Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er jeg evig singel -gutt 25 år


Gjest Slettet+1238

Anbefalte innlegg

Heradon skrev (1 time siden):

*kremt* Du overanalyserer, og du går rett i forsvarsmodus. Mangel på selvinnsikt står ofte i veien for å finne seg dame/damer. Betula gjorde en god analyse utifra den informasjonen vi har her. Husk at Betula aldri har sagt at du har borderline.

Takker for det! Mente godt, det gjorde jeg. Kommer til å være ærlig å direkte, som om en klient skulle sutte i stolen foran meg å bedt om veiledning. Haha! Var ikke meningen å gjøre TS opprørt, men sanne farger kom virkelig ut.

Gavekort skrev (55 minutter siden):

Du høres sint, ambivalent og utmattet ut. Jeg tror du utstråler litt andre ting enn det vi kan oppfatte over et forum.

Backer den.

Windsofmarch skrev (45 minutter siden):

Du får svært god tilbakemelding fra Betula og flere andre her. Hvis reaksjonen din her inne speiler oppførselen din utad, håper jeg du forblir singel.

Takk for det, det setter jeg pris på. Enig i at det er mange konstruktive svar her, og hvis man ikke vil ha innspill burde man heller ikke oppsøke ett diskusjonsforum hvor prinsippet er at alle skal kunne få spille inn. 

Til TS: Hvis du virkelig tar det så seriøst at du kastes av når du setter øynene dine i bokstaver satt sammen på en skjerm i tryggheten av ditt eget hjem står jeg enda sterkere for det jeg sa, om det var mulig.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uffameg, dette ser ikke bra ut. Sist jeg leste eller hørte slikt snakk, var massakren i Isla Vista i 2014 utført av Elliott Rodger. Du minner veldig mye om han i måten du "sutrer" på.

"Alt var kvinner sin feil. Dem ville bare ha bad boys, og ikke en snill og god gutt som han." Grow some balls and be a man!

Endret av TwoFace
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
22 hours ago, HenrikLK said:

Men hver gang jeg prøver å spørre ei jente om det kan bli mere mellom oss, sier hun bare at hun er så usikker på hva hun vil eller at hun er stressa for tiden og ikke har tiden til et fast forhold, eller at hun må prosessere det som har skjedd etc, det er ikke noe enkelt det der.... Jeg vet at å få "nei" av ei jente når man spør om en ny date er mer regelen enn unntaket, derfor sørger jeg alltid for å møte mange damer, i det kristne miljø, på jobben, diverse musikalske miljøer jeg er aktiv i, men har helt gitt opp, jeg hadde ikke trodd at jeg skulle bli en taper i samfunnet.

Det er ikke du som skal spørre jentene om disse tingene - det er jentene som skal spørre deg. Dersom de er interesserte, kommer de til å gjøre det klart. Og dersom de ikke gjør det, bør det ikke spille noen rolle for deg (fordi du har andre alternativer). Ved å være den som jager oppnår du ingenting annet enn å gjør deg selv mindre verdt i deres øyne, fordi du da kringkaster til omverdenen at du ikke har andre alternativer. Ingen konkurranse = ingen tenning for jenters vedkommende. Derav responsen du får.

Forøvrig er dette en helt normal læringsprosess - spesielt for menn i tenårene og starten av (og gjerne hele) tjueåra. Det er ikke noe som gjør deg til en "taper i samfunnet", eller en avviker på noen som helst måte. Dessuten har du i hvert fall 10 år til før din samlede seksualmarkedsverdi er på topp, så det er like greit at du ikke binder deg til noe nå når du mest sannsynlig kan hanke inn noe bedre om 10 år. Derfor bør du heller ikke stresse med dette på nåværende tidspunkt, men heller anse det hele som en form for trening. At du ikke oppnår ønsket resultat underveis i prosessen spiller egentlig ingen rolle. Det er læring i det å feile også. Den bekymringen kan du heller ta dersom det ikke har blitt noen bedring etter at du har bikket 30.

 

22 hours ago, HenrikLK said:

Jeg gjør mye sosialt, men oppfører meg alltid bare som en Mr. nice guy, og det er ikke en vinnersak, det vet jeg. Jeg bestemmer meg hver uke for å skjerpe meg, og tørre å være litt tøffere i språket og i måten jeg er på, men får det aldri til.

