Gå til innhold

Er Islam "fredens religion"?


Anbefalte innlegg

Ok lykke til med det. Du skal få lov å mene at alle som kritiserer islam er rasister. Så får jeg lov å mene at alle som støtter islam er islamister og hater menneskerettigheter.

Synes du ikke det er litt kjedelig å være imot menneskerettigheter og ytringsfrihet? Er det ikke ekkelt å hate folk så mye at de ikke skal få lov å ytre seg?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Psykake skrev (1 minutt siden):

Ja. Jeg vil oppnå at det kommer frem at dine synspunkter baserer seg på rasistisk tankegods. Dette bekrefter du selv og er til og med stolt av det. 

Det viser hvilket nivå denne diskusjonen ligger på, når en av de som hater Islam i denne tråden ikke er bedre enn de ignorante rasistene i SIAN. 

Det er ingen seier. Det er bare trist å observere, men det gjør alt mye enklere å forholde seg til. For man vet at dine utsagn er basert på hat og frykt. Ikke fakta. 

Om vedkommende er rasist eller ei, så hjelper det ikke diskusjonen å krangle om vedkommende er rasist eller ei. dersom det kommer utsagn du mener er rastisike og idiotiske, så vil du vinne mye mer på å svare på disse med motargumenter og således debunke det vedkommende kommer med, enn å kun påstå at vedkommende er rasist. Skjerp dere begge to, og prøv å diskuter sak og ikke person,

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (Akkurat nå):

Ok lykke til med det. Du skal få lov å mene at alle som kritiserer islam er rasister. Så får jeg lov å mene at alle som støtter islam er islamister og hater menneskerettigheter.

Synes du ikke det er litt kjedelig å være imot menneskerettigheter og ytringsfrihet? Er det ikke ekkelt å hate folk så mye at de ikke skal få lov å ytre seg?

Jeg mener ikke at alle som kritiserer islam er rasister. Det har jeg sagt mange ganger. Jeg f. eks linket til en liste fra Human Etisk Forbund hvor de har kritisert en rekke aspekter ved islam, uten at jeg synes det er rasistisk av den grunn. 

Prøv igjen.

Det er ytringsfrihet og jeg har ikke forsøkt å nekte deg sine ytringener. Jeg bare påpeker at du er en rasist. Noe du bekrefter selv også. 

Hva er poenget med denne runddansen? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (6 minutter siden):

Om vedkommende er rasist eller ei, så hjelper det ikke diskusjonen å krangle om vedkommende er rasist eller ei. dersom det kommer utsagn du mener er rastisike og idiotiske, så vil du vinne mye mer på å svare på disse med motargumenter og således debunke det vedkommende kommer med, enn å kun påstå at vedkommende er rasist. Skjerp dere begge to, og prøv å diskuter sak og ikke person,

 

Jeg påpeker et fakta som er utgangspunktet for denne persone sine meninger og innlegg. Det er ikke et personangrep. 

Personen har sagt gang på gang at meningene ikke er rasistiske og avslått SNL sin definsjon av ordet rasisme. Personen linker så til en annen definsjon som viser seg å være den samme som SNL sin. 

Det er bare det. Etablering av fakta. 

 

Og det er ingen sak. De repeterer SIAN sin propaganda og er ikke åpne for noen som helst diskusjon. 

Er man uenig er man venstreradikal og hater menneskerettigheter. Det er nivået. 

Da vil jeg heller få frem at disse personen er ignorante rasister og at deres meninger må ses i det lyset. 

Endret av Psykake
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Just now, Psykake said:

eg mener ikke at alle som kritiserer islam er rasister. Det har jeg sagt mange ganger.

Hva er poenget med denne runddansen? 

Ja, det er bare jeg som er rasist når jeg kritiserer islam. Ingen andre.

Poenget er at du er en islamist, og dermed ikke kan tas seriøst, for du deler tankegods med profetens ummah og jihadister.

Ser du hvilket nivå vi er på nå, dette er akkurat det samme som du gjør i envher debatt når du går inn for å kalle folk rasister og sammenligner dem med SIAN. Men fra nå av skal dere få igjen med samme mynt. Hvis det er stuerent å i enhver diskusjon kalle meningsmotstandere rasister uten å få advarsler fra moderator, så skal jeg fra nå av kalle alle som forsvarer islam med nebb og klør for islamister og jihadister og si at dere støtter samme tankegods som profetens ummah.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (Akkurat nå):

Ja, det er bare jeg som er rasist når jeg kritiserer islam. Ingen andre.

