Gå til innhold

Er Islam "fredens religion"?


Anbefalte innlegg

Psykake skrev (9 timer siden):

Mine kunnskaper om religion er noe begrenset, men Gud (den kristne guden) må vel kunne sies å være grunnleggeren på lik linje som at profeten er grunnleggeren av islam, eller er jeg ute på viddene? 

Da bør du kanskje ikke uttale deg så skråsikkert heller?

Selvsagt har ikke Gud grunnlagt en religion. Hvordan mente du det skulle skje i så fall?

Kan anbefale deg å lese deg opp litt om både kristendom og islam. Sammenlign gjerne Jesus og Mohammed og se om du finner noen forskjeller. Lykke til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Psykake skrev (10 timer siden):

Så når muslimer som ikke halshogger folk sier at det ikke er i islams navn.....? De vet ikke hva de snakker om? Du bestemmer at de ikke er ordentlige muslimer, siden du heller tar ordet til mennesker som synes det greit å kappe hodet av folk?

Du legger din tillit og overbevisning over på noen som kapper hodet av mennesker pga en tegneserie? 

Jeg forstår ikke hvordan det du skriver kan tolkes annerledes heller. Du skriver  at enkelte personer (blant annet andre muslimer) insisterer på at det ikke er tilfellet.

 

Oppsummert.

Et menneske som kapper hodene av andre mennesker gjør seg fortjent til din tillit, men mennesker som ikke kapper av hodene til folk kan du ikke ta seriøst.

🙈

Latterlig stråmannsargumentasjon.

Det jeg eksplisitt skriver er at det blir begått vold og terror i Mohammeds navn og med støtte i islamske tekster, men fortsatt er det mange som insisterer på at dette ikke har noe med islam å gjøre.

Jeg sier ikke at dette er noe alle muslimer ville gjort eller at alle muslimer støtter dette. 

Men jeg vet at en urovekkende stor andel muslimer mener vold kan legitimeres i slike situasjoner. Selv her i Norge er det mange muslimer som ønsker at religionskritikk skal bli straffbart.

Hele 7 % ønsker dødsstraff for blasfemi. 

https://filternyheter.no/blasfemiundersokelsen/

Men dere mener dette fortsatt har absolutt ingenting med islam å gjøre. 

image.png.4ea4c3aa8d8463f9f35d5e1d6f6b1d0c.png

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (34 minutter siden):

Latterlig stråmannsargumentasjon.

Det jeg eksplisitt skriver er at det blir begått vold og terror i Mohammeds navn og med støtte i islamske tekster, men fortsatt er det mange som insisterer på at dette ikke har noe med islam å gjøre.

Jeg sier ikke at dette er noe alle muslimer ville gjort eller at alle muslimer støtter dette. 

Men jeg vet at en urovekkende stor andel muslimer mener vold kan legitimeres i slike situasjoner. Selv her i Norge er det mange muslimer som ønsker at religionskritikk skal bli straffbart.

Hele 7 % ønsker dødsstraff for blasfemi. 

https://filternyheter.no/blasfemiundersokelsen/

Men dere mener dette fortsatt har absolutt ingenting med islam å gjøre. 

image.png.4ea4c3aa8d8463f9f35d5e1d6f6b1d0c.png

 

 

Nei. Du skriver jo det. Du legger større lit til radikale ekstremister som du mener dreper i islams navn og representerer Islam. 

 

Ingen har sagt sagt at det ikke har noe med Islam å gjøre. Det er en stråmann. 

 

Poenget, som blir repetert til det uendelige, , er at man kan ikke hate aøle som følger islam på bakgrunn av hva et mindretall sier de gjør i islams navn.

 

 

Dette har vi diskuterert mange ganger før. Så det er ikke noe poeng å fortsette.

Du hater alt som har med islam å gjøre, jeg gjør ikke det og jeg synes du er en ignorant person som tar det standpunktet. 

Du på den andre siden mener jeg tilhører det radikale venstre (lol Amundsen) som er blind for den enorme faren islam er for det norske samfunnet og resten av den siviliserte verden. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
lada1 skrev (5 timer siden):

Hmm, hvor mange av dem er det egentlig som definerer seg som "krenka"? Noen av dem er tydlig ivrige etter å representere tilhengerne av troen og virker å ha en viss definisjonsmakt når det ytres. Men hva tenker det tause flertallet? 

