Gå til innhold

Porsche lager luksuriøst ladenettverk – kun for egne biler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Helt greit.
Hadde jeg kjøpt en svindyr Taycan så ville jeg forventet VIP ved lading.
Ikke stå i kø sammen eGolf'er, diverse Koreanske modeller osv.. for å lade. 🤪
Så dette er bare ett naturlig alternativ som det å velge 1ste klasse/business på flyreiser som andre her velger å sammenligne dette med. For de som har råd til det. 

Lenke til kommentar
TL1000S skrev (1 time siden):

Helt greit.
Hadde jeg kjøpt en svindyr Taycan så ville jeg forventet VIP ved lading.
Ikke stå i kø sammen eGolf'er, diverse Koreanske modeller osv.. for å lade. 🤪
Så dette er bare ett naturlig alternativ som det å velge 1ste klasse/business på flyreiser som andre her velger å sammenligne dette med. For de som har råd til det. 

Kjøper du Porsche både forventer og betaler du mer. :p

Jeg tror nok disse Porschestasjonene først vil dukke opp på strekninger der Ionity enten ikke har dekning eller hvor de er så travle at det ofte er kø.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alt for at eierne skal slippe å menge seg med bermen? Henge på offentlige ladestasjoner med fattigfolk, miljøforkjempere eller helt ordinære mennesker? Nei det er klart, slikt noe må jo porsche eiere spares for. 

Jaja. Porsche blir vel nødt til å betale for dette selv, som igjen betyr at det er kundene til porsche som tar regningen. Og hva private selskaper velger å gjøre på egen grunn og for sine kunder har jeg jo egentlig ikke noe med. Men jeg vil likevel si at jeg hadde foretrukket om også andre elbiler kunne ladet der. Men det ødelegger for eksklusiviteten porsche ønsker å fronte her. Jeg ser jo at fra porschekunders synspunkt er det kanskje helt greit at ingen andre elbiler slippes til, for da blir vel sjansen for å måtte vente på ladeplass betydelig mindre. 

Endret av bojangles
Lenke til kommentar
bojangles skrev (1 time siden):

Alt for at eierne skal slippe å menge seg med bermen? Henge på offentlige ladestasjoner med fattigfolk, miljøforkjempere eller helt ordinære mennesker? Nei det er klart, slikt noe må jo porsche eiere spares for.

Om du snur på det så slipper jo vanlige folk å bli eksponert for Porsche-eiere. :p

bojangles skrev (1 time siden):

Men jeg vil likevel si at jeg hadde foretrukket om også andre elbiler kunne ladet der.

En svak positiv effekt er at om Porsche setter opp en stasjon fordi det ofte er kø på nærmeste Ionitylader så vil det jo bli mindre kø på Ionityladeren.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke hisse meg opp så voldsomt over dette. For det første er det ikke snakk om en egen ladestandard. Det kommer med stor sikkerhet være CCS.

For det andre kommer dette til å være et helt marginalt fenomen. Det kommer helt sikkert ikke til Norge. Det kommer til å være noen få ladestasjoner langs autobahn, det kommer til å være for dem som skal kjøre Frankfurt-Berlin elns, og som forventer å ligge i 200 km/t på mesteparten turen, ta en kjapp tur innom loungen før de kjører videre i samme farten.

De kommer ganske sikkert til å ligge i tilknytning til andre ladeplasser fordi de kommer til måtte ligge på steder hvor du har mye nok langdistansetrafikk til at det er nok Porscher. Men det kommer til å være en liten bygning i enden av en mye større plass. Og da er det ikke så rart at rikingene ønsker å være helt sikre på at de ikke vil måtte stå i ladekø.

Dette kan ikke sammenliknes med Tesla, som bygger selv fordi ingen andre bygger raskt nok. Det er noe helt annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
11 hours ago, keramikklampe said:

Tenk på reaksjonen når en kommer på en Porsche ladestasjon og alle pumpene er opptatte.. jaiks!

Tar en da å venter i kø til en blir ledig, eller kjører en videre og lader på en "lav status" lader?

Nå har jeg venta lenge og mange ganger på Teslaer som ikke gadd kjøre 3-5min ekstra (med nok batteri) til en av Teslas største ladeparker i landet. Men å "saktelade" med avisen i fanget hadde de tid til.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
1 hour ago, Theo343 said:

Nå har jeg venta lenge og mange ganger på Teslaer som ikke gadd kjøre 3-5min ekstra (med nok batteri) til en av Teslas største ladeparker i landet. Men å "saktelade" med avisen i fanget hadde de tid til.

