Gå til innhold

PlayStation 5: Bestilling, levering, forsinkelse og fortvilelse - Frakt og lagerstatus


Gjest Slettet-404071
Melding lagt til av Evil-Duck

Diskusjon om scalping, skryting av sin egen scalping eller scripting for å få tak i konsoller skal ikke diskuteres i tråden her.

Anbefalte innlegg

Fefe skrev (17 timer siden):

Hvis det ikke er vanskelig å få tak i til veiledende pris så må du gjerne legge ved en lenke.

Bedre enn tidligere er det nok likevel. Jeg har tidligere fått tak i maskin selv etter forhåndsbestilling, men fikk ikke tak i til nevøen min da jeg fulgte med på levering rundt november-desember. Riktignok ikke fulgt med før jul, men søsteren min har ikke funnet noe. Vi kan ha hatt uflaks og ikke vært gode nok på å følge med. Det løser seg nok snart :)

Følg den tråden du fikk linket, så ordner dert seg nok raskt :) Folk er flinke til å legge ut når det er tilgjengelig.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter mye om og men bestilte jeg Playstation 5 fra elkjøp rett før jul. Fikk ordrebekreftelse, men når jeg logget inn sto det at de ikke kunne levere 18.jan likevel. Det til tross for at man fortsatt kunne bestille fra dem, noe jeg ser man enda kan. Har prøvd å kontakte dem både på chat (meningsløst som vanlig) og epost, men ikke fått svar.

Hva er greia her? Kan jeg forvente å få pakken ca 18.jan som fortsatt opplyst på linken jeg fikk på sms, eller er innlogget info mer korrekt? 7 grunker er allerede betalt, og jeg føler meg litt lurt her jeg sitter med null info eller svar over en uke etterpå.

Lenke til kommentar
Pangaea skrev (På 29.12.2022 den 18.07):

Etter mye om og men bestilte jeg Playstation 5 fra elkjøp rett før jul. Fikk ordrebekreftelse, men når jeg logget inn sto det at de ikke kunne levere 18.jan likevel. Det til tross for at man fortsatt kunne bestille fra dem, noe jeg ser man enda kan. Har prøvd å kontakte dem både på chat (meningsløst som vanlig) og epost, men ikke fått svar.

Hva er greia her? Kan jeg forvente å få pakken ca 18.jan som fortsatt opplyst på linken jeg fikk på sms, eller er innlogget info mer korrekt? 7 grunker er allerede betalt, og jeg føler meg litt lurt her jeg sitter med null info eller svar over en uke etterpå.

Gjorde akkurat det samme - men valgte betaling med Klarna så ingen utgifter ennå..

Er jo litt lureri når de holder på slik (kan levere da og da men så fort du handler får du beskjed om at de ikke kan levere alikevel).

At de ikke svarer henger nok sikkert sammen med julehøytiden. Regner med det blir litt mer fart fra mandag 2.januar av!

Lenke til kommentar
Xmir skrev (1 time siden):

Ja

Strålende, takk. Fikk nemlig svar fra Elkjøp om at de ikke trodde det var 1200, men hørtes ikke veldig overbevisende ut. Sikkert mye rart som jobber på disse support-tjenestene, og svaret var på svensk av en eller annen grunn.

La også merke til at på bildene på disse ulike butikksidene står det "CFI-1216A", som forhåpentligvis stemmer, men slike bilder kan også ofte være misvisende, Men jeg håper nå at du har rett og at det er 1200-serien for alle disse GOW-bundlene :) Det gir tross alt mest mening, siden den visstnok er "utgitt" i november 2022 ifølge "specs".

Jeg krysser vertfall fingrene for at det ikke blir forsinkelser nå, slik at jeg også kan få dette leketøyet i slutten av januar. Har ikke hatt en konsoll siden NES, og det er en stund siden! 😆

Lenke til kommentar
Spectre skrev (16 timer siden):

Nei, det har jeg ikke sjekket, men synes ikke det var noe problematisk støynivå.
Ser en enkelt vifte modell ved å ta av sidedekslene?

Meget lett å se om du popper av sidedekslene. Nidec (Som jeg har) har 17 blad, Delta (som vist nok er stille) har 23 blad. Har ikke hørt Delta selv da så min sammenlikning er mot andre konsoller og PS5en hører jeg markant during når jeg starter spill, mens Series Xen hører jeg svak viftelyd etter timer med spilling.

Lenke til kommentar
newman221 skrev (2 timer siden):

8 timer senere er det fortsatt mulig å bestille. Betyr det at markedet begynner å bli mettet, eller at Elkjøp har fått inn et ekstremt stort parti? 

Sony annonserte jo på CES at det nå er nok tilgang på konsoller. Så ja, markedet er «mettet» (eller at Sony har fått opp produksjonen på et slikt nivå at de klarer å møte etterspørselen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...