Det er ikke dette det handler om. Det finnes ingen regel som sier du må være "røff", eller inneha noen annen veldig spesifikk personlighet for å lykkes med jenter. De liker forskjellige personligheter de også. Det det handler om er en mer overordnet greie, hvor du respekterer din egen tid og oppmerksomhet, og ikke selger den unna billig for å tekkes jenter. Du må ha overskuddsmentalitet - d.v.s. du kan til enhver tid "take it or leave it". Har du det, ordner detaljene seg selv, og da trenger du ikke en smørbrødliste over "gjør sånn og sånn". Per nå har du underskuddsmentalitet, og tenker som om det er du som skal kvalifisere for dem. Men det skal være motsatt: Det er de som skal kvalifisere for deg, for din tid og oppmerksomhet er ganske enkelt mer verdt enn deres. Og selger du den unna billig, forteller du dem bare at din tid og oppmerksomhet er lite verdt. Litt pupp så er du der, liksom. Det er turn-off.

Hvis du lider av "Nice Guy Syndromet", foreslår jeg at du plukker opp denne boka:

https://www.amazon.com/No-More-Mr-Nice-Guy/dp/0762415339

 

22 hours ago, HenrikLK said:

Jeg føler selv at jeg ikke har mange karakteristika som forbinder meg med gutta som detter igjennom og aldri blir gift og aldri får seg familie. 

Disse er også stort sett helt normale menn som henger fast i en blåpille-verden som forsvant med den seksuelle revolusjonen på 60-tallet. Og det er akkurat like forståelig at de gjør det som at du gjør det, ettersom det fortsatt er dette virkelighetssynet som dyttes inn i hjernene på unge menn via pop-kultur. De er ikke nødvendigvis lite fysisk attraktive, eller mislykkede i livet ellers. De er stort sett bare håpløse romantikere, og det er det som er noe av problemet. Husk at det var menn som oppfant romantikk - ikke kvinner. Standard-synet på romantikk er sånn sett bare et uttrykk for hvordan menn skulle ønske at kvinner var skrudd sammen, og derfor en dårlig rettesnor for hva som vil bringe suksess og hva som ikke gjør det.

22 hours ago, HenrikLK said:

Til dere jenter, har dere noen tips til hvordan jeg kan bli mere meg selv i sosiale settinger, evt om det finnes sosiale areaner med jenter som liker rolige og snille gutter (tviler på at de finnes). Jeg føler jeg har så mye å by på for en potensiell partner, men det er blir bare aldri sett.

Aldri spør jenter hva de vil ha, for du vil aldri få gode råd som faktisk fungerer. Deres instinkt er å gjøre deg til "reserveløsning" dersom de uansett ikke er tent på deg i utgangspunktet. Dette kommer av at kvinner har et relativt smalt forplantningsvindu, og har det derfor som en del av sin underbevissthet å sørge for at det finnes nødløsninger der ute for når tiden begynner å bli knapp. Så dersom du spør kvinner om råd om disse tingene, vil du bare oppnå å bli han som konsekvent blir "vennesona", og som sitter og venter på at det endelig skal bli din tur. Når kvinner slenger beskjeder ut i eteren om "hvordan menn skal og bør være", er det som regel betaen de henvender seg til - ikke alfaen. Spør heller menn med litt erfaring. I det hele tatt, sørg for å ha et nettverk av menn som du er venner med og kan dele erfaringer med. Ikke ha masse "jente-venner" og sånn. Være på vennskapelig fot med, ja, men de virkelige vennene dine vil alltid være andre menn.

 

22 hours ago, HenrikLK said:

Det eneste jenter vil ha er alfa-menn og bad boys som er utro og behandler jenta dårlig. Jeg er rett og slett for redd for jenter og i sosiale settinger generelt, og jeg vil løse dette, eller det forsent nå? Hva tenker dere?

Både ja og nei. Det stemmer at jenter vil ha alfaen, men det du beskriver er en parodi på en alfa. Det er plenty av alfaer der ute som er genuint bra fyrer. Alle jeg noen ganger har kjent som virkelig har draget har også vært menn med gode personligheter - virkelig gode personligheter, velmenende, snille og greie, hele pakka. At de er rundbrennere får nå så være, det er mer et spørsmål om muligheter enn noe annet. Det er lett for menn med få og dårlige alternativer å sitte og dømme, som om ikke de også skulle ønske de hadde fri tilgang til ubegrenset seksualitet. Det er betaens seksualstrategi å dømme andre menn, og det er en dårlig strategi som jenter ser tvers igjennom - d.v.s. de gjenkjenner det i sin underbevissthet som seksualstrategien til noen av lav seksualverdi.

