Sarasin Skrevet 3. september 2021 Rapporter Del Skrevet 3. september 2021 Litt sånn ut av det blå - På MiraiEx, aksepterer de RVN/CFX? Lenke til kommentar
Sarasin Skrevet 3. september 2021 Rapporter Del Skrevet 3. september 2021 Er det noen spesiell grunn jeg har misset til at ETH plutselig ville opp og stå? Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 3. september 2021 Rapporter Del Skrevet 3. september 2021 1. Usannsynlig lav for en periode 2. Folk tror PoS nærmer seg. 3. Stigning i pris på nye mikrobrikker 4. Høst og feriemodus=av 5. Det går opp og ned her i verden Lenke til kommentar
Sarasin Skrevet 3. september 2021 Rapporter Del Skrevet 3. september 2021 Just now, BadCat said: 1. Usannsynlig lav for en periode 2. Folk tror PoS nærmer seg. 3. Stigning i pris på nye mikrobrikker 4. Høst og feriemodus=av 5. Det går opp og ned her i verden Den er grei 😂 Leste at twitter muligens skal akseptere ETH og BTC som "tips" https://coinmarketcap.com/headlines/news/twitter-may-enable-bitcoin-and-ethereum-support-for-its-tip-jar-feature/ Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 3. september 2021 Rapporter Del Skrevet 3. september 2021 (endret) Sikkert ikke dumt, kan bli mye ekstraarbeide for den som mottar da, i alle fall for nordmenn. Hvis man må skatte av verdiøkning osv. Hvis det blir vanlig som valuta kan jeg vanskelig se for meg at det kan regnes som ei investering. Hvis det blir dagligdags å betale brus, vpn, strømmetjenester osv med kryptovaluta. Jeg synes det er helt bak mål å bo i et land hvor staten er livredd for at noen skal få verdiøkning på noe. Man må passe på at ingen har mer enn at de går i null hvert år. Helst litt i minus gjennom kreditt. Endret 3. september 2021 av BadCat Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 3. september 2021 Rapporter Del Skrevet 3. september 2021 (endret) Hva kan man mine på 3060 Ti LHR? Vanskelig å få med seg seg hva som blir sagt. LHR blir til elleshar osv Vanskelig å vite hva som er gode hashrater uten referanser. Endret 3. september 2021 av BadCat Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 3. september 2021 Rapporter Del Skrevet 3. september 2021 (endret) Der passerte 1 ETH 34k NOK. Håper det holder seg over der ei stund. Litt over 2k opp till all time high? Endret 3. september 2021 av BadCat Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 3. september 2021 Rapporter Del Skrevet 3. september 2021 BadCat skrev (24 minutter siden): Der passerte 1 ETH 34k NOK. Håper det holder seg over der ei stund. Litt over 2k opp till all time high? Nei, må ikke stige mer nå før Pos det bør ikke være alt for attraktivt, bør helst synke til 1000,- til Pos, sånn at alle får panikk og selger skjermkortene sine for 3-500,- stk så kan jeg kjøpe og mine til Pos, da kan verdien stige til 500 000,- 😁💵 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 3. september 2021 Rapporter Del Skrevet 3. september 2021 Uka etter du får kortene kommer MDG-Lan og stenger deg ned. 1 Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 3. september 2021 Rapporter Del Skrevet 3. september 2021 BadCat skrev (1 time siden): Uka etter du får kortene kommer MDG-Lan og stenger deg ned. Regner med hun blir Statsminister, noe annet hadde vært merkelig i disse miljøtider Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 4. september 2021 Rapporter Del Skrevet 4. september 2021 Ikke dumt om man har rigger med 3090 😁 Lenke til kommentar
Ephrus Skrevet 4. september 2021 Rapporter Del Skrevet 4. september 2021 Dragonlove skrev (1 time siden): Ikke dumt om man har rigger med 3090 😁 Pengesluk 30k per 3090 hvertfall inkludert kjølesystem Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 4. september 2021 Rapporter Del Skrevet 4. september 2021 Ephrus skrev (13 minutter siden): Pengesluk 30k per 3090 hvertfall inkludert kjølesystem Nei å kjøpe noe sånn nå blir jo mye penger, tenkte mer på de som hadde flere 3090 allerede. Lenke til kommentar