Når noen er så ivrige etter å snakke på vegne av andre - så blir det så som så med troverdigheten. Imidlertid, i noen samfunn er det kanskje ikke så viktig hva den enkelte mener - det er "makta", flokken og lojaliteten  som råder og egen forståelse har liten verdi.  Ledersauene avgjør - og resten bare følger etter selv om det går rett utafor stupet 🙂

Man ser jo veldig mye at muslimer fokuserer i etterkant av terrorangrep mer på at profeten har blitt krenket enn at noen er blitt drept.

Bare hør på uttalelse til hun gamle dama i hijab. Det er ikke kun hun som forfekter disse holdningene blant muslimer. VI ser det hele tiden. Hvor mange tause muslimer som er enige eller hvem som tar avstand, det går ikke å gi et korrekt estimat på. Men undersøkelser viser at ganske illiberale holdninger er utbredt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Psykake skrev (30 minutter siden):

Nei. Du skriver jo det. Du legger større lit til radikale ekstremister som du mener dreper i islams navn og representerer Islam. 

 

Ingen har sagt sagt at det ikke har noe med Islam å gjøre. Det er en stråmann. 

 

Poenget, som blir repetert til det uendelige, , er at man kan ikke hate aøle som følger islam på bakgrunn av hva et mindretall sier de gjør i islams navn.

 

 

Dette har vi diskuterert mange ganger før. Så det er ikke noe poeng å fortsette.

Du hater alt som har med islam å gjøre, jeg gjør ikke det og jeg synes du er en ignorant person som tar det standpunktet. 

Du på den andre siden mener jeg tilhører det radikale venstre (lol Amundsen) som er blind for den enorme faren islam er for det norske samfunnet og resten av den siviliserte verden. 

image.thumb.png.ea1aa80ec9ea9a63c375c91a781cbfe1.png
Dette er en av de mest omfattende undersøkelser som er gjort. 38 000 muslimer ble intervjuet. Se på prosentandelen i noen av landene som mener at frafalne muslimer bør henrettes. Synes du det er lovende tall?image.thumb.png.a8cab660788b777d93b8379c06d023fe.png
Prosentandel som støtter steining for utroskap.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Psykake skrev (1 time siden):

Nei. Du skriver jo det. Du legger større lit til radikale ekstremister som du mener dreper i islams navn og representerer Islam. 

Nei.

Sitat

Ingen har sagt sagt at det ikke har noe med Islam å gjøre. Det er en stråmann. 

Det blir alltid sagt i etterkant av et terrorgrep. Om du eller andre i tråden ikke har sagt det, så har mange andre gjort det.

Sitat

Poenget, som blir repetert til det uendelige, , er at man kan ikke hate alle som følger islam på bakgrunn av hva et mindretall sier de gjør i islams navn.

Og hvem har sagt noe om å hate alle som følger islam? 

Sitat

Du hater alt som har med islam å gjøre, jeg gjør ikke det og jeg synes du er en ignorant person som tar det standpunktet. 

Stråmann. 

Om noen er ignorant må det være du som tror at Gud er grunnlegger av en religion? 

LOL, LOL, LOL.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Psykake skrev (34 minutter siden):

Dette har vi diskuterert mange ganger før. Så det er ikke noe poeng å fortsette.

Du hater alt som har med islam å gjøre, jeg gjør ikke det og jeg synes du er en ignorant person som tar det standpunktet. 

Du på den andre siden mener jeg tilhører det radikale venstre (lol Amundsen) som er blind for den enorme faren islam er for det norske samfunnet og resten av den siviliserte verden. 

Hva mener du er galt med å hate en religion?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (Akkurat nå):

 

Om noen er ignorant må det være du som tror at Gud er grunnlegger av en religion? 

LOL, LOL, LOL.

Jeg sa jeg mine kunnskaper var begrenset og at jeg ikke var sikker. Det er vel det motsatte av ignorant. 

Du vet at islam er farlig for samfunnet. Det er å være ignorant. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Psykake skrev (3 minutter siden):

Jeg sa jeg mine kunnskaper var begrenset og at jeg ikke var sikker. Det er vel det motsatte av ignorant. 

Du vet at islam er farlig for samfunnet. Det er å være ignorant. 

