solgte bil på original og overbevisende måte


Anbefalte innlegg

Complexity skrev (2 timer siden):

Rart jeg sjelden er alene om å velge AC laderne da.

Mange tar til takke med 22kW for 1\3 av prisen når man alikevell skal være der en stund.

Du vet vel at vi som kjøper ny Bmw eller Audi kan dc-lade for 1.70 pr kWt på ionity. Og ja jeg vet de har dårlig dekning nord for Trondheim. Men jeg bor på Østlandet og har AC lading hjemme. Har til gode å høre om noen som lader slike biler på kjøpesentere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
syar2003 skrev (16 timer siden):

Hva babler du om. Du svarte ikke på spørsmålet.

Hvilket spørsmål? Om jeg er i 'kjøpergruppen'? Hvem er egentlig det? Må du ha kjøpt bilen allerede? Du vet folk er tilbøyelig til å forsvare dårlige valg fra produsenten når de først har forpliktet seg og kjøpt en vare, da er jo ikke du i stand til å uttale deg. ;)

Å ikke legge til frunk på denne bilen når det åpenbart er plass *er* et dårlig designvalg, en frunk er dessuten enormt mye billigere enn AWD(og der kjenner jeg noen som *kunne* kjøpt denne bilen men nevner fravær av AWD som grunn til å vente)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Kahuna skrev (50 minutter siden):

Du vet folk er tilbøyelig til å forsvare dårlige valg fra produsenten når de først har forpliktet seg og kjøpt en vare, da er jo ikke du i stand til å uttale deg. ;)

Akkurat - angrep er det beste forsvar. Du snakker vel for deg selv her i den setningen ;)
Nå gjaldt saken vi diskuterte altså produsent og spørreundersøkelse og at et produkt ble utstyrt på bakgrunn av dette. Og du innrømmer at du ikke er i en eventuell kjøpegruppe. 

 

Lenke til kommentar

Som en digresjon, kikket på ix3 i går, og konklusjonen er vel omtrent som ventet. Ingen revolusjon i elbilverden, men en dønnsolid, flott bil med utrolig god kvalitetsfølelse til en grei pris. Dersom foreløpige forbrukstester viser seg å stemme, vil nok den typiske X3 kunden bli svært fornøyd med denne bilen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kahuna skrev (2 timer siden):

Er du i kjøpegruppen da? Åpenbart ikke siden du allerede har kjøpt. Med mindre du oppriktig vurderer om du skal kjøpe en til da..

Det er du som tar på deg rollen som et talerør for kjøpegruppen/kundegruppen som er blitt stilt spørsmål om hva som er viktig. 

Lenke til kommentar
AL123 skrev (På 28.5.2021 den 12.57):

Som en digresjon, kikket på ix3 i går, og konklusjonen er vel omtrent som ventet. Ingen revolusjon i elbilverden, men en dønnsolid, flott bil med utrolig god kvalitetsfølelse til en grei pris. Dersom foreløpige forbrukstester viser seg å stemme, vil nok den typiske X3 kunden bli svært fornøyd med denne bilen.

så nettop en tysker så kjørte 1000km på 10min og 4 min med denne. Han kjørte til ca 20% på batteriet. Imponerende. Kunne sikkert ha kuttet tiden enda mere med å kjøre lenger ned på batteriet. 11 grader snitt temperatur. 

Tror nok den vil selge bra. Ikke alle ønsker biler som ser ut som en citroën  2cv  inni.

Ikke alle liker biler som alle vet er el biler.

For en som vurderer en x3 med forbrenningsmotor men som har lademulighet og kjøremønster som passer er denne et utmerket valg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

IX3 overrasker igjen og igjen :new_woot:

Blir den «bare» bli slått av TM3 LR og Mach-e i NAF rekkeviddetest av elbiler sommer 2021 ?

https://motor.no/elbil/motors-rekkeviddetest-av-elbiler-sommer-2021-direkte/199348?fbclid=IwAR1K-Sf4_Z3XQHaWawjv9pAMPbX_pm0fOydK3zjMn0Ip6fnKuyam9eggzx8
 

WLTP 450km - oppnådd rekkevidde 556km og 4.plass.
Slått av ID.3 Pro S WLTP 539 - oppnådd rekkevidde 564km på 3.plass.
Kampen om 1 og 2 pågår enda mellom TM3 LR og Mach-e RWD.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kjøpte denne for en uke siden og er veldig fornøyd. Jeg prøvekjørte og testet vanvittig mange biler, da den perioden er det kuleste man gjør (om man liker bil da)

Valger falt på iX3 pga komfort, pris og plass. Vi er en liten familie på 3 (snart 4) og dette er vår første elbil. Gode løsninger og intuitivt brukergrensesnitt slår morsomme funksjoner for min del, og komforten er blant de bedre i klassen.

Minus for typiske elbil-mangler slik som frunk, men dette er ikke veldig viktig for oss. 510 liter er en solid oppgradering fra forrige bil, en 225xe med 440L. Den har heller ikke en masse morsomme features, den er en bil som er elektrisk.