OMyre Skrevet 4. september 2021 Rapporter Del Skrevet 4. september 2021 (endret) Noen som bruker NH her? Og hvordan blir det ifm skatt og mva? (Litt mere detaljert for de som ikke skjønner, NH (Nicehash) er ikke en ren mining pool, dvs. Bruker du nicehash så må du betale mva. av det du miner da du selger du hashpowern din og ikke miner selv) Men selvfølgelig kan en velge å overse dette, drite i skatten og satse på at alt går bra mht. skatteetaten. Eller tar jeg feil her og skatteetaten definerer dette som mining? Endret 4. september 2021 av belsby Lenke til kommentar
Ephrus Skrevet 4. september 2021 Rapporter Del Skrevet 4. september 2021 belsby skrev (11 minutter siden): Noen som bruker NH her? Og hvordan blir det ifm skatt og mva? (Litt mere detaljert for de som ikke skjønner, NH (Nicehash) er ikke en ren mining pool, dvs. Bruker du nicehash så må du betale mva. av det du miner da du selger du hashpowern din og ikke miner selv) Men selvfølgelig kan en velge å overse dette, drite i skatten og satse på at alt går bra mht. skatteetaten. Eller tar jeg feil her og skatteetaten definerer dette som mining? Du blir uansett beskattet av prisoppgang i btc du har tjent. Regner med at de ser på det som mining Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 4. september 2021 Rapporter Del Skrevet 4. september 2021 belsby skrev (49 minutter siden): Noen som bruker NH her? Og hvordan blir det ifm skatt og mva? (Litt mere detaljert for de som ikke skjønner, NH (Nicehash) er ikke en ren mining pool, dvs. Bruker du nicehash så må du betale mva. av det du miner da du selger du hashpowern din og ikke miner selv) Men selvfølgelig kan en velge å overse dette, drite i skatten og satse på at alt går bra mht. skatteetaten. Eller tar jeg feil her og skatteetaten definerer dette som mining? I praksis blir jo Nicehash som å mine, skattemessig blir det vell som å mine til pool da du strengt tatt ikke solominer der heller, men får betalt fra pool ut ifra hvor mye du bidrar. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 4. september 2021 Rapporter Del Skrevet 4. september 2021 belsby skrev (51 minutter siden): Noen som bruker NH her? Og hvordan blir det ifm skatt og mva? (Litt mere detaljert for de som ikke skjønner, NH (Nicehash) er ikke en ren mining pool, dvs. Bruker du nicehash så må du betale mva. av det du miner da du selger du hashpowern din og ikke miner selv) Men selvfølgelig kan en velge å overse dette, drite i skatten og satse på at alt går bra mht. skatteetaten. Eller tar jeg feil her og skatteetaten definerer dette som mining? Det spørs jo hvor mye du realiserer til bankkonto, er det snakk om tusenlapper går det nok greitt, men nærmer man seg 100 000,- pluss på konto så vil de nok muligens ta deg ut for sjekk ved skatteoppgjør. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 5. september 2021 Rapporter Del Skrevet 5. september 2021 (endret) Kan man trekke fra strømutgiften ved mining før skatt? Jeg vil anta at min inntjening ikke er så veldig stor når jeg tar til høyde for den strømmen jeg har brukt. Jeg kan jo oppgi at jeg brukte N-kroner til å anskaffe de ETH jeg nå har. Endret 5. september 2021 av DJViking Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 5. september 2021 Rapporter Del Skrevet 5. september 2021 Det av miningen du ikke nytter til oppvarming. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 5. september 2021 Rapporter Del Skrevet 5. september 2021 Hvis gas kan falle under 40 i løpet av natten, det hadde vært supert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå