Gå til innhold

AMD RDNA2 (Radeon RX 6xxx)


ExcaliBuR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke så veldig spent på ytelsen, egentlig. GPU-kraft har nå nådd et punkt hvor man i praksis må spille i 4k for å kunne bli GPU-bundet (såfremt man har en OK CPU).

Jeg er mer interessert i et strømeffektivt og billig alternativ, med for eksempel 20 % ytelsesøkning over forrige generasjon. Vi får se hva midrange AMD og Nvidia kan tilby her, og til hvilken pris.

Endret av Donkey Kong
  • Liker 2
Lenke til kommentar
11 hours ago, Donkey Kong said:

Jeg er ikke så veldig spent på ytelsen, egentlig. GPU-kraft har nå nådd et punkt hvor man i praksis må spille i 4k for å kunne bli GPU-bundet (såfremt man har en OK CPU).

Jeg er mer interessert i et strømeffektivt og billig alternativ, med for eksempel 20 % ytelsesøkning over forrige generasjon. Vi får se hva midrange AMD og Nvidia kan tilby her, og til hvilken pris.

Mye enig der. Jeg sitter med et 2070 kort, og har hoppet over hele 3000/6000 serien, pga de latterlige prisene vi såg på de. Og nå er de nærmest poengløst, SPESIELT i Norge som ligger langt over USA i priser på 3000/6000 serien.

Lenke til kommentar
JarleGutt skrev (27 minutter siden):

Mye enig der. Jeg sitter med et 2070 kort, og har hoppet over hele 3000/6000 serien, pga de latterlige prisene vi såg på de. Og nå er de nærmest poengløst, SPESIELT i Norge som ligger langt over USA i priser på 3000/6000 serien.

Så veldig langt over ligger vi ikke. Sjekket billigste 6800XT på Bestbuy og der koster den $599 som tilsvarer 6250 Nkr. Billigste i Norge ligger på 7290, så det er en 1000 lapp i forskjell. Hadde ikke vi hatt Mva, så hadde det faktisk vært billigere i Norge.

Endret av TheKims
Lenke til kommentar
Nizzen skrev (15 minutter siden):

6 serien solgte dårlig ja. Flere som har 3090 enn *nesten* alle 67/68 og 69 korta til sammen :phttps://store.steampowered.com/hwsurvey/videocard/

Var tilnærmet umulig å få tak i 6 serien også i 2021, så de har nok solgt bra med kort de også. AMD er ikke i nærheten av Nvidia når det kommer til markedsandeler, men det trenger ikke bety at de har solgt dårlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
8 hours ago, TheKims said:

Var tilnærmet umulig å få tak i 6 serien også i 2021, så de har nok solgt bra med kort de også. AMD er ikke i nærheten av Nvidia når det kommer til markedsandeler, men det trenger ikke bety at de har solgt dårlig.

Korrekt, nVidia sin markedsandel er MYE større enn AMD på GPU, men betyr ikke AMD solgte dårlig med 6000 serien kort for det.

Håper dette nå endrer seg, med at AMD kommer med stillere kort, lavere strømforbruk, lavere pris og nesten samme som nVIdia, foruten raytracing. Det er til VÅR fordel om dette skjer, nVidia trenger jekke seg ned sånn ca 15 hakk, og prisene trenger også stoppe opp, ellers kan vi ikke gamers kjøpe GPUer om 1-2 år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...