Gå til innhold

President Bidens regjeringstid


Anbefalte innlegg

Biden har altså mistet all støtte fra venstresiden (Progressives). På et (1) døgn har han gått fra $15 i minstelønn, bombet Syria, ingen reaksjon på at en Journalist med permanent opphold i USA ble drept og partert (??) og snytt folk fra $2000 til $1400. Biden er hva han er. En massiv feilsatsning fra Demokratene og nå har han lagt grunnlaget for å tape mid term valget i 22. Han er desverre en senil idiot som ikke vet konsekvensene av sine handlinger. Her er reportasjen fra 'The Hill'.

Endret av Oddvardm
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Oddvardm skrev (28 minutter siden):

Biden har altså mistet all støtte fra venstresiden (Progressives). På et (1) døgn har han gått fra $15 i minstelønn, bombet Syria, ingen reaksjon på at en Journalist med permanent opphold i USA ble drept og partert (??) og snytt folk fra $2000 til $1400. Biden er hva han er. En massiv feilsatsning fra Demokratene og nå har han lagt grunnlaget for å tape mid term valget i 22. Han er desverre en senil idiot som ikke vet konsekvensene av sine handlinger. Her er reportasjen fra 'The Hill'.

 Uansett hva Biden gjør så mister han støtte fra en gruppe eller side.  Fornøyer han progressives så mister han støtte fra moderate og omvendt. Jeg er sikkert Biden ville ønske å ansette deg fordi du ser ut til å vet helt sikkert hva han burde gjøre til å vinne valgene. Hvis bare politikk var så svart- hvit!

Endret av jjkoggan
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (2 minutter siden):

 Uansett hva Biden gjør så mister han støtte fra en gruppe eller side.  Fornøyer han progressives så mister han støtte fra moderate og omvendt. Jeg er sikkert Biden ville ønske å ansette deg fordi du ser ut til å vet helt sikkert hva han burde gjøre til å vinne valgene. 

Han trenger ikke å ansette meg JJ, han bare hente en person fra gata og sjangsen for at han ville truffet rett ville vært 73%. Jeg er overbevist om at han tenker at for å få hjulene igang etter at COVID er over så vil han ha flest mulig i  arbeid. Han vil oppmuntre de statene som vil til å heve lønna, men vil ikke tvinge dem. Han håper også at med å la statene avgjøre så vil han finne støtte i Senatet. Men det vil han aldri få. Sjekket du CPAC? Hørte du på alt som ble sagt der? Biden forstår ikke hvor alvorlig situasjonen er. Han lever i la la land. 

Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (6 minutter siden):

Han trenger ikke å ansette meg JJ, han bare hente en person fra gata og sjangsen for at han ville truffet rett ville vært 73%. Jeg er overbevist om at han tenker at for å få hjulene igang etter at COVID er over så vil han ha flest mulig i  arbeid. Han vil oppmuntre de statene som vil til å heve lønna, men vil ikke tvinge dem. Han håper også at med å la statene avgjøre så vil han finne støtte i Senatet. Men det vil han aldri få. Sjekket du CPAC? Hørte du på alt som ble sagt der? Biden forstår ikke hvor alvorlig situasjonen er. Han lever i la la land. 

Du vet helt sikkert!  Fantastisk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (11 minutter siden):

Du vet helt sikkert!  Fantastisk!

Det jeg vet er at neste valgsyklus kommer det to partier på venstre fløyen. De Grønne og The peoples party. Så kommer det kanskje et parti til på høyre siden, men etter å ha hørt CPAC fantastene med T.Cruz i spissen så tror jeg at Republikanerne holder sammen. Så blir de støttet av et mer radikalisert høyre enn noengang før. Og da JJ kommer de til å marsjere.

Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (8 minutter siden):

Det jeg vet er at neste valgsyklus kommer det to partier på venstre fløyen. De Grønne og The peoples party. Så kommer det kanskje et parti til på høyre siden, men etter å ha hørt CPAC fantastene med T.Cruz i spissen så tror jeg at Republikanerne holder sammen. Så blir de støttet av et mer radikalisert høyre enn noengang før. Og da JJ kommer de til å marsjere.

Helt sikkert igjen!  Hvis bare alle kunne vært så flinke!

Min erfaring er at det er umulig å spå hva som skjer i politikk med stor sikkerhet, men jeg er glad for deg og dine fantastiske evner!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (19 minutter siden):

Helt sikkert igjen!  Hvis bare alle kunne vært så flinke!