At jenter vil ha "bad boys" er forsåvidt sant, men det er en sannhet med mange modifikasjoner. Det de vil ha er noen av de kvalitetene en såkalt "bad boy" typisk innehar (se igjen avsnittet om overskudds- og underskuddsmentalitet). De er ikke ute etter drittsekker, bare noen som er mentalt autonom. Drittsekker er ofte nettopp det, mentalt autonome, men det betyr ikke at du må være en for å inneha den samme kvaliteten, eller at det er selve drittsekkfaktoren som er tiltrekkende for jenter.

22 hours ago, HenrikLK said:

Hva tenker dere?

Du skal aldri gjøre kvinner - eller noen spesifikk kvinne - til sentrumet av ditt liv, din lykke og din selvfølelse. Tenk mer på det som at de skal være et supplerende tillegg til ditt liv. Det er de som skal tre inn i din ramme, ikke du som skal tre inn i deres. Det høres kanskje mannssjåvinistisk ut å si det, men faktum er at du uansett ikke vil lykkes ved å tenke rundt dette på noen annet måte. Så aksepter det, og ta det for det det er. Da gjør du også dem en tjeneste, for de ønsker jo også å like deg på den måten. De du går på date med ønsker å like deg, de ønsker at det skal kile litt i livmoren. Så hjelp dem med det. 

22 hours ago, HenrikLK said:

Mvh,

Mr nice guy - evig singel

Godt at du gjenkjenner noe av problemet her i hvert fall. Det er en god start. Neste steg er å prøve å finne roen, rett og slett trene på mentaliteten din. Det er ingen skam å måtte trene på disse tingene her, akkurat som med hva som helst annet her i livet. Dersom du lett henger deg opp i en spesifikk jente, kan f.eks. et godt tips være å date flere på en gang, ha en liten rotasjon gående og bygge overskuddsmentalitet på den måten. Og så er det viktig at du gjør de tingene i ditt liv som gjør deg lykkelig, og som her helt uavhengig av jenter. Bygg livet ditt som om du ikke har plass til jenter, og se heller på det som en bonus de gangene det er verdt det å lage litt plass. Alt dette er med på å bygge overskuddsmentalitet. Det verste utgangspunktet du kan ha er når du ikke er fornøyd med livet ditt, og så skal liksom det å få en kjæreste fikse alt og gjøre deg lykkelig. Det blir fort en selvforsterkende ond sirkel som kan være vanskelig å bryte ut av, en hvor du blir mer og mer desperat - og ditto mindre og mindre attraktiv. Målet bør være å gi en større f..., og implementere de tingene i livet ditt som bidrar til nettopp det. 

Endret av AntonMarkmus
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar

Her var det mye spydige svar, montro om dere hadde svart det samme om det var ei dame som hadde lagt ut noe lignende ?

Jeg har selv 2 kamerater som er evig singel, hvorfor de blir valgt bort er ikke godt å si, begge 2 er flotte karer som nok hadde blitt utmerkede fedre om de fikk sjansen, samtidig ser jeg en haug med gjennomsnitts damer som også er evig singel, det virker som de priser seg ut av markedet og er mer opptatt av å henge i dumme jentegjenger som nå virker å vare livet ut, mye barnslige damer der ute, så drømmer de om en uoppnåelig mr big som aldri kommer mens de faktisk kunne fått seg en livspartner om de valgte noen som lå på samme standard i attraktivitet.

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
unicorndeath skrev (4 minutter siden):

Her var det mye spydige svar

Ja, og de aller fleste av dem er det TS selv som har stått for, så at han sliter med å finne tilknytning til mennesker er ikke rart basert på sånn han har fremstått her i tråden.

Hele måten han (og til dels du i resten av innlegget ditt) argumenterer på henger tett sammen med personlighetstrekk som er frastøtende på de aller fleste mennesker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvis man ikke klarer å skaffe seg dame eller partner, så har man 2 valg... Enten kan du skylde på alle andre eller så kan du skylde på deg selv. 

Den ene av de to valgene kan faktisk gjøre at man gjør de nødvendige forandringer som skal til for å få seg dame, dere står fritt til å gjette på hvilket av de. 

