Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 minute ago, Cowboystrekk said:

Overklokka cpu? Hva kjører du ram/IF på? På 3600 fikk jeg random reboots når jeg kjørte 3800/1900. Det virka tilsynelatende stabilt, men krasja av og til. 

nope, har resatt bios etter jeg fikk problemet første gang, har fjernet alt av clocks på RAM også, så de kjører på 2133 

Lenke til kommentar
7 minutes ago, Cowboystrekk said:

Hva slags agesa? Bios? 

Dark Hero VII
 

Version 3401
2021/03/20 20.43 MBytes

ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO BIOS 3401
- Update AMD AM4 AGESA V2 PI 1.2.0.1 Patch A
- Fix USB connectivity issue
Before running the USB BIOS Flashback tool, please rename the BIOS file (C8DH.CAP) using BIOSRenamer.

Lenke til kommentar
27 minutes ago, MariusJS said:

Dark Hero VII
 

Version 3401
2021/03/20 20.43 MBytes

ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO BIOS 3401
- Update AMD AM4 AGESA V2 PI 1.2.0.1 Patch A
- Fix USB connectivity issue
Before running the USB BIOS Flashback tool, please rename the BIOS file (C8DH.CAP) using BIOSRenamer.

Random reboots ->   snakker du om blåskjerm da eller ?

Lenke til kommentar
4 minutes ago, idleman_2 said:

Noen som kjører vannkjøling på ram ? Har det noe for seg å eventuelt bytte thermopads på dette til 12,8 w/mK ?

Jeg kjører vannkjøling på minnet i den ene maskinen. Dette har noe for seg for å få ting stabilt på 4700mhz+ med tighte timings. Da krever det plutselig at rammen helst er under 40 grader :p Jo lavere, desto bedre.

Endret av Nizzen
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Just now, Nizzen said:

Jeg kjører vannkjøling på minnet i den ene maskinen. Dette har noe for seg for å få ting stabilt på 4700mhz+ med tighte timings. Da krever det plutselig at rammen helst er under 40 grader :p Jo lavere, desto bedre.

Jeg tenker at med vannblokk på cpu  blir det lite luftbevegelse over ram brikkene

Lenke til kommentar
MariusJS skrev (2 timer siden):

Dark Hero VII
 

Version 3401
2021/03/20 20.43 MBytes

ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO BIOS 3401
- Update AMD AM4 AGESA V2 PI 1.2.0.1 Patch A
- Fix USB connectivity issue
Before running the USB BIOS Flashback tool, please rename the BIOS file (C8DH.CAP) using BIOSRenamer.

Jeg ville degradert til forrige offisielle bios inntil videre. Agesa 1.1.0.0 funker greit, men har dårligere minnestøtte enn senere agesaer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...