Min erfaring er at det er umulig å spå hva som skjer i politikk med stor sikkerhet, men jeg er glad for deg og dine fantastiske evner!

La oss få høre hva du mener da JJ! Vi hører aldri fra deg og xRun hva dere tror kommer til å skje. Kanskje du er for at minstelønna som har stått stille i snart 10 skal fortsette å være der den er. Du tenker kanskje at dere ikke skal ha noen endringer og heller bare leve som dere gjør nå? USA synker på alle kvalitetsmålene som tenkes kan. Levevilkår, fattigdom, sosial mobilitet, valg deltakelse (2020 var et unntaksår, men fremdeles lavt), utdannelse alle metriks du kan finne viser nedover. Men du vil vel kanskje bare ha det slik?

Her kan du høre Saagar Enjeti fra 'The Hill' snakke om hva GOP risikerer kanskje du er mer ening i hva han mener. Han er jo tross alt en Republikaner.

Endret av Oddvardm
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skulle akkurat til å nevne det samme, Oddvar.

60% av republikanske velgere er for stimulus (og sansyneligvis hadde enda fler vært det om de forstod deres eget beste), men 0% av representantene deres stemte for.

Jeg synes det er utrolig merkelig at ikke amerikanere merker seg dette bedre og starter både et tredje og et fjerde parti. Men topartisystemet er nå historisk upopulært nettopp fordi fler og fler biter seg merke i at det er noe galt med det, og at man faktisk styres ovenfra og ned av næringsinteresser som dingler sosiale kulturstridstema foran dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ganske vilt at ingen av republikanerne stemte for Covid-krisepakka til Biden ja, men det sier alt om at partipolitikk tydeligvis går foran uansett hvor krise det er. Alle meningsmålinger i det siste viser at en svært stor majoritet amerikanere støtter pakka, inkludert de fleste republikanske velgere. Det handler om så mye mer enn stimulus checks også, det er snakk om å få barn tilbake i skolen, vaksinedistribusjonen, sykepenger, arbeid med å analysere og slå ned muterte virus, øke testingen, sporingen, sørge for mat til folk, kutte barnefattigdom osv.

Synd ikke Biden lykkes med å inkludere $15 i minstelønn i pakka nå, men det kommer opp igjen. Han kommer ikke til å gi seg på den. Synes noen av argumentene fra enkelte republikanske senatorer mot heving av minstelønn er på grensa til sprø. 

Sitat

Jeg synes det er utrolig merkelig at ikke amerikanere merker seg dette bedre og starter både et tredje og et fjerde parti. Men topartisystemet er nå historisk upopulært nettopp fordi fler og fler biter seg merke i at det er noe galt med det, og at man faktisk styres ovenfra og ned av næringsinteresser som dingler sosiale kulturstridstema foran dem.

Den koko-delen av partiet som kunne tenkes å bryte ut i et nytt parti var jo samlet på superspreder-eventen CPAC i helga, men der ble det gjort klart både fra en rekke profiler inkludert Trump at det er de som nå er det "ekte" republikanske partiet. Republikanere som stemte med grunnloven for å godkjenne et demokratisk presidentvalg ble navngitt og hånet fra scenen. Så det er jo sånn det ligger an nå, det republikanske partiet slik vi kjenner det finnes ikke lengre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Thorny skrev (28 minutter siden):

Jeg synes det er utrolig merkelig at ikke amerikanere merker seg dette bedre og starter både et tredje og et fjerde parti.

Enig med deg 100% i det du sier, men nå er det slik at Demokratene & Republikanerne har laget et system sammen med MSM som forhindrer at noen andre partier får fotfeste. De nektes media dekning (ex B. Sanders, Jill Stein, A. Jang mf) og et valgsystem som hindrer dem med intrikate lover og regler i hver stat (alle forskjellige). Det er UMULIG å for et parti å få fotfeste uten årelang kamp og tonnevis av penger. USA drives av penger. USA er en forretnings føderasjon hvor penger er drivkraften.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (10 timer siden):

ingen reaksjon på at en Journalist med permanent opphold i USA ble drept og partert (??) 

