Gå til innhold

PlayStation 5: Bestilling, levering, forsinkelse og fortvilelse - Frakt og lagerstatus


Gjest Slettet-404071
Melding lagt til av Evil-Duck

Diskusjon om scalping, skryting av sin egen scalping eller scripting for å få tak i konsoller skal ikke diskuteres i tråden her.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
LordM8YT skrev (1 minutt siden):

Alle mine koder blir gitt vek. Tar dem kun i mot.

Ja kudos, som aznor sa!😉👏 Hvis jeg ender opp med ekstra kode når jeg til slutt får tak i Ps5, skal jeg definitivt gi bort kode i forumet her selv👍
 

Vi må gjøre det vi kan for å ødelegge for scalpere😎👍

  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 minute ago, LordM8YT said:

So what. Driter i pengene. De må uansett betale for konsollen selv..

Det er jo det jeg mener! Oljebarna trenger ikkje penger, de har nok :D

Vil fortsatt takke denne tråden her for PS 5 jeg kjøpte for noen uker siden. Konge tips :)

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Quakecry skrev (4 timer siden):

Gi den til @gundog så han kan glede seg selv og kidden. De fortjener det. 

Takk for omtanken. Tenkte helst jeg skulle prøve å få kjøpt en standard utgave, men fint at du tenkte på meg uansett. Vi har aldri hatt noen Playstation før så jeg tenkte kanskje vi med et diskdrev sto litt friere til å kunne spille noen eldre PS spill også? (Mulig det er meg som er litt gammeldags i tankegangen her). 

Vi får bare være litt tålmodige tenker jeg - og i mellomtiden skal jeg forsøke å irritere meg så lite som mulig over de som soper opp konsoller og holder lyset på hos finn.no med vanvittig overprisede bokser. Klarer det nesten ;)

Lenke til kommentar

Fersk bruker her. Jeg regner med det ikke er flere koder igjen (digital), men ønsker likevel å dele min historie. Langt, men går i korte trekk på at jeg ikke har greid å skaffe en PS5 ennå.

Jeg har greid å dodge unna PS5 i flere måneder. Startet med at jeg la inn bestilling på Komplett i mai-20 på både series X og PS5. November kom, og jeg hadde ikke lyst på Series X etter å ha prøvd Series S på åpent kjøp, så jeg skulle kansellere Series X-bestillingen. Endte med at jeg slettet PS5-bestillingen isteden, noe som i følge Komplett var irreversibelt. Fikk dog tilsendt en ekstra Dual Sense-kontroller på lanseringsdagen...

I februar deltok jeg i en Knutsen og Ludvigsen-konkurranse arrangert av Platekompaniet, hvor førstepremien var PS5. Vant den ikke, men kom på en andreplass, med Knutsen og Ludvigsen-tegneblokk som trøstepremie. https://platekompaniet.no/vinnere---avsluttede-konkurranser/

Hørte så rykter om at Elkjøp og Power skulle på bukt med scalpere, så jeg meldte meg inn i begge kundeklubbene. Hørte fint lite fra den kanten i februar, helt til jeg leste i media at Elkjøp hadde delt ut rabattkuponger. Fant ut at jeg har slått av all mailvarsling. Klok av skade la jeg til varsling på Elkjøp og Power, men ingenting skjedde deretter, noe jeg erfarte da jeg tilfeldigvis sjekket  Power sin side 31.mars, dagen utlodningen var avsluttet.

I dag søkte jeg etter «PS5 restock Norge», og fant denne tråden. Der leser jeg innlegget som var lagt ut 10 minutter tidligere: PS5 på lager på netonnet! Selvfølgelig tomt, og måtte skifte t-skjorte etter å ha sølt kaffe i forfjamselsen.

12-åringen her hjemme er nok den som er ivrigst på å få PS5 i hus, men må innrømme jeg får blod på tann når man hele tiden greier å unngå den.

Har satt på push-varsling på alle innlegg i denne tråden, telefonen spammes av varslinger og batteriet tømmes, men håper det er verdt det, og at vi får tak i en PS5 før sommerferien. Litt gøy å se at prisen synker på Finn, men tror nok jeg kommer til å unngå kjøp derfra, med mindre den blir lagt ut til innkjøpspris.

Joakim

243A7D89-808C-4281-B306-D15364D3BFCE.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi er mange i samme båt @Jotta 😉Håper Ps5 kommer i hus for alle oss som mangler her snart.. Gleder meg til å få en maskin som yter mer, lager mindre støy og har raskere loadingtid. Gleder meg også til å kunne skru av mailvarsler og slutte å konstant ha faner til diverse nettbutikker åpne på mobilen..😂👍 

sist men ikke minst gleder jeg meg til å ikke måtte passe på å alltid ha «PS5 penger» stående på brukskontoen😅

 

NB: Tror ikke Series X nødvendigvis er et dårlig kjøp bare fordi du ikke likte Series S. Series S yter faktisk dårligere(!) enn PS4 Pro og den forrige Xbox-en om jeg ikke tar helt feil🤔!? 
Jeg kunne gjerne vurdert Series X selv om det ikke hadde vært for at jeg har et stort spillbibliotek på PS og liker Sony sine eksklusive spill👍 

Endret av Northnose
Lenke til kommentar
gundog skrev (2 timer siden):

Takk for omtanken. Tenkte helst jeg skulle prøve å få kjøpt en standard utgave, men fint at du tenkte på meg uansett. Vi har aldri hatt noen Playstation før så jeg tenkte kanskje vi med et diskdrev sto litt friere til å kunne spille noen eldre PS spill også? (Mulig det er meg som er litt gammeldags i tankegangen her). 

Vi får bare være litt tålmodige tenker jeg - og i mellomtiden skal jeg forsøke å irritere meg så lite som mulig over de som soper opp konsoller og holder lyset på hos finn.no med vanvittig overprisede bokser. Klarer det nesten ;)

Logisk tankegang kaller jeg det, ikke gammeldags 😛  Du er ikke låst til én butikk å handle dyre spill fra om du går for standard utgaven :) Meld deg inn i Elkjøp kundeklubb (hvem i tråden her er ikke medlem nå heh) og få 10% avslag på alle spill du kjøper. Du kan selvagt putte PS4 discer inni der og spille de også, og de finner man jo rimelig rundt om.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar
gundog skrev (9 timer siden):

Takk for omtanken. Tenkte helst jeg skulle prøve å få kjøpt en standard utgave, men fint at du tenkte på meg uansett. Vi har aldri hatt noen Playstation før så jeg tenkte kanskje vi med et diskdrev sto litt friere til å kunne spille noen eldre PS spill også? (Mulig det er meg som er litt gammeldags i tankegangen her). 

Vi får bare være litt tålmodige tenker jeg - og i mellomtiden skal jeg forsøke å irritere meg så lite som mulig over de som soper opp konsoller og holder lyset på hos finn.no med vanvittig overprisede bokser. Klarer det nesten ;)

Neste kode jeg får blir deres hvis du vil.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Bytter gjerne min Disc (Nidec vifte) med støyfri Digital (Delta/NMB vifte).
Jeg spanderer tusenlappen i mellom.
Holder til i Oslo.

FYI: Jeg har returblankett, og sak gående med gratis skifte av viften, men gidder ikke pakke og sende inn og 15-20 dager venting.
Maskinen fungerer strålende, er som ny, men har den klassiske "Nidec-støyen".
Kvittering fra Netonnet.

PM om interessant :)

Lenke til kommentar

Tror vi det kommer noen slipp i dag? Må vel snart begynne å mettes markedet nå? Er vel ikke sånn at alle nordmenn skal ha PS5🤣?

Jeg er alltid for sent ute selv. Nå føler jeg at hver gang jeg er inne på forumet her, så har det vært slipp et sted for kort tid siden. Hehe. 

Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
  • Uderzo gjenåpnet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...