Gå til innhold

AMD RDNA2 (Radeon RX 6xxx)

ExcaliBuR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
pappabruN skrev (2 minutter siden):

Spørsmål fra en tech-noob. Hvis jeg har en G-sync skjerm, er det da liten vits å kjøpe AMD sine kort?

Du får ikke brukt G-Sync med AMD, så da er det litt dumt å gå for AMD. 

Skrevet
pappabruN skrev (1 minutt siden):

Spørsmål fra en tech-noob. Hvis jeg har en G-sync skjerm, er det da liten vits å kjøpe AMD sine kort?

Nei

Her ble det 3090, fordi det er udiskutabelt for meg å bytte ut g-sync skjermen min dessverre.

Nvidia skjermkort funker på freesync og g-sync skjermer, AMD vil kun fungere med freesync ;)

Skrevet

Ser ut som amd vinner 1080p gaming med 68 serien. Akkurat som spådd pga høy frekvens. 

Bare jækla synn at ingen spiller i 1080p lengre.. sier dem iallefall 😅

Skrevet
4 minutes ago, Nizzen said:

Ser ut som amd vinner 1080p gaming med 68 serien. Akkurat som spådd pga høy frekvens. 

Med unntak av alle streamere i mer eller mindre grad.

Skrevet (endret)
3 minutes ago, Theo343 said:

Med unntak av alle streamere i mer eller mindre grad.

To tredeler av alle som bruker Steam kjører 1920x1080. 85% kjører 1080p eller lavere. Altså tatt herifra:

image.png.a3d83d0bb02991bb5f6117a5c2e6c247.png

Endret av Mixy
  • Liker 3
Skrevet
1 minute ago, Mixy said:

To tredeler av alle som bruker Steam kjører 1920x1080

Hvor mange av disse bygger egen PC og er i markedet for PC-deler (og ikke prebuilts) lurer jeg på

Skrevet
Nizzen skrev (8 minutter siden):

84% raskere enn 5700 XT i 4K

55% raskere enn 5700 XT i 1080p

Det er ikke nok til å ta igjen RTX 3080 ut fra Techpowerup sine samlede resultater: https://www.techpowerup.com/review/msi-geforce-rtx-3070-gaming-x-trio/33.html

• Liker 1
Skrevet
Lahoje skrev (6 minutter siden):

Hvor mange av disse bygger egen PC og er i markedet for PC-deler (og ikke prebuilts) lurer jeg på

Irrelevant.
Det er de samme komponentene selv om det er prebuilt...

Skrevet

Faktisk ganske overrasket over hvor mange som fortsatt sverger til 1080p gaming, trudde nesetn 1440p var standard nå. Selv har jeg hatt UW som standard i mange år nå, husker ikke sist jeg hadde en 1080p skjerm, kanskje 7-8 år siden.

• Liker 1
Skrevet

Husk på at det er en ganske stor økning i pris fra 1080p 144hz til 1440p eller UW skjermer, for ikke å snakke om hva grafikkkortene for å klare dette koster.

Skrevet
19 minutes ago, Mixy said:

To tredeler av alle som bruker Steam kjører 1920x1080. 85% kjører 1080p eller lavere. Altså tatt herifra:

image.png.a3d83d0bb02991bb5f6117a5c2e6c247.png

Jupp, jeg snakket ikke for den siden av saken. Kun de jeg vet kjører 1080P i stor grad :)

Skrevet
Pc Lynet skrev (4 minutter siden):

Da var den borte.

Rakk å se den, spørs om jeg rekker å bestille kort. :p
Synd de bare sammenlignet med 5700xt, mye mer relevant for meg om de sammenlignet med 3070 eller 3080.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...