Hva mener du med ingen reaksjon her? Det er jo først nå under Biden det endelig skjer en reaksjon, og det er han som har trigget den. Den siste uka har Biden offentliggjort CIA-rapporten som slår fast hvem som har skyld i Khashoggi-drapet, stanset våpensalg og militært samarbeid med Saudi-Arabia (en nær alliert gjennom mange flere tiår), sanksjonert en hel rekke innflytelsesrike saudiarabere, bedt Kong Salman om å løslate aktivister, og trukket USAs støtte til saudiarabernes krig i Jemen.

Jeg synes Biden burde gått enda hardere til direkte mot kronprinsen, men her har det faktisk endelig vært konkret handling og store konsekvenser - noe som glimret helt med sitt fravær under den forrige presidenten. Et proaktivt USA som står opp mot Saudi-Arabia i stedet for å late som ingenting har vært savnet.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (2 timer siden):

partipolitikk tydeligvis går foran uansett hvor krise det er.

Ikke sant. Man kan spørre seg; hvorfor er det slik? Min forklaring er at i USA dreier valg seg om hvem velgermasse du når frem til. Med bare to partier kan dogmer finne fotfeste hvis bare det blir gjenntatt ofte nok. For å nå frem må du ha penger, og du får bare penger hvis donorene som har dem liker hva du gjør for dem. Massene har ikke penger. Derfor kan folkelige og fornuftige folk ikke konkurere med de rike donorenes valg av kandidater. Det dreier seg om politikk. I USA dreier politikk seg om penger. Hvem som kontrollerer dem og hva de brukes til. Det offentlige hjelper ikke kandidater. De må betale for reklame kampanjer hvor RNC & DNC betaler for SIN kandidat i presidentvalg, mens superpacks betaler for SIN kandidat i primærvalgene. MSM tar svimlende summer for mediadekning og ingen får lov å adressere massene uten å betale for det. USA er et forretnings føderasjon. USA har ingenting med vårt styresett å gjøre og kan ikke sammenlignes.

Her kan du høre den kjente talk show verten Joe Rogan snakke om valglover og finansregler i et interju med Lawrence Lessing.

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (7 timer siden):

Hva mener du med ingen reaksjon her? Det er jo først nå under Biden det endelig skjer en reaksjon, og det er han som har trigget den. Den siste uka har Biden offentliggjort CIA-rapporten som slår fast hvem som har skyld i Khashoggi-drapet, stanset våpensalg og militært samarbeid med Saudi-Arabia (en nær alliert gjennom mange flere tiår), sanksjonert en hel rekke innflytelsesrike saudiarabere, bedt Kong Salman om å løslate aktivister, og trukket USAs støtte til saudiarabernes krig i Jemen.

Jeg synes Biden burde gått enda hardere til direkte mot kronprinsen, men her har det faktisk endelig vært konkret handling og store konsekvenser - noe som glimret helt med sitt fravær under den forrige presidenten.

Ja. det skulle bare mangle at han ikke offentliggjorde den. Den ville kommet for en dag uansett. Glemmer du ikke hva Biden sa i primærvalget? Han sa at SA skulle stilles til veggs og skulle bli belyst som den 'piraya' staten de var. Uppsss...ingen reaksjon annet enn å holde tilbake sattelitt bilder som SA brukte i mål søkende arbeid i Yemen. Kanskje vi får noen innreise forbud, men ingen arrest ordre tiltale via domstolen i Haag (som uansett er en vits), ikke noe nekt av våpen salg eller annen støtte til SA. Har du ikke sett hva som har skjedd i Syria i det siste Snikpellik? Hva tror du Biden & Co gjorde i de 8 årene i Obama administrasjonen?

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar

Her er bakgrunns informasjon fra Col Larry Wilkerson om Hacking, Iran og alt Biden bruker i sin begrunnelse for sanksjoner mot Russland. For dere som ikke vet hvem Larry Wilkerson er så er han en pensjonert militær og akademiker. Han er VELDIG GODT informert om hva militæret vet og hva de ikke vet. Han sier ALDRI noe som militær strategene IKKE vil ha ut. Han er den personen jeg lytter til når det gjelder utenriks politikk. Hvis Biden ikke bruker hodet og skjønner at militæret IKKE er på hans side, og at han ikke kan pøse på med alle mulige påstander som IKKE er sanne så tar han feil. Militæret i USA er det beste i verden. Lysår foran alle med systemer som alle er testet i skarp konflikt. De er ikke til å leke med og det er deres kamp nå, likesom alle andres. Biden bør ta inn over seg at de vil ALDRI stå for all galskapen som politikerne kan finne på. Hvis dere velger å høre på Hr Wilkerson så finner dere  ham her i interju med Paul Jay.

