Gå til innhold

Trump-supportere stormer Capitol


Anbefalte innlegg

48 minutes ago, DjSlayer said:

Ja, det var du som brukte "what about Chauvins" rulleblad først. Det du ikke tenker på er att alle politimenn som patruljerer på gata har ett liknende rulleblad, det er fordi de har med kriminelle som gladlig bruker anklager om poltivold for å slippe unna hva de

Ehh...what about Chauvin ja. Nettopp fordi det er han som er morderen her. Det er han det handler om. Rullebladet er i høyeste grad aktuelt i slike tilfeller. Det viser at han har brukt samme metode før og vært innblandet i disiplinærsaker i jobben, med påfølgende advarsler.
Igjen, dette handler heller ikke om "alle andre politifolk som *kan* ha lignende rulleblad". Først når de myrder noen vil det handle om dem.
(Virker forøvrig som om du ikke skjønner hva whataboutisme er, men her er en grei innføring https://www.logikksjekk.no/2017/12/17/logikkinnforing-1-whataboutism/ )
PS! Du får fortelle til dommer og jury at du vet bedre enn dem og at de selvsagt ikke har fått med seg helhetsinntrykket i saken, slik du har gjort. :roll:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
graavik skrev (2 timer siden):

Det er han det handler om. Rullebladet er i høyeste grad aktuelt i slike tilfeller.

Ikke ved "third degree murder", som Chauvin ble siktet og dømt for. Slik jeg har forstått loven i USA så gjelder det kun ved "first degree" og "second degree".

graavik skrev (2 timer siden):

Du får fortelle til dommer og jury at du vet bedre enn dem og at de selvsagt ikke har fått med seg helhetsinntrykket i saken, slik du har gjort.

Det er også et problem med en av jurymedlemmene som løy.

Du evner ikke å addresere problemene med saken som jeg har nevnt her, og bare kommer med svada som ikke har noen hensikt, så jeg ser ingen grunn til å fortsette denne diskusjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
10 minutes ago, DjSlayer said:

Ikke ved "third degree murder", som Chauvin ble siktet og dømt for. Slik jeg har forstått loven i USA så gjelder det kun ved "first degree" og "second degree".

Uansett viser det at kneet i nakken/halsen er en metode som Chauvin har brukt tidligere, og som til slutt førte til en manns død og at han selv ble dømt som morder.

Quote

Det er også et problem med en av jurymedlemmene som løy.

Du evner ikke å addresere problemene med saken som jeg har nevnt her, og bare kommer med svada som ikke har noen hensikt, så jeg ser ingen grunn til å fortsette denne diskusjonen.

Jaja, selvsagt var det jurymedlemmer som løy, ikke fikk med seg helheten, andre som ikke evner etc. Godt at vi har slike som deg som får med seg helheten da og som vet bedre enn både dommer og jury i rettsystemet. Og du anklager meg for svada? 😮  Men du har rett i at denne "diskusjonen" er det ingen grunn til å fortsette. Kanskje vi faktisk kan komme tilbake til trådens tema også om vi er heldige?

Endret av graavik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
DjSlayer skrev (17 minutter siden):

Ikke ved "third degree murder", som Chauvin ble siktet og dømt for. Slik jeg har forstått loven i USA så gjelder det kun ved "first degree" og "second degree".

Faktafeil.

Sitat

Chauvin was found guilty of unintentional second-degree murder, third-degree murder and second-degree manslaughter. But he was being punished only for the most serious charge: second-degree murder while committing a felony. In Minnesota, a person convicted of multiple crimes that happened at the same time is typically only sentenced for the most severe charge.

The state's maximum prison term for second-degree unintentional murder is 40 years, although the sentencing guidelines for second-degree unintentional murder largely taper off at 24 years.

https://www.npr.org/sections/trial-over-killing-of-george-floyd/2021/06/25/1009524284/derek-chauvin-sentencing-george-floyd-murder

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Flere medier melder at det nå monteres nye midlertidige sperringer i stål og betong rundt Capitol  i forkant av demonstrasjoner på lørdag til støtte for de som ble arrestert etter stormingen av Capitol 6. januar. Noen gater blir også sperret. USCP skal også ha bedt om mannskaper fra nasjonalgarden.

Security fencing returns to US Capitol ahead of Justice for J6 rally
https://eu.usatoday.com/picture-gallery/news/nation/2021/09/16/security-fencing-returns-us-capitol-ahead-justice-j-6-rally/8358845002/
15f8468e-deed-481d-a6a8-b0142c7c5919-XXX

Flere bilder: https://eu.usatoday.com/picture-gallery/news/nation/2021/09/16/security-fencing-returns-us-capitol-ahead-justice-j-6-rally/8358845002/

Fence goes up around US Capitol, as law enforcement braces for Sept. 18 protest
https://abcnews.go.com/Politics/fence-us-capitol-law-enforcement-braces-sept-18/story?id=79915779

Capitol Police requests National Guard on standby for pro-Trump rally supporting Jan. 6 rioters
https://www.cnbc.com/2021/09/15/capitol-police-requests-national-guard-on-standby-for-pro-trump-rally.html

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
5 hours ago, Tåkefyrste said:

Farlige individer i den forstand at "speech is violence", slik enkelte på den venstreekstreme siden mener?

Farlige individer er av den klassen som tror at Covid og slike sykdommer ikke eksisterer.  Intet kunne vært bedre enn om slike individer bare kunne bli smittet og så dø slik at de forsvant fra jordens overflate.  :) Men de insisterer å forbli her på jorden for å lage faenskap og kvalme. :(

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
graavik skrev (33 minutter siden):

Farlige individer er av den klassen som tror at Covid og slike sykdommer ikke eksisterer.  Intet kunne vært bedre enn om slike individer bare kunne bli smittet og så dø slik at de forsvant fra jordens overflate.  :) Men de insisterer å forbli her på jorden for å lage faenskap og kvalme. :(

 

 

Har du det bra Graavik?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
graavik skrev (2 minutter siden):

Tenk på deg selv før du poster. Ikke alle er som deg :)

Det har du rett i. Men hør på hva du sier da. Du ønsker folk døde Graavik. Du sier at folk du er uenige med er farlige og bør drepes. Temmelig anderledes enn hva jeg eller andre her på forumet mener og sier. Kanskje du ikke mener det, og det blir sagt i affekt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
38 minutes ago, Oddvardm said:

Det har du rett i. Men hør på hva du sier da. Du ønsker folk døde Graavik. Du sier at folk du er uenige med er farlige og bør drepes. Temmelig anderledes enn hva jeg eller andre her på forumet mener og sier. Kanskje du ikke mener det, og det blir sagt i affekt?

Niks. Bra forsøk fra deg da :)  Jeg ønsker ingen folk døde. Jeg ønsker at alle udugelige folk skal stå for dritten de spyr ut :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...