Gå til innhold

SIAN-leder Lars Thorsen slått ned av voldelige motdemonstranter i Bergen.


Gjest

Innlegg som fokuserer på person blir fjernet, det samme med alt annet som er OT.

Anbefalte innlegg

1 minute ago, Psykake said:

Hvis du virkelig mener at SIAN har problemer med noen få muslimer. 

Mener du ikke det? Da er jeg litt interessert i å få vite hva du tenker han mener med sitatet

Et hvert menneske som bekjenner seg Muhammeds ideologi og som arbeider for å innføre islams ondskap her – uansett om det gjøres med vold eller politiske midler

Det fremkommer ganske klart at det er innføring av islamsk styresett han refererer til etter min mening. 

Quote

Hvordan kan du da forsvare deres "saklige" demonstrasjoner hvor de håner alle muslimer og kalle det for bruk av ytringsfrihet....

Enhver kunne fått seg til å si ting en normalt ikke ville sagt etter man ble forsøkt drept av noen som kastet stein i hodet på en. 
Kom gjerne med noen konkrete sitater som de ytret på demonstrasjonene, selv om jeg tviler på at du har noen. 




 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
debattklovn skrev (7 minutter siden):

Mener du ikke det? Da er jeg litt interessert i å få vite hva du tenker han mener med sitatet

Et hvert menneske som bekjenner seg Muhammeds ideologi og som arbeider for å innføre islams ondskap her – uansett om det gjøres med vold eller politiske midler

Det fremkommer ganske klart at det er innføring av islamsk styresett han refererer til etter min mening. 

Enhver kunne fått seg til å si ting en normalt ikke ville sagt etter man ble forsøkt drept av noen som kastet stein i hodet på en. 
Kom gjerne med noen konkrete sitater som de ytret på demonstrasjonene, selv om jeg tviler på at du har noen. 




 

 

Hvis SIAN kun er bekymret over det ekstremt fåtallet som er for innføring av islams styresett, hvorfor skjende Koranen i offentlighet? Hvorfor si at profeten er falsk?

Dette treffer jo alle muslimer. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Psykake skrev (Akkurat nå):

Hvis SIAN kun er bekymret over det ekstremt fåtallet som er for innføring av islams styresett, hvorfor skjende Koranen i offentlighet? Hvorfor si at profeten er falsk?

Dette treffer jo alle muslimer

Dette er gode spørsmål. Ingen grunn til å kaste ut barnet med badevannet.

Lenke til kommentar
Psykake skrev (1 minutt siden):

Jeg reagerer på at man henger seg opp i hvordan SIAN formulerer seg vedrørende deportasjon, når de også sier at Islam er noe svineri som må ut av Norge. 

De er ganske overtydelig på alt i den lista, enig? Hvorfor skriver de ikke da bare alle muslimer? Det er ganske tydelig at de ikke vil ha islam her, men jeg tviler på at de virkelig ønsker å sende alle muslimer ut. Da hadde de vel bare skrevet det? 

Alt annet som står i den løpeseddelen er forøvrig forkastelig, men akkurat det ene punktet, kan ikke jeg si at betyr at samtlige muslimer skal deporteres eller interneres. 

Lenke til kommentar
ism_InnleggNO skrev (1 minutt siden):

Hvilke "poeng" i den listen med søppel er du mener er gode?

For eksempel at Isalm er umenneskelig, og at de derfor blir mer voldelige til mer religiøse de blir. Det er ikke mange muslimer som går "all in" for det koranen sier. Og det skal vi være glad for.

Jeg har muslimske venner, og de oppfører seg som normale folk, og lever normale liv. Ingen grunn til å ikke la de(majoriteten av muslimer) får leve i fred.

Lenke til kommentar
Jakobk skrev (30 minutter siden):

Kødder du? Ethvert menneske SOM.... Det kan altså være fryktelig få, siden alle ikke oppfyller betingelsen.

som vedkjenner seg Muhammeds ideologi. Altså alle muslimer i Norge.

Baranladion skrev (22 minutter siden):

Unnskyld meg, men hvor har jeg forsvart sians ønske om deportasjon? Hvorfor skriver de ikke bare alle muslimer?  

Da du begynte å vase om hva som egentlig var ment med budskapet på løpeseddelen, men det fremstår som om du har blandet løpeseddelen med selve talen under demonstrasjonen deres.

De unnlater å skrive alle muslimer fordi de er redde for å vise hva de egentlig står for. De kjører samme strategi som Nazi-Tyskland, innprente ideologien litt og litt slik at den blir normalisert. Det er på samme måte Trump holder på i USA med å skape mistillit til valget blant annet.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Jakobk skrev (15 minutter siden):

Takk for et rævva svar.

Nå er ikke jeg noen SIAN-mann, men de har noen gode poenger spør du meg. Metodene deres er usmakelige skal sies.

Jakobk skrev (4 minutter siden):

For eksempel at Isalm er umenneskelig, og at de derfor blir mer voldelige til mer religiøse de blir. Det er ikke mange muslimer som går "all in" for det koranen sier. Og det skal vi være glad for.

