Gå til innhold

PlayStation5 klarer ikke ekte 4K i Assassin's Creed Valhalla!


LarZen

Anbefalte innlegg

Ut ifra denne artikkelen så kan det ser ut som Valhalla ikke vil kjøre i native 4K på PlayStation5 men bruke som vi er godt kjent med med PS4Pro, oppskalering. Om det er 1440p eller 1800p som checkerboard rendering fungerer veldig bra med gjenstår å se. Men det er noe "bekymringsverdig" at vi allerede ser dette skje.

Kanskje ikke så overaskende når vi vet at XboxSeriesX har rett og slett mer krefter til å bla kjøre spill i høyere oppløsning. Men dog noe "bekymringsverdig" for dem som bryr seg om oppløsning og bilde klarhet. Noe som er nok folk flest som nå venter på å få en PS5 i hus..

 

"In the time since first posting the blog, Ubisoft has revised the wording to make clear that the PS5 iteration of Assassin’s Creed Valhalla can indeed perform at 4K at 60 frames per second. In a follow-up message sent to us by a PR representative at the publisher, this notion was also made clear once again. “I can confirm that Assassin’s Creed Valhalla runs at 4K at 60 fps on PS5 (upscaled 4K),” we were told."

 

Kilde: https://www.dualshockers.com/assassins-creed-valhalla-ps5-xbox-4k-60fps/

 

  

Endret av LarZen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
SverreLøk skrev (33 minutter siden):

I denne artikkelen (tysk) sier Ubisoft at PS5 vil kjøre native 4k med 60fps.

https://www.eurogamer.de/amp/assassins-creed-valhalla-wird-auf-der-ps5-in-4k60-laufen

 

Jeg tviler imidlertid på at noen av konsollene vil kjøre i native 4k60fps da. Men det finner vi ut om noen uker ;) 

Ja første beskjed var at begge ville kjøre i 4K60. Men nå via denne artikkelen så er det spesielt nevnt at PS5 vil bruke oppskalering. Så vi får se...det er mer GPU krefter å hente hos SeriesX så det er jo ikke noen overraskelse om det blir forskjeller på oppløsning osv.

Lenke til kommentar
Marcuzani skrev (1 time siden):

Er vel ikke 100% bekreftet at XSX gjør native 4K/60, men det er litt skuffende om forskjellene utspiller seg allerede. 

Det stemmer at det ikke har blitt bekreftet noe sted.

 

Videre er jeg noe skeptisk til Dualshockers ettersom de synes å ha noe bias når de diskuterer konsollforskjellene etter at de ble svartelista av Sony.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
SverreLøk skrev (På 30.10.2020 den 19.22):

Det stemmer at det ikke har blitt bekreftet noe sted.

 

Videre er jeg noe skeptisk til Dualshockers ettersom de synes å ha noe bias når de diskuterer konsollforskjellene etter at de ble svartelista av Sony.

Jeg kommer til å få series X ved launch, og kjøpe ps5 senere neste år (takk komplett). Planen var allerede å kjøre alle multiplatform på series X, og game pass er jo utrolig bra. Men som du sier, hvis man prøver å følge rene nyheter om begge konsollene, særlig reddit og youtube, er det syyykt mye bias rundtomkring og ren fanboisme overstyrer fakta. 

søren ikke lett å finne info utenom rett fra devs og stole på at det stemmer. Det var jo mye artikler om PS5 sin BC og manglen på det. De fleste viste seg å ikke stemme.  Så en artikkel i dag som påstod at flere ubisoft spill ikke kommer til å være BC (syndicate) på ps5, men vet faktisk ikke om det stemmer. 

Endret av BakaBerg
Lenke til kommentar
BakaBerg skrev (7 timer siden):

søren ikke lett å finne info utenom rett fra devs og stole på at det stemmer. Det var jo mye artikler om PS5 sin bakoverkompabilitet og manglen på det. De fleste viste seg å ikke stemme.  Så en artikkel i dag som påstod at flere ubisoft spill ikke kommer til å være BC (syndicate) på ps5, men vet faktisk ikke om det stemmer. 

Det sist jeg så på YouTube var konspirasjonsteorien om at Microsoft har betalt Ubisoft for å gjøre Valhalla og Legion til en dårligere spillopplevelse (bugs, fps osv.) på PS5. Tror enklere fanboys har tynnslitte nerver før release.
 

Begge konsollene er imponerende, det vil være forskjeller - det er naturlig. Er man misfornøyd med egen konsoll er det ikke verre enn at man switcher når tilgjengeligheten tar seg opp. 

Lenke til kommentar
BakaBerg skrev (15 timer siden):

Det var jo mye artikler om PS5 sin bakoverkompabilitet og manglen på det. De fleste viste seg å ikke stemme.

Jepp. Dette irriterte meg grenseløst, for det var rett og slett at folk misforstod det som Mark Cerny sa temmelig tydelig. Selv Gamer og Gamereactor rapporterte det samme, og jeg tror det er en hel bøling av folk, inkludert de med engelsk som førstespråk, som trenger et språkkurs. Sånn apropos:

BakaBerg skrev (15 timer siden):

bakoverkompabilitet

Say it with me now: bakover-kom-pat-i-bil-i-tet. ;)

Lenke til kommentar
SverreLøk skrev (18 minutter siden):

Xbox Series X klarer ikke ekte 4K i Assassin's Creed Valhalla!

Kanskje ikke de ekstra kreftene til Xbox Series X har noe å si @LarZen?

https://thenextweb.com/gaming/2020/11/09/assassins-creed-valhalla-review-ps4-ps5-xbox-series-x/

Ekstra krefter vil alltid ha noe å si. Skal bli veldig spennende å se hva DigitalFoundry har å si om spillet forhåpentligvis snart. 

Endret av LarZen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke prøvd det på Playstation 5, fordi jeg er en av de som må vente til desember.
Men har ca 20 timer i Valhalla på PC, og kan bekrefte at 4K på Ultra er seigt for maskineriet.
Virker som benchmarken er litt worst case scenario vel og merke, for spillet har kjørt 99% smooth ingame heldigvis.

1440p test på PC skjermen. (en Asus Predator)

unknown.png

4K test på TV'n. (Steam Big Picture via Non-Steam Game snarvei )

20201110_164707.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...