Slik adferd er *ikke* greit, men det sier vel en del om bileieren egentlig. 
Dette blir jo å snu "problemstillingen" i tråden på hodet.
Man har/kan bruke en VIP-løsning, men velger den enkleste (for seg) løsningen og lager kø når det ikke burde være nødvendig.
Skjønner meg ikke på slike folk. 😒

Lenke til kommentar
TL1000S skrev (Akkurat nå):

Slik adferd er *ikke* greit, men det sier vel en del om bileieren egentlig. 
Dette blir jo å snu "problemstillingen" i tråden på hodet.
Man har/kan bruke en VIP-løsning, men velger den enkleste (for seg) løsningen og lager kø når det ikke burde være nødvendig.
Skjønner meg ikke på slike folk. 😒

Hvor er det ikke greit? Enhver får da velge den løsningen som passer best? Eller tror du noen med vilje velger 'feil' lader bare for å jævles med andre?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
4 minutes ago, Kahuna said:

Hvor er det ikke greit? Enhver får da velge den løsningen som passer best? Eller tror du noen med vilje velger 'feil' lader bare for å jævles med andre?

Jeg synes bare det er en litt egoistisk handling når du har mulighet til å unngå (i dette tilfellet) å forårsake ladekø for andre.
Har ikke noe mer "med vilje" å gjøre enn at man gjør det som er enklest/"best" for en selv aka helt normal tankeløs egoist 🤪
Jeg antar at det gjøres "med vilje" om enn ubevisst om det var ett poeng for deg. Jeg ville selv kjørt til Tesla lader i ett slikt tilfelle.

Lenke til kommentar
46 minutes ago, Kahuna said:

Hvor er det ikke greit? Enhver får da velge den løsningen som passer best? Eller tror du noen med vilje velger 'feil' lader bare for å jævles med andre?

Ikke nødvendigvis men jeg har sett samme oppførsel fra e-golf eiere på Chademo ladere når det er 20 ledige ionity ladere med CSS 10 meter unna for å spare 20,-.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (48 minutter siden):

Ikke nødvendigvis men jeg har sett samme oppførsel fra e-golf eiere på Chademo ladere når det er 20 ledige ionity ladere med CSS 10 meter unna for å spare 20,-.

Ingen tvil om at det finnes endel egoister blandt oss. Sånn er det bare, og det skyldes ikke bilene. Det er ikke sånn at Tesla-folk, eller VW-folk er noen egoistiske jævler. Det er omtrent like mange egoister blandt elbil-folket som i befolkningen generelt.

(Og jeg antyder ikke at du har sagt hverken det ene eller det andre.) 😉

Lenke til kommentar
TL1000S skrev (1 time siden):

Jeg synes bare det er en litt egoistisk handling når du har mulighet til å unngå (i dette tilfellet) å forårsake ladekø for andre.
Har ikke noe mer "med vilje" å gjøre enn at man gjør det som er enklest/"best" for en selv aka helt normal tankeløs egoist 🤪
Jeg antar at det gjøres "med vilje" om enn ubevisst om det var ett poeng for deg. Jeg ville selv kjørt til Tesla lader i ett slikt tilfelle.

Jeg stoppet på en nyåpnet CirkleK i sommer med 8 av CirkleK sine egen ladere. 50/50 fordelt på 50kW og 150kW. Det var ingen ledige plasser og typisk nok sto det flere 'feilplasserte' biler der. En e-tron på 50kW-lader, en e-golf på en 150kW lader osv.

Om du kommer med egolfen din og laderen som blir ledig er på 150kW, er det forventet at du gir plassen til noen med 'bedre' bil og venter på en 50kW lader?

Theo343 skrev (53 minutter siden):

Ikke nødvendigvis men jeg har sett samme oppførsel fra e-golf eiere på Chademo ladere når det er 20 ledige ionity ladere med CSS 10 meter unna for å spare 20,-.

20kr er kanskje ikke mye penger men om laderne ellers er like ser jeg ingen grunn til å kaste bort 20kr..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
32 minutes ago, Kahuna said:

Jeg stoppet på en nyåpnet CirkleK i sommer med 8 av CirkleK sine egen ladere. 50/50 fordelt på 50kW og 150kW. Det var ingen ledige plasser og typisk nok sto det flere 'feilplasserte' biler der. En e-tron på 50kW-lader, en e-golf på en 150kW lader osv.

Om du kommer med egolfen din og laderen som blir ledig er på 150kW, er det forventet at du gir plassen til noen med 'bedre' bil og venter på en 50kW lader?

20kr er kanskje ikke mye penger men om laderne ellers er like ser jeg ingen grunn til å kaste bort 20kr..

Det som skjedde var at de 4 chademo laderne som Leaf eierne trengte ble det kø på av CSS biler.

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (5 minutter siden):

Det som skjedde var at de 4 chademo laderne som Leaf eierne trengte ble det kø på av CSS biler.

Det var jo synd for Leaf-eierne men ganske forutsigbart når prisen tross alt var lavere. 

Om du var Leaf-eier, kunne du tenkt deg å gi 20 kroner for å få en av CCS-bilene til å flytte seg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...