Interjuet er fra Desember 2020.

Endret av Oddvardm
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Thorny skrev (39 minutter siden):

Bernie Sanders truer med å tvinge gjennom en votering på minstelønn :D

Det var hans hjertesak. Biden snøt ham og nå MÅ Sanders kjempe ellers vil han miste alt. Hvis han taper kampen vil voteringen ihvertfall navnesette de som er imot.💪

  • Liker 1
Lenke til kommentar
11 hours ago, Snikpellik said:

Det er ganske vilt at ingen av republikanerne stemte for Covid-krisepakka til Biden ja, men det sier alt om at partipolitikk tydeligvis går foran uansett hvor krise det er. Alle meningsmålinger i det siste viser at en svært stor majoritet amerikanere støtter pakka, inkludert de fleste republikanske velgere. Det handler om så mye mer enn stimulus checks også, det er snakk om å få barn tilbake i skolen, vaksinedistribusjonen, sykepenger, arbeid med å analysere og slå ned muterte virus, øke testingen, sporingen, sørge for mat til folk, kutte barnefattigdom osv.

Det er egentlig ikke spesielt overraskende iom opposisjonen var såpass varslet på forhånd.
Mye tilsvarende (resusser til testing, gjenåpning av skoler, stimuli sjekker, osv osv) har allerede vært foreslått i form av rene og målretterede bills som er 'on-topic', men har blitt blokkert. Hadde de splittet opp og lovforslaget og votert over flere og mindre bills hadde mye gått rett gjennom, men da hadde de jo heller ikke fått gjennom alt annet på ønskelisten sin..

Lenke til kommentar

A few Qs from a recent Harvard/Harris poll ("for entertainment purpose only"):

Do you think that Joe Biden will run for a second term or serve only one term?
61% Serve only one term
39% Run for a second term

Is president Biden too tough, too lenient, or just right in dealing with Iran?
6% Too tough
49% Too lenient
45% Just right

Do you think the media is being too tough on Joe Biden, too easy on Joe Biden or acting just right?
13% Too tough
46% Too easy
41% Just right

If Cuomo concealed the deaths in nursing homes to avoid a federal investigation, should he be impeached or not?
71% Impeached
29% Not impeached

Would you favor or oppose a law that required people to be vaccinated?
48% Favor
52% Oppose

Do you think the COVID bill should focus just on immediate relief for people and businesses or should it be broadened to help things like public transit, museums, public broadcasting and community organizations?
82% Should focus on immediate relief
18% Should be broadened

How concerned are you about the censorship of free speech on social media platforms today?
65% Very/Somewhat Concerned
35% Not At All/Somewhat Not

Do you think that people who cross the border from Mexico illegally should be turned back to Mexico or released into the US with a court date?
67% Turned back to Mexico
33% Released into the US with a court date

Is Joe Biden doing too much, not enough, or about the right amount of outreach to try to get Republican support for the coronavirus relief package?
15% Too much
42% Not enough
43% About the right amount

Which do you find more concerning -- the violence that occurred in American cities over the summer of 2020 or the incident at the US Capitol on January 6th?
55% Violence in American cities
45% Incident at the US Capitol on January 6th

Do you think that the events at the U.S. Capitol are being used by politicians to suppress legitimate political movements or do you think there is no such suppression of legitimate movements?
64% Being used by politicians to suppress legitimate political movements
36% There is no such suppression of legitimate movements

Do you think that Antifa is a domestic terrorist group or not a domestic terrorist group?
71% Terrorist group
29% Not a terrorist group

Do you think that the Proud Boys are a domestic terrorist group or not a domestic terrorist group?
66% Terrorist group
34% Not a terrorist group


 

Lenke til kommentar
jallajall skrev (4 minutter siden):

Is Joe Biden doing too much, not enough, or about the right amount of outreach to try to get Republican support for the coronavirus relief package?
15% Too much
42% Not enough
43% About the right amount

Den der var intressang. Det var vel det JJ påpekte litt tidligere.

Hørte Mitch McConnell si at hvis $15 i Minstelønn ble vedtatt så ville Amerika miste 1.5 M jobber. Hvor får han det fra mon tro?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...