Gå til innhold

Presidentdebatt 1 - Donald Trump vs. Joe Biden


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Knut Lavngard skrev (1 minutt siden):

Som nemnd: eg veit ikkje om Biden lid av demens. Men dersom han meir eller mindre gjer det, så vil det vera øydeleggjande for kampanjen hans om det kjem fram. Det er ein selvfølge.

Men du var flink til å ekstrapolere deg frem til den konklusjonen basert på at han ville ha en halvtimes pause.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gavekort skrev (9 minutter siden):

Men du var flink til å ekstrapolere deg frem til den konklusjonen basert på at han ville ha en halvtimes pause.

Du tek feil. Eg skreiv slett ikkje noko om at eit ev. ønske om slike pausar hev noko med demens å gjera. Ein treng ikkje vera dement for å ha svekka debattevner mot slutten av ein 90 minutt lang debatt når ein nærmer seg 80. Og om ein innser at det kan vera eit problem (å vera skjerpa heile vegen i ein såpass lang debatt), så er det ikkje eit godt teikn. Uavhengig av ev. påbyrjande demens/senilitet.

I eit anna innlegg konkluderte eg med at det vil vera særs skadeleg for Biden om det skulle visa seg at han, meir eller mindre, lid av demens. Eller framstår slik. Eg har vansker for å tru at nokon vil bera usamd i det.

Ventar også framleis spent på korleis du forklarar dine øvrige meiningslause kommentarar, i tillegg til dine feilaktige konklusjonar om det eg elles hev skrive.

Endret av Knut Lavngard
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Knut Lavngard skrev (8 minutter siden):

I eit anna innlegg konkluderte eg med at det vil vera særs skadeleg for Biden om det skulle visa seg at han, meir eller mindre, lid av demens. Eller framstår slik. Eg har vansker for å tru at nokon vil bera usamd i det.

Om ein skal snakke om demens i denne samanheng, er det vel meir korrekt å nevne Trump, som skryter av å kunne peike ut ein elefant på ein demens test, foreslår å injesere desinfeksjonsmiddel, og kopierer InfoWars snakkepunkter.

Og det er uten å nevne alle ord han har voldtatt.

Endret av Pallehysa
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (6 minutter siden):

Om ein skal snakke om demens i denne samanheng, er det vel meir korrekt å nevne Trump, som skryter av å kunne peike ut ein elefant på ein demens test, foreslår å injesere desinfeksjonsmiddel, og kopierer InfoWars snakkepunkter.

Og det er uten å nevne alle ord han har voldtatt.

Du kan skriva så mykje om Trump du vil, men det hev jo ingenting å gjera med korvidt Biden lid av aldersdemens eller ikkje.

Om Biden faktisk lid av demens, så er det du skriv her ikkje noko som vil få relevans. Det er jo kjent stoff.

Endret av Knut Lavngard
Lenke til kommentar
Knut Lavngard skrev (4 minutter siden):

Du kan skriva så mykje om Trump du vil, men det hev jo ingenting å gjera med korvidt Biden lid av aldersdemens eller ikkje.

Om Biden faktisk lid av demens, så er det du skriv her ikkje noko som vil få relevans. Det er jo kjent stoff.

Uansett kor vidt Biden sliter med å stokke ord, og til dels setninger, er han hode og skulder meir "tilstede" enn det Trump er, som nevnt, foreslår å injesere desinfeksjonsmiddel. Tenk litt på det.

Biden er rasjonell. Ikkje eit tegn på demens. 

Trump er irrasjonell. Potensielt eit tegn på demens.

Endret av Pallehysa
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (12 minutter siden):

Uansett kor vidt Biden sliter med å stokke ord, og til dels setninger, er han hode og skulder meir "tilstede" enn det Trump er, som nevnt, foreslår å injesere desinfeksjonsmiddel. Tenk litt på det.

Biden er rasjonell. Ikkje eit tegn på demens. 

Trump er irrasjonell. Potensielt eit tegn på demens.

Di meining er registrert.

Det er framleis irrelevant med tanke på det eg skreiv. Det du skriv om Trump er kjent. Om Biden viser seg å vera meir dement eller framstå meir slik enn ein hittil veit, så vil det svekka hans sjanser. Whataboutism frå di side om Trump endrar ikkje på det.

Lenke til kommentar
Knut Lavngard skrev (1 time siden):

Veit ikkje om det stemmer, men Biden skal ha ynskt ein halvtimes pause etter kvar halvtime. Altså slik at det heile ville tatt ein time ekstra, totalt, inkludert pausar. Noko han sjølvsagt ikkje fekk. Ikkje noko lovande teikn, om han faktisk prøvde å få til dette.

Det stemmer trolig ikke, det kom fra Trump-leiren nå i dag rett etter Biden slapp skattemeldingene sine. Ser ingen grunn til at Biden-kampanjen skulle ha bedt om dette, han gjorde det ikke i debattene i vinter og var blant kandidatene med best stamina da. 

Tar man en titt på utspringet til dette er det en hel rekke Trump-medarbeidere og kjente Trump-støttende journalister som melder dette, men ikke nøytrale nyhetsbyråer. Vi ser også at InfoWars hevder dette, sammen med falske påstander om at Biden skal ha fått spørsmålene fra Wallace på forhånd. Det er mye forsøk på desinformasjon, gjelder å se forbi det som er åpenbart sannsynlig feil, og kun del av en større retorikk.

Ser man på de siste dagenes, og dagens tidligere uttalelser fra Trump-leiren om at de ønsker Biden tar blodprøve for å sjekke han for narkotika og at ørene hans skal sjekkes for elektroniske apparater føyer dette seg bare inn i det samme narrativet Trump forsøker å tegne om at Biden liksom skal være "sleepy" og "dement".

