Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kyrre S. skrev (10 timer siden):

Var ikke skrivehastigheten her snålt lav? :hmm:

GDM off får jeg bare til med 2 brikker btw - ikke med 4. Vet ikke hvorfor.

Det følte jeg og, men er helt innafor. https://www.guru3d.com/articles_pages/amd_ryzen_7_5800x_review,20.html

Cowboystrekk skrev (14 timer siden):

Skriveytelsa er mye bedre på 3900X vs 5800X pga 2 CCXer. Sjekk aida for latency, dram calc sin er ok, men litt variabel. 

Enn så lenge så har det på 4000/2000 vært stabilt med 3800fast timings på 1.45V.

Endret av ExcaliBuR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 hours ago, Chenix said:

Er dette gode rambrikker for 5900x? 

https://www.proshop.no/RAM/GSkill-Trident-Z-Royal-DDR4-4000-C17-QC-Silver-32GB/2770693  4000Mhz 17-17-17-37 1.35V 

Evnt er det mye og kjøre 24/7 settings på 1.5 V? 

https://www.proshop.no/RAM/GSkill-TridentZ-RGB-Series/2864629                                                    4000Mhz 15-16-16-36 1.5V 

Begge er gode.  1.5v blir litt varmt uten vifte med 4 stk brikker. Viftesus over brikkene fikser biffen

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mottatt som i at pakken har vært åpnet før du mottok den? I så fall er det bare å reklamere.

Eller kan det tenkes at noen har vært uheldig etter at du mottok den? I så fall kommer det an på hvor bøyd pinnene er. Hvis det bare er noen få og kun litt bøyd så er det en enkel sak å bøye tilbake. F.eks med baksiden på en smørekniv som du legger mellom radene og retter opp til du ser at den skjeve pinnen er like rett som resten. Så gjentar du samme prosedyren med andre pinner til alt er rett.

Spoiler

 

 

Endret av Simen1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, gurka said:

Noen andre som har mottatt zen 3 cpu med 1-2 bøyde pinner?

Enkelt å fikse?

Tror at det er loddet, så du kan nok stresse loddingen om du bøyer på det. Om du har grunn for å reklamere så hadde jeg valgt det. Om det hadde vært en gammel CPU som ikke har særlig høy verdi lengre så hadde jeg forsøkt med å bøye på det. Du får finne ut hva du er komfortabel med. Og dersom loddingen ryker, så er det kanskje best å få hjelp av kompetente folk som kan lodde sånt under forstørrelse og som har flussmiddel, riktig varme på loddeutstyret og stødige hender.

Samt tilgang på ny rette pinner som passer din CPU. Tror at de som lodder slikt også trer på en slags hullmaske slik at pinnen (-e) kommer på riktig sted.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (9 timer siden):

Mottatt som i at pakken har vært åpnet før du mottok den? I så fall er det bare å reklamere.

Eller kan det tenkes at noen har vært uheldig etter at du mottok den? I så fall kommer det an på hvor bøyd pinnene er. Hvis det bare er noen få og kun litt bøyd så er det en enkel sak å bøye tilbake. F.eks med baksiden på en smørekniv som du legger mellom radene og retter opp til du ser at den skjeve pinnen er like rett som resten. Så gjentar du samme prosedyren med andre pinner til alt er rett.

  Vis skjult innhold

 

 

Smørekniv gjorde susen. Nå er jeg spent på om HK (x570 TUF) har ny nok fw.

Det var 1 pinne som var litt skeiv når jeg mottok pakken (uåpnet).

Er så lang leveringstid at jeg ville prøve selv.

Det var så lite at det ble minimal stress på loddingen. Kunne ha lodda på en ny pinne om den her røyk, men glad jeg slipper det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan booter(ikke booter) et hovedkort med for gammel fw med 5600x?

Alt er innstallert. CPU skal nå være ok, men dram lyser orange (asus x570 TUF plus).

Jeg har prøvd å klikke ram på plass på nytt.

Om det er gammel fw hadde jeg regnet med at boot lyset hadde blinket. Regner nesten med at for gammel fw er problemet, men håper det er noe annet.

20201227_133035.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...