Gå til innhold

Er abort greit?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sjørøver skrev (3 minutter siden):

Jeg tror jeg har gått fra å synes abort er helt greit til at det bør begrenses. Dårlig planlagt tilfeldig sex bør ha konsekvenser. Har selv hatt partnere som tok abort i relativt ung alder.

Så bra at du har endret deg i det jeg mener er riktig retning da! 😄

Lenke til kommentar
Inspector skrev (8 minutter siden):

Men meningene dine er fullstendig blottet for pro/contra og reelll konsekvensanalyse. Kun en blind overbevisning og middelaldersk menneskeforakt.
Når du i tillegg ikke svarer på oppfølgingsspørsmål, men heller angriper med stråmenn, har du meldt deg ut av enhver saklig debatt.

Hva slags stråmenn har jeg kommet med?

Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (4 minutter siden):

Jeg tror jeg har gått fra å synes abort er helt greit til at det bør begrenses. 

Og at begrensingen innebærer en lov om 12-ukersgrense, at inngrepet utføres under helsemessige forsvarlige former, at valget er mors og at dette skal respekteres, god informasjon om prevensjon osv er de fleste enige i.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
barfoo skrev (14 minutter siden):

Så alle andre er pålagde å svare på dine spørsmål, men du skal ikkje måtte svare på andre sine spørsmål? Spennande debatteknikk.

LItt vanskelig å svare på alle når man har mange å svare, det blir for mye, jeg velger ut litt og går videre med livet. Kan ikke skrive lange innlegg til alle for så bare å bli avfeid, da er det ikek vits. Been there, done that. 

Korte svar til de innleggene jeg kjenner jeg har tid , ork og energi til å svare på.

Lenke til kommentar
Just now, DimSum said:

LItt vanskelig å svare på alle når man har mange å svare, det blir for mye, jeg velger ut litt og går videre med livet. Kan ikke skrive lange innlegg til alle for så bare å bli avfeid, da er det ikek vits. Been there, done that. 

Kutt ut offerrunkinga di.

Du har fleire gongar vorte spurt om du er religiøs. Du har svart på innlegga - men du har avvist å svare på spørsmålet.

Eit ja eller nei på om du er religiøs hadde ikkje tatt meir energi enn dei svara du har gitt på det spørsmålet.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (10 minutter siden):

Jeg tror jeg har gått fra å synes abort er helt greit til at det bør begrenses. Dårlig planlagt tilfeldig sex bør ha konsekvenser. Har selv hatt partnere som tok abort i relativt ung alder.

Hva med medisinsk forskning som kan gi fremgang for muligheter for sex uten graviditet, støtter du det? Hva hvis vi nådde et genetisk gjennombrudd der kvinner kunne aktivere og deaktivere livmoren med tankeviljen, hadde du støttet dette?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Inspector skrev (1 minutt siden):

Denne har jeg hverken tid, ork eller energi til å besvare gitt. 🙂

ok, da skjønner jeg faktisk ikke hva beskyldningene handler om, Ergo, jeg har ikke kommet med stråmenn som jeg vet ihvertfall, da må folk vise meg hva de mener jeg har skrevet som er stråmenn. Bevisbyrden ligger på dere.

Lenke til kommentar
barfoo skrev (7 minutter siden):

Kutt ut offerrunkinga di.

Du har fleire gongar vorte spurt om du er religiøs. Du har svart på innlegga - men du har avvist å svare på spørsmålet.

Eit ja eller nei på om du er religiøs hadde ikkje tatt meir energi enn dei svara du har gitt på det spørsmålet.

 

Det er ikke noe runking i det hele tatt som skjer her, jeg svarer ikke på off topic spørsmål som det. Hva du mener og syns om det er ravende likegyldig for meg. 

Lenke til kommentar
Inspector skrev (Akkurat nå):

Sitat DimSum: «Det sjokkerer meg at så mange støtter noe så alvorlig, å fjerne et embryo betyr ingenting for dere. «

Hvem beskylder hvem i dette eksempelet ?

..... Tuller du nå? Omtrent alle her i tråden støtter abort, hva er det du mener er feil? Mener du at folk bryr seg om embryoet når de støtter abort?? Nå er jeg seriøst forvirra.... altså hæ?

Lenke til kommentar
frohmage skrev (5 minutter siden):

I innlegget det linkes til uttrykker du vel at du synes det er greit når politiet tar livet av folk på gata. Det virker altså som at du gir et embryo høyere verdi enn et levende menneske.

HÆ??? Nå må du forklare mer altså. Jeg er imot all form for drap, både av fødte og ufødte. På inget tidspunkt har jeg skrevet at det er greit at politiet dreper noen, unntatt i selvforsvar selvfølgelig, som da i de aller fleste tilfellene er det som skjer.

 

Nå ser jeg linken til innlegget, jeg så ikke at det var en link der. Det der var garantert et uhell. Det vel ingen som tror at en politimann dreper en kriminell med vilje foran så mange mennesker? Hva hadde han å tjene på det?? Ingenting. ergo, det var et arbeidsuhell. De på kiwi scanner varene inn to ganger, kirurger glemmer utstyr i pasienter, taxisjåfører kjører feil og politimenn takler noen gnager svære fiendtlige ruspåvirka menn feil så de dør. 

Endret av DimSum
Lenke til kommentar
DimSum skrev (5 minutter siden):

..... Tuller du nå? Omtrent alle her i tråden støtter abort, hva er det du mener er feil? Mener du at folk bryr seg om embryoet når de støtter abort?? Nå er jeg seriøst forvirra.... altså hæ?

Sitat DimSum: « Støtter jeg mordere så støtter jeg også mordene de utfører. Samme prinsippet gjelder for abort.»

Har du forstått hva stråmenn er nå ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Inspector skrev (2 minutter siden):

Sitat DimSum: « Støtter jeg mordere så støtter jeg også mordene de utfører. Samme prinsippet gjelder for abort.»

Har du forstått hva stråmenn er nå ?

Det der var et eksempel, det var ingen anklagelse mot noen som helst, du griper etter halmstrå nå. Det er ikke noe stråmenn, det var et EKSEMPEL. 

Støtter man at kvinner kan velge abort så støtter man abort. Da er man for abort. Man er enten for eller imot. 

Lenke til kommentar

Om vi skulle avskaffet abort helt ville det blitt født ca 12 000 flere barn i året. Noen kan ha blitt gravide etter overgrep og vold, andre etter incest, for noen er det rusproblemer inne i bildet. Listen kan sikkert gjøres lang, fellesnevneren er at barna er uønsket av foreldrene (derfor abort). 

Hva skulle vi eventuelt gjort med alle disse barna? Å vokse opp hos noen som enten ikke kan eller ikke vil ta vare på deg er ikke noe reellt alternativ.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...