 

Se på undersøkelse jeg viste noen få innlegg over. Synes du det er bra at slike holdninger importeres til vesten?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Psykake skrev (1 time siden):

Jeg sa jeg mine kunnskaper var begrenset og at jeg ikke var sikker. Det er vel det motsatte av ignorant. 

Du vet at islam er farlig for samfunnet. Det er å være ignorant. 

Nei. Tvert i mot både viser og innrømmer du jo at du er ignorant. Da er det rart at du er så skråsikker på at islam ikke farlig.

At islam er farlig for samfunnet vet vi jo.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (1 minutt siden):

Nei. Tvert i mot både viser og innrømmer du jo at du er ignorant. Da er det rart at du er så skråsikker på at islam ikke farlig.

At islam er farlig for samfunnet vet vi jo.

Alt kan være farlig. 

Men jeg orker ikke mer.

Kos dere med islamhat og sirkelrunkingen av hverandre andy og duke❤️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
10 hours ago, Baranladion said:

Det må da kunne gå an å diskutere de forskjellige religionene uten at det skal rasles med rasistkort? Hva er så ille her i tråden nå? 

Husk at disse folkene mener de ser rasisme overalt. Alt er rasisme ifølge dem. Kombiner det med at de som regel ikke har noen faktiske argumenter å komme med, så er det lett for å trekke rasismekortet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Psykake skrev (1 time siden):

Alt kan være farlig. 

Men jeg orker ikke mer.

Kos dere med islamhat og sirkelrunkingen av hverandre andy og duke❤️

En lærer har nettopp blitt drept i islams navn, men islam er ikke farlig for samfunnet. Herlig logikk. 

Og fin avslutning der. Du skrev nettopp feilaktig i en annen tråd at jeg bedriver 'whataboutism' og kaller det den laveste form for argumentasjon. Og så gjør du nettopp det samme her og oppfordrer til sirkelrunking...

Takk for at du viser alle hvordan du egentlig er.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (1 minutt siden):

En lærer har nettopp blitt drept i islams navn, men islam er ikke farlig for samfunnet. Herlig logikk. 

Og fin avslutning der. Du skrev nettopp feilaktig i en annen tråd at jeg bedriver 'whataboutism' og kaller det den laveste form for argumentasjon. Og så gjør du nettopp det samme her og oppfordrer til sirkelrunking...

Takk for at du viser alle hvordan du egentlig er.

Det var ikke whataboutism i konteksten det ble skrevet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (11 minutter siden):

Selvsagt er det det. Tråden omhandler islam - ikke kristendom. Du trekker inn kristendom helt ut av det blå.

Og viser videre hvor lite du har forstått av denne når du tror Gud selv har grunnlagt kristendommen. 

Nei. Det var for å forklare at det ikke henger å greip å dømme dagens muslimer på bakgrunn av det profeten gjorde for mange hundre år siden. At dagens muslimer liksom skal gå rundt og synes pedofili og terror er helt OK. 

Da nevnte jeg at dagens kristne ikke blir dømt eller hold ansvarlig for de fæle tingene som står i det gamle testamentet. Dette for å illustrere hvor lite logisk påstanden er. 

Hvordan er dette whataboutism? Jeg sier ikke at kristendommen er verre for å ta fokus bort fra islam. Slik som du sier at man må ikke glemme at Biden er like ille som Trump , men det er bare moro da. Knis. 

 

Jeg forstår at du liker å heve deg ved å påpeke at jeg trodde Gud hadde noe med starten på kristendommen å gjøre. Nå har jeg lært noe annet. Det er Guds sønn som tydeligvis var starten. 

 

 

Endret av Psykake
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Psykake skrev (1 time siden):

Slik som du sier at man må ikke glemme at Biden er like ille som Trump , men det er bare moro da. Knis. 

Du må være ganske desperat når du trekker inn andre irrelevante tråder i diskusjonen.

Sitat

Jeg forstår at du liker å heve deg ved å påpeke at jeg trodde Gud hadde noe med starten på kristendommen å gjøre. Nå har jeg lært noe annet.

Ja. For når du har forstått så lite, så har du egentlig ingenting i en diskusjon som omhandler religion å gjøre. Særlig når du snakker skråsikkert med autoritet om hva islam er og ikke er. Fint at du har lært noe annet, men jeg tror du har mye å gå på fortsatt.

Tenker jeg runder av her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Jarmo låste denne emne
  • Jarmo gjenåpnet denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...