Poenget er at du er en islamist, og dermed ikke kan tas seriøst, for du deler tankegods med profetens ummah og jihadister.

Ser du hvilket nivå vi er på nå, dette er akkurat det samme som du gjør i envher debatt når du går inn for å kalle folk rasister og sammenligner dem med SIAN. Men fra nå av skal dere få igjen med samme mynt. Hvis det er stuerent å i enhver diskusjon kalle meningsmotstandere rasister uten å få advarsler fra moderator, så skal jeg fra nå av kalle alle som forsvarer islam med nebb og klør for islamister og jihadister og si at dere støtter samme tankegods som profetens ummah.

Unnskyld meg, men nå har du selv bekreftet at du er rasist og stolt av det. 

Hvor skjørt lite snowflake er det mulig å være? Du skal ta hevn og rapportere til moderator fordi jeg kaller deg for noe du selv har bekreftet at du er? 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 1.9 milliarder mennesker er "muslimske" - men det er viktig å hugse at disse menneskene har variabel mengde tru - akkurat som kristne.
  • Enkelte har ei sterk tru kor dei følge regler om ramadan, halal, korleis dei skal kle seg, osv, og gjer bønn n antall ganger i døgnet retning Mekka, osv.
  • Dei fleste har derimot neppe ei så sterk tru; dei har ei tru meir på linje med kva dei meine er hensiktsmessig å gjere. F.eks er det nok mange som ikkje har problem med å spise gris. (Kjenner sjølv ei persisk dame som elsker bacon.)
  • Mange har også sannsynlegvis ca like mykje forhold til religionen som me "kristne" Norge har. Kor mange her er framleis registrert i kirken, uten at dei har vore i kirka utover bryllup eller begravelse?
  • For den saks skyld... kor mange er ikkje registrert i kirka, men går framleis i bryllup og begravelse?

Dette er aleine grunn til å kalle mange her inne for rasist når dei angrip muslimer for ting dei hverken har gjort, eller trur. For all del er ikkje muslimer ein rase, men ein kan lett forstå ut i frå kva dykk seie at dykk sikter til eit snevert utval av folkeslag. Det blir som dei som seie "Meksikansk er ikkje ei rase," samtidig som alle med augene i skallen  kan sjå og skjønne at "Meksikansk" i praksis er slang for hispanic.

Det er gråtende openbart at rasistene her har mange fargerike meininger om islam, men for å utøve kritikk som faktiskt reflekterer realiteten er det litt nødvendig at dykk kjenner til materialet. Det gjer dykk ikkje. Dei fleste her inne som kjem med drittsnakker er ikkje ein gong klar over at Iran er i Asia, eller at mange andre land ellers som dei assosierer med midtøsten er i Asia. Dei fleste her inne er ikkje klar over at muslimer i stor grad er asiatiske, og generelt elles heller ikkje ser ut som det biletet dykk openbart vandre rundt med i toppetasjen.

Kombinert med hatet eller misliket mange av dei same individene her har mot samer, svarte, osv, er det ganske openbart at dykk ikkje kritiserer islam, men utøver ei rasistisk kampanje mot fleste som ikkje er kvite. Dykk har vald ein presentasjon som prøver å avverge kor openbart denne rasismen her er, men dykk driv jo og skriv i alle emner her omkring.

@debattklovn forsvarte at tre kvite menn jaktet ned og drepte Ahmaud Arbery. Han avviste at samer skulle kunne be om respekt for kulturen sin. Han prøvde påstå at George Floyd var rettferdig drepen. Og han postet i hutt og pine om "muslimske" "terror-angrep" som vitterlig ofte har lite eller intet med hverken muslimer eller terror - einaste han visste var at det var kriminelle handlinger utført av utlendinger, så det var terror, og han antok oftest at det var muslimer fordi dei ikkje var frå europeiske land.

@MetalAndy92 meine at muslimer skal integrere seg når dei flytter til Norge - at dei "tar opp norske verdier," uten at han rakk fortelja kva det faktiskt betyr. Han påsto at Somalere var late og ikkje gjorde anna enn å spise khat. Han forsøkte klandre tilstandene i Somalia på islam, uten at han faktiskt kan noko om landets historie som han kan basere påstanden i.

