Gå til innhold

SIAN-leder Lars Thorsen slått ned av voldelige motdemonstranter i Bergen.


Gjest

Innlegg som fokuserer på person blir fjernet, det samme med alt annet som er OT.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+2534
Pallehysa skrev (3 minutter siden):

Case in point.

Eg tok han isje.

Pallehysa skrev (1 minutt siden):

Selvfølgelig skal ein ikkje bures inne om ein brenner bøker. På samme måte som ein ikkje skal risikere deport eller å bli buret inne om ein leser ei bok, og finner innholdet verdifullt.

Det er fordi at du har større respekt for ytringsfriheten enn RaptorStrike.

Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (8 minutter siden):

Ironien er at SIAN hyler og griner om at dei er beskyttet av ytringsfriheiten når dei brenner bøker og hetser eit folkeslag, samtidig som dei totalt ignorerer Muslimers ytringsfriheit. Dei skal ifølge SIAN deporteres og interneres om dei har meininger SIAN ikkje liker. 

SIAN har rett til å være selvmotsigende, ufrivillig ironiske og provoserende idioter. Vi må fremdeles beskytte dem mot vold.

Det samme gjelder selvsagt muslimer, kristne, ateister, Brann-supportere, venstre-radikale, høyre-radikale, kvinner menn og barn.

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (5 minutter siden):

Samtidig som vi selfølgelig skal beskytte muslimer mot folk som aktivt ønsker å deportere dei...

Ved å argumentere mot SIAN. Eller fortie dem. Eller stemme på partier som står for den politikken som du mener er rett. Skrive overbevisende poster på diskusjon.no.

Ikke ved å kaste stein på SIAN eller opptre aggressivt mot politifolk.

Ordet «deportasjon» har en litt annen klang på Engelsk enn Norsk. Det later til at SIAN benytter seg av den Norske betydningen når de også argumenterer for å internere. Tidligere i tråden har jeg tatt for gitt at det var den engelske betydningen som lå til grunn («sende utenlandske statsborgere tilbake til hjemlandet»). Som er betydelig mer sympatisk enn den Norske («send brysomme Nordmenn til Bjørnøya»).

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534
Pallehysa skrev (2 minutter siden):

Ironien er at SIAN hyler og griner om at dei er beskyttet av ytringsfriheiten når dei brenner bøker og hetser eit folkeslag, samtidig som dei totalt ignorerer Muslimers ytringsfriheit. Dei skal ifølge SIAN deporteres og interneres om dei har meininger SIAN ikkje liker. 

Ja de er inkonsekvente og ulogiske, og hva så? De har bare ord å ty til, ikke noe mer. Ord gjør ikke fysisk skade. Steinkasting og slag mot ansiktet gjør fysisk skade.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534
Pallehysa skrev (6 minutter siden):

Samtidig som vi selfølgelig skal beskytte muslimer mot folk som aktivt ønsker å deportere dei...

Det er kun statsmakten som har makt til å deportere noen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534
RaptorStrike skrev (1 minutt siden):

Hvorfor skulle jeg mene noe jeg ikke har skrevet?

Jeg kan nesten ikke tro hva jeg leser, derfor jeg spør: for å være sikker. Men den er grei, da vet jeg at du har null respekt for verken ytringsfriheten eller privat eiendom.

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar
knutinh skrev (6 minutter siden):

Ved å argumentere mot SIAN.

Er jo akkurat det eg gjere. Eg kan ikkje møte opp som ein anna person her.

 

knutinh skrev (6 minutter siden):

Eller fortie dem.

Eg har aldri argumentert for å strupe ytringsfriheita for nåken, ei heller vold.

 

knutinh skrev (8 minutter siden):

Eller stemme på partier som står for den politikken som du mener er rett.

Absolutt, men heldigvis har Norge lover som gjelder om partier skulle begynne å opptre som SIAN eller andre rasistiske grupper. Ingen partier har heldigvis lov å deportere eller internere folk basert på kva dei tror på.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534
RaptorStrike skrev (27 minutter siden):

Jeg gjentar, hvorfor skulle jeg mene noe jeg ikke har skrevet. Jeg har ikke skrevet det du påstår. Det du bedriver er stråmannsargumentasjon.

Har du glemt hva du skrev?

Sitat

Er du så syk at du må brenne bøker fordi du ikke liker andre mennesker, da burde du stroppes til en seng og låses inne.

Om du ikke mente det likevel så er det greit, men da bør du bare si det i stedet.

Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (33 minutter siden):

Ironien er at SIAN hyler og griner om at dei er beskyttet av ytringsfriheiten når dei brenner bøker og hetser eit folkeslag, samtidig som dei totalt ignorerer Muslimers ytringsfriheit. Dei skal ifølge SIAN deporteres og interneres om dei har meininger SIAN ikkje liker. 

Jeg støtter ikke SIAN, men min tolkning basert på intervjuer og hjemmeside er:

SIAN ønsker ikke å deportere alle muslimer eller fjerne ytringsfrihet. 

SIAN ønsker å deportere muslimer som ønsker å innføre et system som går i mot demokrati, grunnleggende menneskerrettigheter, ytringsfrihet og oppfordring til vold. 

Hvis en muslim faktisk følger koranen etter punkt og prikke, og er forhenger av Sharia -  kan disse personene ifølge SIAN sette guds lov over norsk lov - og er derfor en trussel mot rikets sikkerhet. 

 

Spoiler

"Vi har aldri tatt til ordet for at muslimer ikke skal ha samme ytringsfrihet som alle andre. Hvor har Johansen hentet idéen om at vi vil - eller opptrer på en måte som innebærer å - avskaffe demokrati og ytringsfrihet (herunder religionsfrihet)?"

"Hvis en muslim insisterer på å sette sharia foran Norges lover er det min klare politiske oppfatning at han er en trussel mot Norge og må deporteres til sitt opprinnelsesland. Det er selvfølgelig praktiske detaljer her men prinsippet må være ufravikelig."

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, MrL said:

Jeg støtter ikke SIAN, men min tolkning basert på intervjuer og hjemmeside er:

SIAN ønsker ikke å deportere alle muslimer eller fjerne ytringsfrihet. 

SIAN ønsker å deportere muslimer som ønsker å innføre et system som går i mot demokrati, grunnleggende menneskerrettigheter, ytringsfrihet og oppfordring til vold. 

Hvis en muslim faktisk følger koranen etter punkt og prikke, og er forhenger av Sharia -  kan disse personene ifølge SIAN sette guds lov over norsk lov - og er derfor en trussel mot rikets sikkerhet. 

 

  Reveal hidden contents

"Vi har aldri tatt til ordet for at muslimer ikke skal ha samme ytringsfrihet som alle andre. Hvor har Johansen hentet idéen om at vi vil - eller opptrer på en måte som innebærer å - avskaffe demokrati og ytringsfrihet (herunder religionsfrihet)?"

"Hvis en muslim insisterer på å sette sharia foran Norges lover er det min klare politiske oppfatning at han er en trussel mot Norge og må deporteres til sitt opprinnelsesland. Det er selvfølgelig praktiske detaljer her men prinsippet må være ufravikelig."

 

 

SIAN ønsker jo selv å innføre et system som går mot demokratiet, grunnleggende menneskerettigheter, ytringsfrihet og oppfordrer til vold så da foreslår jeg at de begynner med å deportere seg selv.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
MrL skrev (2 minutter siden):

Jeg støtter ikke SIAN, men min tolkning basert på intervjuer og hjemmeside er:

SIAN ønsker ikke å deportere alle muslimer eller fjerne ytringsfrihet. 

SIAN ønsker å deportere muslimer som ønsker å innføre et system som går i mot demokrati, grunnleggende menneskerrettigheter, ytringsfrihet og oppfordring til vold. 

Hvis en muslim faktisk følger koranen etter punkt og prikke, og er forhenger av Sharia -  kan disse personene ifølge SIAN sette guds lov over norsk lov - og er derfor en trussel mot rikets sikkerhet. 

 

  Skjul innhold

"Vi har aldri tatt til ordet for at muslimer ikke skal ha samme ytringsfrihet som alle andre. Hvor har Johansen hentet idéen om at vi vil - eller opptrer på en måte som innebærer å - avskaffe demokrati og ytringsfrihet (herunder religionsfrihet)?"

"Hvis en muslim insisterer på å sette sharia foran Norges lover er det min klare politiske oppfatning at han er en trussel mot Norge og må deporteres til sitt opprinnelsesland. Det er selvfølgelig praktiske detaljer her men prinsippet må være ufravikelig."

 

 

Bare ved å prøve å gjennomføre en tolkning av det  sian formidler, og forsøke å få til en debatt rundt dette, så blir du nok dessverre nå stemplet som en av sians edle riddere. 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...