Endret av Snikpellik
  • Liker 4
Lenke til kommentar
29 minutes ago, Comma Chameleon said:

Amerikanere driter jo tydeligvis i alt Trump gjør feil. De bare unnskylder han eller roper "fake news" til alt. Som noen små barn hele gjengen.

Mja, det er nok helst basen hans som driter i det men de lettlurte har han jo allerede, så derigår'n er det ikke flere stemmer å hente.

Endret av Quetzalcoatl
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (7 minutter siden):

Det stemmer trolig ikke, det kom fra Trump-leiren nå i dag rett etter Biden slapp skattemeldingene sine. Ser ingen grunn til at Biden-kampanjen skulle ha bedt om dette, han gjorde det ikke i debattene i vinter og var blant kandidatene med best stamina da. 

Ser man på de siste dagenes, og dagens tidligere uttalelser fra Trump-leiren om at de ønsker Biden tar blodprøve for å sjekke han for narkotika og at ørene hans skal sjekkes for elektroniske apparater føyer dette seg bare inn i det samme narrativet Trump forsøker å tegne om at Biden liksom skal være "sleepy" og "dement".

Du hev altså inga kjelde på at det ikkje stemmer? Skulle tru det ville blitt dementert. Men for all del, eg veit ikkje. Det kan vera nok eit stunt frå Trump-leiren, eller det kan vera dei fekk spørsmål om dei ville gå med på ei slik ordning.

At Trump-leiren vil ha folk til å tru at Biden er meir eller mindre dement er opplagt, uavhengig av om han skulle vera det eller ikkje.

Lenke til kommentar
Knut Lavngard skrev (2 minutter siden):

Du hev altså inga kjelde på at det ikkje stemmer? Skulle tru det ville blitt dementert. Men for all del, eg veit ikkje. Det kan vera nok eit stunt frå Trump-leiren, eller det kan vera dei fekk spørsmål om dei ville gå med på ei slik ordning.

At Trump-leiren vil ha folk til å tru at Biden er meir eller mindre dement er opplagt, uavhengig av om han skulle vera det eller ikkje.

Jeg mener det trolig ikke stemmer, jeg sier ikke at jeg har bevis på at det ikke stemmer. Ser bare ingen grunn til at det er sannsynlig, og i tillegg føyer dette seg fint inn i rekken av de andre merkelige utspillene vi har fått servert de siste dagene.

Angående demens så er nok hverken Biden eller Trump i nærheten av å være demente, dette er kun valgkamp og angrep. Begge har blundere iblant når de snakker, sånn som alle andre. Biden har hele sitt politiske liv fomlet med ordene iblant. Senest forrige uke så vi jo også Trump slite med ordene, uttalte ord feil, da han snakket om NASA kalte han "runway" for "fairway" ved feil etc, uten at Biden-kampanjen synker ned på det nivået at de kaller ham dement av den grunn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (39 minutter siden):

Det stemmer trolig ikke, det kom fra Trump-leiren nå i dag rett etter Biden slapp skattemeldingene sine. Ser ingen grunn til at Biden-kampanjen skulle ha bedt om dette, han gjorde det ikke i debattene i vinter og var blant kandidatene med best stamina da. 

Tar man en titt på utspringet til dette er det en hel rekke Trump-medarbeidere og kjente Trump-støttende journalister som melder dette, men ikke nøytrale nyhetsbyråer. Vi ser også at InfoWars hevder dette, sammen med falske påstander om at Biden skal ha fått spørsmålene fra Wallace på forhånd. Det er mye forsøk på desinformasjon, gjelder å se forbi det som er åpenbart sannsynlig feil, og kun del av en større retorikk.

Ser man på de siste dagenes, og dagens tidligere uttalelser fra Trump-leiren om at de ønsker Biden tar blodprøve for å sjekke han for narkotika og at ørene hans skal sjekkes for elektroniske apparater føyer dette seg bare inn i det samme narrativet Trump forsøker å tegne om at Biden liksom skal være "sleepy" og "dement".

Dette er din konspirasjonsteori om saken, men alt tyder på at du er på fjelltur atter en gang.

Lenke til kommentar
Vaniman skrev (2 timer siden):

I morgen kommer media til å påstå at Biden vant debatten, slik de gjorde med Hillary Clinton. Men jeg tror Trump vinner, på den måten at han overtaler flest uavhengige velgere.

Biden varierer i sine TV-prestasjoner. Han kan fremstå som en verdig presidentkandidat, men også som dement og senil. 

Kan vi ikke høre debatten før vi konkluderer? Om noe så høres jo Trump ofte ut som han ikke vet hva han snakker om, som feks da han ba de scrolle opp igjen på teleprompteren, så han kunne lese om det faktisk var sant det han leste.
Han skrøt jo av det..Men det som sto om nye autofabrikker var jo uansett løgn.

Spørsmålet er jo om uavhengige plukker opp slike ting. Så er han jo også veldig flink på å snøvle ut nye ord ingen har hørt før.

Vi får se.

Lenke til kommentar
Quetzalcoatl skrev (9 minutter siden):

Ja, klabis gjør de det, alle ønsker jo mest mulig i muleposen sin, men da alle amerikanske gærninger allerede er på trumpetens lag er det svært lite for ham å hente utenfor basen med stupide, tanketomme uttalelser om alt fra A til Å.

Og det virker heldigvis som de er i mindretall. Den goodwill han hadde blant nøytrale virker å være vekk nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...