@Tåkefyrste fremmer eit konsept om at islam er "ein skadelig ideologi," og svartmaler 1.9 milliarder menneske som islamister. Han har ingen emne til å skilje mellom islamister, muslimer, "muslimer," og etter alt å døme om nokon ein gong er av etnisitet knyttet til islam. Etter å ha blitt godt forklart kva rasisme er erklærte han seg sjølv som rasist...

Eg ser @Baranladion ber oss om å argumentere mot skitet sjølv om det er eventuelt er rasistisk, men... om det er rasistisk er det jo allereie motargumentert; påstandene her er i stor grad at islam er farlig, men angrepene her går ikkje på kva koranen seie - dykk veit jo ikkje kva den seie - men heller går på menneskene. Når det er etablert at utsagnet er rasistisk fordi det er å slå over heila populasjonen med ein kam er jo argumentet rett og slett at grunnlaget for påstanden ikkje har basis i realiteten.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Psykake skrev (8 minutter siden):

Jeg påpeker et fakta som er utgangspunktet for denne persone sine meninger og innlegg. Det er ikke et personangrep. 

Personen har sagt gang på gang at meningene ikke er rasistiske og avslått SNL sin definsjon av ordet rasisme. Personen linker så til en annen definsjon som viser seg å være den samme som SNL sin. 

Det er bare det. Etablering av fakta. 

 

Og det er ingen sak. De repeterer SIAN sin propaganda og er ikke åpne for noen som helst diskusjon. 

Er man uenig er man venstreradikal og hater menneskerettigheter. Det er nivået. 

Da vil jeg heller få frem at disse personen er ignorante rasister og at deres meninger må ses i det lyset. 

Jada, jeg skjønner din frustrasjon, og det første bidraget til vedkommende her inne var: 
 

"Islam er voldens og intoleransens religion.

Og alle nordmenn som forsvarer svineriet er værre en muslimene som ikke vet bedre."

Det er dårlig debattskikk, ingen argumenter, ingen kilder, ikke annet enn en påstant fra ett høyst subjektivt syn. Allikevel, så vinner det ingenting på å bruke masse poster frem og tilbake på om vedkommende er rasist eller ikke, det er utenfor sakens kjerne. 

Istedenfor å si "hold kjeft rasist", så kan man spørre hva vedkommende mener og hvorfor vedkommende har kommet til den konklusjonen. 

 

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Just now, Psykake said:

Unnskyld meg, men nå har du selv bekreftet at du er rasist og stolt av det. 

Hvor skjørt lite snowflake er det mulig å være? Du skal ta hevn og rapportere til moderator fordi jeg kaller deg for noe du selv har bekreftet at du er? 

Har ikke rapportert deg for å kalle meg rasist jeg. Jeg skjønner bare ikke den voldsomme fetishen du har til å kalle folk rasist. 

Nå er jeg snowflake også ja, og i går var jeg arisk boytoy. Flere merkelapper du ønsker å komme med? Sånn i islams navn mener jeg?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Baranladion said:

Det er dårlig debattskikk, ingen argumenter, ingen kilder, ikke annet enn en påstant fra ett høyst subjektivt syn.

Tråden spør om islam er fredens religion, og jeg skriver mitt bastante syn på saken. Må en mening være objektiv for å få plass på et debattforum?

Hvis man trenger kilde på at islam ikke er fredelig så ser man ikke mye hva som foregår rundt seg.

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (1 minutt siden):

Har ikke rapportert deg for å kalle meg rasist jeg. Jeg skjønner bare ikke den voldsomme fetishen du har til å kalle folk rasist. 

Nå er jeg snowflake også ja, og i går var jeg arisk boytoy. Flere merkelapper du ønsker å komme med? Sånn i islams navn mener jeg?

Men det er å være et snowflake når du sier du skal gå inn for å kalle alle som er uenige med for islamister som hater menneskerettigheter. Det fremstår kun som en barnslig trasshandling, og understreker kun hvilket nivå du velger å legge deg på. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (1 minutt siden):

Tråden spør om islam er fredens religion, og jeg skriver mitt bastante syn på saken. Må en mening være objektiv for å få plass på et debattforum?

Hvis man trenger kilde på at islam ikke er fredelig så ser man ikke mye hva som foregår rundt seg.