Det finnes også ett tredje alternativ såklart, men det blir dyrt i lengden. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest ee828...f55

Du har jo allerede et betenkelig kvinnesyn når du påstår at "alle" jenter vil ha en bad boy og alfa. En av mine største dealbreakere er menn med dårlig kvinnesyn (og du skulle bare visst hvor mange som har det), og jeg mista tråden når jeg kom til den delen av innlegget ditt. Resten høres jo helt greit ut. Du er bare 25 år, slik som meg - men jeg er kvinne. Jeg tror også jeg kommer til å forbli evig singel fordi jeg ikke er attraktiv og fordi jeg er psykisk syk. Men noen menn påstår at siden jeg er kvinne så vil jeg få kjæreste uansett. Ingen som tenker over hvordan kvaliteten på dette forholdet kan være, dessverre. Det er ikke slik at man tar til takke med hvem som helst bare fordi man er kvinne, eller fordi man ikke er på toppen av rangstigen. 

Mange kvinner verdsetter lojalitet og ærlighet. To kvaliteter som i dagens samfunn er svært sjeldne. Jeg har aldri møtt en mann med disse kvalitetene, men jeg håper virkelig at han finnes der ute. Jeg har møtt plenty av menn som sier at de er lojale og ærlige, men som i hverdagen viser det stikk motsatte. Handlingene dine sier mer enn ord, det hjelper ikke si en ting og så gjøre noe annet. 

I motsetning til deg har jeg ikke gitt opp håpet helt, og velger å ikke dra alle menn under en kam. Ikke gi opp håpet og fortsett å date. Møt andre kvinner. Speil deg i dem, prøv ulike taktikker, by på deg selv. Det er viktig at man er som man er og om du er en snill fyr så er det ikke vits i å leke bad guy. 

Anonymous poster hash: ee828...f55

Lenke til kommentar
Brulejus skrev (14 timer siden):

Det var den konklusjonen jeg dro etter å ha vært på Sukker en stund.

Årsaken til at jenter er singel? De bruker all tiden sin (tilsynelatende) på å gå lange fjellturer og turer i skog og mark. Heldigvis fikk jeg napp hos den ene som ikke hadde dette i profilen sin.

Samboeren min har mange venninner, hvor den ene hobbyen de har er turer i fjellet eller andre friluftsaktiviteter. Alene, eller sammen med en venninne. Har aldri tenkt over det før, men du er kanskje inne på noe. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
HenrikLK skrev (19 timer siden):

Jeg er en gutt i midten av tyveårene, som mener jeg har mye å tilby en potensiell kjæreste. Men hva hjelper vel det når jeg bare oppfører meg som en snill gutt hele tiden? Jeg har lett hjernen rundt for å finne noe positivt å skrive her, og tror da jeg har funnet noe også. 

 

Situasjonen er altså følgende, og vi kan ta det positive først: Jeg er i vennegjengen omtalt som veldig snill og omtenksom, jeg er 186 høy, slank og holder meg godt, jeg oppfyller mensa-kravene med glans og har 5-årig universitetsutdannelse og en stabil jobb, god lønn og økonomi, egen leilighet og bil. Venninnene mine omtaler meg som en av de snilleste guttene de kjenner og masse å gi en potensiell kjæreste, og sier at jeg er et varp for enhver jente, men får avslag etter avslag etter avslag...... I tillegg har jeg hørt at jeg har gode kommunikasjonsferdigheter, slik at diskusjoner med andre omtrent aldri (tror ikke det har hendt til nå, men det kan jo sikkert skje engang) utarter seg til krangler. Ellers kan jeg ha samtaler om det aller meste (alt fra psykiatri til Darwin og skipsbygging) og fortsatt ha noe vettungt å komme med, og mange jenter setter altså pris på mitt selskap på den måten. Men hver gang jeg prøver å spørre ei jente om det kan bli mere mellom oss, sier hun bare at hun er så usikker på hva hun vil eller at hun er stressa for tiden og ikke har tiden til et fast forhold, eller at hun må prosessere det som har skjedd etc, det er ikke noe enkelt det der.... Jeg vet at å få "nei" av ei jente når man spør om en ny date er mer regelen enn unntaket, derfor sørger jeg alltid for å møte mange damer, i det kristne miljø, på jobben, diverse musikalske miljøer jeg er aktiv i, men har helt gitt opp, jeg hadde ikke trodd at jeg skulle bli en taper i samfunnet.

 

Jeg gjør mye sosialt, men oppfører meg alltid bare som en Mr. nice guy, og det er ikke en vinnersak, det vet jeg. Jeg bestemmer meg hver uke for å skjerpe meg, og tørre å være litt tøffere i språket og i måten jeg er på, men får det aldri til. Det er snart 2 år siden jeg ble singel, og jeg er alvorlig redd for å at jeg kommer til å ende som evig singel etter mitt første forhold som gikk i dass pga kulturelle årsaker (hun var sør-koreaner), slik mange menn gjør. Jeg føler selv at jeg ikke har mange karakteristika som forbinder meg med gutta som detter igjennom og aldri blir gift og aldri får seg familie. 

