Gå til innhold

Flere hus tatt i jordskred i Gjerdrum


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Quakecry skrev (1 minutt siden):

Dem tar jo livet av seg selv om noe skjer? 

Nettopp. Kommentarene dine oser av mangel på empati.

I slike situasjoner reagerer vi alle ulikt. Man kan ikke stole på at vi alle tenker krystallklart i en sånn katastrofesituasjon, og at folk gjør vurderingene som er best for eget og andres liv og helse. Det er derfor vi har funksjoner i samfunnet som beskytter oss fra dette. 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, henrikwl said:

Ikke bare seg selv, det er jo det som er poenget. Hvis de setter i gang et skred igjen så kan det gå ut over overlevende som befinner seg andre steder, eller redningsmannskaper som holder på.

Det må kunne gå an å tenke bitte litte grann.

Tror nå ikke noen som går inn utløser et større skred. Uansett bør dem ikke få hjelp eller noe om dem velger å være idiot nok til å gå inn, skulle noe skje. Det er poenget. 

Lenke til kommentar
Just now, Snikpellik said:

Nettopp. Kommentarene dine oser av mangel på empati.

I slike situasjoner reagerer vi alle ulikt. Man kan ikke stole på at vi alle tenker krystallklart i en sånn katastrofesituasjon, og at folk gjør vurderingene som er best for eget og andres liv og helse. Det er derfor vi har funksjoner i samfunnet som beskytter oss fra dette. 

Hvorfor ha empati for folk som trosser flere advarsler? 

Lenke til kommentar
1 minute ago, Snikpellik said:

Det står i innlegget du siterer.

Jeg synes ikke folk som er idioter skal fortjene hjelp om dem trosser flere advarsler. 

Just now, henrikwl said:

Det vet ikke du noenting om, og det gjør heller ikke random idioter. Ekspertene vet derimot det, og de sier at folk ikke skal gå inn der akkurat nå.

Så da skal folk ikke få lov til det. Punktum.

 

Om dem velger å gå inn i et slik område tross flere advarsler og omstendighetene, så er det bare naturlig seleksjon om noe skulle skje. Da burde ingen hjelpe dem. 

Just now, Salvesen. said:

Det er ikke slik verden fungerer. 

Desverre.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, bshagen said:

@Quakecry Det du driver med nå er bare trist lesning og etterhvert veldig flaut. Vær så snill, gi deg mens leken er god

Jeg har da bare sagt at jeg synes idioter skal få som fortjent om dem velger å trosse advarsler. Da kan dem ikke klage om noe skjer. Er jo dere som fortsetter.

2 minutes ago, J!nx said:

@Quakecry

Det kan være en god ide å prosessere det sinnet du kjenner på nå, for å se om ikke det kan finnes noe annet som skjuler seg bakenfor.

Hobby-psykolog på forum? Er glad jeg. Liker bare ikke idioter.

2 minutes ago, henrikwl said:

Drit i dem. Det er alle de uskyldige som blir satt i fare av disse brødhuene som skal beskyttes.

Men er ikke alle uskyldige evakuvert? 

Lenke til kommentar
Just now, henrikwl said:

Ikke de som ligger levende begravet i vrakrestene, og ikke rednings- og oppryddingsmannskapene som jobber der. De er avhengig av at ikke egoistiske løkskaller driver og romsterer rundt i et ustabilt rasområde.

Og derfor om de da velger å trosse flere advarsler så arrester dem da vel? Tvangssende dem vekk. De går vell bare inn i sine egne hus som ikke står i selve raset heller.

1 minute ago, J!nx said:

 

Eplet faller som regel ikke langt fra stammen

Du hadde ikke mye å tilføye skjønner jeg. 

Lenke til kommentar
Just now, henrikwl said:

Endelig er vi enige om noe. Hvis folk ikke klarer å innrette seg etter beskjeder de får så får de sperres inne.

Enige har vi vært hele tiden. Jeg mener bare at folk som er idioter og trosser advarsler gang på gang fortjener faren dem kan utsettes for potensielt. Selvfølgelig fortjener ikke andre folk å lide. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...