Gå til innhold

intel 11900K/11700K/11600K


magnusavr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 minute ago, Nitrius said:

Oppdaterte fra 0232 til 0704 nå nettopp, fortsatt SP56, dette er som sagt Intel 11700k. Trakk jeg et kortere strå i silikonlotteriet? 😛

Ja litt kort, men godt nok. Min 11700k er 76 eller.no. Er helt grei, men det er ikkje overklokk på kjernene som man får mest gamingytelse av. Det er å tune minne MAX på 1:1 eller kjøre skyhøy minnehastighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Intel burde kutte ut iGPU på toppsjikte CPU'ene, er vel ytterst få som bruker de uansett. Men skjønner at Intel sikkert har et marked som bruker disse iGPUene også, men burde vel være mulig å splitte produksjonen noe ala AMD gjør, selv om det sikkert betyr mer produksjonskostnader.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Nizzen said:

True story. One plattform to rule them all :D

Synn Threadripper failet der med Aaaaalt for høy latency :(

Kommer ferdig med 2000W 80+ Titanium PSU, bare å sette inn bedre minne og/eller flere kanaler og 4 grafikkort.

 

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
Nitrius skrev (2 timer siden):

Intel burde kutte ut iGPU på toppsjikte CPU'ene, er vel ytterst få som bruker de uansett. Men skjønner at Intel sikkert har et marked som bruker disse iGPUene også, men burde vel være mulig å splitte produksjonen noe ala AMD gjør, selv om det sikkert betyr mer produksjonskostnader.

Rocket Lake er en enkelt brikke, det hadde ikke vært et alternativ for en brikke som skal selges til bedriftskunder. Desssuten har iGPU støtte for Quicksync og dekoding av media.

Det går faktisk rykter om at AMD skal få integrert en liten GPU på I/O-brikken, nettopp fordi det er mange bedriftskunder som ikke ønsker å betale dyre dommer for dedikerte skjermkort.

Betroz skrev (1 time siden):

Intel burde komme med ny HEDT plattform. En verdig erstatter for X299, og som har CPU modeller fra 5000 kr og oppover :)

Du vil i alle fall ikke ha en HEDT-plattform basert på Ice Lake-SP: samme kjerner som i Rocket Lake, men mye lavere klokkefrekvens: https://www.anandtech.com/show/16594/intel-3rd-gen-xeon-scalable-review

Toppmodellen kjører nå 3.4 GHz på en kjerne, mens forgjengeren fikset 4 GHz

 

Dragonlove skrev (26 minutter siden):

Blir nok ikke dårlig, men om du planlegger overklokking av RAM er det noen som påstår at B-die ikke lengre er det beste, og at du heller bør satse på DJR.

Disse brikkene skal angivelig være DJR: https://www.proshop.no/RAM/GIGABYTE-AORUS-RGB/2938551
Jeg har et par på vei, så får vi se.

Lenke til kommentar
Nizzen skrev (På 9.4.2021 den 10.40):

True story. One plattform to rule them all :D

Synn Threadripper failet der med Aaaaalt for høy latency :(

Jeg leker litt med tanken på Chagall.. Kanskje jeg endelig får utnytta mine 4x b-die brikker sikkerlig, alt avhengig av hvordan latency oppfører seg 👍

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...