Jeg har muslimske venner, og de oppfører seg som normale folk, og lever normale liv. Ingen grunn til å ikke la de(majoriteten av muslimer) får leve i fred.

Hvilke poenger er det som er gode?

Vel, det siste du sier er jo kjernen til problemet. SIANs holdninger gjør at ordentlige folk ikke får leve i fred fordi de er/ser ut som muslimer.

Baranladion skrev (12 minutter siden):

Synes det er trist at man ikke kan ha en ordentlig diskusjon her, uten å bli kalt sian mann, eller rasist. Bare man prøver å diskutere hva sian egentlig mener så blir man automatisk stemplet som rasist, litt i likhet med det sian gjør, som er å stemple alle muslimer som voldtekszombier og drapsmenn. 

Hvorfor så opptatt av hva de egentlig mener, i stedet for å ta stilling til hva de selv ha skrevet? Om det mente noe annet, så skulle de skrevet noe annet. Jeg står ikke på gata og sier "jeg hater melk" for deretter å forsøke å bli trodd på at jeg egentlig ikke hater melk en time senere.

Hvorfor skal hvite, etniske nordmenn unnskyldes for deres ord og handlinger mens ikke-etniske nordmenn skal kastes på hodet og rævva ut av landet og behandles som dritt for deres ord og handlinger?

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (5 minutter siden):

Hvorfor ikke? Forferdelig, selvmotsigende bok. 

Hvorfor ikke? Ytringsfrihet. 

 

Selvsagt. Men hvis de kun er ute etter et fåtall av muslimer, hvordan kan du kalle det SIAN driver med for saklig når de benytter seg av metoder som treffer alle muslimer?

Bare det er jo en selvmotsigelse. 

Endret av Psykake
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
RaptorStrike skrev (17 minutter siden):

som vedkjenner seg Muhammeds ideologi. Altså alle muslimer i Norge.

Da du begynte å vase om hva som egentlig var ment med budskapet på løpeseddelen, men det fremstår som om du har blandet løpeseddelen med selve talen under demonstrasjonen deres.

De unnlater å skrive alle muslimer fordi de er redde for å vise hva de egentlig står for. De kjører samme strategi som Nazi-Tyskland, innprente ideologien litt og litt slik at den blir normalisert. Det er på samme måte Trump holder på i USA med å skape mistillit til valget blant annet.

Unnskyld igjen, men er de redd for hva de står for? Står det ikke "svart på hvitt" som du så fint sier det på løpeseddelen hva de står for? 

Talen deres hørte jeg ikke,og det punktet jeg diskuterer er det om deportasjon. Dersom de mener alle muslimer, så hadde de vel skrevet det, og i debatten så ga han eksempler på navn i steden for å si alle muslimer. Derfor virker det ikke for meg som de ønsker å deportere alle muslimer. 

Du vaser også om hva de egentlig mener, eller rettere sagt, du har bestemt deg for hva de mener, jeg holder det fortsatt oppe til debatt, men jeg vil si at de formulerer seg på en slik måte at de ikke kan mene alle muslimer, da hadde de jo skrevet nettopp det, ihvertfall når du ser hvor konkret de er på alt annet. 

Lenke til kommentar
Baranladion skrev (8 minutter siden):

Unnskyld igjen, men er de redd for hva de står for? Står det ikke "svart på hvitt" som du så fint sier det på løpeseddelen hva de står for? 

Bare se på hvordan de holder på her i tråden med å sno seg unna med å si hva de egentlig mente. Såklart er de redde, de vet at de er i et kraftig mindretall her til lands. De kan ikke vise sin ekstremisme fullt ut før de har stor nok oppslutning.

Baranladion skrev (10 minutter siden):

Talen deres hørte jeg ikke,og det punktet jeg diskuterer er det om deportasjon. Dersom de mener alle muslimer, så hadde de vel skrevet det, og i debatten så ga han eksempler på navn i steden for å si alle muslimer. Derfor virker det ikke for meg som de ønsker å deportere alle muslimer. 

De har skrevet det. Og hvorfor skriver du først at du ikke hørte talen for så å nevne hva han snakket om i debatten? Selvfølgelig trekker de seg på det. Han vet jo at han blir dømt om han uttaler seg for ekstremt.

Baranladion skrev (11 minutter siden):

Du vaser også om hva de egentlig mener, eller rettere sagt, du har bestemt deg for hva de mener, jeg holder det fortsatt oppe til debatt, men jeg vil si at de formulerer seg på en slik måte at de ikke kan mene alle muslimer, da hadde de jo skrevet nettopp det, ihvertfall når du ser hvor konkret de er på alt annet. 

Jeg leser hva de skriver, og forholder meg ikke til unnskyldningene og bortforklaringene de forsøker seg på når de blir stilt til veggs. Og hvor mange ganger må jeg si at de har skrevet det? Jeg har til og med sitert ordrett og henvist til hvor jeg har funnet det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...