Gå til innhold

Trump-supportere stormer Capitol


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
graavik skrev (8 minutter siden):

Bare slutt. vær så snill. Ingen vil savne deg :)

Graavik. Du skjønner ikke at det slike som deg som gjør at jeg er her. Folk med et snevert livssyn, dogmatiske holdninger og miltæristiske meninger er grunnen til at jeg gidder å snakke med deg. Du er hva en kan kalle, en politisk motstander. Og en ting skal du og alle som er som deg vite; at du vil ha meg på tråden med en gang du uttaler deg. Beklager å si det, men forespørselen din er avslått.

Endret av Oddvardm
  • Liker 4
Lenke til kommentar
graavik skrev (7 minutter siden):

kan du ikke heller gjøre narr av deg og dine likesinnede slik at vi kan le av dere? :)

 

Hva er det med ordet 'debatt' du ikke forstår? Hvis du vil ha en slik så må du ha noe å si. Så langt har du ikke sagt så mye som er verd å svare på annet enn den orvekslingen vi har nå. Og den er helt i grøfta spør du meg. Fortell hvem du er Graavik, og de meningene du står for. Og med mindre svovel enn hva du ellers bruker. Kanskje du får igang en 'debatt'.

Endret av Oddvardm
  • Liker 2
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Oddvardm said:

Hva er det med ordet 'debatt' du ikke forstår? Hvis du vil ha en slik så må du ha noe å si. Så langt har du ikke sagt så mye som er verd å svare på annet enn den orvekslingen vi har nå. Og den er helt i grøfta spør du meg. Fortell hvem du er Graavik, og de meningene du står for. Og med mindre svovel enn hva du ellers bruker. Kanskje du får igang en 'debatt'.

 Flott forsøk.  Ganske kvalmt og ekkelt. Men helt og totalt som forventet  fra trumpister som deg :) Kjør på!!

Lenke til kommentar
graavik skrev (2 minutter siden):

fra trumpister som deg

Der tar du fullstendig feil Graavik. Jeg er ikke en Trump fan, tverdt imot så er jeg imot Høyre ekstrem politikk (og venstre for den del). Jeg er ikke for militærisering og imot at pengefolk skal kunne lovlig rane folk og undebygge velferden vi har her i landet. Så der vil jeg hevde at du tar feil. Hva med deg? Hva synes du?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
On 10/3/2021 at 6:20 AM, Oddvardm said:

Hva med et eksempel, kan du gjenngi det?

Ok, sorry, om du mener du ikke har gjort det så er det godt mulig jeg forveksler deg med noen andre her i tråden: De folk som generelt støtter og unnskylder det avskyelige angrepet på kongressen så mye de kan. Det er fascisme.

Men gledelig er det å se at noen av de skyldige i angrepet etterhvert nå må stå til rette for hva de har gjort. Robert Scott Palmer kan se fram til mange år i fengsel for angrepet han var med på. Forbrytelsen hans har en strafferamme på 20 år men men han har inngått en avtale med påtalemyndighetene så det blir nok vesentlig mindre. Uansett vil han nå miste mange år av livet sitt pga. de mange skjebnesvangre valgene han tok den dagen, og pga. de valgene han tok tidligere som førte ham inn i en slik situasjon.
https://www.insider.com/man-pleads-guilty-throwing-extinguisher-at-officers-capitol-riot-2021-10

  • Liker 2
Lenke til kommentar
graavik skrev (2 timer siden):

Ok, sorry, om du mener du ikke har gjort det så er det godt mulig jeg forveksler deg med noen andre her i tråden: De folk som generelt støtter og unnskylder det avskyelige angrepet på kongressen så mye de kan. Det er fascisme.

Akseptert. Heller ikke uenig i det du sier om fasisme. Jeg vet at Bannon var en ivrig student av Mussulini og hans retorikk hvor en virkelihetsfjern beskrivelse av verden og dogmatisk/nasjonalistisk politkk fikk ham til makten.

USA står ikke i fare for å falle i samme fella. De fikk seg et skikkelig sjokk når Trump tok makta, men nå er hele samfunnet observange på faren som eksisterer med nasjonalisme & fasisme. Det vil ikke skje igjen tror jeg.

Lenke til kommentar
25 minutes ago, Oddvardm said:

USA står ikke i fare for å falle i samme fella. De fikk seg et skikkelig sjokk når Trump tok makta, men nå er hele samfunnet observange på faren som eksisterer med nasjonalisme & fasisme. Det vil ikke skje igjen tror jeg.

Man får anta og håpe det. Virker som faretruende mange ennå ikke har forstått faren. Tom. enkelte kongressmedlemmer som feks. "Marjorie Greene" fronter vel fortsatt narrativet om at det foregikk juksing under valget?

Endret av graavik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...