Gå til innhold

intel 11900K/11700K/11600K


magnusavr

Anbefalte innlegg

BadCat skrev (10 timer siden):

Tok 11900K. Greide ikke å slå meg til ro med 11700K.

image.png.bb8ce998adff7e84ad5ce9cdac7f9eb5.png

Har grublet på dette en måned nå. Måtte bare ta et valg siden jeg ikke kan få et svar på når det blir 5950K. "Vi vet ingen ting her på bygget..."

 

Spørsmålet er vel om Komplett får 11900k på lager idag, og det ser vel tvilsomt ut? Kommer vel en ny dato snart type: 30 April(Usikker dato) 😛

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nitrius skrev (2 minutter siden):

Spørsmålet er vel om Komplett får 11900k på lager idag, og det ser vel tvilsomt ut? Kommer vel en ny dato snart type: 30 April(Usikker dato) 😛

Komplett skal iallefall ha en 11900K på lager, da jeg mottok returmelding i går tror jeg det var, spørsmålet er jo hvem som får den :grin:

Lenke til kommentar

Ny personlig rekord for minnefrekvens: 5600 MHz

https://valid.x86.fr/p7qfxx

Jeg kan ikke kjøre noe som helst av tester på denne frekvensen, men jeg kan komme inn i Windows 😁

Første gang jeg har hatt en positiv opplevelse med Gigabyte og minneoverklokking.

EDIT: brikkene kan kjøpes her: https://www.proshop.no/RAM/GIGABYTE-AORUS-RGB/2938551

Legger ved AIDA64 på 5066 MHz med relativt stabile timinger

Skjermbilde (75).png

Endret av N o r e n g
  • Liker 4
Lenke til kommentar
N
RKL ucode 3c + abt+ xxx
www.dropbox.com

ROG-STRIX-Z490-E-GAMING-ASUS-2103.rar

Shared with Dropbox
www.dropbox.com www.dropbox.com
www.dropbox.com

ROG-MAXIMUS-XII-HERO-WIFI-ASUS-2103.rar

Shared with Dropbox
www.dropbox.com www.dropbox.com
www.dropbox.com

ROG-MAXIMUS-XII-FORMULA-ASUS-2103.rar

Shared with Dropbox
www.dropbox.com www.dropbox.com
www.dropbox.com

ROG-MAXIMUS-XII-EXTREME-ASUS-2103.rar

Shared with Dropbox
www.dropbox.com www.dropbox.com
www.dropbox.com

ROG-MAXIMUS-XII-APEX-ASUS-2103.rar

Shared with Dropbox
www.dropbox.com www.dropbox.com

image.gif

image.gif

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nizzen skrev (1 time siden):

Om man trenger høy minnebåndbredde på gamingmaskina:

 

Screenshot_20210416-070009_Chrome.thumb.jpg.8b2e635e75e5ab7c94792c04f34ef7c9.jpg

N O R E G spurte vel i overclocker.net tråden hvordan spill som faktisk ytet bedre i gear2 mode kontra gear1 mode, men kunne ikke se at han fikk noe svar.

Vet du hvordan spill som faktisk yter bedre med gear2+høy bandbredde VS gear1 med lavere latency ?

Lenke til kommentar
BadCat skrev (På 14.4.2021 den 12.16):

Jeg må ikke ha det på dagen. Det er mer et tiltak for at jeg ikke skal risikere å bli sittende med 10400 resten av året.

Av ren nysgjerrighet, hvordan ligger det an med 11900k du bestilte? Ser at Komplett har justert ned antall og satt ny dato for levering.

Lenke til kommentar

Både 5950X og 10900K er estimert til 21.04. Intel blir for meg plan B da det ikke er til å komme bort fra at 16 kjerner yter omtrent dobbelt så bra til min bruk.

Hvis det koster 40k å bygge maskinen med 5950X, så koster det 37K å bygge med Intel og få halv ytelse.
Mulig jeg tar begge og strømmer skjermbildet fra Intel-boksen over nettverket til Zen-boksen.

Det hadde vært spennende å kjøpe noen minnesett på 4400 MHz og prøve på 11900K.

 

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
BadCat skrev (2 timer siden):

Både 5950X og 10900K er estimert til 21.04. Intel blir for meg plan B da det ikke er til å komme bort fra at 16 kjerner yter omtrent dobbelt så bra til min bruk.

Hvis det koster 40k å bygge maskinen med 5950X, så koster det 37K å bygge med Intel og få halv ytelse.
Mulig jeg tar begge og strømmer skjermbildet fra Intel-boksen over nettverket til Zen-boksen.

Det hadde vært spennende å kjøpe noen minnesett på 4400 MHz og prøve på 11900K.

 

Det er nå ditt valg å gå for 11900K framfor 11700K.

Maximus XIII Hero er heller ikke nødvendig å kjøpe, jeg forstår ærlig talt ikke hvem det kortet er myntet på. De aller fleste ville jo klart seg glimrende med et Z590 Tomahawk til 2800 kr. Hvis du er et snøflak som trenger 2x Thunderbolt 4 kan du imidlertid få det med M13 Hero og Z590 Ace.

VRM på Z590-hovedkort er fullstendig tullete, selv "billigkort" som Tomahawk kan levere 600A uten å overopphete.

Lenke til kommentar
Nizzen skrev (2 timer siden):

Nå lyver du. Du bryr deg katta om Intel Rocketlake :p

... ? 

Hva prater du om ? Som denne videoen viser så er det ikke alltids at direct die kjøling er bedre enn "standard delid" uten spesielt tilpasset vannblokk.

der8auer synser seg fram til at dette kan være grunnet tykkelsen i bunnen av vannkjølingsblokka, som er for tynn til å spre varmen godt nok uten heatspreader montert på cpu.. Dermed oppnår han bedre resultater med delid isteden for direct die.

Og det var det jeg sikta til når jeg nevnte resultater før og etter endringer.. Da både hovedkort og bios påvirker målte verdier i windows.. På samme "virkelig cpu temp" kan på et MSI oppsett vise 80 grader max temp i hwinfo, mens på en annen bios/hovedkort Gigabyte setup så viser hwinfo 60 grader max temp.

Dermed er det viktig med både før og etter måler på samme maskin og innstillinger for å ha noe å sammenligne.

Mumriken skrev (2 timer siden):

Sålenge det ikke er direct die block fra supercool gir jeg katta 😛

I prinsippet så vil jo disse da yte dårligere på vanlige oppsett med standard heatspreader om disse er extra tykke i bunnen spesielt tilpasset direct die kjøling.. (?)

 

Endret av Ola Norman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...