Jepp, og jeg prøver å påpeke at ditt bidrag til debatten i så måte, er akkurat like givende som de bidragene som går på å kalle deg rasist. Hvis vi kun skal ha slike bastante objektiver meninger, så ville alle debatter vært slik: 

Person 1: Jeg har rett
Person 2: Jeg har rett. 
Person 1: Du er dust
Person 2: Du er dustere. 

Det er nå en gang slik at man aldri kommer til å bli enige om det her, hva er rett og hva er galt, men det er en mulighet her til å forklare hva man mener og hvorfor man mener det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (6 minutter siden):

Jada, jeg skjønner din frustrasjon, og det første bidraget til vedkommende her inne var: 
 

"Islam er voldens og intoleransens religion.

Og alle nordmenn som forsvarer svineriet er værre en muslimene som ikke vet bedre."

Det er dårlig debattskikk, ingen argumenter, ingen kilder, ikke annet enn en påstant fra ett høyst subjektivt syn. Allikevel, så vinner det ingenting på å bruke masse poster frem og tilbake på om vedkommende er rasist eller ikke, det er utenfor sakens kjerne. 

Istedenfor å si "hold kjeft rasist", så kan man spørre hva vedkommende mener og hvorfor vedkommende har kommet til den konklusjonen. 

 

 

 

Denne personen skriver alltid i denne tonen. Og har frem til nå hevdet det ikke er rasistisk motivert. 

Jeg vet hvorfor Tåkefyrste har disse meningene. Det er fordi propaganda er blitt akseptert som en sannhet. 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (Akkurat nå):

Bra dere begynner å skjønne hvordan alle andre ser dere som kaller folk rasister og sammenligner dem med sian da.

Jeg kaller deg for noe du bekreftet selv at du er. 

Det du mener samsvarer med meningene til SIAN.

Å sammenligne deg med SIAN er helt naturlig. 

 

Lenke til kommentar
Psykake skrev (1 minutt siden):

Denne personen skriver alltid i denne tonen. Og har frem til nå hevdet det ikke er rasistisk motivert. 

Jeg vet hvorfor Tåkefyrste har disse meningene. Det er fordi propaganda er blitt akseptert som en sannhet. 

 

 

Men denne diskusjonen handler vel ikke om hva som er rasisme, eller hvordan ting skal tolkes som rasistisk? det handler om det er riktig å kalle Islams for fredens religion.  Noen mener at den kan det, og står fritt til å argumentere hvorfor, noen mener den ikke kan det og står fritt til å argumentere på hvorfor.  Så er jeg helt enig i at mange ikke klarer å holde hodet kaldt, setter 1.5 milliarder i samme bås osv, og at dette er provoserende. Så mitt håp er at man kan diskutere sak og ikke hva personene her er for noe. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, Psykake said:

Denne personen skriver alltid i denne tonen. Og har frem til nå hevdet det ikke er rasistisk motivert. 

Jeg vet hvorfor Tåkefyrste har disse meningene. Det er fordi propaganda er blitt akseptert som en sannhet. 

 

Det er ikke rasistisk motivert. Dere har kalt meg rasist i flere år nå, og jeg har gang på gang prøvd å forklare at islam ikke er en rase, men det går ikke igjennom, så i går sa jeg bare greit, kall meg rasist, hvis dere absolutt vil at religion er en rase så orker jeg ikke krangle mer på det for det er som å snakke til en stein.

Og det første man får høre i dag er at jeg er "selverklært rasist". Man skal høre mye dumt fra venstreekstreme men greit. Jeg er vel ca like selverklært som at noen som har sittet i fengsel i 10 år er selverklært sølibat.

Hvis du vil diskutere så kan du vel si hvorfor å være imot islam er å tro på propaganda, når det er helt tydelig hvor ondskapsfull denne ideologien er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (1 minutt siden):

Men denne diskusjonen handler vel ikke om hva som er rasisme, eller hvordan ting skal tolkes som rasistisk? det handler om det er riktig å kalle Islams for fredens religion.  Noen mener at den kan det, og står fritt til å argumentere hvorfor, noen mener den ikke kan det og står fritt til å argumentere på hvorfor.  Så er jeg helt enig i at mange ikke klarer å holde hodet kaldt, setter 1.5 milliarder i samme bås osv, og at dette er provoserende. Så mitt håp er at man kan diskutere sak og ikke hva personene her er for noe. 

Jeg er helt enig.  Det er bare kjekt å få etablert bakgrunnen for meningene. Ikke meningen at det skal gå helt ut av kontroll. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...