Med tanke på utstyrsnivå er den dritbillig, adaptivt understell, 20"+19", panorama, 360kamera, ok+ ytelse + alt man forventer av en godt utstyrt BMW. Dette får man for godt under 600k.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (2 timer siden):

Kjøpte denne for en uke siden og er veldig fornøyd. Jeg prøvekjørte og testet vanvittig mange biler, da den perioden er det kuleste man gjør (om man liker bil da)

Valger falt på iX3 pga komfort, pris og plass. Vi er en liten familie på 3 (snart 4) og dette er vår første elbil. Gode løsninger og intuitivt brukergrensesnitt slår morsomme funksjoner for min del, og komforten er blant de bedre i klassen.

Minus for typiske elbil-mangler slik som frunk, men dette er ikke veldig viktig for oss. 510 liter er en solid oppgradering fra forrige bil, en 225xe med 440L. Den har heller ikke en masse morsomme features, den er en bil som er elektrisk.

Med tanke på utstyrsnivå er den dritbillig, adaptivt understell, 20"+19", panorama, 360kamera, ok+ ytelse + alt man forventer av en godt utstyrt BMW. Dette får man for godt under 600k.

 

 

Gratulerer, Fully Charged ?
Har hatt min IX3/FC i drøye 3 måneder. Storfornøyd. 

Lenke til kommentar
syar2003 skrev (38 minutter siden):

Gratulerer, Fully Charged ?
Har hatt min IX3/FC i drøye 3 måneder. Storfornøyd. 

Takk!

Ja, det er fully charged og charged plus. De som er på kampanje. Med 30e motor(hybrid) koster samme utstyrt bil 900k. I iX3 får du mer effekt og 300k mindre i pris. Bestilte i Karbonsort. Virker veldig bra, dette tror jeg blir en fin bil i flere år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (3 timer siden):

Kjøpte denne for en uke siden og er veldig fornøyd. Jeg prøvekjørte og testet vanvittig mange biler, da den perioden er det kuleste man gjør (om man liker bil da)

Valger falt på iX3 pga komfort, pris og plass. Vi er en liten familie på 3 (snart 4) og dette er vår første elbil. Gode løsninger og intuitivt brukergrensesnitt slår morsomme funksjoner for min del, og komforten er blant de bedre i klassen.

Minus for typiske elbil-mangler slik som frunk, men dette er ikke veldig viktig for oss. 510 liter er en solid oppgradering fra forrige bil, en 225xe med 440L. Den har heller ikke en masse morsomme features, den er en bil som er elektrisk.

Med tanke på utstyrsnivå er den dritbillig, adaptivt understell, 20"+19", panorama, 360kamera, ok+ ytelse + alt man forventer av en godt utstyrt BMW. Dette får man for godt under 600k.

Mange er veldig skeptisk til kvaliteten på Kina-produserte biler. Hva vil du si om kvalitetsinntrykket sålangt, sett i forhold til din forrige tyskbygde BMW.

Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (23 minutter siden):

Mange er veldig skeptisk til kvaliteten på Kina-produserte biler. Hva vil du si om kvalitetsinntrykket sålangt, sett i forhold til din forrige tyskbygde BMW.

Det er BMWs fabrikk eid sammen med Brilliance (vært i drift i ett til to ti-år allerede). Og byggekvaliteten samt kvalitetskontroll er lik BMW, fabrikasjons metoder og delene er de samme. Min forrige 2020 modell BMW var laget i Bayern.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (33 minutter siden):

Mange er veldig skeptisk til kvaliteten på Kina-produserte biler. Hva vil du si om kvalitetsinntrykket sålangt, sett i forhold til din forrige tyskbygde BMW.

Jeg er ekstremt opptatt av dette, mitt inntrykk er at det holder en meget god standard. Min forrige bil hadde noe billigere materialer visse steder, men 225xe var en billigere bil. Jeg har hatt BMW før dette også, og det er ikke noe å utsette på iX3 så langt imot 3 og 4 serie.

Lyd og komfort er helt på høyde med de beste i klassen - noen av de 250 000.- dyrere. Dobbelt, lydisolert glass bidrar til dette. De modellene som selges på kampanje har dette.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/2891261.stm

Tilbake til 2003 dette ble etablert.
BMW/Brilliance i Schenyang har laget 
1,2,3,5 X1 og X3 der siden 2004 for regionale markeder .
BMW eier 50% , Brilliance 40% og va 10% er under Kinesiske myndigheters kontroll . BMW ønsket å øke eierskapet til 75% i 2018
(kilde Wikipedia)
 

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (På 12.7.2021 den 9.46):

Valger falt på iX3 pga komfort, pris og plass. Vi er en liten familie på 3 (snart 4) og dette er vår første elbil. Gode løsninger og intuitivt brukergrensesnitt slår morsomme funksjoner for min del, og komforten er blant de bedre i klassen.

Hvordan er plassen på andre rad? Er det enkelt å plassere barneseter/unger? Blir det plass til barna når de en gang tar igjen de voksne i høyde?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kahuna skrev (På 13.7.2021 den 12.30):

Hvordan er plassen på andre rad? Er det enkelt å plassere barneseter/unger? Blir det plass til barna når de en gang tar igjen de voksne i høyde?

Jeg er 190cm, vi bruker axkid Minikid. Med ungen i baksetet kan jeg fint sitte foran. Det er bare to rader, forseter og baksetet. Det at bilen er høyere enn forrige er digg når unger skal ut og inn.

Når guttungen tar igjen meg i høyde har jeg en flyvende BMW. Man kan fint være 190 framme og bak uten problemer med beinplass.

 

 

Endret av DrAlban3000
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...