Gå til innhold

Flere Xbox Series X-konsoller har havnet på Finn.no


Anbefalte innlegg

-Shroom-Dustifier skrev (2 timer siden):

Det er vel ulovlig hvis jeg forstår loven riktig eller kanksje den ikke gjelder privatpersoner? 

https://lovdata.no/lov/1993-06-11-66/§2

Jeg klarer ikke se at det ikke er lov nei. Problemet er vel heller håndheving. Man kan vel ikke tvinge finn til å håndheve denme loven, da man må aktivere mer en en celle i hjernen for å koble loven til tilfellet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
SamHam skrev (4 timer siden):

Kan trygt si nye Demon's Souls virket fristende da det så ut som om fokus var på dark souls 3 kampsystem, men i senere oppdateringer har vel retningen gått mot det originale og mye treigere kampsystemet, som var greit ved lansering. Tviler på at det holder mål i disse dager, dessverre.

Er vel heller omvendt.

De har nå lagt til kampsystemer fra DS3, noe de ikke hadde tidligere. For eksempel kan du rulle i alle retninger.

Det de derimot har gjort, som får spillet til å virke tregere i trailere, er at de har redusert hvor mye skade fiendene tok, i forhold til den første traileren.

Lenke til kommentar
-Shroom-Dustifier skrev (17 timer siden):

Det er vel ulovlig hvis jeg forstår loven riktig eller kanksje den ikke gjelder privatpersoner? 

https://lovdata.no/lov/1993-06-11-66/§2

Du har nok rett i at dette ikke gjelder privatpersoner. For salg mellom privatpersoner er det kjøpsloven som gjelder, og den er ikke spesielt streng. For salg fra butikker er det forbrukerkjøpsloven som gjelder.

Usikker hvem denne loven gjelder for (de fleste lover har et punkt om dette under første paragraf), men det virker som den er ment for å hindre prissamarbeid mellom butikker og leverandører. Men uansett er den avhengig av at det på forhånd settes en lovlig grense.

Lenke til kommentar

Jeg måtte dessverre kjøpe via Finn.no! Liker det ikke, men når Power ikke klarer å levere noe til release date i det norske markedet, klarer jeg rett og slett ikke vente. Hadde gledet meg for mye....Ikke tror jeg på kommunikasjonen Power sender ut lenger heller da jeg først fikk info om at den skulle komme 11 november, deretter mulig i slutten av november, men de kunne ikke love noe.

Ikke stolt av det, men det er kjiipt å ha betalt for en vare og ikke få den til riktig tid. Jeg lover selv å selge series X'en når den kommer fra Power til en anstendig pris...

Lenke til kommentar
-Shroom-Dustifier skrev (På 11.11.2020 den 13.39):

Det er vel ulovlig og drive med dette hvis jeg forstår loven rett.

https://lovdata.no/lov/1993-06-11-66/§2

Prisen er ikke urimelige all den tid det faktisk er et marked for det. I følge din logikk ville det da for eks ikke vært lov å selge et samlerobjekt til flere ganger prisen man kjøpte det for, eller bolig. Heller ikke uvanlig at elektronikk selges over disk med mangegangen av innkjøpsprisen i avanse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...