 

Til dere jenter, har dere noen tips til hvordan jeg kan bli mere meg selv i sosiale settinger, evt om det finnes sosiale areaner med jenter som liker rolige og snille gutter (tviler på at de finnes). Jeg føler jeg har så mye å by på for en potensiell partner, men det er blir bare aldri sett. Det eneste jenter vil ha er alfa-menn og bad boys som er utro og behandler jenta dårlig. Jeg er rett og slett for redd for jenter og i sosiale settinger generelt, og jeg vil løse dette, eller det forsent nå? Hva tenker dere?

 

Mvh,

Mr nice guy - evig singel

Har du møtt jenter via venners venner eller venners kjæreste? Ser selv at når jeg og samboer introduserer folk for hverandre, hvor vi kjenner begge parter fra før, så blir det ofte god kjemi. 

 

Har du hatt noen forhold tidligere? 

Lenke til kommentar

Enda ett tips til deg som leter etter dame; drit i å søke bekreftelse fra omgivelsene dine, styrk deg fra innsiden. Jobb også med de sinneutbruddene du har vist her, kan se for meg at det er like sjarmerende som det er å lese enkelte innlegg fra deg. Sjarmis.

Endret av Betula
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det noen av dere som egentlig kjenner trådstarter personlig ?
Jeg reagerer på at mange av dere går i full incel alarm modus og anklager han å være en potensiell massemorder, snakk om mistenkeligjøring !

Om det er slike holdninger menn som sliter med ensomhet blir møtt med i 2020 så er det ikke rart at så mange velger å ta livet sitt.

Endret av unicorndeath
  • Liker 2
Lenke til kommentar
unicorndeath skrev (4 minutter siden):

Er det noen av dere som egentlig kjenner trådstarter personlig ?
Jeg reagerer på at mange av dere går i full incel alarm modus og anklager han å være en potensiell massemorder, snakk om mistenkeligjøring !

Om det er slike holdninger menn som sliter med ensomhet blir møtt med i 2020 så er det ikke rart at så mange velger å ta livet sitt.

Er det noe konkret du mener er uberettiget og lite konstruktivt?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
unicorndeath skrev (4 minutter siden):

Ja det at folk mistenker han å være en potensiell massemorder

Det du kaller "folk" var én sidesliggende ytring. Det gir ikke deg et grunnlag til å avblåse alle andre som hysteriske som om vi ikke prøver å svare på akkurat det TS spør om, uansett om han liker svaret eller ei.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
unicorndeath skrev (10 minutter siden):

Ja det at folk mistenker han å være en potensiell massemorder

Regner med at du sikter til min kommentar. Selvsagt gjør jeg ikke det. Les over hva jeg skrev én gang til.

Jeg siterer for deg her. "Du minner veldig mye om han i måten du "sutrer" på." 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
TwoFace skrev (1 minutt siden):

Regner med at du sikter til min kommentar. Selvsagt gjør jeg ikke det. Les over hva jeg skrev én gang til.

Jeg siterer for deg her. "Du minner veldig mye om han i måten du "sutrer" på." 

 

Ergo du mener at trådstarter minner deg om en massemorder, slutt å snakk rundt grøten, du vet hva du hintet til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
unicorndeath skrev (7 minutter siden):

Avsideliggende my ass, det er lett å lese mellom linjene hva endel av dere mener, at selv moderatorer som deg ikke stepper inn å korrigerer tyder på at man sliter med en ukultur her på forumet.

Når man "leser mellom linjene" så er det lett å projisere sine egne følelser og bli så sint som du selv ønsker. Det er ingen her som sier at TS er en voldelig incel. De aller fleste svarene her er forskjellige subjektive meninger om TS sitt perspektiv på ting, i et forsøk på å gi konstruktiv kritikk, noe det er nok av.

Endret av Gavekort
  • Liker 5
Lenke til kommentar
unicorndeath skrev (Akkurat nå):

Ergo du mener at trådstarter minner deg om en massemorder, slutt å snakk rundt grøten, du vet hva du hintet til.

Jeg tror jeg vet bedre selv hva jeg ville frem til, enn deg! Jeg mener at sutringen ang at damer bare vil ha bad boys og ikke snille gutter som han, minner om uttalelsene til nevnte person, ja. Men det er visst vanskelig for å deg å skille person og uttalelser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...